Product gekocht via Marktplaats en geen pakket binnengekomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareleal
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb voor 100 euro een product besteld via marktplaats , met kopersbescherming. Product is verstuurd met postnl. Pakket is nooit aangekomen en de track/trace zit vast op zending gesorteerd bezorgmoment nog niet bekend. Dit gaat nu dus al 3 weken zo. Ik heb binnen de termijn van 7 dagen een probleem gemeld bij OPP en is mijn probleem dus in behandeling genomen.

Volgens de postnl onderzoek is het pakket wél afgeleverd. Alleen ik heb dus geen pakket binnengekregen en volgens de track en trace staat er dus momenteel al 3 weken ''zending gesorteerd bezorgmoment nog niet bekend''. En dus niet zoals het hoort een duimpje met ''bezorgd''.

Nu vroeg ik me af hoe online payment platforum (OPP / kopersbescherming) hierop zal reageren. Wat zal het eindresultaat zijn van dit alles? Krijg ik mijn geld terug of ben ik alles kwijt???

Ik en de verkoper wachten al meer dan 3 weken op een antwoord en was dus benieuwd naar ervaringen of mensen die hier meer over weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Kareleal op 28-07-2024 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoe levert PostNL bewijs dat het afgeleverd is als haar eigen track and trace systeem anders aangeeft? Is het pakket verzekerd verzonden?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareleal
_Dune_ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:02:
Hoe levert PostNL bewijs dat het afgeleverd is als haar eigen track and trace systeem anders aangeeft? Is het pakket verzekerd verzonden?
Nee pakket is normaal opgestuurd. Ik heb het bewijs niet gezien. Ik heb alleen te horen gekregen via de mail 2 weken terug via OPP daarin staat:

''De verkoper heeft een onderzoek opgestart bij POSTNL waaruit is gebleken dat het pakket in goede orde zou zijn ontvangen. ......''

Ik gaf hier dus direct antwoord op dat dat nooit kan kloppen aan OPP. 1. Ik heb geen pakket binnen gekregen.
2. t&t staat niet op ''afgeleverd met duimpje''. Heb 2 screenshots verstuurd van de postnl APP waarin je dus ziet dat er staat van ''We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag...'' en dat de t&t daarna veranderde naar ''bezorgtijd wordt berekend , zending is gesorteerd'' en tot de dag van vandaag staat het nog steeds op zending is gesorteerd.

Sindsdien wachten we dus op een antwoord van OPP. We wachten nu al dik meer dan 3 weken op antwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Kareleal op 28-07-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:02:
Nu was dit een paar jaar geleden, maar toen hadden ze twee track en trace systemen parallel, met verschillende data (ja vraag me niet waarom...). Ik had een pakketje wat volgens de track en trace die de webshop had afgeleverd was bij PostNL punt, en die lulde (waarschijnlijk) niet, gezien de chatbot van PostNL mij hetzelfde vertelde. Echter volgens de normale track en trace was hij nog ergens onderweg (en volgens het PostNL punt was hij er ook echt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kareleal schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:07:
[...]

Nee pakket is normaal opgestuurd. Ik heb het bewijs niet gezien. Ik heb alleen te horen gekregen via de mail 2 weken terug via OPP daarin staat:

''De verkoper heeft een onderzoek opgestart bij POSTNL waaruit is gebleken dat het pakket in goede orde zou zijn ontvangen. ......''

Ik gaf hier dus direct antwoord op dat dat nooit kan kloppen aan OPP. 1. Ik heb geen pakket binnen gekregen.
2. t&t staat niet op ''afgeleverd met duimpje''. Heb 2 screenshots verstuurd van de postnl APP waarin je dus ziet dat er staat van ''We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag...'' en dat de t&t daarna veranderde naar ''bezorgtijd wordt berekend , zending is gesorteerd'' en tot de dag van vandaag staat het nog steeds op zending is gesorteerd.

Sindsdien wachten we dus op een antwoord van OPP. We wachten nu al dik meer dan 3 weken op antwoord.
Kun je geen contact opnemen met het OPP of Marktplaats in dit geval? Wat PostNL betreft, laat ze maar met enig bewijs komen van aflevering.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareleal
_Dune_ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:31:
[...]

Kun je geen contact opnemen met het OPP of Marktplaats in dit geval? Wat PostNL betreft, laat ze maar met enig bewijs komen van aflevering.
Ik heb al contact gehad met OPP. Incl bewijsmateriaal/screenshots POSTNL app (track en trace) waarin je dus ziet dat ze het pakket nog niet hebben afgeleverd. We wachten nu dus al 3+ weken op een laatste antwoord van OPP.

Ben benieuwd of ik mijn geld krijg terugestort op mijn rekening ik hoop het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Maar je blijft toch niet meer dan drie weken afwachten? Je neemt na zeker twee weken gewoon weer contact op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareleal
_Dune_ schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:40:
Maar je blijft toch niet meer dan drie weken afwachten? Je neemt na zeker twee weken gewoon weer contact op?
Ja heb gister opnieuw contact opgenomen waarbij ik me afvroeg wanneer er nou een definitieve besluit komt. Ik denk dat ze wachten om te kijken of het pakket tóch nog wordt afgeleverd en de track en trace wijzigd naar bezorgd.
Pagina: 1