Toon posts:

Internet via netwerk en Win2K Server NL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké,

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Op mijn kamer staat een modem van XS4ALL ADSL, deze is aangesloten op mijn server, hierop werkt internet perfect. Via een hub is dit doorgelust naar 3 computers op mijn verdieping, en naar nog een hub, die op een andere verdieping staat. Vanuit deze hub wordt het weer gesplitst naar 3 computers op die verdieping.

De server draait Windows 2000 Server NL, hier zijn gebruikers aangemaakt, enz. Maar op de computers die erop aangesloten zijn, is wel verbinding met het internet, mail kan opgehaald worden(niet eens op alle computers) MSN werkt overal, alleen er kan geen mail verzonden worden, of iets anders geupload worden.

De vragen zijn nu als volgt:
1. Dat er niet geupload kan worden ligt ongetwijfeld aan een instelling in de server, maar welke?
2. Hoe kan het dat op de ene computer wel mail opgehaald kan worden en op een andere niet? Op één computer kan zelfs hotmail niet geopend worden, terwijl er wel gemsned(huh?) kan worden.

Ik weet het, het is een lang verhaal, maar wie kan me helpen? :'(

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23
Je zegt niet welke software je gebruikt om internet te delen.

Ook zeg je niets over de foutmelding of instellingen van je SMTP server.

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/find

Je zoekactie naar 'adsl & windows 2000' leverde 323 resultaten op. :z

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:11

McMiGHtY

- burp -

ALs je je Routing and Remote Acces goed configureerd moe dat geen enkel probleem zijn.

ZIt hier achter een Win2k Server UK (snap niet dat je voor een NL versie kiest btw) en kan mail en vanaales. Alleen dcc'en op IRC lukt nog niet maar dat zal een kwestie van portmappings zijn.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 11:29 schreef McMiGHtY het volgende:
ALs je je Routing and Remote Acces goed configureerd moe dat geen enkel probleem zijn.

ZIt hier achter een Win2k Server UK (snap niet dat je voor een NL versie kiest btw) en kan mail en vanaales. Alleen dcc'en op IRC lukt nog niet maar dat zal een kwestie van portmappings zijn.
NL heb ik "toevallig"...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 11:14 schreef Rukapul het volgende:
Je zegt niet welke software je gebruikt om internet te delen.

Ook zeg je niets over de foutmelding of instellingen van je SMTP server.
Ik gebruik gewoon de mogelijkheden van Win2K server natuurlijk

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 17:22

SuperTrooper

Weet hoe het is

Als je dus je mail probeert te versturen via je SMTP service van je W2K-server dan heb je mischien wel hetzelfde probleem als waar Traag nu mee zit:

[topic=165446]

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Als je geen flauw idee hebt van w2k server. (proxy en routing). probeer dan iets eenvoudigers. Een simpel 3rd party tooltje ergens van.

Als je een degelijkere oplossing zoekt probeer.
http://www.freesco.org

Groet,

Bill G.
Pagina: 1