Kan iemand EPROM Bios chip voor me flashen?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik heb hier een BIOS chip liggen, maar omdar het n EPROM is kan ik hem niet softwarematig flashen, maar moet het hardwarematig. Heeft iemand de apparatuur hiervoor, en zou je dat dan willen doen voor mij?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op internet staan diverse schematjes voor programmers. Kosten niet eens zoveel.

Verwijderd

je moet dan wel een nieuw ep rommetje kopen om daar de nieuwe in te zetten op de site van www.dawicontrol.de staat er wat over, maar de exacte ep rom van jou kaart moet je kopen, hier staat gewoon hoe het werkt emt de info van een dawicontrol kaart

http://www.dawicontrol.de/english/html/tip4.htm

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
nee een eprom programmer van 2mbit kost nix nou ergens tussen de 700 en 1000 piek is toch niet veel als je het snel
zegt maar in welk mainboard zit nou nog een eprom tegen woordig zijn het allemaal flashrom's ???

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Probeer eens een telecom zaak in de buurt, die willen naar mijn weten ook nog wel eens van die eprom modules hebben, om zo'n ding opnieuw te programmeren, heeft bij mij de nodige problemen opgelost..

Verwijderd

Kijk eens op http://www.lancos.com/siprogsch.html
daar hebben ze tamelijk eenvoudige interfaces voor diverse programmables.. misschien zit er iets nuttigs tussen.

Heb zelf laatst zoiets gebouwd voor die serial eeproms op een NIC. Werkt zonder problemen verder, kosstte me 15 piek

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 19:38
flashrom? eeprom bedoel je denk ik
Pagina: 1