Viper v550; kan iemand hier iets over zeggen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds paar dagen een Diamond Viper 550 16Mb TVout.
Kan iemand me iets nuttigs zeggen over deze kaart.
Eigen ervaringen, waar het ding goed in is en niet. Uiteraard in de context dat het een oudere kaart is.
Ben benieuwd!

jasper

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

toendertijd was het een van de betere plankjes...
als je niet de nieuwste grafische programmas/spellen gebruikt heb je d'r nog best een aardig ding mee...

¯\_(ツ)_/¯

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Kan niet meer meekomen maar dat is logisch. Verder best een heethoofd, dus goed koelen is wel nuttig. Ik zou er twee voodoo's naast zetten in SLI.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Ik heb er in de tijd ook twee voodoo's naast gezet
2 x Diamond Monster II 12 Mb kaarten

Je merkt er bar weinig van vind ik.

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

als hij een oudere pc heeft en dus niet zo'n hoge eisen stelt is dit kaartje toch wel goed genoeg hoor.
tis onzin om een vette GeForce ofzo in een PII-300 ofzo te ketsen

¯\_(ツ)_/¯

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 11 september 2001 11:15 schreef vleppyniles het volgende:
Ik heb er in de tijd ook twee voodoo's naast gezet
2 x Diamond Monster II 12 Mb kaarten

Je merkt er bar weinig van vind ik.
Eh? Jij merkt het verschil tussen een TNT1 en voodoo2 SLI niet??? Vreemd hoor, zit toch zo'n 40fps verschil tussen.

Verwijderd

Da's een best kaartje. Ik kon er toendertijd alles op draaien. Ik heb hier betere ervaring mee dan zo'n 3dfx (voodoo) geval.
Alleen inderdaad een koelertje installeren kan inderdaad geen kwaad.

Verwijderd

Tja, alles wil er nog wel met 60fps mee lopen. (Wel in 800x600 16bit alles medium).

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Hij past wel bij mijn systeem, ik heb dus een PII-350 128Mb.
Kun je bij deze kaart ook de Detonator drivers gebruiken?
Of is dat pas vanaf TNT2?
En wat zeiden jullie nou over 2 kaarten ernaast? Dat volg ik niet helemaal. Waarom zou je? Leg uit! ;-)
groet

jasper

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
code:
1
Viper v550; kan iemand hier iets over zeggen

hmz, antiek? owjah, unreal1 draaide er goed op!

• SuperTrooper
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

486/P1 Koelertje erop, tweakje leechen en overclocken maar! Draait nog geweldig Half-Life etc. Heb er zelf 3 jaar lang plezier van gehad, daarna doorverkocht...

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 11 september 2001 11:28 schreef Jazzper het volgende:
En wat zeiden jullie nou over 2 kaarten ernaast? Dat volg ik niet helemaal. Waarom zou je? Leg uit! ;-)
groet

jasper
Nou, vroeger was het zo dat kaarten op 3D gebied niet veel voorstelden. Toen kwam 3Dfx als nieuwkomer op de markt met een add-on kaart. Dat wil dus zeggen dat je naast je gewone grafische kaart een kaart erbij prikte die het 3D gebeuren van je gewone kaart overnam. Dat was toen de voodoo1 kaart. Zeer mooi kaartje. Was meteen een schokgolf in de industrie van grafische kaarten.

Toen kwam de voodoo2 uit, nog sneller, maar ook met de mogelijkheid om er twee van naast elkaar te laten werken. Dus elk van die kaarten nam de helft van het beeld voor zijn rekening. Dat noemt men dus de SLI modus. (Scan Line Interleave)

Verwijderd

Mwa, ik gebruik hem ook nog steeds in m'n PIII 1 @ 1.25 Ghz, gewoon omdat ie fatsoenlijk 1600x1200 weer kan geven (beter dan de Geforces die in m'n andere pc's zitten) en ach, zoveel spellen speel ik niet (Tv-out is goed: Quake3 enzo draaien ook best hoor ;) )

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Nou Half-Life... niet dus! Dat spel speel ik toevallig momenteel en in de readme staat dat het spel werkelijk alle kaarten ter wereld ondersteunt, BEHALVE de viper 550...
Toch?
Bij de Weg, in spellen zoals Half-Life enzo, wat moet je dan kiezen bij de video opties.
Direct3D of OpenGL? En welke resolutie met deze kaart?

• Arjan A
  • Laatst online: 01:01

Arjan A

Cenosillicafoob

kHeb hem ook en ik ben er nog altijd tevreden mee.
'k Gebruik eigenlijk niet zoveel 3D spullen, en speel sinds kort voor het eerst in 2 jaar weer een 3D-spel (Max Payne) en hij draait zonder stoten. De kwaliteit zal de die-hard gamer wel tegenvallen, ikzelf weet niet eens beter :P
Voor DVD en DivX afspelen (evt op de TV) is-ie perfect, nu nog!

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• vleppyniles
  • Laatst online: 11-05 15:02
Op dinsdag 11 september 2001 11:18 schreef obsidian het volgende:

[..]

Eh? Jij merkt het verschil tussen een TNT1 en voodoo2 SLI niet??? Vreemd hoor, zit toch zo'n 40fps verschil tussen.
Ik heb het over De SLI mode ten opzichte van een single Voodoo kaart.

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 11:36 schreef Jazzper het volgende:
Nou Half-Life... niet dus! Dat spel speel ik toevallig momenteel en in de readme staat dat het spel werkelijk alle kaarten ter wereld ondersteunt, BEHALVE de viper 550...
Toch?
Bij de Weg, in spellen zoals Half-Life enzo, wat moet je dan kiezen bij de video opties.
OpenGL, 640x480... en zelfs dan zal die moeite hebben.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 11 september 2001 11:40 schreef vleppyniles het volgende:

[..]

Ik heb het over De SLI mode ten opzichte van een single Voodoo kaart.
Het grootste verschil was dat je in een hogere res kon gana spelen. Dat was een van de grootste voordelen, en de snelheid ging wel zeker omhoog hoor.

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Toch?
Ik heb ook een V550 gehad en heb er Halflife mee gespeeld. OpenGL en hengt er vanaf wat je monitoe aankan. Met de V550 is 1024*768 geen probleem (met een PII 350)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 11:28 schreef Jazzper het volgende:
groet

jasper
Detonator drivers raad ik je niet aan voor deze kaart.
Neem de laatste versie van Diamond zelf. ;)

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Toch?
WEL dus. Heb ik 3 jaar lang zo gespeeld. Op 1024x768 in OpenGL mode. Ook op LanParty's meer als 30 FPS dus prima te doen.

• ErA
  • Laatst online: 21-08 19:32

ErA

ik heb hem heel lang gehad. En moet zeggen dat het een fijn kaartje was. Ik gebruikte geen det. maar de gewone standaard drivers. Unreal Tournament in 800x600 in 16 bit en alles op medium draaide hiermee constant op zo'n 50-60 fps met een amd 800 op de achtergrond. Zeer lekker dus

|edit| met mijn p3 450 deed ie het net ietsje minder namelijk 'bout 40-50 fps maar nog steeds goed. Dit alles op direct3d btw |/edit|

• Scare360
  • Laatst online: 20-08 18:43
Erg fijn kaartje... ik heb een OEM versie met 8MB zonder TV-Out... kaartje biedt enorm oc potentiel... tenminste bij mij... na wat overklokken en driver tweaking kon ik HL & Q3 altijd nog redelijk tot goed spelen op 800x600 -> 35 - 45 FPS. Niks mis mee dus!!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tis altijd beter dan een TNT2 Vanta of M64. Die dingen worden nu nog steeds tegen belachelijk hoge prijs verkocht (terwijl een S3 Trio3D of SiS 6328 het bijna net zo goed doet)

• memphis
  • Laatst online: 10:42

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op dinsdag 11 september 2001 11:07 schreef Jazzper het volgende:
Hallo,

Ik heb sinds paar dagen een Diamond Viper 550 16Mb TVout.
Kan iemand me iets nuttigs zeggen over deze kaart.
Eigen ervaringen, waar het ding goed in is en niet. Uiteraard in de context dat het een oudere kaart is.
Ben benieuwd!

jasper
Viper550 is een TnT-1 gebaseerde kaart. Met de originele drivers kon je dmv Diamond Soft-DVD op de minste processoren perfect DVD afspelen. Op een Celly-266 (alleen nog met 32k Cache) was het al vloeiend beeld !
Veel huidige 3D spellen lopen er wel op maar kunnen soms erg traag worden. GP3 loopt redelijk op mijn P-II 450 met een dergelijke kaart.

Ik heb zelf een Asus3400 met tv in/out (= ook TnT-1) en doe er nog alles mee. Het plaatsen van de detonator drivers doet de kaart merkbaar sneller lopen maar ik vrees dat de TV-out het dan niet meer doet.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• marenk_vos
  • Laatst online: 23-07 13:21
Het is een goede kaart,,,,,,,,,ik heb er altijd met tevredenheid mee gespeeld,,,,,,maar een resolutie van 1024x768 op 16 bit kan hij met de laatste games niet meer aan,,,, dan moet je toch echt terug naar 800x600 op 16bi,, (bijv. Max Payne o.i.d.)

Inderdaad moet je er een coolertje op schroeven en dan kun je hem best hoog overklokken,,, ik meen iets van 120 mhz of zo.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zorg voor een lekkere proc erbij. Met een PIII500 komt ie pas op zijn max.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ook een errug (pak 'em beet 2 jaar) lange tijd mee gespeeld, kon tot halverwege vorig jaar er nog gebruik van maken voordat de nieuwere spellen er te veel van vroegen, maar tis een goed kaartje, nooit geen prob's gehad, en toch wel een zeer acceptabel beeld, mechwarrior 3 deed het er altijd goed onder...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 11 september 2001 12:25 schreef Wekkel het volgende:
Zorg voor een lekkere proc erbij. Met een PIII500 komt ie pas op zijn max.
We hebben het hier over een TNT1 hoor. Geen GeForce...

• Mister_X
Op dinsdag 11 september 2001 11:34 schreef obsidian het volgende:

[..]

Nou, vroeger was het zo dat kaarten op 3D gebied niet veel voorstelden. Toen kwam 3Dfx als nieuwkomer op de markt met een add-on kaart. Dat wil dus zeggen dat je naast je gewone grafische kaart een kaart erbij prikte die het 3D gebeuren van je gewone kaart overnam. Dat was toen de voodoo1 kaart. Zeer mooi kaartje. Was meteen een schokgolf in de industrie van grafische kaarten.

Toen kwam de voodoo2 uit, nog sneller, maar ook met de mogelijkheid om er twee van naast elkaar te laten werken. Dus elk van die kaarten nam de helft van het beeld voor zijn rekening. Dat noemt men dus de SLI modus. (Scan Line Interleave)
correctie, nix 3dfx, de pyramide 3d was de eerste echte 3dhardware addon kaart, in 1996 te verstaan!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 11 september 2001 12:53 schreef Mister_X het volgende:

[..]

correctie, nix 3dfx, de pyramide 3d was de eerste echte 3dhardware addon kaart, in 1996 te verstaan!
Ik had het er niet over dat ze als eerste een add-on kaart uitbrachten... Ik zei dat ze als nieuwkomer op de markt meteen een topper hadden en dat het een flinke impact heeft gehad toen. Maar maakt niet uit. :)

• memphis
  • Laatst online: 10:42

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op dinsdag 11 september 2001 12:30 schreef obsidian het volgende:

[..]

We hebben het hier over een TNT1 hoor. Geen GeForce...
Nee, maar je grafische prestaties gaan merkbaar omhoog als je ook een snellere proc gebruikt !!!!

* memphis heeft meerdere proc's in zijn PC gehad en weet dat uit ervaring

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

top kaartje hoor...

1) goede beeldkwaliteit
2) met een cooler erop meestal zo'n 20% over te klokken
3) Quake3 draait met detonator drivers op 800x600 met aardige visual details (16mb versie dan wel)

zit in m'n p3-600 en pakt vrijwel alle spellen prima mee!
pas met de huidige generatie games wil het niet meer zo (hehehe, heb nu ook 3 maanden een gf2-gts).

cheers
mh

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
He Jazzper hoe gaat het met de DIZ-lan ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 11 september 2001 13:39 schreef Sinclair het volgende:

[..]

Nee, maar je grafische prestaties gaan merkbaar omhoog als je ook een snellere proc gebruikt !!!!

* mvds heeft meerdere proc's in zijn PC gehad en weet dat uit ervaring
Klopt, maar dat gaat niet altijd op, op een gegeven moment zit je aan de top van je grafische kaart en dan helpt een snellere CPU niet meer. En ik kan me net voorstellen dat dat bij een TNT1 pas bij een P3 500 is.

Misschien als je naar T&L games gaat kijken, omdat dat dan door de CPU gedaan moet worden... Maar dat heeft niets met de grafische kaart verder te maken, want die kan al helemaal geen T&L aan.

• Mister_X
Op dinsdag 11 september 2001 12:57 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ik had het er niet over dat ze als eerste een add-on kaart uitbrachten... Ik zei dat ze als nieuwkomer op de markt meteen een topper hadden en dat het een flinke impact heeft gehad toen. Maar maakt niet uit. :)
ah ja sorry dan, heel veel mensen weten nix van de pyramide 3d af, dus ga ik standaart vanuit als ik lees "3dfx eerste addon kaart 3d, blabla" dat ik ze dan moet corrigeren, aangezien ik vind dat de makers van de pyramide (bitboys) en de kaart zelf het meeste respect verdient in de totale geschiedenis van de videokaarten (kaart was uniek, nu nog)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Hee Nadd, prima hoor, maar eh... jij hier? ;-)

on topic:
ik krijg die 550 niet aan de praat onder HL (inc. de updates)

jasper

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
3) Quake3 draait met detonator drivers op 800x600 met aardige visual details (16mb versie dan wel)

Maarre... detonator drivers werken toch niet met een TNT1?
Ik dacht dat 550 niet ondersteunt werd..

jazz

• SuperTrooper

SuperTrooper

Weet hoe het is

Op dinsdag 11 september 2001 14:27 schreef Jazzper het volgende:

Maarre... detonator drivers werken toch niet met een TNT1?
Ik dacht dat 550 niet ondersteunt werd..

jazz
Gewoon de nieuwste drivers van NVidia installeren. Heb je alle ondersteuning die je nodig hebt. Samen met DirectX 8 en de laatste HL-update zou het gewoon prima moeten draaien op OpenGL 1024x768...

Pagina: 1