Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beldewouten!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05 16:41
Tweakers. Op vakantie Google maps aan het gebruiken om van locatie naar locatie te lopen met mijn s23+ (compas aan boord dus). Krijg het alleen niet meer voor elkaar dat de kaart live meedraait met de kijkrichting (stond eerder volgens mij wel als dusdanig ingesteld). Natuurlijk eerst gegoogled en dan vind ik: onderaan het scherm tikken -> instellingen -> "De kaart met het noorden naar boven houden" uitschakelen. Dat heb ik gedaan (kan volgens mij ook gewoon door op de windroos te klikken terwijl je navigeert) maar zorgt er niet voor dat de kaart meedraait met de kijkrichting. Iemand de oplossing? Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Je ziet wel de blauwe perceptiecircel bij je lokatie met daarin een donkerder blauwe hoek van 120 graden ongeveer waarheen je kijkt?

Je zou het ingebouwde kompas kunnen calibreren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beldewouten!
swhnld schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:59:
Je ziet wel de blauwe perceptiecircel bij je lokatie met daarin een donkerder blauwe hoek van 120 graden ongeveer waarheen je kijkt?

Je zou het ingebouwde kompas kunnen calibreren?
Bedankt voor de reactie.

Ja en die draait wel als ik om mijn as draai, maar de kaart draait niet mee in de wandelmodus. Kalibreren ben ik bekend mee (toestel over assen draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mapy.cz (app) is ern goed alternatief voor vakantie + wandelen + Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:15
Staat je powersave functie uit? Die maakt navi ook ernstig veel minder. Al moet ik zeggen dat ik nooit zoveel success heb gehad met die kijkrichting in maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Beldewouten! schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Bedankt voor de reactie.

Ja en die draait wel als ik om mijn as draai, maar de kaart draait niet mee in de wandelmodus. Kalibreren ben ik bekend mee (toestel over assen draaien).
Ok, als het kompas goed werkt zit het echt in Google Maps en niet in het toestel.

Voor wat het waard is, op mijn S23U vind ik bij wandelen de kaart ook lastig in Google Maps om mee te draaien. Hij doet het wel, maar niet perfect, soms lijkt het of ik de telefoon in een bepaalde hoek moet houden voor die het oppakt in Google Maps, maar is de fix er blijft die vaak wel goed. Ik loop dan ook standaard met het scherm uit en telefoon gewoon in de hand naast mijn lichaam.
Wanneer het niet goed gaat, focus ik op waar de blauwe vlek heen wijst en volg dat om richting te bepalen.
Over het algemeen kom ik er daarmee wel uit en heb nooit verder gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:48

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

"kan volgens mij ook gewoon door op de windroos te klikken terwijl je navigeert" De windroos (rood/wit) zet het scherm vast op noord en verdwijnt dan, om die weer terug te krijgen moet je op het onderste blauwe icoon drukken met het vizier (current location), die veranderd dan weer naar de windroos (blauw) en krijg je ook de rood/witte windroos weer terug.

Dat werkt overigens ook met alleen een accelerometer zonder volwaardig compas.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 29-07-2024 10:19 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beldewouten!
jnr24 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:23:
Staat je powersave functie uit? Die maakt navi ook ernstig veel minder. Al moet ik zeggen dat ik nooit zoveel success heb gehad met die kijkrichting in maps.
Gecontroleerd, staat niet in powersafe mode. Maar tnx voor meedenken. Het was trouwens niet perfect hoor die kijkrichting bij mij, maar toch vond ik het wel prettig en nu is het er bij mij dus helemaal niet meer. Misschien is het omdat ik in Griekenland ben en normaal in Nederland, al zou ik dat wel gek vinden...
swhnld schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Ok, als het kompas goed werkt zit het echt in Google Maps en niet in het toestel.

Voor wat het waard is, op mijn S23U vind ik bij wandelen de kaart ook lastig in Google Maps om mee te draaien. Hij doet het wel, maar niet perfect, soms lijkt het of ik de telefoon in een bepaalde hoek moet houden voor die het oppakt in Google Maps, maar is de fix er blijft die vaak wel goed. Ik loop dan ook standaard met het scherm uit en telefoon gewoon in de hand naast mijn lichaam.
Wanneer het niet goed gaat, focus ik op waar de blauwe vlek heen wijst en volg dat om richting te bepalen.
Over het algemeen kom ik er daarmee wel uit en heb nooit verder gezocht.
Ja, het lukt ook wel om op de plek van bestemming te komen, maar vond die kijkrichting toch wel fijn.

Ga nu zelf even proberen de app opnieuw te installeren. Zal nog even een edit plaatsen of dat heeft gewerkt zo.

---------------- UPDATE ----------------

Kon de app niet verwijderen want standaard meegeleverd. Maar via instellingen -> apps -> Google maps, kon ik wel door op de drie puntjes rechtsboven in te klikken "alle updates verwijderen" en het werkte daarna meteen weer. Nouja... Bedankt voor het meedenken iedereen en misschien heeft iemand anders er nog eens wat aan als hij dit probleem heeft en erop zoekt via forum/Google.

[ Voor 57% gewijzigd door Beldewouten! op 29-07-2024 17:30 ]

Pagina: 1