Recent heb ik mij ingelaten met Ierse/Schotse klusjesmannen, die hun diensten bij mij thuis aan de deur kwamen aanbieden. Het ging om het reinigen en impregneren van de dakpannen. Ik heb daarbij contant afgerekend, en beschik niet over iets van een factuur of contactgegevens. Achteraf blijkt dat zij met hun werkzaamheden vooral schade hebben aangebracht aan de dakpannen. Daarnaast hebben zij ook een deel van het dak van de buren meegenomen, die voor dat deel dezelfde schade hebben geleden. Ik moet het nog laten vaststellen door iemand van kennis met zaken, maar het lijkt erop dat alle dakpannen van mijn dak en van het beschadigde deel van het dak van de buren moeten worden vervangen.
Na wat googlen kwam ik het volgende bericht tegen, waar ik uit opmaak dat dit soort gevallen vaker voorkomen.
https://www.welingelichte...en-die-je-komen-oplichten
Ik ben op zoek naar advies over wat nu de beste te ondernemen stappen zijn. Dan denk ik bijvoorbeeld aan aangifte doen bij de politie, contact opnemen met de verzekering, en een bedrijf inschakelen dat de vervanging van de dakpannen op zich kan nemen. Het is mij bijvoorbeeld ook niet duidelijk in hoeverre in een geval als dit aanspraak kan worden gemaakt op bijvoorbeeld een opstalverzekering (voor mijn deel) en een aansprakelijkheidsverzekering (voor het deel van de buren).
Reactie(s) worden zeer gewaardeerd, en wellicht behoed ik met dit bericht nog een ander voor dezelfde fout. Alvast dank!
Na wat googlen kwam ik het volgende bericht tegen, waar ik uit opmaak dat dit soort gevallen vaker voorkomen.
https://www.welingelichte...en-die-je-komen-oplichten
Ik ben op zoek naar advies over wat nu de beste te ondernemen stappen zijn. Dan denk ik bijvoorbeeld aan aangifte doen bij de politie, contact opnemen met de verzekering, en een bedrijf inschakelen dat de vervanging van de dakpannen op zich kan nemen. Het is mij bijvoorbeeld ook niet duidelijk in hoeverre in een geval als dit aanspraak kan worden gemaakt op bijvoorbeeld een opstalverzekering (voor mijn deel) en een aansprakelijkheidsverzekering (voor het deel van de buren).
Reactie(s) worden zeer gewaardeerd, en wellicht behoed ik met dit bericht nog een ander voor dezelfde fout. Alvast dank!