Macbook beheerd door reflektive.inc?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larofly
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Mijn vraag
..Ik heb een Macbook pro 13 gekocht Ik heb het idee dat ik niets kan instellen of veranderen. Heb sl een schone instal gedaan maar krijg het zelfde bericht.
deze mac staat onder toezicht en wordt beheerd door reflektive.inc

Weet iemand raad

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

larofly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:09:
Mijn vraag
..Ik heb een Macbook pro 13 gekocht Ik heb het idee dat ik niets kan instellen of veranderen. Heb sl een schone instal gedaan maar krijg het zelfde bericht.

Weet iemand raad
Tweedehandsje die van de vrachtwagen was gevallen? Je hebt een Mac gekocht die niet vrijgegeven is, kan per ongeluk zijn maar is vaker diefstal. Het bedrijf beheert die nog steeds.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 29-07-2024 00:13 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Contact zoeken met reflektive.inc en hun vragen of ze aan de hand van het serie nummer hun oude laptop uit de beheerde laptop groep willen halen.

Mogelijke antwoorden
Ja prima, deze laptop hebben wij verkocht. Dank je wel dat je ons informeert dat hij nog in ons systeem staat.
Nee.
Nee, deze laptop is gestolen van ons.
Nee, hoe kom je aan deze laptop? Wij hebben hem 6 maanden geleden aan een medewerker verstrekt.

Etc
Etc

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Houd er rekening mee dat er een significante kans is dat je nooit terughoort van de beheerder van de laptop, en dat dit 100% niet-conform is, tenzij er in de advertentie van de laptop expliciet stond dat deze melding aanwezig was. Is dus gewoon een geldige reden om de koop ongedaan te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Contact opnemen met verkoper en retourneren of laten vrijgeven.

Deze laptop is verbonden aan een MDM oplossing en is dus eigendom van een bedrijf, ookal heb jij hem van een ander gekocht. Alleen dat bedrijf of hun IT beheerder kan de laptop vrijgeven vanuit Business Manager en een evt. extra MDM oals Intune, AirWatch, Sophos etc., zelfs Apple kan dat niet en er zijn geen programma’s die dit kunnen omzeilen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnaat
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-04 09:28
nutteloze opmerking mogen achterwegen blijven

[ Voor 86% gewijzigd door Intergalactic op 29-07-2024 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
larofly schreef op maandag 29 juli 2024 @ 00:09:
Mijn vraag

Weet iemand raad
Contact opnemen met dat "Reflektive". Die zijn/waren eigenaar, of ze doen beheer namens de (zakelijke) eigenaar. Het betekent dat:
  • ze besloten hadden hun laptop van de hand te doen maar vergeten zijn de laptop vrij te geven ,of
  • de laptop van dit bedrijf gestolen is en het dus nog hun eigendom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat het ook betekent: je kunt er nu als koper gewoon niks mee. Er is geen hack die deze MacBook zomaar uit de MDM kan halen, ook niet door een herinstallatie, het wisselen van de harde schijf (mocht dat mogelijk zijn) of een ander trucje. Net als wanneer een Apple apparaat aan een iCloud/Apple account is gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 12:46
PrimusIP schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Contact opnemen met dat "Reflektive". Die zijn/waren eigenaar, of ze doen beheer namens de (zakelijke) eigenaar. Het betekent dat:
  • ze besloten hadden hun laptop van de hand te doen maar vergeten zijn de laptop vrij te geven ,of
  • de laptop van dit bedrijf gestolen is en het dus nog hun eigendom is.
Als jij de laptop bij een bedrijf hebt gekocht of ter goeder trouw en is de laptop dus van jouw, ook als hij gestolen. Alleen bij heling kan originele eigenaar nog aanspraak maken.

Dus contact opnemen is een optie en als ze heb dan terug eisen is dat meestal niet succesvol.

[ Voor 7% gewijzigd door TUX2K op 29-07-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 12:46
sypie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:21:
En wat het ook betekent: je kunt er nu als koper gewoon niks mee. Er is geen hack die deze MacBook zomaar uit de MDM kan halen, ook niet door een herinstallatie, het wisselen van de harde schijf (mocht dat mogelijk zijn) of een ander trucje. Net als wanneer een Apple apparaat aan een iCloud/Apple account is gekoppeld.
Kleine toevoeging, als een Apple device iCloud gelocked is en je een bon hebt het met serie nummer van het apparaat kan je Apple vragen om de lock te verwijderen. Dit geld niet for MDM!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TUX2K schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:58:
Als jij de laptop bij een bedrijf hebt gekocht of ter goeder trouw en is de laptop dus van jouw, ook als hij gestolen. Alleen bij heling kan originele eigenaar nog aanspraak maken.

Dus contact opnemen is een optie en als ze heb dan terug eisen is dat meestal niet succesvol.
Maar je kunt dat bedrijf ook niet dwingen de laptop vrij te geven. En dat Reflective is zo te zien een Amerikaans bedrijf.

De TS zal wat meer informatie moeten geven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1