USB werkt niet op Pioneer XDJ-RR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyTE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01-10-2024
Hi, ...

Onlangs heb ik een USB stick gekocht om te beginnen met draaien op een Pioneer XDJ-RR. De USB stick die ik heb gekocht is Sandisk Extreme Pro 3.2 met 128 GB. Als ik deze USB stick in 1 van de 2 USB aansluitingen steek geeft de Display echter aan dat er geen USB gevonden is.

Weet iemand waar dit aan ligt en/of er nog iets nodig is om wel de aansluiting te kunnen maken?

Voor degene die meedenkt, alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:58
USB stick geformatteerd als FAT16, FAT32 of HFS+? Anders niet ondersteund (expliciet ook NTFS niet). Zie ook de manual pagina 3: https://docs.pioneerdj.co...R_DRI1568A_manual/?page=3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:00
Ik adviseer over het algemeen om het voor Pioneer gear het bij 16 of 32GB USB sticks geformatteerd in FAT32 te houden. Grotere sticks geformatteerd in FAT32 worden zeer sloom uitgelezen door Pioneer DJ gear en hoewel firmware updates zaken verbeteren is het maar de vraag of de gear buiten de deur waar je wellicht een keer gaat draaien ook up-to-date is.

Deze SanDisk Ultra USB 32GB werkt gegarandeerd overal. Ik heb er dan ook een stuk of 10 thuisliggen :+

De RX3, Opus Quad en CDJ3000 ondersteunen ook exFAT en zijn grotere drives geen probleem meer.

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-07-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyTE
Bedankt voor jullie reacties. Dat wordt dus een USB kopen die anders geformatteerd is.
Ik zat naar deze USB te kijken: https://www.dataio.nl/sandisk-ultra-usb-stick/ maar hoe weet ik of deze juist geformatteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:21
Eerst alles wat er op staat naar je computer kopiëren.
En dan je USB stick formatteren in Windows verkenner of het equivalent als je Apple gebruikt.

Een nieuw gekochte ook eerst zelf formatteren in FAT32.

[ Voor 16% gewijzigd door se77en op 10-08-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-05 19:48
JoeyTE schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:37:
Bedankt voor jullie reacties. Dat wordt dus een USB kopen die anders geformatteerd is.
Formatteren is letterlijk een paar muisklikken.. via pc (mits je Windows hebt) rechtermuisknop->formatteren.

Met mac en Linux is het niet veel lastiger... Daar hoef je echt geen andere usb stick voor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:12
En ik neem aan dat je muziek heb gekopieerd via rekordbox en niet gewoon via de Windows verkenner?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JoeyTE schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:37:
Ik zat naar deze USB te kijken: https://www.dataio.nl/sandisk-ultra-usb-stick/ maar hoe weet ik of deze juist geformatteerd is?
Die gebruik ik ook en dan de 32GB versies. Via verkenner formatteren, doet ie FAT32 standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyTE
Blackouts schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:44:
En ik neem aan dat je muziek heb gekopieerd via rekordbox en niet gewoon via de Windows verkenner?
Ik had de muziek wel via Verkenner erop gezet. Werkt Pioneer alleen via Rekordbox Software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyTE
heggico schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:28:
[...]

Formatteren is letterlijk een paar muisklikken.. via pc (mits je Windows hebt) rechtermuisknop->formatteren.

Met mac en Linux is het niet veel lastiger... Daar hoef je echt geen andere usb stick voor te halen.
De enige andere formateeroptie was die van een NFTS file systeem maar die wordt niet ondersteund door Pioneer. Ik wilde dit toch uitproberen maar nu start mijn USB niet meer op als ik die in de PC steek. Enig idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyTE
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:52:
[...]

Die gebruik ik ook en dan de 32GB versies. Via verkenner formatteren, doet ie FAT32 standaard.
Heb deze maar besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:12
JoeyTE schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Ik had de muziek wel via Verkenner erop gezet. Werkt Pioneer alleen via Rekordbox Software?
Ja volgens mij ziet ie anders de muziek niet. Dus via rekordbox exporteren naar je usb

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JoeyTE schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:43:
[...]

Het werkt wel alleen dan moet je in je scherm bladeren naar filelist, categorieën zoals artiest etc werken dan niet. Het zijn dan kale tracks en moet je alles zelf doen. Beetje zoals de eerste CDJ-900 en CDJ-2000, ze kunnen USB met MP3 slikken maar draaien vergt nog alle old school skills. (welke IMHO je ook gewoon behoort te hebben).

Als je via Rekordbox werkt kan je tracks analyseren, beat grids instellen, hotcues maken, loopjes. En vervolgens via Rekordbox exporteren naar USB zodat je Pioneer gear al die functionaliteit ook ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyTE
Weet jij toevallig welke software je voor deze USB moet installeren en hoe?
Als ik de Sandisk Software Software toepassing wil installeren wordt ik doorgeleid naar een Support pagina van Western Digital waar meerdere applicaties vermeld staan waarvan mij niet duidelijk is welke applicatie ik moet installeren.

Heb jij hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JoeyTE schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

Weet jij toevallig welke software je voor deze USB moet installeren en hoe?
Als ik de Sandisk Software Software toepassing wil installeren wordt ik doorgeleid naar een Support pagina van Western Digital waar meerdere applicaties vermeld staan waarvan mij niet duidelijk is welke applicatie ik moet installeren.

Heb jij hier ervaring mee?
Helemaal niks installeren. Nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyTE
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:27:
[...]

Helemaal niks installeren. Nergens voor nodig.
Kan ik dan mp3 bestanden slepen naar de folder die aangemaakt is voor de USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyTE
Het antwoord op mijn eigen vraag is ja merk ik al. Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
JoeyTE schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:30:
[...]

Kan ik dan mp3 bestanden slepen naar de folder die aangemaakt is voor de USB?
Ja kan, maar als je mijn eerdere posts gelezen hebt, daarmee beperk je jezelf aanzienlijk en ontbreekt veel functionaliteit en is de werking van je apparatuur aanzienlijk beperkter. Beste voorbeeld: je apparatuur weet dus niet welke BPM een nummer heeft, kan er geen beatgrid uithalen, kan er geen effecten op maat aan toevoegen. Je behoort te werken met de Rekordbox software.

Gezien je daar niet bekend mee bent, op youtube vind je op het kanaal van Crossfader, DigitalDJ Tips en anderen heel veel tutorials van hoe hiermee te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-08-2024 20:57 ]

Pagina: 1