webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
als je niet de nieuwste grafische programmas/spellen gebruikt heb je d'r nog best een aardig ding mee...
¯\_(ツ)_/¯
2 x Diamond Monster II 12 Mb kaarten
Je merkt er bar weinig van vind ik.
tis onzin om een vette GeForce ofzo in een PII-300 ofzo te ketsen
¯\_(ツ)_/¯
Eh? Jij merkt het verschil tussen een TNT1 en voodoo2 SLI niet??? Vreemd hoor, zit toch zo'n 40fps verschil tussen.Op dinsdag 11 september 2001 11:15 schreef vleppyniles het volgende:
Ik heb er in de tijd ook twee voodoo's naast gezet
2 x Diamond Monster II 12 Mb kaarten
Je merkt er bar weinig van vind ik.
Verwijderd
Alleen inderdaad een koelertje installeren kan inderdaad geen kwaad.
Kun je bij deze kaart ook de Detonator drivers gebruiken?
Of is dat pas vanaf TNT2?
En wat zeiden jullie nou over 2 kaarten ernaast? Dat volg ik niet helemaal. Waarom zou je? Leg uit! ;-)
groet
jasper
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
1
| Viper v550; kan iemand hier iets over zeggen |
hmz, antiek? owjah, unreal1 draaide er goed op!
Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!
Nou, vroeger was het zo dat kaarten op 3D gebied niet veel voorstelden. Toen kwam 3Dfx als nieuwkomer op de markt met een add-on kaart. Dat wil dus zeggen dat je naast je gewone grafische kaart een kaart erbij prikte die het 3D gebeuren van je gewone kaart overnam. Dat was toen de voodoo1 kaart. Zeer mooi kaartje. Was meteen een schokgolf in de industrie van grafische kaarten.Op dinsdag 11 september 2001 11:28 schreef Jazzper het volgende:
Hij past wel bij mijn systeem, ik heb dus een PII-350 128Mb.
En wat zeiden jullie nou over 2 kaarten ernaast? Dat volg ik niet helemaal. Waarom zou je? Leg uit! ;-)
groet
jasper
Toen kwam de voodoo2 uit, nog sneller, maar ook met de mogelijkheid om er twee van naast elkaar te laten werken. Dus elk van die kaarten nam de helft van het beeld voor zijn rekening. Dat noemt men dus de SLI modus. (Scan Line Interleave)
Verwijderd
Toch?
Bij de Weg, in spellen zoals Half-Life enzo, wat moet je dan kiezen bij de video opties.
Direct3D of OpenGL? En welke resolutie met deze kaart?
'k Gebruik eigenlijk niet zoveel 3D spullen, en speel sinds kort voor het eerst in 2 jaar weer een 3D-spel (Max Payne) en hij draait zonder stoten. De kwaliteit zal de die-hard gamer wel tegenvallen, ikzelf weet niet eens beter
Voor DVD en DivX afspelen (evt op de TV) is-ie perfect, nu nog!
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ik heb het over De SLI mode ten opzichte van een single Voodoo kaart.Op dinsdag 11 september 2001 11:18 schreef obsidian het volgende:
[..]
Eh? Jij merkt het verschil tussen een TNT1 en voodoo2 SLI niet??? Vreemd hoor, zit toch zo'n 40fps verschil tussen.
Verwijderd
OpenGL, 640x480... en zelfs dan zal die moeite hebben.Op dinsdag 11 september 2001 11:36 schreef Jazzper het volgende:
Nou Half-Life... niet dus! Dat spel speel ik toevallig momenteel en in de readme staat dat het spel werkelijk alle kaarten ter wereld ondersteunt, BEHALVE de viper 550...
Toch?
Bij de Weg, in spellen zoals Half-Life enzo, wat moet je dan kiezen bij de video opties.
Het grootste verschil was dat je in een hogere res kon gana spelen. Dat was een van de grootste voordelen, en de snelheid ging wel zeker omhoog hoor.Op dinsdag 11 september 2001 11:40 schreef vleppyniles het volgende:
[..]
Ik heb het over De SLI mode ten opzichte van een single Voodoo kaart.
Ik heb ook een V550 gehad en heb er Halflife mee gespeeld. OpenGL en hengt er vanaf wat je monitoe aankan. Met de V550 is 1024*768 geen probleem (met een PII 350)Op dinsdag 11 september 2001 11:36 schreef Jazzper het volgende:
Nou Half-Life... niet dus! Dat spel speel ik toevallig momenteel en in de readme staat dat het spel werkelijk alle kaarten ter wereld ondersteunt, BEHALVE de viper 550...
Toch?
The ramblings of an idiot
Verwijderd
Detonator drivers raad ik je niet aan voor deze kaart.Op dinsdag 11 september 2001 11:28 schreef Jazzper het volgende:
Hij past wel bij mijn systeem, ik heb dus een PII-350 128Mb.
groet
jasper
Neem de laatste versie van Diamond zelf.
WEL dus. Heb ik 3 jaar lang zo gespeeld. Op 1024x768 in OpenGL mode. Ook op LanParty's meer als 30 FPS dus prima te doen.Op dinsdag 11 september 2001 11:36 schreef Jazzper het volgende:
Toch?
|edit| met mijn p3 450 deed ie het net ietsje minder namelijk 'bout 40-50 fps maar nog steeds goed. Dit alles op direct3d btw |/edit|
Viper550 is een TnT-1 gebaseerde kaart. Met de originele drivers kon je dmv Diamond Soft-DVD op de minste processoren perfect DVD afspelen. Op een Celly-266 (alleen nog met 32k Cache) was het al vloeiend beeld !Op dinsdag 11 september 2001 11:07 schreef Jazzper het volgende:
Hallo,
Ik heb sinds paar dagen een Diamond Viper 550 16Mb TVout.
Kan iemand me iets nuttigs zeggen over deze kaart.
Eigen ervaringen, waar het ding goed in is en niet. Uiteraard in de context dat het een oudere kaart is.
Ben benieuwd!
jasper
Veel huidige 3D spellen lopen er wel op maar kunnen soms erg traag worden. GP3 loopt redelijk op mijn P-II 450 met een dergelijke kaart.
Ik heb zelf een Asus3400 met tv in/out (= ook TnT-1) en doe er nog alles mee. Het plaatsen van de detonator drivers doet de kaart merkbaar sneller lopen maar ik vrees dat de TV-out het dan niet meer doet.
Inderdaad moet je er een coolertje op schroeven en dan kun je hem best hoog overklokken,,, ik meen iets van 120 mhz of zo.
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
We hebben het hier over een TNT1 hoor. Geen GeForce...Op dinsdag 11 september 2001 12:25 schreef Wekkel het volgende:
Zorg voor een lekkere proc erbij. Met een PIII500 komt ie pas op zijn max.
correctie, nix 3dfx, de pyramide 3d was de eerste echte 3dhardware addon kaart, in 1996 te verstaan!Op dinsdag 11 september 2001 11:34 schreef obsidian het volgende:
[..]
Nou, vroeger was het zo dat kaarten op 3D gebied niet veel voorstelden. Toen kwam 3Dfx als nieuwkomer op de markt met een add-on kaart. Dat wil dus zeggen dat je naast je gewone grafische kaart een kaart erbij prikte die het 3D gebeuren van je gewone kaart overnam. Dat was toen de voodoo1 kaart. Zeer mooi kaartje. Was meteen een schokgolf in de industrie van grafische kaarten.
Toen kwam de voodoo2 uit, nog sneller, maar ook met de mogelijkheid om er twee van naast elkaar te laten werken. Dus elk van die kaarten nam de helft van het beeld voor zijn rekening. Dat noemt men dus de SLI modus. (Scan Line Interleave)
Ik had het er niet over dat ze als eerste een add-on kaart uitbrachten... Ik zei dat ze als nieuwkomer op de markt meteen een topper hadden en dat het een flinke impact heeft gehad toen. Maar maakt niet uit.Op dinsdag 11 september 2001 12:53 schreef Mister_X het volgende:
[..]
correctie, nix 3dfx, de pyramide 3d was de eerste echte 3dhardware addon kaart, in 1996 te verstaan!
Nee, maar je grafische prestaties gaan merkbaar omhoog als je ook een snellere proc gebruikt !!!!Op dinsdag 11 september 2001 12:30 schreef obsidian het volgende:
[..]
We hebben het hier over een TNT1 hoor. Geen GeForce...
* memphis heeft meerdere proc's in zijn PC gehad en weet dat uit ervaring
Verwijderd
1) goede beeldkwaliteit
2) met een cooler erop meestal zo'n 20% over te klokken
3) Quake3 draait met detonator drivers op 800x600 met aardige visual details (16mb versie dan wel)
zit in m'n p3-600 en pakt vrijwel alle spellen prima mee!
pas met de huidige generatie games wil het niet meer zo (hehehe, heb nu ook 3 maanden een gf2-gts).
cheers
mh
Klopt, maar dat gaat niet altijd op, op een gegeven moment zit je aan de top van je grafische kaart en dan helpt een snellere CPU niet meer. En ik kan me net voorstellen dat dat bij een TNT1 pas bij een P3 500 is.Op dinsdag 11 september 2001 13:39 schreef Sinclair het volgende:
[..]
Nee, maar je grafische prestaties gaan merkbaar omhoog als je ook een snellere proc gebruikt !!!!
* mvds heeft meerdere proc's in zijn PC gehad en weet dat uit ervaring
Misschien als je naar T&L games gaat kijken, omdat dat dan door de CPU gedaan moet worden... Maar dat heeft niets met de grafische kaart verder te maken, want die kan al helemaal geen T&L aan.
ah ja sorry dan, heel veel mensen weten nix van de pyramide 3d af, dus ga ik standaart vanuit als ik lees "3dfx eerste addon kaart 3d, blabla" dat ik ze dan moet corrigeren, aangezien ik vind dat de makers van de pyramide (bitboys) en de kaart zelf het meeste respect verdient in de totale geschiedenis van de videokaarten (kaart was uniek, nu nog)Op dinsdag 11 september 2001 12:57 schreef obsidian het volgende:
[..]
Ik had het er niet over dat ze als eerste een add-on kaart uitbrachten... Ik zei dat ze als nieuwkomer op de markt meteen een topper hadden en dat het een flinke impact heeft gehad toen. Maar maakt niet uit.
on topic:
ik krijg die 550 niet aan de praat onder HL (inc. de updates)
jasper
Maarre... detonator drivers werken toch niet met een TNT1?
Ik dacht dat 550 niet ondersteunt werd..
jazz
Gewoon de nieuwste drivers van NVidia installeren. Heb je alle ondersteuning die je nodig hebt. Samen met DirectX 8 en de laatste HL-update zou het gewoon prima moeten draaien op OpenGL 1024x768...Op dinsdag 11 september 2001 14:27 schreef Jazzper het volgende:
3) Quake3 draait met detonator drivers op 800x600 met aardige visual details (16mb versie dan wel)
Maarre... detonator drivers werken toch niet met een TNT1?
Ik dacht dat 550 niet ondersteunt werd..
jazz