Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Korte situatieschets:
  • Gemeente Amsterdam
  • WOZ-waarde in eerste instantie 465.000 euro (peildatum 1-1-2022/belastingjaar 2023)
  • I.v.m. verbouwing en bijbehorende hypotheek aanvraag in november 2021 taxatie laten doen. (345.000 euro)
  • Bezwaar ingediend, WOZ-waarde verminderd tot 385.000 euro
  • Beroep aangetekend, argumentatie rammelde in mijn ogen en gezien het achterstallig onderhoud (fundering) is de WOZ-waarde nog te hoog.
  • Zittingsdatum gekregen (in augustus)
  • Nu afgelopen week een bericht gekregen van de gemeente Amsterdam waarin ze het beroep gegrond is verklaard en ze de WOZ-waarde op 350.000 euro zetten.
Gezien het kleine verschil tussen taxatie en de laatste WOZ-waarde heb ik mijn beroep ingetrokken. De gemeente zal de aanslag aanpassen en mijn griffierechten vergoeden. Tot zover helder.

Maar nu, wat zijn de volgende stappen?
  • Inkomstenbelasting 2023, kan ik die (na ontvangst van de nieuwe OZB-aanslag) gewoon opnieuw indienen?
  • Waterschapbelasting moet ik daar bezwaar maken of wordt dat ambtshalve gecorrigeerd?
  • WOZ-waarde voorgaande jaren. Voor zover ik heb begrepen heb zou de heffingsambtenaar de voorgaande jaren ook moeten herzien ambtshalve. Heeft iemand daar ervaring mee dat de Gemeente Amsterdam dat ook doet? Of moet ik daar weer een verzoekje tegenaan gooien?
Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik ben ook in beroep gegaan maar bij mij was het nog voor eind 2023 geregeld. Toen kreeg ik automatisch een correctie van de Waterschapsbelasting binnen en de gemeentebelastingen. Ik weet niet of dat ook geldt als het jaar al voorbij is, dus wellicht even los contact met het waterschap opnemen?

IB zal je inderdaad opnieuw moeten doen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:09
PolarBear schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:25:
Korte situatieschets:
  • Gemeente Amsterdam
  • WOZ-waarde in eerste instantie 465.000 euro (peildatum 1-1-2022/belastingjaar 2023)
  • I.v.m. verbouwing en bijbehorende hypotheek aanvraag in november 2021 taxatie laten doen. (345.000 euro)
  • Bezwaar ingediend, WOZ-waarde verminderd tot 385.000 euro
  • Beroep aangetekend, argumentatie rammelde in mijn ogen en gezien het achterstallig onderhoud (fundering) is de WOZ-waarde nog te hoog.
  • Zittingsdatum gekregen (in augustus)
  • Nu afgelopen week een bericht gekregen van de gemeente Amsterdam waarin ze het beroep gegrond is verklaard en ze de WOZ-waarde op 350.000 euro zetten.
Gezien het kleine verschil tussen taxatie en de laatste WOZ-waarde heb ik mijn beroep ingetrokken. De gemeente zal de aanslag aanpassen en mijn griffierechten vergoeden. Tot zover helder.

Maar nu, wat zijn de volgende stappen?
  • Inkomstenbelasting 2023, kan ik die (na ontvangst van de nieuwe OZB-aanslag) gewoon opnieuw indienen?
  • Waterschapbelasting moet ik daar bezwaar maken of wordt dat ambtshalve gecorrigeerd?
  • WOZ-waarde voorgaande jaren. Voor zover ik heb begrepen heb zou de heffingsambtenaar de voorgaande jaren ook moeten herzien ambtshalve. Heeft iemand daar ervaring mee dat de Gemeente Amsterdam dat ook doet? Of moet ik daar weer een verzoekje tegenaan gooien?
Iemand ervaring hier mee?
Zelf beroep aan getekend of via welk ? Buro gedaan

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maxwp schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:21:
[...]

Zelf beroep aan getekend of via welk ? Buro gedaan
Zelf, is allemaal niet zo lastig. Ik had een taxatie en de kosten voor funderingsherstel + onderzoek. Het vervelende is dat men pas bij het beroep echt naar de argumenten heeft gekeken (althans zo voelt het). Het beroep, hoewel toegewezen voordat we bij de rechter zijn geweest, is nog steeds niet verwerkt.