Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-10-2024
Na 5 jaar gaat mijn Sony TV niet meer aan, een reset is niet gelukt en na contact met Sony blijkt dat het moederbord moet worden vervangen.

Het probleem is alleen dat zij dit onderdeel niet meer op voorraad hebben en ze verwachten ook niet meer dat het binnen gaat komen. Hebben jullie tips waar ik nog een moederbord kan vinden voor dit model (KD65AF9)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 17:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als in het typenummer invoer op google + replacement board (of iets anders) vind ik enkele winkels die een bord aanbieden. Eerste hit geeft een vervanging van €50. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio84
Bedankt voor het meekijken. Ik kom wel veel power boards tegen voor deze TV, maar geen main boards (staat telkens uitverkocht bij). Het product van 50 euro ken ik ook, maar dat is helaas niet het juiste onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:36
Ik zou niet zomaar ervan uitgaan dat het om de mainboard betreft, klinkt eerder als een defecte power board. Check het eerst dus goed na voordat je onderdelen gaat bestellen.

Verder zou je eens op de Franse en Duitse markt kunnen kijken, o.a. via eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid al onderzocht om de koop terug te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio84
Mbt powerboard: hier dacht ik eerst ook aan,
maar het led lampje onderaan de TV gaf nog wel een reactie als ik de afstandsbediening gebruikte. Daarnaast is dit al door 2 bedrijven bevestigd.

Het lijkt inmiddels gelukt om nog een main board te hebben gevonden in Frankrijk (bij een Frans reparatie bedrijf), dus ik hoop dat dit de oplossing gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 17:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Japio84 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 19:24:
Mbt powerboard: hier dacht ik eerst ook aan,
maar het led lampje onderaan de TV gaf nog wel een reactie als ik de afstandsbediening gebruikte. Daarnaast is dit al door 2 bedrijven bevestigd.

Het lijkt inmiddels gelukt om nog een main board te hebben gevonden in Frankrijk (bij een Frans reparatie bedrijf), dus ik hoop dat dit de oplossing gaat zijn.
Ohhh wacht.. als het enkel gaat om het aan- en uitzetten zelf dan is het vaak een powerprobleem wat op te lossen is door het solderen van wat nieuwe elco’s. Vaak is er dan nog wel genoeg vermogen om de ledjes te laten branden/reageren, maar blijft het scherm zelf uit.

Altijd jammer als bedrijven zeggen dat een heel moederbord vervangen moet worden. (Levert het meeste op natuurlijk)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japio84
Inmiddels is het opgelost: ik heb het moederbord in het buitenland besteld en dit is vervolgens vervangen waarna de TV direct weer beeld gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimelvlaai
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-08 12:20
Werkt jouw Netflix enzo nog wel? En ingebouwde chromecast? Ik ga een gebruikte KD65AF9 ophalen waarvan het moederbord een nieuwe firmware dump heeft gehad. Blijkt een bekend probleem te zijn met de emmc chip, wat te fixen is door deze opnieuw te flashen. Dit was vermoedelijk ook jouw probleem. Echter, omdat het serienummer in de firmware dump niet overeenkomt met wat er in de tv zit (geen idee hoe dit precies zit) werken DRM applicaties niet meer (het is dan volgens o.a. Netflix een uncertified device (heeft met Widevine L3 te maken ofzo))

Dus ik ben benieuwd of jij dit probleem ook hebt/had. En of je het eventueel hebt kunnen oplossen.
Pagina: 1