Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 19:33
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag m.b.t 2 euro munten.
Ik heb een boek van Remond Reichwein "Euro munten en prijzen".

Nu ben ik in mijn spaarpot gaan kijken en kwam ik een stuk of 30 2 euromunten tegen die in het boek staan met een waarde.

Daarna ben ik op Google gaan zoeken waar ik het eventueel kan verkopen, kwam uit op een goudwissel kantoor hier in de buurt, deze was alleen geïnteresseerd in de "Monaco" munten.

Zelf kom ik uit het zuiden van Nederland en daar vind ik niet echt iets in de richting van munten handelaren, enkel in het noorden van het land.

Weten jullie misschien een adres of een forum waar ze in deze "speciale" 2 euro munten handelen / geïnteresseerd zijn?

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:45
Als ze in een spaarpot zitten (of hebben gezeten) zal de verzamelaar er minder in geinteresseerd zijn; veel te veel krassen of andere beschadigingen, wat hun verzamelaarswaarde doet dalen.
Wellicht is zijn de 2 euro munten, hoe speciaal ook, in die staat slechts 2 euro waard.

Verkopen: catawiki, marktplaats?

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.D78 op 29-07-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Vele zijn nog in uitstekende staat. sommige zijn inderdaad "gebruikt" en dof deze heb ik er ook uitgelaten.

Ik zou deze graag willen laten taxeren op waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:48
Catawiki is een veiligsite geworden.

Om een indruk te krijgen van de waarde kan je even kijken op www.lastdodo.nl. Dat is een zusje van Cataiwiki voor de verzamelaar.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

ik denk dat je je google wat moet bijstellen, ik kom er diverse tegen in brabant alleen

https://www.munthandeloos...9m1bggvkkepurnddo7v22r681
https://www.denbesterd54.nl/

Maar ik zou me vooral niet te rijk rekenem, er zijn nog maar weinig munt verzamelaars. en euro's zijn per definitie redelijk recent en wijdverspreid

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Tenzij je het geld écht nodig hebt en wel nu, zou ik die munten gewoon bewaren?

't maakt niet uit of je 100 euro op je rekening hebt staan of 100 euro aan herdenkings munten.
Herdenkingsmunten bevatten vaak edelmetaal(doorgaans zilver), dus die zijn minder inflatie gevoelig.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:41
Ben wel benieuwd welke "bijzondere" 2 euro munten je hebt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

corporalnl schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:26:
Ben wel benieuwd welke "bijzondere" 2 euro munten je hebt.
Beetje zoals de dubbele koppen uit het guldentijdperk (1980, Juliana en Beatrix beiden op de gulden en rijksdaalder). Die zijn ook nooit veel meer waard geworden dan 1 gulden resp. 2,50.

Als kind wilde ik die ook bewaren omdat ze bijzonder waren en ooit veel waard gingen worden O-)

(Voor de Gen-Z alhier aanwezig: de "gulden" was een munt uit de oudheid die ooit in de Lage Landen gebruikt werd voordat de Euro werd uitgevonden. Er zijn nog steeds mensen in leven die die dingen ooit echt hebben vastgehad.)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Zo jong is de gemiddelde leeftijd hier nou ook weer niet 😆.

Maar alleen in mint staat zijn ze iets waard en alles onder de 50 euro verkoop waarde is niet interessant voor commerciële handelaars. Kosten er omheen zijn te hoog.

En zoveel munten die meer dan 50 euro waard zijn zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Anoniem: 217290 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:50:
Zo jong is de gemiddelde leeftijd hier nou ook weer niet 😆.
Heeft meer t emaken met hoe oud sommigen zich onderhand voelen :+
En zoveel munten die meer dan 50 euro waard zijn zijn er niet.
Niet met een nominale waarde van 2 euro, nee. Maar als je naar gouden munten gaat kijken, kom j emet 50 euro niet ver :P
https://www.bullionbypost...Pd8NscSlSHgcaAuinEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog wat florijnen in zijn kast?

Je zal echt mint staat munten moeten hebben met waardes boven de 100 euro wil het iets opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:41
Grappig dat het ineens over guldens gaat terwijl @anothergenius het over euro munten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
heuveltje schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:37:
Maar ik zou me vooral niet te rijk rekenem, er zijn nog maar weinig munt verzamelaars. en euro's zijn per definitie redelijk recent en wijdverspreid
Dit is iets waar ik rekening mee zou houden. Je ziet het ook met postzegelverzamelingen. Toen de generatie filatelisten eenmaal het tijdelijke voor het eeuwige begon te verruilen, daalde de waarde van veel postzegelverzamelingen als een baksteen.

Elke generatie heeft weer andere verzamelobjecten. In 2050 zijn alle flippoverzamelaars van toen rijk en gepensioneerd, dat lijkt me een tak met toekomst.

Als je geld wil verdienen met munten, dan zou ik ze niet vasthouden in de hoop dat ze meer waard worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
Munten... nee, dat is weinig waard. Hou ze vast, misschien dat je achter-kleinkinderen er ooit wat aan verdienen.

Ik heb als klein kind ook wat muntjes verzameld en pakte net het doosje er eens bij - en wat dingen opgezocht op https://nl.ucoin.net:
  • serie centen van alle jaren van 1950 tot 1980, inclusief de dubbele variatie van 1969. Prijs per stuk ruwweg 10-20 eurocent. Waarbij die van mij gewoon gebruikt zijn met alle bijbehorende slijtage.
  • De hele serie van Nederlandse Antillen 1979, maar wel een nette bewaarcollectie. Totaal misschien 8 euro.
  • 10 cent munt uit 1936, bewaar-versie: €1,68
  • bijna 150 jaar oud, dat moet wel wat waard zijn, toch? Een cent uit 1878, bewaar-versie... €0,53...
  • Dan nog een collector's item, een unie-van-Utrecht uniedaalder uit 1979, in cassette! €2,95
En zo heb ik nog wel wat meer klein spul.

Als ik dan verder kijk op https://nl.ucoin.net/table/?country=france&period=310 bijvoorbeeld: 1999, toen werden de eerste euro's geslagen. Een franse twee euromunt is blijkbaar nog steeds twee euro waard. En inderdaad, twee-euro-munten uit Monaco kunnen nog wat waard zijn - als 'ie uit 2006 komt zelfs boven de 300 euro. Maar dan heb je het denk ik wel een beetje gehad met munten die wat waard zijn.

Munten, nee, daar wordt je niet rijk van. Ik stop de boel weer in de kast, voor m'n achter-kleinkinderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

offtopic:
@vanaalten welke dubbele variatie was er in 1969, dan? In 1948 werd Juliana koninging, en in 1949 lijken er nauwelijks munten geslagen te zijn (ik heb ook jarenseries geprobeerd compleet te krijgen). In 1980 trad Beatrix aan en had jke dubbele koppen Juliana/Beatrix. 1969 was geen bijzonder jaar, voor zover ik weet,maar wellicht kan ik iets leren :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
Dido schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:19:
offtopic:
@vanaalten welke dubbele variatie was er in 1969, dan? In 1948 werd Juliana koninging, en in 1949 lijken er nauwelijks munten geslagen te zijn (ik heb ook jarenseries geprobeerd compleet te krijgen). In 1980 trad Beatrix aan en had jke dubbele koppen Juliana/Beatrix. 1969 was geen bijzonder jaar, voor zover ik weet,maar wellicht kan ik iets leren :)
offtopic:
@Dido in 1969 ging muntmeester Van Hengel met pensioen en werd Van Den Brandhof de nieuwe muntmeester. En een muntmeester mocht zelf een muntmeesterteken kiezen die dan op de munt geslagen werd (links naast de '1' op de cent), vandaar dat de centen tot 1969 een 'vis', en vanaf 1969 een 'haan' als muntmeesterteken kregen. Vandaar de twee variaties in dat jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Dankjewel allemaal voor jullie reactie!

Ik ga me inderdaad niet rijk rekenen, het boek dat ik heb staat ook een waarde bij vele munten.
Daarom had het mijn interesse om er een dieper op in te gaan.

Aangezien het het veel tijd heeft gekost en heel wat telefoontjes met het antwoord dat het gewoon 2 euro waard is ga ik ze maar gewoon al betaal middel gebruiken!

Een rijke man had ik me gelukkig niet gerekend, die teleurstelling heb ik mij zelf bespaard! :9

Interessant is het wel dat het boek aangeeft dat bijvoorbeeld een Nederlandse 2 euro munt met toen nog Prins Willem Alexander en Koningin Beatrix een waarde heeft van €24,50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

anothergenius schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:21:
Interessant is het wel dat het boek aangeeft dat bijvoorbeeld een Nederlandse 2 euro munt met toen nog Prins Willem Alexander en Koningin Beatrix een waarde heeft van €24,50
Nieuw in plastic, zonder krassen etc zeker?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en waarschijnlijk zelfs graded bij een instantie dat al snel 20 euro kost.

Daarom dat je goud handel dus alleen die monaco munten wilt van 400 euro+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59
Leuke site om te zien wat het is / er op staat als je er een in je broekzak vindt:
https://www.euromunten.net/herdenkingsmunten-2-euro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Ik zal het ook hier bij laten, het was leuk zo lang het duurde.

Dankjewel nogmaals!
Pagina: 1