Bots bij veilingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-07 10:42
v&a aangeboden: Kobo Aura H2O Zwart

Elke keer als ik een bod doe, biedt xFlamed precies mijn bedrag +50 cent. Per direct.

Als ik hem verwijder, verwijdert xFlamed zijn bod binnen een seconde.

Dit moet een bot zijn toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-07 12:32
Nee dat is hoe veilingen werken. xFlamed heeft een hoger bod gedaan, maar zijn ingestelde bod is nog niet bereikt. Bij een bod dat hoger is dan het huidige bod, maar wat lager is dan zijn ingestelde bod, dan komt het nieuwe bod tussen het vorige hoogste bod en het 'nieuwe' hoogste bod wat door iemand anders is ingesteld.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-07 15:39
Geen bot, maar automatisch overbieden, is blijkbaar een functie van Tweakers.
Als ik 100 bied krijg ik dit:
Je bod is aangepast. Biedingen van anderen worden automatisch met € 1,- euro overboden tot een maximum van € 100,-.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:29
Nee dat is hoe de veiling hier werkt. Je geeft het maximum wat je wilt bieden in, en dan blijft hij automatisch ophogen tot je maximum is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:41
Als je zelf een hoog bedrag invult kun je dus ook zien tot welk bod is ingesteld (50 euro in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

In zekere zin is het dus een bot, met een instructie om het bod automatisch te verhogen tot een bepaald maximum zodra er een ander bod wordt uitgebracht.

Overigens zijn dit soort bots alleen maar bedoeld het maximum van het ingestelde bod van een ander te vinden (als er 2 mensen zijn die dit gebruiken op 1 veiling, dan wordt het bod net boven het max van de 2).

Vanuit de gebruiker gezien, zou het beter zijn om niet direct een tegen bod te doen (als er nog genoeg tijd is), maar even te wachten of het bod midden in de nacht te doen als je tegen een mens bied. Of nog beter net voor voor einde van de veiling gaan bieden....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-07 08:41
jeanj schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:16:
In zekere zin is het dus een bot, met een instructie om het bod automatisch te verhogen tot een bepaald maximum zodra er een ander bod wordt uitgebracht.

Overigens zijn dit soort bots alleen maar bedoeld het maximum van het ingestelde bod van een ander te vinden (als er 2 mensen zijn die dit gebruiken op 1 veiling, dan wordt het bod net boven het max van de 2).

Vanuit de gebruiker gezien, zou het beter zijn om niet direct een tegen bod te doen (als er nog genoeg tijd is), maar even te wachten of het bod midden in de nacht te doen als je tegen een mens bied. Of nog beter net voor voor einde van de veiling gaan bieden....
Nee dit is geen bot. Dit is gewoon standaard overbieden. Standaard functie binnen de veiling optie van Tweakers. Iedereen die bied zal dus automatisch boven de ander komen tot het door hun en jouzelf maximum ingestelde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat is al 73x in dit forum besproken: Tweakers heeft geen bied bots. Als iemand een maximum bedrag opgeeft en er wordt hoger geboden, dan wordt er automatisch een nieuw bod geplaatst, mits dat niet hoger is dan het maxium bedrag dat de bieder ingevuld heeft.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.