Heeft iemand ervaring met een microcement vloer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-05 22:08

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
We zijn in de markt voor een nieuwe vloer.
Huidige vloer is een tegelvloer + vloerverwarming, er komt een uitbouw aan welke dus ook een nieuwe vloer moet krijgen.

Nu willen we alles voorzien van een strakke (giet)vloer, dus in de uitbouw en over de huidige tegels heen.
Ik lees veel negatieve verhalen over PU gietvloeren, dus dat wordt um niet..
We ons nu het oriënteren op een microcement vloer vanwege een advies van een kennis-architect.
Over zo'n microcement vloer zijn online veel jubelverhalen te vinden, maar helaas geen enkele echte praktijkervaring.

Dus nu vraag ik mij af, is er iemand die iets kan vertellen over zijn/haar praktijkervaring met dit soort microcement vloeren?
Met name de krasvastheid is een dingetje. De krasvastheid wordt online bejubeld door de diverse fabrikanten, maar ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt.
En zie je bv ook zwarte schoenstrepen? Ik heb de indruk dat je die vlot ziet op een gietvloer.

Verder weet ik dat EPI een Corestone vloer heeft, die schijnt ook hard te zijn, maar ook kans op vergeling op termijn (?)

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinoo
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07-10-2024
Kennissen van me zijn zeer te spreken over hun betonstuc vloer. Wellicht zit er verschil in leverancier, maar vloer bij hen is krasvast en makkelijk te onderhouden.

Wij overwegen er ook een te leggen tegelijk met onze aanbouw, echter scheurvorming is een serieus risico en ik vind een dilitatie tussen oud en nieuw zonde van de vloer… zijn hier ervaringen mee hoe dit aan te pakken zodat de vloer alsnog naadloos gelegd kan worden?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Wij hebben in huidige woning een PU-gietlvoer en gaan in de nieuwe voor microcement (forcrete). Erg benieuwd hoe 't gaat worden! Hopelijk minder kras/streep/afdruk-gevoelig en toch strak.