De indelingspuzzel van een jaren 70 woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monteuse
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-05 16:51
Meelezer hier met een puzzel waar ik zelf niet uit kom, de indeling van mijn woning. Ik woon ondertussen bijna twee jaar in deze woning en ik ben nog niet begonnen met het opknappen van de woning. Hiervoor zijn meerdere redenen (wat pech gehad, nog geen tijd, vrij duur gekocht) maar de grootste reden is hoe deze woning praktisch in te delen.

Hieronder de plattegrond van de benedenverdieping. Hierop is een zeer grote hal te zien. Rood zijn de deuren, blauw ramen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKG_ry5e8ns9FiQ-M_ZnbjaoKFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3jQptKZLmu4NM4PfLSlMnC9p.png?f=user_large

Ik heb gekeken naar een soort van zelfde woningen die te koop hebben gestaan, maar deze zijn net wat anders qua indeling. De meeste hebben niet de grote hal, maar een opening tussen woongedeelte en garage (garage bij deze woning was een deel van de berging + de kamer voor de berging).

Er zijn drie deuren de tuin in (hoekhuis in een hofje, semi-geschakelde woning). Er is geen achterom, dus de fiets gaat nu door de voordeur naar buiten en staat in de hal.

Ruimte boven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmXR6QXtYoxXUNN7UJR7pl-TSp8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GydC1xkh8BOeEuXmTRvSdPtZ.png?f=user_large
Hierbij is er een hele kleine kamer en heeft de grote slaapkamer een rare vorm.

Wie o wie weet deze indelingspuzzel op te lossen? En ja, ik heb er zelf ook over nagedacht, maar die ruime hal blijft lastig en de plek voor een wasmachine ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
je zal toch eerst een pve moeten maken dan indelen wat daarvan echt een must is en waar aan kan worden gelseuteld (eisen vs wensen) veder vooraf vrede hebben met minder optimale sitiuaties in renovatie kan je (met een normaal budget) immers niet alles meer zelf bepalen.

veel kan je nu zelf al wel bepalen omdat je er al een tijdje zit, wil je je zithoek aan de voorkant of de achterkant van het huis idem met de eethoek en/of keuken. dan heb je in feiten je vlekkenplan en zijn de looproutes ook in te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Ik vind het geen bijzonder onhandige indeling, helemaal niet! In alle levensfases tot nu toe (net samenwonend, 1 baby, 2 babies, t/m 2 adolescenten, en nu weer met zijn 2en) zou gelden: meubels neerzetten en klaar!

Dus proficiat met deze fijne woning.

Rest de vraag: wat vind JIJ onhandig? Wat wil je dat nu niet kan? Dus net als @twain4me schrijft: maak een pve.
En ohja, het is voor je medetweakers handig als je iets meer vertelt over je gezinssamenstelling, je wensen en je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:09
Wat is er volgens jou onhandig dan? je benoemt de grote hal maar ook dat je daar je fiets moet zetten. Dus dan moet er ook wel ruimte zijn.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monteuse
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-05 16:51
Gezinssamenstelling: alleen.
Budget: staat niet vast, ik heb de tijd. Ik wil er voornamelijk geen spijt van krijgen hoe ik dit huis heb verbouwd, dus ik neem liever de tijd hiervoor.

Wat ik vooral onhandig vind is de grote hal, als die blijf zoals het nu is dan is dat gewoon een verzamelplaats van spullen waar ik nog geen plek voor weet (lees een verzamelplaats voor zooi). Dus dat is iets wat ik wil voorkomen. Verder is de berging een hele mooi ruimte, maar ook hier weer staat de wasmachine haast midden erin en om daar de looproute vrij te houden naar de zoveelste achterdeur, is die ruimte nu beperkt in wat het zou kunnen zijn. [quote]

Mijn idee voor het woongedeelte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/164Znf7rAFxjlyb7ilHq3MKxVYM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J77GQQQX4zE1JNnmmOtax4UU.png?f=user_large
Keuken is nu anders en is aan vervanging toe. De meubels zijn de huidige meubels en staan zo goed.

@No Hands: Zolang er één fiets staat is het te doen, zou ik hier met een gezin wonen dan is de weg geblokkeerd naar de wasmachine en vriezer. (gelukkig wilde geen enkel gezin dit huis hebben, te veel wat er aan moet gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 17:18
Ik zou inderdaad de fietsen in de ruimte aan de voorzijde plaatsen zoals je zelf hebt ingetekend. Muur tussen die ruimte en de berging weghalen, dan heb je een mooi grote schuur, als je dat zou willen.

De wasmachine verplaatsen naar de ruimte naast de badkamer, daar een mooi was / strijk / vouwhok van maken.

Dat voor de wensen die je nu hebt laten weten. Maar dit zal wellicht anders worden als je wensen hebt voor een grotere badkamer. Of voor een kantoortje (in de berging of één van de slaapkamers?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:06
Gewoon ruimte voor ruimte aanpakken als dat kan

Je woonkamer weet je, dus die kan je helemaal opknappen. Dat achterkamertje weet je niet, dus dat laat je even voor wat het is voordat je daar tijd en geld voor hebt. En als je dat hebt dan doe je daar het plafond, de muren en de grond en laat je het veder leeg staan.

Idem voor de bovenverdieping: je slaapkamer en badkamer in orde maken. Die andere kamers kan je nog laten, behalve als je je vloer wil doortrekken. Dan doe je dat in 1 keer. Muren en plafond zou ik dan ook meteen doen voordat je de vloer legt, maar verder lekker leeg laten. Dat kamertje naast je badkamer een stevige stellingkast in zodat dat een opslag is voor je kerstspullen, etc
Pagina: 1