Even een klusje oppakken op zondag: lekkende kraan. Het betreft een kraan met een enkel handvat om warm/koud te mengen. Voor die beweging zit er een roterende bolle kop op. Het is bijna hetzelfde als deze kraan: :strip_exif()/f/image/hw0qBtH4Kgz2NTCQadYKwCkP.jpg?f=fotoalbum_large)
Hypothese, er zit gewoon een rubbertje los. Dat heb ik inmiddels bevestigd zoals hier te zien is:
:strip_exif()/f/image/jlECQGHQLoZyTYpf8vam5KKt.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me een makkelijke klus….
Probleem is dat ik de moer waarmee de onderdelen van de kraan samengehouden worden niet los krijg omdat de ruimte heel krap is door de rand van de kraan erom heen. Ik heb geen sleutel die erin past, een tang is te breed. Zelfs de schuifmaat past er niet goed in als ik wil meten hoeveel ruimte ik heb. Beste gok is dat de moer 26mm is en de ruing erom heen een binnen maar van 31mm heeft. Krap 5 mm ruimte voor een sleutel dus.
Wel zitten er twee kleine uitsparingen in de buitenring.
Lang verhaal, maar de vraag is eigenlijk; met wat voor sleutel krijg ik dit los? Moet ik daarvoor iets specifieks hebben of mis ik een handigheidje?
:strip_exif()/f/image/hw0qBtH4Kgz2NTCQadYKwCkP.jpg?f=fotoalbum_large)
Hypothese, er zit gewoon een rubbertje los. Dat heb ik inmiddels bevestigd zoals hier te zien is:
:strip_exif()/f/image/jlECQGHQLoZyTYpf8vam5KKt.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me een makkelijke klus….
Probleem is dat ik de moer waarmee de onderdelen van de kraan samengehouden worden niet los krijg omdat de ruimte heel krap is door de rand van de kraan erom heen. Ik heb geen sleutel die erin past, een tang is te breed. Zelfs de schuifmaat past er niet goed in als ik wil meten hoeveel ruimte ik heb. Beste gok is dat de moer 26mm is en de ruing erom heen een binnen maar van 31mm heeft. Krap 5 mm ruimte voor een sleutel dus.
Wel zitten er twee kleine uitsparingen in de buitenring.
Lang verhaal, maar de vraag is eigenlijk; met wat voor sleutel krijg ik dit los? Moet ik daarvoor iets specifieks hebben of mis ik een handigheidje?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.