Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-06 13:04
Mijn dochter (net rijbewijs gehaald, jaaaaren gespaard) is op zoek naar haar eerste autootje, en dat zou wel eens een Fiat 500 (C) kunnen worden. Budget is 6000 max.
Voor dit bedrag staan er plenty te koop, maar met in mijn ogen relatief hoge km standen (200k en hoger). Is het verstandig om zoiets aan te schaffen? Ik lees o.a. bij de ANWB dat hoge km standen geen probleem zijn... maar toch...

Daarnaast: hoe houdt zo'n 500 zich na zo veel jaar? Werkt alles nog een beetje en blijft dat het ook doen de komende jaren? Regelmatig lees je de advertenties met 'dat werkt niet meer, maar is een bekend 500 probleem...' Euhhhh....

Vanavond gaan we naar een 500C kijken een paar dorpen verderop. 215k op de teller....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-06 16:13
Ik zou een Yaris kopen, praktisch, betrouwbaar en een geen gedoe. Een collega van mij heeft een minicooper gekocht met aardig wat kilometers en die staat om de week bij de garage. Dus het is een afweging tussen wat je kwijt wilt zijn aan onderhoud en hoe graag een populaire en hippe auto wilt. Een hoge kilometerstand is vaak niet erg, als hij maar goed en regelmatig onderhouden is, dus let op of er een onderhoudsboekje bij zit.

Daarnaast altijd even kijken bij ANWB of er bekende euvels zijn en waar je op moet letten. https://www.anwb.nl/auto/...e8-df11-a731-000c29d2a1e4

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
@JBL-freak krijgt nu twee antwoorden:

1. De 'koop deze Japanner, die is betrouwbaarder'; of
2. Veel N=1 verhalen van zowel mensen waarbij de auto moeiteloos al die kilometers heeft gereden als mensen waarbij de auto allerlei kuren had.

Maar een Fiat 500 ziet er gewoon leuk uit. Zeker voor een jonge dame.

Met zo veel kilometers loop je gewoonweg meer risico op dure reparaties. Een Fiat 500 is bij uitstek een model dat voor korte ritjes zal zijn gebruikt, dan is 215k intensiever dan 215k met grotendeels snelwegkilometers.

Ik zou zo'n auto best durven kopen, mits deze altijd is onderhouden door de dealer en al z'n beurtjes op tijd heeft gehad. Check dus vooral de onderhoudshistorie.

In elk geval zou ik bij een dergelijke auto zorgen voor Bovag garantie en aanschaf bij een betrouwbare dealer - zodat je erop kunt vertrouwen dat gebreken netjes worden opgelost. https://www.anwb.nl/auto/kopen/garantie/bovag-garantie

Daarnaast gewoon je ogen/oren goed de kost geven op rare bijgeluiden, olielekkages en de staat van de aandrijving/remmerij (gewoon goed testrijden).

Er staat er genoeg te koop voor +-6000 euro met <100k kilometers. Waarom is dat geen optie?
Voorbeeld: https://www.autowereld.nl...%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2F

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Stom op 29-07-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-06 13:59
Tja, probleem is dat zonder contacten in de auto industrie het voor je meer gissen en stressen blijft dan op basis van feiten kopen.

Normale stervelingen zoals ons hebben geen toegang tot onverwachte reparaties data van merken, of data van bekende problemen.

Het is helaas niet zo simpel als menig Tweaker het hier voor doet komen in de zin van 'je moet zelf moeite doen en zoeken op de meest voorkomende problemen', en dergelijke topics stranden hier vaak op en komen we geen meter verder, zeker frustrerend.

Verder is het voornamelijke wat je op Tweakers mee krijgt, persoonlijke ervaringen van mensen. Het zal een welkom wonder zijn als hier iemand reageert met met een antwoord die ergens van interne dealer data is geformuleerd (hoeveel per merk onverwachte kosten per jaar bij bepaalde kilometrages).

Als ik je iets mee kan geven waar je wel mogelijk wat aan hebt:
- je moet gewoon al een vriend(in) hebben die autotechnicus voor veel merken is, en diegene vragen voor zijn/haar mening
- neem een abonnementje op wat auto repair manuals / bulletins en doorzoek daar per merk welke bulletins er voor zijn, bijvoorbeeld zoals DiagnoseDan laatst op zijn eigen (reclame natuurlijk) bulletin het probleem vond van een auto van zijn klanten. Hij lost wel dan de oorzaken op.
- als je gewapend bent in een repair/onderhoud manual, of een dealer daar met je over open wil zijn (vraag het ze gewoon), weet je meteen voor de kilometrage aandachtspunten welke gecheckt moeten worden
- en het standaard Tweakers advies; aankoopkeuring. Of je ze kan vertrouwen, of ze doen waar je voor betaald hebt, enzovoorts is een helemaal andere uitdaging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:43
Ik zie er enorm veel te koop staan voor 6K met +/- 100K op de teller, ipv 200.. Hoe kom je alleen bij die hoge km standen uit?

Ik zou een fiat 500 met 200K+ op de teller (zeker gezien het enkel korte afstandauto's zijn) lekker laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
Inverted_World schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:49:
Ik zie er enorm veel te koop staan voor 6K met +/- 100K op de teller, ipv 200.. Hoe kom je alleen bij die hoge km standen uit?

Ik zou een fiat 500 met 200K+ op de teller (zeker gezien het enkel korte afstandauto's zijn) lekker laten staan.
Vermoeden: met een hoge KM-stand zit de auto voor die prijs natuurlijk wel 'lekker in de opties'.

Zoals dus de 'C': een open dak/cabrio. Voor die functie alleen al mag je bij een occasion +-1000 euro aftikken. En dan gaat het hard als je maar 6000 euro te besteden hebt.

Betrouwbaar, full-option, goedkoop > pick two.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Stom op 29-07-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

m.b.t. fiat 500 of iets anders (dus niet echt de vraag van ts);
Wat ik zelf zou mee laten wegen, welke is veiliger? Zeker als beginnend bestuurder (lees: minder ervaring) is de kans op een ongelukje groter.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 29-07-2024 10:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:47

Jorissie87

No diggity

Ik kan me voorstellen dat een jonge vrouw een auto vooral op emotie koopt en minder rationeel kijkt dan wij tweakers doorgaans doen. Het advies dat je hier gaat krijgen kan dan ook alle kanten op gaan. Het imago dat je als vrouw hebt met een Fiat 500 is nu eenmaal beter dan dat met een Hyunday i30 of Yaris, vanuit die filosofie snap ik haar keuze heel goed. Aan de andere kant heeft ze blijkbaar jaren moeten sparen voor een auto van 6000 euro. Haar portemonee is dus niet heel groot. Je gaat bij een oudere auto een gok nemen dat je niet al teveel onderhoudskosten gaat krijgen maar die gok kun je ook verliezen. Tel daarbij op dat het de eerste auto is, de kans op schaderijden is dan het grootst. Het zou zonde zijn als ze eindelijk haar "droomauto" kan kopen maar qua onderhoud is het te duur.

Als ik kijk naar mijn omgeving wie een Fiat 500 op hun shortlist hebben staan bij het uitzoeken van een auto (verbazingwekkend genoeg allemaal vrouwen), dan hoor ik ook vaak de Volkswagen Up, Renault Twingo, Peugeot 208 en Audi A1 voorbij komen. Misschien als ze haar spectrum iets verbreed dat er iets betaalbaarders met minder kms tussenzit?

Wij hebben thuis zelf een Volkswagen Up! als tweede auto (naast mijn leaseauto die we 90% van de tijd gebruiken). Dat is een hele fijne auto voor zijn prijs en erg waardevast. Qua verzekering en belasting valt het allemaal ook reuze mee dus in gebruik niet duur.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorissie87 op 29-07-2024 11:04 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 09:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

DukeBox schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:53:
m.b.t. fiat 500 of iets anders (dus niet echt de vraag van ts);
Wat ik zelf zou mee laten wegen, welke is veiliger? Zeker als beginnend bestuurder (lees: minder ervaring) is de kans op een ongelukje groter.
Goed punt en zeker een punt van twijfel bij de Fiat 500, maar 3 sterren:
https://www.euroncap.com/en/results/fiat/500e/44198
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWogQrNsFogM7CkDwGrMGBkNFRc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yrXOWcCJklOQEMc7anHTo136.png?f=user_large

En dan bijv. een Yaris:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdnIgi9JUK4aVFYg9hO63oLK3ok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nQVxa8lTdoZg0qqBvf1nV20M.png?f=user_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Laatst online: 00:43
Even los van mijn argument dat je ver weg moet blijven van een 200k op te teller Fiat 500.

Ga je er bij een 18 jarige dame echt niet inkrijgen dat ze een Toyota Yaris moet aanschaffen ipv Fiat 500 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
Persoonlijk vind ik de 500's die ik tegenkom in haar prijsklasse met < 100k km's 'verdacht'. Vaak geen NAP om het te controleren.

Maar ook de afstand is wel een 'dingetje' Ik heb ik het verleden ook wel eens een mooie auto net iets verder weg dan praktisch was gekocht, met garantie, maar om op die garantie ook daadwerkelijk aanspraak te maken... Dat is in de praktijk echt een gedoe als je eerst een uur moet rijden... auto achterlaten... weer thuis zien te komen...

Dus afstand tot de verkoper is wel belangrijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

- 200K is best veel voor zon klein motortje.
Werkt alles nog een beetje en blijft dat het ook doen de komende jaren?
Doorgaans wel. Door de jaren heen gaan dingen wel slijten en wordt het comfort gewoon minder.

Is de 500 slecht? nee denk het niet, maar behoort ook zeker niet tot de betrouwbaarste groep. Prima als je graag een 500 wil rijden, wil je echt iets betrouwbaars, zijn er betere keuzes.

Mijn advies in het algemeen bij het kopen van auto's in het algemeen, hou geld achter de hand voor reparaties. Je kan op papier nog zon goede auto kopen, en soms gewoon pech hebben.

Wat kan helpen als je zelf niet zo bekend bent met het kopen van een auto, doe een aankoopkeuring.
Dan word de auto door een andere garage geïnspecteerd, kost wat maar dat heb je een beter beeld wat de staat van de auto is, maar ook dat is geen garantie dat de auto zonder problemen blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 29-07-2024 11:08 ]

ora et labora

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:47

Jorissie87

No diggity

JBL-freak schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:04:
Persoonlijk vind ik de 500's die ik tegenkom in haar prijsklasse met < 100k km's 'verdacht'. Vaak geen NAP om het te controleren.

Maar ook de afstand is wel een 'dingetje' Ik heb ik het verleden ook wel eens een mooie auto net iets verder weg dan praktisch was gekocht, met garantie, maar om op die garantie ook daadwerkelijk aanspraak te maken... Dat is in de praktijk echt een gedoe als je eerst een uur moet rijden... auto achterlaten... weer thuis zien te komen...

Dus afstand tot de verkoper is wel belangrijk voor mij.
Ik heb mijn eerste auto (Fiat Punto) gevonden bij een autodealer aan de andere kant van het land. Ik heb de auto echter voor dezelfde prijs gekocht via de Fiat Dealer bij mij om de hoek. Hij onderhandeld dan met de verkopende dealer en ik krijg de garantie via hem (en zijn winst zit hem in dat ik mijn onderhoud bij hem onderbreng).

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:09
De tweede generatie Ford Ka is in essentie ook een Fiat 500. Dit was een samenwerking met Fiat, komt uit dezelfde fabriek en is technisch vrijwel gelijk. Wellicht iets voordeliger op de kop te tikken.

[ Voor 13% gewijzigd door Valar op 29-07-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik snap ook wel dat je je dochter van 18-20 niet in een saaie Yaris stopt..

Ik zou dus wel voor iets hips gaan. Maar dat hoeft niet perse een Fiat-500 te zijn toch? Misschien moet je de gulden middenweg zoeken. Een vriendin van me heeft jaren in een hele hippe C1 gereden (mooie velgjes, spoilertje) die ook superbetrouwbaar was (dat was in de tijd dat de C1/107/Aygo dezelfde auto was)

Is een DS3 niet iets? De 1.6 BlueHDI's uit 2011-2013 liggen voor niks voor het oprapen. Zuinig, superbetrouwbare motor en techniek (PSA diesel).. Restwaarde is natuurlijk 0 maar boeie.
https://www.autoscout24.n...ults&order_bucket=unknown

Milieuzones blabla zou ik niet bang voor zijn... Dat is vooral bangmakerij

[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 29-07-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
Haar eigen shortlist is:

* Fiat 500
* Mini (heb er zelf twee gehad, wat een feest)
* Toyota Aygo (die had haar moeder ook... nostalgische redenen)
* Ford Fiesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:33
Een Suzuki Swift is wellicht ook nog een optie. Zijn ook vrij betrouwbare auto's en zien er net weer iets anders uit. Voordeel: ze zijn goedkoop in onderhoud en licht, dus gunstig voor de wegenbelasting. Het 1.2 motortje is best prima en voldoende voor een Swift
Een Swift van 10 jaar oud met minder dan 150k kilometers kost alleen wel snel €5500-€6000

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
Er is overigens voldoende budget voor onderhoud, madame is een uitstekend spaarder.

Maar ik zou het vreselijk vinden als de auto al na 1 maand panne zou hebben... We gaan vanavond even kijken en eens voelen en rijden en zien welke aanbieding er in kan zitten en hoe de verkoper over garantie denkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JBL-freak schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:14:
Haar eigen shortlist is:

* Fiat 500
* Ford Fiesta
Neem aan dat je hier al gezocht hebt.
Haar eigen shortlist i.c.m. met de vaderlijke wijsheden parameters van papa? lees; leeftijd auto, km-stand e.d. kan verrassende combinaties opleveren. Hier een zoekopdracht: v.a. 2015 - 125k op de teller en tot 6k. Dan blijft er dan die shortlist van dochter verdacht weinig over. Fiesta wellicht in een KA veranderen.

https://www.autotrack.nl/...nummer=2&paginagrootte=30

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-06 12:22
wil je een 500c koop een 500c. Je eerste auto blijft je altijd bij. Dan kan je maar beter zorgen dat het er 1 is waar je ook echt blij van wordt. Desnoods als goede ouder met dochterlief mee kijken en een aankoopkeuring voor haar betalen als er een pareltje is gevonden. Elke auto heeft kwaaltjes en elk type heeft specifieke gebreken die vaak voorkomen maar dus niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eens met @Mr. Stom. Toch paar tips.
  • Fiat Panda is technisch gelijk aan Fiat 500
  • Bij 30% van de import-auto's is geknoeid met de kilometerstand. Importauto's krijgen geen NAP-check.
  • Shortlist: Fiat 500 is A-segment en Fiesta is B-segment: Fiesta rijdt beter, is veiliger en wellicht beter geprijsd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Ik heb in mijn leven aardig wat auto's gehad (en gesloopt). Toen ik nog jong was (ahum) was het een komen en gaan van kleine botsauto's en ik heb zelf de beste ervaringen met Japanners (Toyota, Daihatsu, Mitsubishi, Subaru). Heeft de auto relatief weinig snelweg gereden? Probeer er dan een te vinden met een lagere KM stand en onderhoudshistorie.

Ik zie best een paar 500's met NAP en een lage KM stand (<120.000) voor onder de 6000. Is dat niets, in plaats van de 500c? https://www.autotrack.nl/a/fiat-500-benzine-2015-55728485

Kijk hoe cute! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5elfDeVJXnc9FLSvCxnILIipU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GMdanY3kUAbtHaMAh0Xr52hz.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Negakinu op 29-07-2024 11:31 ]

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
JBL-freak schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:14:
Haar eigen shortlist is:

* Fiat 500
* Ford Fiesta
Dan is de Aygo lijkt mij een no-brainer, weet alleen niet of dat lukt voor dat bedrag (maar kun je zelf zo uitvinden).

200k op de teller lijkt mij wel echt behoorlijk veel voor een Fiat 500, dan is het wachten op prijzige reparaties. Ergens rond de 100k op de teller is dan toch een groot verschil. En het lijkt mij ook niet de stereotype 'bijna alleen op de snelweg" kilometer-vreter soort auto.

Er is een reden dat leasemaatschappijen benzine-auto's rond de 160k als afgeschreven beschouwen, vanaf daar komen op enig moment de reparaties die meer geld gaan kosten dan de dagwaarde, dus verkopen ze de boel voordat het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
Ik ben erg blij met al deze reacties. Fijn om meningen te horen.

Voor wie mee wil zoeken: In een straal van 25 - 40 km rondom postcode 3295...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
Negakinu schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:27:
Ik zie best een paar 500's met NAP en een lage KM stand (<120.000) voor onder de 6000. Is dat niets, in plaats van de 500c? https://www.autotrack.nl/a/fiat-500-benzine-2015-55728485

Kijk hoe cute! :D

[Afbeelding]
Die zag ik net ook idd. Keurige auto... maar wel 1,5 uur rijden bij ons vandaan. Dat vind ik echt een ding met garantie...

Mijn vriendin heeft begin dit jaar een 2e hands bij van Mossel in Barendrecht gekocht. Paar keer aanspraak op garantie gedaan (sleutel, radio...) en dan is 'in de buurt' wel zo vreselijk handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:16
Op Youtube staan nu 3 filmpjes over de fiat 500 in Klokje Rond van Autoweek.
(Hoge km-stand auto's die gekeurd worden)

YouTube: Fiat 500 1.2 - 2009 – 289.419 km - Klokje Rond

YouTube: Klokje Rond - Fiat 500

YouTube: Fiat 500 1.2 Lounge (2009 / 257.318 km) - Klokje Rond - AutoWeek

Het is voor mij te lang geleden dat ik ze gezien heb.

Maar ik weet zeker dat deze filmpjes een goede indicatie geven of deze autootjes een beetje lang mee kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
JBL-freak schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Die zag ik net ook idd. Keurige auto... maar wel 1,5 uur rijden bij ons vandaan. Dat vind ik echt een ding met garantie...

Mijn vriendin heeft begin dit jaar een 2e hands bij van Mossel in Barendrecht gekocht. Paar keer aanspraak op garantie gedaan (sleutel, radio...) en dan is 'in de buurt' wel zo vreselijk handig.
NAP, APK tot 2025, in de buurt. https://www.autotrack.nl/a/fiat-500-benzine-2014-55453009

Ietsje over budget maar een beetje handjeklap doet soms wonderen: https://www.autotrack.nl/a/fiat-500-benzine-2015-55815762

[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 29-07-2024 11:36 ]

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
Mijn zus heeft 6 jaar in een 500C gereden en voor zover ik weet geen noemenswaardige problemen gehad.

Voor het kopen van een 2de hands auto zou ik ook kijken naar het aantal eigenaren.
Liever een auto met veel kilometers en maar 1 of 2 eigenaren dan een auto met weinig km en veel eigenaren.
Als een auto vaak van eigenaar wisselt is er meestal iets mee mis.

Import auto's zou ik ook bij weg blijven.
Alle auto's die op de lijst staan zijn er genoeg van in NL.

Bij een cabrio moet je sowieso ook goed opletten dat er geen lekkages zijn bij het dak.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35

Tomatoman

Fulltime prutser

grasmanek94 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:49:
Tja, probleem is dat zonder contacten in de auto industrie het voor je meer gissen en stressen blijft dan op basis van feiten kopen.

Normale stervelingen zoals ons hebben geen toegang tot onverwachte reparaties data van merken, of data van bekende problemen.

Het is helaas niet zo simpel als menig Tweaker het hier voor doet komen in de zin van 'je moet zelf moeite doen en zoeken op de meest voorkomende problemen', en dergelijke topics stranden hier vaak op en komen we geen meter verder, zeker frustrerend.
Volledig mee eens :)
- neem een abonnementje op wat auto repair manuals / bulletins en doorzoek daar per merk welke bulletins er voor zijn, bijvoorbeeld zoals DiagnoseDan laatst op zijn eigen (reclame natuurlijk) bulletin het probleem vond van een auto van zijn klanten. Hij lost wel dan de oorzaken op.
- als je gewapend bent in een repair/onderhoud manual, of een dealer daar met je over open wil zijn (vraag het ze gewoon), weet je meteen voor de kilometrage aandachtspunten welke gecheckt moeten worden
Dat is het advies dat je aan een dame geeft die net haar rijbewijs heeft gehaald?…

De suggestie die je daarna geeft - een aankoopkeuring - vind ik dan wél weer een goed advies.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-06 16:05
Groot voordeel dat er veel te koop staan is dat er veel keuze is. Eentje zoeken met een sluitende historie kan al een beetje zekerheid geven. Even op Finnik kijken hoe lang hij bij eigenaren geweest is geeft wat aan, net als de APK historie op Kentekencheck. De APK an sich is een redelijke wassen neus, maar kan alsnog wat weggeven over hoe er mee omgegaan is, zeker voor de simpel te voorkomen punten als banden en verlichting. Let bij het rondje om de auto ook op de banden, merkkeuze geeft vaak al veel weg over de bereidheid om geld in onderhoud te steken.

Specifiek aandachtspunt bij de 500 (en een hoop andere Fiat consorten uit die tijd) is de kofferbakbedrading. Dat is dermate knudde gebouwd dat de kabels door het openen en sluiten van de kofferbak sluiten, gaat onherroepelijk stuk. Voordeel dat het vaak stuk gaat, er zijn ook diverse reparatiekits die de kop niet kosten. Kapotte kabels geven zich makkelijk prijs door niet (goed) werkende functies. Voorbeeldje van onze Alfa Mito (ook een aanrader!): ruitenwisser deed raar en na een tijdje niets meer, knop om klep te openen uitgevallen en toen ik het slot met geopende klep nog eens hoorde klikken besloten dat er nu echt wat aan moest gebeuren. Kabels gerepareerd en alles werkt weer naar behoren.

[ Voor 5% gewijzigd door R-R-L op 29-07-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35

Tomatoman

Fulltime prutser

[...]

Daar heb je gelijk in, maar tegelijkertijd moet je je afvragen hoeveel geld ‘zo vreselijk handig’ je waard is. Als je daardoor automatisch uitkomt bij auto’s die € 1000 duurder zijn of niet binnen je zoekcriteria vallen, kun je die zo vreselijk handige garantie van de garage om de hoek maar beter inwisselen voor een net iets minder vreselijk handige garantie van een garage 150 km verderop.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JBL-freak schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:27:
Ik ben erg blij met al deze reacties. Fijn om meningen te horen.

Voor wie mee wil zoeken: In een straal van 25 - 40 km rondom postcode 3295...?
Op 30 minuten rijden van jouw postcode; dit paarse monster

https://www.autotrack.nl/a/citroen-c3-benzine-2016-55903056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 23-06 16:13
Een mooie rode dinky-toy(ota) met airco, cruise control en VOLLE TANK.

https://www.autowereld.nl...%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:02

snmght

imho dan he

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:03
Heel eerlijk zou ik als eerste auto een lager budget auto uitzoeken. ( van rond de 2/3k ) Helemaal als startende rijder waar ze nu pas echt gaat leren rijden. Gaat ze de auto gebruiken voor werk/studie of puur voor de leuke ritjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 06:16

DjVe

Hatsaflats!

[...]

Heb je toevallig geen vaste garage waar je regelmatig komt? Wellicht dat die hem kan overnemen tegen handelaarsprijs en dat je heb daar koopt incl. garantie. Mogelijk komt er dan "iets" bij, maar dan ben je wel geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:10

-tom-562

Oliesjeik

Ik dacht dat zo'n Fiat 500 onderhuids grotendeels een oud model Panda was. Best degelijk dus, zolang je het bij de simpele atmosferische motoren houdt.
Zou er persoonlijk zelf niet voor kiezen maar eerder een Yaris of Aygo, of b.v. Suzuki Swift. Gewoon bewezen betrouwbaar en aardig waardevast

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Edit; verkeerde quote. Je zet zo'n jonge meid toch niet in zo'n bejaardenhok.. 500C lijkt me een prima keuze, hoeft ze hem ook niet buiten het zicht te parkeren als ze ergens op bezoek gaat.

[ Voor 49% gewijzigd door ouweklimgeit op 29-07-2024 13:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
TwiSteD1 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:23:
Een mooie rode dinky-toy(ota) met airco, cruise control en VOLLE TANK.

https://www.autowereld.nl...%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2F
Je zet zo'n jonge meid toch niet in zo'n bejaardenhok.. 500C lijkt me een prima keuze, hoeft ze hem ook niet buiten het zicht te parkeren als ze ergens op bezoek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Rico

Wie dit leest is gek....

1.2 motor is zeer goed en betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 12:59
Ervaring van een 500C mede-rijder hier (vriendin heeft er één uit 2010).

Zijn prima auto's mits uiteraard goed onderhouden bij een Fiat garage. Er zitten wat specifieke dingen in die auto's die bij een reguliere garage niet opvallen.
1. Check je cabriodak. De lagen kunnen van elkaar loskomen en ook kunnen de geleideblokjes in het mechanisme verslijten. Nieuw dak via dealer is ruim €5000,- dus wees daar scherp op. De mannen van De Fiat 500 Cabrio Specialist in Monster (tip!) zijn wel goed met reparaties mocht je het nodig hebben.
2. Pijpje voor koelvloeistof onderaan de motor is van kunstof vanuit de fabriek. Vervangende onderdeel vanuit fabriek is metaal, dus daar heeft Fiat al iets geleerd, maar goed om desnoods direct te laten vervangen. Wij waren opeens na een retourtrip Italië op 40km van huis alle koelvloeistof kwijt.
3. Je kan super-simpel cruisecontrol inbouwen. John Gold set kost je €450,- maar is zoooo fijn. Wij zijn al 3x heen en weer naar Italië gereden met dat gekke ding. Gaat perfect!

N=1, dus ga vooral met een open blik kijken. Iedereen heeft goede en slechte verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:24
Zeker de 2 cylinders mijden de 900cc rijden echt niet aangenaam en zijn niet zuinig. En een 2.cylinder turbo met 2k op de klok toch maar uitkijken. Maar heb het altijd een mooi wagentje gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:10

-tom-562

Oliesjeik

ouweklimgeit schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:59:
[...]

Je zet zo'n jonge meid toch niet in zo'n bejaardenhok.. 500C lijkt me een prima keuze, hoeft ze hem ook niet buiten het zicht te parkeren als ze ergens op bezoek gaat.
Nouja, laat iig zien dat ze verstand heeft en geen domme blondjes Fiat koopt 8) :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

oldie127 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:11:
Zeker de 2 cylinders mijden de 900cc rijden echt niet aangenaam en zijn niet zuinig. En een 2.cylinder turbo met 2k op de klok toch maar uitkijken. Maar heb het altijd een mooi wagentje gevonden.
Wel een grappig geluidje dat daar uit komt. Maar ik zou het ook niet kopen. Mijn vader had er eentje, de kap kon niet meer open en dicht :p

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 29-07-2024 17:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zelf een weekje met een fiat 500 cabrio abarth gereden, geweldig leuk autootje, gewoon doen.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Laatst online: 00:47
Ik heb niet alle gelezen, maar bedenk wel even dat een fiat 500 erg populair is en er een hoop troep te koop is..
Zie het een beetje als een golf gti, veel is er afgetrapt..

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat ik een fiat 500 0.9 twinair in onderhoud heb gehad.. bij 250.000 km een keer een koppeling omdat het druklager geluid maaktte en uiteindelijk de turbo verstelling uitgesleten was..

Persoonlijk zou ik er wel 1 met nap zoeken, kijken hoeveel eigenaren hij heeft gehad, beetje knappe garage of prive, maar zeker geen handelaar.. en het liefst een beetje acceptabele km’s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:39
Misschien ook naar een Lancia Ypsilon kijken. Zelfde auto, net iets andere buitenkant. Ook wel een "schattig" ding vind ik.

Voor de rest zijn het gewoon prima auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:46
Wij hebben een Twinair fiat 500. Gekocht met 40k op de teller en inmiddels rond de 60k
Gebruiken de fiat hoofdzakelijk in en om de stad (tot 5 k per jaar). Bewust gekozen voor een basic versie, dan vinden wij ze het leukst. Is de absolute instapper met 60pk.

Onze hoofdauto is een Bmw i4 met 340pk en daarmee vergeleken is 60pk natuurlijk niks. Toch vind ik het een prima autootje, en met een beetje anticiperen kom je nog redelijk mee in het verkeer ook. Comfort ook goed genoeg wat mij betreft.

De reden voor de fiat te kiezen was voor ons mede dat deze auto’s er wat mij betreft niet snel gedateerd uit gaan zien, in tegenstelling tot veel andere auto’s in dezelfde klasse.

Wel twee issues gehad:

- er is een probleem met het vliegwiel van de twinairs, dat (naar ik begreep) te licht is uitgevoerd en daardoor stukdraait. In eerste instantie leek het dat de koppeling stuk was, maar bij nader inzien bleek de ingaande as (als ik het goed zeg) van de versnellingsbak beschadigd. Gevolg: revisiebak nodig, nieuwe koppeling en vliegwiel. Kosten 2k, gelukkig grotendeels onder coulance betaald door de verkopend bovag garage (was al 6 maanden buiten garantie);
- een maand later ging het display tussen de km teller stuk.. Laten repareren bij KMS in Apeldoorn voor (ik dacht) 200 euro.
- een keertje een kapotte deurhendel gehad. Een zeer bekend kwaaltje. Zelf gerepareerd, kosten 12 euro.

Verdere kosten minimaal.

ik schrik wel van de prijzen die ik nu voorbij zie komen zeg!

[ Voor 6% gewijzigd door pieter81! op 29-07-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-06 10:23
Fiat 500 uit 2017 is een dualogic-automaat? Zoals @desmond zegt, technisch grotendeels gelijk aan een Panda. Ik heb zelf een Panda uit 2014 met inmiddels 215k op de teller (vanaf begin cruisecontrol er in gehad). Daar geven handelaren niets meer voor, rond 200k zijn deze wagens op... Eerder heb ik een boel gedoe gehad met de versnellingsbak (blijkbaar een slechte moer ergens) en laatste tijd wat issues met de turbo gehad (moest gereviseerd worden). Ik begin nu problemen te krijgen met de druk in de versnellingsbak. Mijn garagehouder heeft 'm nog op kunnen lappen zodat ik 'm kan rijden totdat mijn R5 geleverd wordt maar er zit een kostenpost van >1000 euro aan te komen als die problemen met de versnellingsbak weer gaan opspelen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JBL-freak
Gisteravond wezen kijken en ... toch maar gekocht ...

Alles gecheckt en een zeer goede aanbieding gekregen. Ik had al zo'n vermoeden dat dit de kleine meid niet onberoerd zou laten.

Bedankt voor al het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Laatst online: 05-06 16:26
JBL-freak schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:16:
Er is overigens voldoende budget voor onderhoud, madame is een uitstekend spaarder.

Maar ik zou het vreselijk vinden als de auto al na 1 maand panne zou hebben... We gaan vanavond even kijken en eens voelen en rijden en zien welke aanbieding er in kan zitten en hoe de verkoper over garantie denkt ;-)
Waarom zou dat vreselijk zijn? Dat is de realiteit van autorijden: het kost geld, en onderhoud is een vaste kostenpost. Sluit een ANWB abbonnementje af en karren. Dan heeft ze alle zekerheid dat ze gewoon netjes en professioneel geholpen word mocht ze toch ergens stil komen te staan. Problemen zijn er om op te lossen in het leven, niet om je zorgen over te maken. Mooie les om jong te leren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-06 12:22
JBL-freak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:03:

Alles gecheckt en een zeer goede aanbieding gekregen. Ik had al zo'n vermoeden dat dit de kleine meid niet onberoerd zou laten.

dan wens ik haar veel rij plezier en veilige kilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:13

Fanta

FordPerformance™️

JBL-freak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:03:

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig welke het geworden is...

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
Een Fiat 500C uit 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Geen linkje naar de advertentie toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

Fanta schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:06:
[...]

Geen linkje naar de advertentie toevallig? :)
En dan? denk niet meer dat ze de koop gaan terugdraaien

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
Neuh dat lijkt mij niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:58
Rico schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:00:
1.2 motor is zeer goed en betrouwbaar.
Alleen soms een beetje nukkig bij de eerste keer starten in de (koude) ochtend. Euro98 tanken helpt iets, volgens mij was er een ECU update beschikbaar om het probleem te verhelpen.
Het 1.2 4 cilinder blok wordt ook door Ford in de Ka gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

mrc4nl schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:07:
[...]

En dan? denk niet meer dat ze de koop gaan terugdraaien
Omdat er nogal wat adviezen zijn gegeven, en ik dan gewoon nieuwsgierig ben wat daarmee gedaan is en welke keuze er uiteindelijk gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:49
Betrouwbaarheid is ook stukje veiligheid hé panne hebben kan zomaar fataal aflopen.

Ik heb zelf een Fiat 500 hybrid gereden, ofja 2 uurtjes en toen werd ie al afgesleept op vakantie...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9vREz4zbvZ2AKUCJtbvwwonXiA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2kCCsQu1MiJ3II4FjpCAuHCl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door flaskk op 01-08-2024 14:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JBL-freak
Oh dat kan ik je zo wel vertellen hoor: ik heb de adviezen (meningen, N:1) gelezen, afgewogen en daarmee naar deze auto gaan kijken.
Het heeft mij wat kritischer gemaakt, maar toch heb ik de verkoper niet kunnen betrappen op onwaarheden of verbloemende spraak. Het aanbod was dusdanig goed (ivm geen inruil) dat we besloten hebben om de gekregen korting te reserveren voor eventueel toekomstige, onvoorzien, reparaties.

Het betreft overigens een 0,9 TwinAir motortje met een handbak. Alle toeters en bellen werken. Carrosserie ziet er uit alsof ie onlangs gespoten is (heb ik niet kunnen verifiëren nog) en het interieur is keurig netjes, ruikt niet muf (want cabrio, ik heb meerdere cabrio's gehad en je kunt vaak al ruiken of ze lekken) of rokerig en is kraakvrij, ook op slechte wegen. Stuurt heel fijn, motortje is lekker fel (gaat eigenlijk als de brandweer N:Tesla M3/MY) en schakelt bijzonder soepel.

Ja er zit maar 1 sleutel bij (en zo'n uitgeklede reserve sleutel), onderhoudsboekjes, 3 eigenaren gehad, origineel NL auto. Geen garantie (maar daarvoor reservering getroffen, heb wel een netwerk dat me bij panne verder kan helpen).

Ik gun haar een echt leuke eerst auto. Heb in mijn 30+ jaren vele exoten gehad en ben er eigenlijk altijd goed doorheen gerold of niet dusdanig veel pech gehad dat ik dat niet meer aandurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:07

franssie

Save the albatross

@JBL-freak Het blijven leuke wagentjes, ik rij er zelf ook eentje.
Ik zou zelf wel een sleutel met afstandsbediening laten bijmaken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
We hebben ook een sleutel met AB, gelukkig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

JBL-freak schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:53:
Oh dat kan ik je zo wel vertellen hoor: ik heb de adviezen (meningen, N:1) gelezen, afgewogen en daarmee naar deze auto gaan kijken.
Het heeft mij wat kritischer gemaakt, maar toch heb ik de verkoper niet kunnen betrappen op onwaarheden of verbloemende spraak. Het aanbod was dusdanig goed (ivm geen inruil) dat we besloten hebben om de gekregen korting te reserveren voor eventueel toekomstige, onvoorzien, reparaties.

Het betreft overigens een 0,9 TwinAir motortje met een handbak. Alle toeters en bellen werken. Carrosserie ziet er uit alsof ie onlangs gespoten is (heb ik niet kunnen verifiëren nog) en het interieur is keurig netjes, ruikt niet muf (want cabrio, ik heb meerdere cabrio's gehad en je kunt vaak al ruiken of ze lekken) of rokerig en is kraakvrij, ook op slechte wegen. Stuurt heel fijn, motortje is lekker fel (gaat eigenlijk als de brandweer N:Tesla M3/MY) en schakelt bijzonder soepel.

Ja er zit maar 1 sleutel bij (en zo'n uitgeklede reserve sleutel), onderhoudsboekjes, 3 eigenaren gehad, origineel NL auto. Geen garantie (maar daarvoor reservering getroffen, heb wel een netwerk dat me bij panne verder kan helpen).

Ik gun haar een echt leuke eerst auto. Heb in mijn 30+ jaren vele exoten gehad en ben er eigenlijk altijd goed doorheen gerold of niet dusdanig veel pech gehad dat ik dat niet meer aandurf.
Goed om te horen, veel plezier met het autootje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En die heeft ze dan ook :)

Laatste tip, leer haar wat over de auto. Kleine zaken als olie en geluiden, maar ook 'gebruik'. Ik had mijn 306 (eerste auto) nog veel jaren langer kunnen rijden, had ik geweten wat ik achteraf wist. Ik reed doodleuk door terwijl temp-meter regelmatig 'behoorlijk hoog' ging, dacht dat zoiets normaal was (motor wordt warmer/kouder etc). Heeft me achteraf behoooooorlijk wat geld gekost wat ik had kunnen voorkomen :P

En hoe goedgelovig garages ook mogen zijn, ze kunnen je per saldo alles aanlullen qua 'reparaties' als je er niets van weet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
Dat probeer ik m'n beide kinderen idd mee te geven: liefde en gevoel voor de techniek.
Vooral m'n dochter is erg geïnteresseerd. Er brandde gisteren direct een waarschuwingslampje zei ze, bleek dat de achterklep niet goed dicht zat. Waar is dit voor, waar is dat voor... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stig-Lennart
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-05 16:26

just checking omdat ik ze hier niet bij lees - heb je ook de code-passen gekregen? Je zou er 1 of 2 moeten hebben, 1 voor de startblokkeringscode, de 2e voor de originele radio (mits de originele unit erin zit uiteraard).

Mocht je die niet hebben dan kan een fiat dealer als het goed is wel de codes voor je opvragen. toch fijn om te hebben mochten ze ooit nodig zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
Nee die zaten er idd niet bij.

Heb een Fiat garage in m’n vriendenkring dus ik verwacht hier geen problemen mee.

M’n dochter is de koning(in) te rijk. Zo blij met de waggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carswitch
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-03 11:05
*knip* spam

[ Voor 92% gewijzigd door twain4me op 22-02-2025 15:00 ]

Pagina: 1