Afdek vloer op beton

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1958
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 26-08 19:11
Hallo,
Ik heb gisteren een klein betonvloertje gestort ( dichtmaken van een convectorput) van 2m60x38cmX12cm.

Er moet nog een dekvloertje op van 5 cm.

Wanneer kan ik de dekvloer leggen ?
Op 17 sept komen ze vloerverwarming frezen en daarvoor ben ik nog 2 weken op vakantie.

Zou de vloer het liefst volgend weekend Gaan leggen

Kan dit?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 08:47
Welk beton heb je gebruikt? Normaliter wordt er ~28 dagen gehanteerd bij een volledig uitgeharde betonvloer.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-10 16:32

Thermomet3r

het is warm of koud

Inderdaad wordt er ~28dagen gerekend voor het uitharden. en om toekomstige problemen te voorkomen zou ik inderdaad die vier weken pakken voordat de dekvloer wordt gegoten, anders kan het zijn dat je dekvloer ongelijk gaat uitharden omdat het nieuwe beton vochtiger is dan het oude beton wat voor scheurvorming kan zorgen.
Voor het uitharden van een cement dekvloer wordt overigens 1 week per centimeter gerekend dus.
ik zou zelf de vloerverwarming niet infrezen in de dekvloer maar een van de volgende opties, of infrezen in de betonvloer of droogbouw op de betonvloer en daar de dekvloer overheen. infrezen in de dekvloer lijkt mij niet heel erg handig.

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik neem aan dat het alleen om het stukje convector put gaat waar nog een dekvloer op moet...
Als het om de hele vloer gaat zou je niet hoeven frezen lijkt me.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob1958
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 26-08 19:11
Het gebruikte beton is : Weber Beamix beton extra sterk eco plus in zakken van 20 kilo.
Totaal is dat 130 liter beton wat gebruikt is.

Het gaat inderdaad alleen om het stukje convectorput van 2m60 x 38 cm. En dan 12 cm dik.

Er moet gefreesd worden omdat de rest van de benedenvloer al volledig is afgewerkt met een dekvloer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-09 21:09
Die 28 dagen uitharding is om de constructieve druksterkte van de beton te krijgen.

Je heb hier de beton als opvulling gebruikt dus dat maakt niet uit.

Je dek vloer kan er meteen overheen, het zijn beide cementgebonden producten. Het restvocht trekt er langzaam uit.

Hoe sneller je je dekvloer er op smeer hoe beter, kan hij lekker uitharden voor ze gaan frezen.
Pagina: 1