Ervaringen Plinq Internet + televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:58
Beste tweakers,
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe aanbieder van glasvezel internet + televisie. Tot voor kort was Plinq totaal onbekend bij mij. Als ik het goed lees leveren ze televisie via coax en kan ik een CI+ module gebruiken? De module gebruik ik nu ook als Ziggo klant en dat bevalt me goed, geen extra kastje etc. Ik ben benieuwd naar ervaringen, hoe bevalt etc van Plinq internet. Voor mij zou het een overstap zijn na dik 10 jaar Ziggo klant te zijn geweest. Alvast dank voor reactie(s).

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:59
Waar lees je dat ze via Coax leveren? Ik lees dit op de website:
Kiest u voor internet van PLINQ dan kiest u voor snel en betrouwbaar internet via één van de vele glasvezelnetwerken waar wij actief zijn in Nederland. Is er nog geen glasvezel beschikbaar op uw adres, dan kunnen wij ook internet leveren via het betrouwbare DSL netwerk van KPN.
Dus Glasvezel of (A)DSL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Ze leveren alleen TV over Coax als je geen interactieve TV neemt met bijv. terugkijken en opnemen, daarvoor krijg je een losse decoder met netwerkaansluiting (geen coax). Je kunt je module dus alleen gebruiken met het basis digitale tv aanbod en de pakketten die je daarop kunt afsluiten.

Als je nooit opneemt of terugkijkt allicht geen probleem.

Internet leveren ze niet over coax, dus als je geen glasvezel hebt zal dat vdsl worden.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 27-07-2024 21:47 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
nelizmastr schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:46:
Ze leveren alleen TV over Coax als je geen interactieve TV neemt met bijv. terugkijken en opnemen, daarvoor krijg je een losse decoder met netwerkaansluiting (geen coax). Je kunt je module dus alleen gebruiken met het basis digitale tv aanbod en de pakketten die je daarop kunt afsluiten.

Als je nooit opneemt of terugkijkt allicht geen probleem.

Internet leveren ze niet over coax, dus als je geen glasvezel hebt zal dat vdsl worden.
Dank voor je reactie! Ik zie dat TV-basis altijd icm interactieve televisie is (verplicht wordt er aangegeven). Maar goed, je hoeft die interactieve ontvanger dus niet te gebruiken maar je betaald er wel voor. Opnemen of terugkijken is geen must voor mij. Internet via glasvezel wil ik graag, we hebben het al jaren hier liggen. In principe heb je dus de combi glasvezel internet en tv-basis via CI+ module. Dan ben ik €17,50 pm goedkoper uit dan mijn huidige Ziggo abo.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:15
mcmiles schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:18:
Beste tweakers,
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe aanbieder van glasvezel internet + televisie. Tot voor kort was Plinq totaal onbekend bij mij. Als ik het goed lees leveren ze televisie via coax en kan ik een CI+ module gebruiken? De module gebruik ik nu ook als Ziggo klant en dat bevalt me goed, geen extra kastje etc. Ik ben benieuwd naar ervaringen, hoe bevalt etc van Plinq internet. Voor mij zou het een overstap zijn na dik 10 jaar Ziggo klant te zijn geweest. Alvast dank voor reactie(s).
Je kan denk ik beter kiezen voor Spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:38
boyette schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 01:55:
[...]
Je kan denk ik beter kiezen voor Spot
Spot heeft geen televisie toch? En is alleen leverbaar in Helmond.

@mcmiles Voor welk gebied zoek je een aanbieder? Helmond? Dan kun voor ook voor TriNed kiezen, deze hebben ook DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
JohDB schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Spot heeft geen televisie toch? En is alleen leverbaar in Helmond.

@mcmiles Voor welk gebied zoek je een aanbieder? Helmond? Dan kun voor ook voor TriNed kiezen, deze hebben ook DVB-C.
In Lansingerland en daar leveren ze internet en tv via de kabel. Eerlijk gezegd had ik niet eerder van deze aanbieder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:03
mcmiles schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:10:
In Lansingerland en daar leveren ze internet en tv via de kabel. Eerlijk gezegd had ik niet eerder van deze aanbieder gehoord.
Dat haal ik niet uit hun website.

Ze leveren via glasvezel en het lijkt erop dat ze in het verleden een glasmodem leverde met een coax uitgang met daarop DVB-C signaal.

Het lijkt er echter op dat ze het nu niet meer leveren.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.martinali
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-06 09:40
Plinq zou ik niet aanraden, echt super vaak storing mee gehad. (misschien is het nu beter?..)
Ben toen naar Trined overgestapt en geen storingen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
FredvZ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

Dat haal ik niet uit hun website.

Ze leveren via glasvezel en het lijkt erop dat ze in het verleden een glasmodem leverde met een coax uitgang met daarop DVB-C signaal.

Het lijkt er echter op dat ze het nu niet meer leveren.
Ik heb de postcode check gedaan en die geeft een positieve reactie in de zin dat het leverbaar is. Maar de reactie geeft aan dat die niet tevreden is over Plinq. Nog even nadenken en anders maar eens met huidige leverancier eens praten

Pagina: 1