Hor open, raam dicht, muggen binnen...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:48

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Geen idee in welk subforum ik dit moet plaatsen, maar ik gok hier 😁

Ik heb het volgende probleem. Ik heb overal in huis opbouw rolhorren geplaatst voor naar buiten draaiende ramen. Werkt prima, als ramen open zijn en hor dicht komt er niks binnen.

Maar dan... We gaan slapen, ramen kunnen dicht. Dan moet ik eerst de rolhor open maken, om t raam dicht te kunnen doen. En je raad t al, de muggen zitten dan of op de hor, of binnenkant raam en komen dan alsnog binnen!

Wat ik doe, ik blaas als een idioot langs de hele hor, in de hoop alles weg te jagen en open en sluit dan de boel asap. Maar regelmatig komt er dan toch een binnen.

Iemand nog tips hoe ik mijn raam dicht doe als de hor in de weg zit, zonder alles evengoed binnen te laten? Ramen naar binnen laten draaien en opzethor aan de buitenzijde is me te duur 😉

Schopje naar WON

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 30-07-2024 10:19 ]

Beste antwoord (via RTBravo op 29-07-2024 19:59)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verreweg de beste spray die ik heb kunnen vinden tegen alles dat vliegt: https://www.bol.com/nl/nl...BLDA.2_13.15.ProductTitle

Kan geen kwaad voor grotere beesten, je kunt er zelf wel flinke keelpijn en hoofdpijn van krijgen (blijft toch vergif) maar het vervliegt zo in de lucht snel. Wel blijft het heel goed op kozijnen e.d. zitten, ik heb verschillende plekken hiermee behandeld en als daar een vlieg op landt dan vallen ze daarna dood neer, ondanks dat het weken geleden is dat ik het spul gespoten heb.

Als je daarmee eenmalig je horren goed behandelt dan zullen muggen erop landen en kort daarna niet meer leven. Nadeel is dat het ook voor bijen niet goed is, maar die landen niet zo gauw op een hor omdat ze niet warmtezoekend zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Raam 's nachts niet dichtdoen (en hor dus lekker laten zitten) is zeker geen optie? :P

En hor maar een klein stukje open doen, alleen om raam dicht te kunnen doen, en vervolgens hor weer dicht doen, werkt ook niet?

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
Muggenspray met goed veel deet op de hor spuiten. Even wachten en je kan het raam gewoon dichtdoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:56
Lamp aandoen in kamer ernaast. In donker in je slaapkamer; eens overal rondtikken op je hor zodat ze opvliegen en dan de hor eruit. Raam dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 04:33

Nobby

Nuts!

Klamboe.

Deur open om naar binnen te gaan, balkon deur etc.

Een klamboe is de enige zekerheid.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-06 18:23
Nobby schreef op maandag 29 juli 2024 @ 01:12:
Klamboe.

Deur open om naar binnen te gaan, balkon deur etc.

Een klamboe is de enige zekerheid.
Dit!

Beste aanschaf ever. Een stellage bouwen met steigerbuizen voor die industriële look en daar een rechthoekige klamboe aan bevestigen. Eventueel wat led lampjes eroverheen gedrapeerd…

Nooit meer last van muggen in bed. <3

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verreweg de beste spray die ik heb kunnen vinden tegen alles dat vliegt: https://www.bol.com/nl/nl...BLDA.2_13.15.ProductTitle

Kan geen kwaad voor grotere beesten, je kunt er zelf wel flinke keelpijn en hoofdpijn van krijgen (blijft toch vergif) maar het vervliegt zo in de lucht snel. Wel blijft het heel goed op kozijnen e.d. zitten, ik heb verschillende plekken hiermee behandeld en als daar een vlieg op landt dan vallen ze daarna dood neer, ondanks dat het weken geleden is dat ik het spul gespoten heb.

Als je daarmee eenmalig je horren goed behandelt dan zullen muggen erop landen en kort daarna niet meer leven. Nadeel is dat het ook voor bijen niet goed is, maar die landen niet zo gauw op een hor omdat ze niet warmtezoekend zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Overdag alvast de ramen dicht doen..

Zal voor de co2 in de kamer weinig uitmaken of het raam de hele dag ervoor open heeft gestaan, met het raam dicht is na 30min het oude niveau toch alweer bereikt ;) Kan beter met raam open slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-05 14:15
Kijk ook eens naar je ventilatieroosters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:38
Niet echt een directe oplossing. Wij hebben ramen die naar binnen open gaan en de hor zit aan de buitenkant. Een optie als je ooit van plan bent de kozijnen te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47
Raam dicht doen vóórdat je het licht aan doet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:26
Ik heb bijna overal inzethorren en vrijwel nooit muggen binnen. Wellicht èèn of twee per jaar omdat het toiletraampje geen hor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:00
Flozem schreef op maandag 29 juli 2024 @ 03:38:
[...]

Dit!

Beste aanschaf ever. Een stellage bouwen met steigerbuizen voor die industriële look en daar een rechthoekige klamboe aan bevestigen. Eventueel wat led lampjes eroverheen gedrapeerd…

Wij hebben ook een klamboe, ik heb van slagvaste grijze electrabuis een frame gemaakt wat boven het bed hangt waar de klamboe aan hangt. Maar er zijn ook klamboes waar zo een framepje bijzit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:50

orf

nightgold schreef op maandag 29 juli 2024 @ 01:06:
Lamp aandoen in kamer ernaast. In donker in je slaapkamer; eens overal rondtikken op je hor zodat ze opvliegen en dan de hor eruit. Raam dicht.
Ramon schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:41:
Raam dicht doen vóórdat je het licht aan doet.
Komen muggen op licht af?
Nee, muggen komen niet op licht af. Muggen komen vooral op geur af, zoals zweet. Ook komen ze af op uitgeademde lucht ( CO2 (carbon dioxide)) en op warmte.
Bron: https://www.rivm.nl/muggen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-06 09:54
Los van de uitdaging om een raam dicht te krijgen zonder dat muggen binnen vliegen na het verwijderen van de hor: Muggen houden niet van wind/luchtstroming en kunnen daar meestal niet tegenin vliegen. Wij hadden vroeger een staande ventilator die heen en weer lucht door de slaapkamer blaast en tegenwoordig een strak en modern model plafondventilator (ja, als je goed zoekt vind je ze echt) en daar houden muggen niet van. Onze oplossing.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePruus
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:32
je zou eens een ventilator er voor kunnen houden. dan worden alle muggen van de hor weggeblazen. Ventilator op hoogste stand. Dan ook zorgen dat het buitenraam ook lekker belucht wordt als je het sluit. Kun je eens proberen. Bij ons lukt het met wat handigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
orf schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:48:
[...]

[...]

Nee, muggen komen niet op licht af. Muggen komen vooral op geur af, zoals zweet. Ook komen ze af op uitgeademde lucht ( CO2 (carbon dioxide)) en op warmte.
Vandaar dat ze ook een voorkeur hebben voor rond je hoofd zoemen. Die dames zijn dol op CO2.

@RTBravo een ventilator even op de hor laten draaien zou moeten helpen. Een andere optie is om zo'n electrische vliegenmepper te kopen en die even langs de hor te halen voor je het raam dichtdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:31
Ik wilde ook al de ventilator voorstellen, ivm luchtstroming/wind.
Zou een föhn (liefst met een koude stand ivm verbruik) ook nog werken/ Geeft de stroming nog iets meer richting dan een ventilator, denk ik.

Succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

orf schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:48:
[...]

[...]

Ze komen óók op licht af. Dat is toch wel duidelijk te zien op straat, of als je binnen een lamp aan hebt... Ook op led lampen die niet echt warm worden komen ze gewoon af.

[ Voor 6% gewijzigd door Nyarlathotep op 29-07-2024 13:22 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:38
Nyarlathotep schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:22:
[...]

Ze komen óók op licht af. Dat is toch wel duidelijk te zien op straat, of als je binnen een lamp aan hebt... Ook op led lampen die niet echt warm worden komen ze gewoon af.
Wellicht even het RIVM mailen dan? :9

Het is natuurlijk absoluut waar dat je meer muggen ziet met het licht aan.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46

Managelorian

“This is the workflow.”

[...]

Van straatverlichting komt niet alleen licht af, maar ook warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:53
[...]

LED zelf wordt niet warm de adapter die er in zit wel ;) De LED lampen in moderne auto's zijn zelfs passief of actief gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Flozem schreef op maandag 29 juli 2024 @ 03:38:
[...]

Dit!

Helemaal mee eens, zou nooit meer zonder willen 8)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Wow, hoop reacties, bedankt allemaal!

Ik zal even replyen op alles in 1x, ipv 100 losse comments ;)
- Raam niet dicht doen is geen optie idd, hoop trekkers hier om het huis die vroeg rijden, dat helpt niet met uitslapen in de vakantie :)
- Ramen naar binnen laten draaien is geen optie had ik al aangegeven, alle kozijnen zijn 2 jaar geleden al vervangen.
- Hor klein stukje open om t raam te sluiten kan, maar niet meer dicht, want dan zit de hendel van t raam in de weg. Daarna glippen ze dus naar binnen.
- Muggenspray is een goeie, die maar eens in huis halen. Ws als de hor onder die derrie zit willen er er ook niet op bivakkeren ;)
- Tikken op hor werkt dus niet, omdat ze ook op het raam zitten die open staat. En daar kan ik pas bij als de hor open is...
- Klamboe kan ook, staat als optie open, liefst hou ik ze gewoon buiten en is de klamboe niet nodig. Die tip over slagvaste PVC vind ik dan wel weer een hele goede! Goedkoop en makkelijk op maat te maken. Steigers is me een stapje te ver :D
- Overdag al ramen dicht doen is idd als de zon schijnt handig, maar in de avond koelt t lekker af, dan ik wil ik juist ff door luchten.
- Meeste tips gaan toch over luchtstroming, als in wat ik nu al doe, als een idioot blazen naar de hor en raam. Een fohn kan, maar dan maak ik mn kinderen ook gelijk wakker als ik in de slaapkamers dat ding aan zet :D

Al met al ga ik voor de spray denk ik! Bedankt voor de tips, we gaan t proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmmm... Waarom is bij het vervangen van de kozijnen weer voor die ouderwetse ramen gekozen? Dit was natuurlijk een mooie kans om kantel/kiepramen te nemen.

Andere optie: Een (tafel)ventilator door het open ramen naar buiten laten blazen. Dan kun je rustig het raam dicht doen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 08:27
RTBravo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:43:
- Meeste tips gaan toch over luchtstroming, als in wat ik nu al doe, als een idioot blazen naar de hor en raam. Een fohn kan, maar dan maak ik mn kinderen ook gelijk wakker als ik in de slaapkamers dat ding aan zet :D
Blazen en de haardroger gaat maar een hele smalle kolom aan lucht in beweging zetten. Een ventilator gaat effectiever zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snap alleen één ding niet... :?

Hoe kan het spuiten met gif (waarvan diverse mensen zelfs aangeven dat je er last van krijgt) überhaupt het beste antwoord zijn?

't Zal wel aan mij liggen. :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:31
En mij lijkt een ventilator uiteindelijk ook goedkoper dan om de x avonden gif staan te spuiten.
https://www.action.com/nl-nl/p/2534279/kinzo-ventilator/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:09

- Hor klein stukje open om t raam te sluiten kan, maar niet meer dicht, want dan zit de hendel van t raam in de weg. Daarna glippen ze dus naar binnen.
Wij hebben de raamuitzetters vervangen door een type wat niet uit het kozijn steekt. Deze hebben we verticaal aangebracht op het raam, aan de zijkant en op het kozijn. Zo kun je dus de ramen op elke stand open en dicht doen zonder dat er wat uitsteekt.

Deze dus:
https://www.praxis.nl/ger...0DDZhiIblRYRoCMokQAvD_BwE

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
ehtweak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:36:
Ik snap alleen één ding niet... :?

Hoe kan het spuiten met gif (waarvan diverse mensen zelfs aangeven dat je er last van krijgt) überhaupt het beste antwoord zijn?

't Zal wel aan mij liggen. :X
Mijn idee is om de hor en raam in te spuiten, gewoon overdag, in de hoop dat muggen er niet op willen zitten. Zo staat het ook omschreven in het door mij gemarkeerde antwoord als je goed leest. Heb ook gelezen dat sommige klamboes ook gedrenkt worden in een spul waardoor muggen er ook niet op kunnen zitten.

Ik ga idd niet alles volspuiten en dan direct t raam dicht trekken om hermetisch afgesloten in t gif te slapen :)

[ Voor 6% gewijzigd door RTBravo op 30-07-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
nodri2000 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:10:
[...]
Wij hebben de raamuitzetters vervangen door een type wat niet uit het kozijn steekt. Deze hebben we verticaal aangebracht op het raam, aan de zijkant en op het kozijn. Zo kun je dus de ramen op elke stand open en dicht doen zonder dat er wat uitsteekt.
Ik heb een ingebouwde uitzetter in mn raam, waardoor je met het handvat zowel t raam op slot kunt doen, als hem vastzetten op een bepaalde stand. Er zitten dus geen raamuitzetters aan t raam, maar wel een handvat. Die kan ik niet zomaar verwijderen, want daarmee doe ik mijn raam op dicht, dan vallen er 3 papegaaien bekjes in de sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
Twee tips die je misschien kan combineren:

Naai/plak een stuk klittenband in de hor zodat je een opening hebt waar alleen je hand doorsteekt, rits kan ook. Hendel trek je door dat gat, klittenband weer aansluitend rond de hendel en klaar.

Aanvullende truuk. Die hendels zijn volgens mij net als deurkrukken zo'n vierkante staaf. De originele schroef je eraf. Je trekt het raam dicht, bv met een touwtje door bovengenoemd klittenband. Je pakt een deurkruk of hendel met een wat langere 'staaf' en draait het raam dicht, deurkruk leg je weer weg of laat je zitten met klittenband eromheen.

Je kan ook vlakkere hendels zoeken die wegklappen zoals bijvoorbeeld bij caravan- of bootdeurtjes. Touwtje eraan, kleine doorvoer met klittenband voor het touwtje, wegklapbaar klinkje dichtdraaien, vlak klappen, klittenband weer dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
jnr24 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:50:
Twee tips die je misschien kan combineren:

Naai/plak een stuk klittenband in de hor zodat je een opening hebt waar alleen je hand doorsteekt, rits kan ook. Hendel trek je door dat gat, klittenband weer aansluitend rond de hendel en klaar.
Thanks voor de tip! Maar ik heb rolhorren die strak oprollen in een koker. Als ik klitteband ga monteren in t gaas, wordt dat te dik en te stug om nog te kunnen oprollen vrees ik... Voor een losse hor zou t prima kunnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

Qwerty-273

Meukposter

De muggen die je komen prikken komen niet op licht af, andere zoem beesten (vliegjes, motjes en anderen) komen wel op licht af, maar die hebben geen enkele interesse om jouw bloed te drinken. Zie de eerder genoemde RIVM pagina, of op een ander niveau https://hetklokhuis.nl/tv-uitzending/5214/muggen

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Ik woon in een dorp aan de rand van een natuurgebied. Muggen zijn hier een ware plaag, maar vooral rond zonsondergang bevinden ze zich rond gebouwen. Dan heb je er een uur of 2 last van, daarna zijn ze pleite.

Je kunt er dus voor kiezen om het raam in die periode gesloten te houden. Kost wel wat werk, maar je hebt zelf voor dat ongemak gekozen twee jaar geleden ;)

Wat ook nog kan is de opening in de muur afdekken ipv het raam dichtdoen.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 31-07-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
RTBravo schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:17:
[...]

Thanks voor de tip! Maar ik heb rolhorren die strak oprollen in een koker. Als ik klitteband ga monteren in t gaas, wordt dat te dik en te stug om nog te kunnen oprollen vrees ik... Voor een losse hor zou t prima kunnen!
Ja je kan natuurlijk ook een klein sneetje maken, eventueel wat elastisch garen eromheen en dan hopelijk met een lange kruk of een touwtje de boel kunnen dichttrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 17:13
Wat ook goed werkt is een airco, muggen houden niet van koude lucht en de lucht stroming zorgt er voor dat zie niet echt goed blijven hangen in de lucht waardoor ze niet makkelijk op je kunnen landen. En je kamer is ook meteen lekker op temperatuur! 2 muggen in 1 klap dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Sokoo schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:32:
Wat ook goed werkt is een airco, muggen houden niet van koude lucht en de lucht stroming zorgt er voor dat zie niet echt goed blijven hangen in de lucht waardoor ze niet makkelijk op je kunnen landen. En je kamer is ook meteen lekker op temperatuur! 2 muggen in 1 klap dus!
Nou nog beter... Als ik een airco zou hebben, had ik t hele probleem niet, want dan hoefde t raam helemaal niet open in de avond 🤣 Maar voorlopig helaas nog geen airco hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:25

ViezeVis

Sample Text

RTBravo schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:21:
[...]

Nou nog beter... Als ik een airco zou hebben, had ik t hele probleem niet, want dan hoefde t raam helemaal niet open in de avond 🤣 Maar voorlopig helaas nog geen airco hier.
Met een mobiele airco moet de slang alsnog naar buiten en heb je helemaal niks meer aan je hor :D

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hier heb ik ook vaak tijdens het warme weer mijn zolderslaapkamerraam open staan met het hor erin, die wordt vastgezet met drie klemmetjes. 's avonds (straks dus) ga ik naar mijn kamer toe, houd de lampen uit boven, en ram even van links naar rechts en vanaf beneden naar boven op het hor om alle muggen weg te jagen. En in no time trek ik het hor eruit, raam op de knip, en hor er weer in.

Als je het vlot doet is er geen mug die erin vliegt.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26

nhanssen

QVL is non-tweakers

Gewoon een been of arm opofferen als je onder de dekens kruipt. Muggen zien dit als een teken van mannelijkheid en laten je daarom uit respect met rust.

Tevens raad ik je deze aan. Werkt extreem goed, je kan hem ingestoken de hele nacht aan laten staan.

Spec's PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik zal even replyen op alles in 1x, ipv 100 losse comments ;)
- Raam niet dicht doen is geen optie idd, hoop trekkers hier om het huis die vroeg rijden, dat helpt niet met uitslapen in de vakantie :)
'vroeg'? Met het raam open wakker worden van de vogels of de trekkers maakt niks uit. Even opstaan, ramen en deuren sluiten, piesen, en terug je bed in. ;)
Let op dat de muggen bij het ochtendgloren alweer vertrokken zijn, dus geen probleem met de horren.
Al met al ga ik voor de spray denk ik! Bedankt voor de tips, we gaan t proberen!
Jammer dat het weer op de 'snelle' oplossing uit moet draaien. Heel het seizoen muggen bestrijden met gif zal je 'umwelt' ook geen goed doen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Hippocampus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 03:42:
[...]

'vroeg'? Met het raam open wakker worden van de vogels of de trekkers maakt niks uit. Even opstaan, ramen en deuren sluiten, piesen, en terug je bed in. ;)
Jij bepaalt voor TS dat het 'niks uitmaakt'..? :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Hippocampus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 03:42:
[...]

'vroeg'?

[...]

Jammer dat het weer op de 'snelle' oplossing uit moet draaien. Heel het seizoen muggen bestrijden met gif zal je 'umwelt' ook geen goed doen denk ik.
Vroeg ja, soms om 6.00, dat vind ik vroeg 😁 mij maakt t niet eens zo heel veel uit, maar ik heb 2 kleine kinderen die daarna niet meer in slaap komen.

Wb dat gif, ik snap niet dat sommige mensen dat antwoord zo enorm opblazen zonder echt te lezen. Ik ga geen atoombom bouwen van gif tegen muggen in een straal van 2km om mn huis!

Het idee is om de hor en het raam preventief in te spuiten, zodat ze het niet fijn vinden om erop te zitten. Ws gaan ze niet eens dood ervan, ik wil ze alleen niet op de plek 😋

[ Voor 6% gewijzigd door RTBravo op 01-08-2024 13:56 ]

Pagina: 1