Ik wil een airco. Op zolder, op de eerste verdieping en in de woonkamer. Op de eerste verdieping heb ik slechts 80 cm ruimte voor een airco unit. Hij komt tussen 2 deuren te hangen, met overigens meer dan genoeg ruimte links en rechts om lucht aan te zuigen.
Meerdere partijen hebben vastgesteld dat alle 3 de units een 3,5kW moeten worden. Een totaalcapaciteit van 10,5 kW dus.
Ik heb 2 partijen die verschillende oplossingen adviseren. Aan jullie de vraag wat de betere / logischere oplossing is.
Partij 1
Panasonic
Woonkamer: 1x single split CS-Z35ZKEW.
Overloop + zolder: 2x CS-TZ35ZKEW op een 5 kW multi split.
Partij 2
Mitsubishi Heavy Industries
Zolder + woonkamer: (2x SRK35ZS) op een 5 kW multi split (SCM50ZSW)
Overloop: 1x single split (SRK35ZTL) ivm beperkte ruimte van max 80 cm breed.
Beide partijen kiezen dus voor een single split én een multi split (dus 2 buitenunits).
Bij Mitsubishi moet dit wel omdat alleen de single split variant smal genoeg is voor de eerste verdieping.
Bij Panasonic moet dit ook omdat de 6,8 kW multi split buitenunit een minimumverwarmingscapaciteit heeft van maar liefst 3,3 kW.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit? De overloop & zolder samen op een multi split (Panasonic) of juist de woonkamer en zolder samen op een multi split (Panasonic).
Even los van de prijs, want die heb ik nog niet.
En hebben jullie nog andere opties waar ik misschien nog niet aan heb gedacht? Esthetisch gezien gaat mijn voorkeur namelijk uit naar slechts 1 buitenunit. Overigens geen Daikin, want dat wordt me te duur
Meerdere partijen hebben vastgesteld dat alle 3 de units een 3,5kW moeten worden. Een totaalcapaciteit van 10,5 kW dus.
Ik heb 2 partijen die verschillende oplossingen adviseren. Aan jullie de vraag wat de betere / logischere oplossing is.
Partij 1
Panasonic
Woonkamer: 1x single split CS-Z35ZKEW.
Overloop + zolder: 2x CS-TZ35ZKEW op een 5 kW multi split.
Partij 2
Mitsubishi Heavy Industries
Zolder + woonkamer: (2x SRK35ZS) op een 5 kW multi split (SCM50ZSW)
Overloop: 1x single split (SRK35ZTL) ivm beperkte ruimte van max 80 cm breed.
Beide partijen kiezen dus voor een single split én een multi split (dus 2 buitenunits).
Bij Mitsubishi moet dit wel omdat alleen de single split variant smal genoeg is voor de eerste verdieping.
Bij Panasonic moet dit ook omdat de 6,8 kW multi split buitenunit een minimumverwarmingscapaciteit heeft van maar liefst 3,3 kW.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit? De overloop & zolder samen op een multi split (Panasonic) of juist de woonkamer en zolder samen op een multi split (Panasonic).
Even los van de prijs, want die heb ik nog niet.
En hebben jullie nog andere opties waar ik misschien nog niet aan heb gedacht? Esthetisch gezien gaat mijn voorkeur namelijk uit naar slechts 1 buitenunit. Overigens geen Daikin, want dat wordt me te duur
[ Voor 12% gewijzigd door buzzs op 27-07-2024 19:21 ]