Thuisknop iPhone 8 plus werkt niet meer na vervanging scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cterwiel
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-03 14:31
Afgelopen weekend brak het scherm van mijn verder prima en compleet werkende iPhone 8 plus. Ik las de Digitaal Gids juli/aug 2024 van de Consumentenbond over reparaties smartphones, en koos Media Markt uit als meest betrouwbare en betaalbare. Echter: op bezoek bij Smart Bar van MediaMarkt Utrecht kreeg ik te horen: schermen van de iPhone 8 plus doen wij niet meer (u kunt wel terecht in Arnhem :-( ).
Daarna naar Blue Phone (op Vredenburg). Daar werd scherm keurig vervangen (€75) en/maar daarna deed thuisknop en dus ook Touch ID niks meer :? . Verontschuldigingen en uitleg en aanbod gekregen om op zoek te gaan naar nieuwe thuisknop. Ze hebben een thuisknop-appje erop gezet om de thuisknop te vervangen. Heel vervelend en omslachtig!

Weet iemand
a) komt dit vaker voor, of komt het door ondeskundige reparatie? Ik ben nu voor € 75 van de regen in de drup geraakt, en ga nog meer kosten krijgen als ik besluit om zo'n nieuwe thuisknop te laten plaatsen.
b) als ik besluit om een nieuwe thuisknop te laten plaatsen kan ik dan ook Touch ID weer gebruiken?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Lijkt mij ondeskundige reparatie. De thuisknop hoort gewoon te werken, maar het is mogelijk dat de touch-ID straks niet meer werkt. Een officiële reparateur kan de nieuwe knop weer 'koppelen' aan jouw telefoon, maar het is de vraag of deze reparateur dat ook kan. Ik zou dat eerst vragen voordat je hem inlevert daar. Anders kan je beter naar een Apple store of Amac winkel gaan.

Wat beloofden ze vooraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
cterwiel schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:51:
Afgelopen weekend brak het scherm van mijn verder prima en compleet werkende iPhone 8 plus. Ik las de Digitaal Gids juli/aug 2024 van de Consumentenbond over reparaties smartphones, en koos Media Markt uit als meest betrouwbare en betaalbare. Echter: op bezoek bij Smart Bar van MediaMarkt Utrecht kreeg ik te horen: schermen van de iPhone 8 plus doen wij niet meer (u kunt wel terecht in Arnhem :-( ).
Daarna naar Blue Phone (op Vredenburg). Daar werd scherm keurig vervangen (€75) en/maar daarna deed thuisknop en dus ook Touch ID niks meer :? . Verontschuldigingen en uitleg en aanbod gekregen om op zoek te gaan naar nieuwe thuisknop. Ze hebben een thuisknop-appje erop gezet om de thuisknop te vervangen. Heel vervelend en omslachtig!

Weet iemand
a) komt dit vaker voor, of komt het door ondeskundige reparatie? Ik ben nu voor € 75 van de regen in de drup geraakt, en ga nog meer kosten krijgen als ik besluit om zo'n nieuwe thuisknop te laten plaatsen.
b) als ik besluit om een nieuwe thuisknop te laten plaatsen kan ik dan ook Touch ID weer gebruiken?
Alvast bedankt!
Ja zonde, komt helaas wel vaker voor bij scherm reparatie omdat de kabel van de touchID sensor best fragiel is en achter het scherm loopt, vooral vaak als alleen het glas of het scherm vervangen wordt en niet de hele front.

Die kabel is wel gewoon te vervangen, als je originele touchID sensor er nog inzit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:15:
Lijkt mij ondeskundige reparatie. De thuisknop hoort gewoon te werken, maar het is mogelijk dat de touch-ID straks niet meer werkt. Een officiële reparateur kan de nieuwe knop weer 'koppelen' aan jouw telefoon, maar het is de vraag of deze reparateur dat ook kan. Ik zou dat eerst vragen voordat je hem inlevert daar. Anders kan je beter naar een Apple store of Amac winkel gaan.

Wat beloofden ze vooraf?
Apple of een APR doet (terecht) niets meer met je toestel als er imitatie onderdelen op zitten, dat kan je daarom wel als optie wegstrepen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Da's waar.... dan kan je inderdaad beter terug naar de reparateur en de kabel laten vervangen. Dan zou alles nog/weer moeten werken zoals het hoort.