Trucs voor telefoonversleuteling en tegen zakkenrollers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:31
Benieuwd naar jullie ervaringen of anti tips?

Mocht dit topic hier niet thuishoren.
Kan een mod het Dan verplaatsen naar de juiste plek en mijn een notification sturen? Alvast bedankt
-----------------------------------------------------------------------

Welke gadgets, tricks of tools zijn er om het moeilijker te maken voor een zakkenroller om je telefoon te stelen en je gegevens te beschermen?

Bijvoorbeeld als je op vakantie gaat of naar een druk festival of stad. Ik hoor te vaak dat mensen hun telefoon verliezen.

Tegenwoordig worden gegevens vaak versleuteld met behulp van OS-oplossingen. Zoals Android Google-apparaatversleuteling op nieuwere telefoons boven Android 7?

Of iOS met Apple-versleuteling en hun ongekraakbare TPM?

Als iemand je telefoon krijgt, kunnen ze tegenwoordig op de een of andere manier toegang krijgen tot de gegevens?
Zoals die cyberprofs zoals Cellebrite? (telefoon forensics)

Bijvoorbeeld, ik heb mensen gezien die hun telefoon aan hun lichaam hebben hangen met een koord, sommige onder kleding, sommige over kleding of hangend aan hun broek of rok?

Maar ik kan me voorstellen dat een zakkenroller de draad zal doorsnijden en de telefoon zal grijpen en zelfs een blikvanger en zwaaiend doelwit zal hebben 🎯?

Of is er een manier om op afstand toegang te krijgen tot de telefoon en deze volledig te wissen, als een paniek-/back-upplan om ervoor te zorgen dat niemand je gegevens krijgt?

Ik vermoed dat als de dreiging de telefoon wist of terugzet naar de fabrieksinstellingen, de gegevens weg zijn en we of ik geen toegang meer kunnen krijgen tot het apparaat?

Maar ik denk dat Apple iOS een mechanisme heeft dat iCloud-lock wordt genoemd en dat voorkomt dat toegang tot de gegevens wordt verkregen in geval van diefstal en de telefoon niet kan worden gewist of gebruikt, toch?

Bestaat dit ook voor Android en/of andere telefoons?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gegevensbescherming zou ik me in het geval van diefstal niet te druk om maken. De meeste moderne toestellen gaan redelijk goed op slot (alleen ervaring met iOS), maar een dief of zakkenroller wil snel geld verdienen. Niet dat apparaat aan een computer hangen om hem te kunnen unlocken en jouw vakantiefoto’s bekijken en mogelijk zijn eigen locatie verraden. Voor een dief moet dat toestel zo snel mogelijk leeg en verkoopklaar, misschien zelfs in onderdelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Tegen zakkenrollers: gewoon zorgen dat je een niet al te dure/hippe telefoon hebt?

Daarnaast:
- online backup van je telefoon/wachtwoorden/foto's
- gps traceer app aanzetten
- goed wachtwoord op je telefoon
- telefoon dicht bij houden, er zijn bijvoorbeeld ook rugtassen met een extra beveiliging. Zelf zit die bij mij gewoon in mijn broekzak

En dat is alles wat je kan doen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-07 21:17

Theo

moederbord

R.G schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 02:33:
Benieuwd naar jullie ervaringen of anti tips?

Als iemand je telefoon krijgt, kunnen ze tegenwoordig op de een of andere manier toegang krijgen tot de gegevens?
Zoals die cyberprofs zoals Cellebrite? (telefoon forensics)
Een gewone zakkenroller zal een gewone telefoon van een gewoon iemand nooit kunnen kraken. Tools als Cellebrite zijn zó duur, tijdrovend en complex dat het enkel gebruik wordt voor telefoons waarbij het waard is. Denk hierbij niet aan de duurste versie van de Iphone, maar echt aan de telefoon van een drugsbaas, een moordenaar, serieverkrachter enz. Het kraken van de telefoon kan zomaar 100.000 euro kosten, en zelfs meer dan dat. En dan moet je ook nog eens bij het NFI (of CIA/FBI) connecties hebben wan enkel zij hebben deze spullen liggen omdat Cellebrite enkel met di soort partijen samenwerkt..

Als een telefoon gelocked is dan is deze niet bruikbaar voor een zakkenroller en zal deze mogelijk enkel in onderdelen verkocht kunnen worden.

Maar wat je kunt doen om niet gerold te worden? Wees geen slachtoffer. Dus laat je spullen niet onbeheerd achter. Een telefoon die uit een kontzak steekt maakt je een slachtoffer. Een telefoon aan een draad dragen alsof het een handtas is maakt je een slachtoffer. De hele dag dat handschermpje in je hand hebben maakt je een slachtoffer (het kan binnen een seconde uit je hand worden gegrist in de menigte)
Stop je spullen (geld, gsm, sleutels) dus in een afsluitbare binnenzak. Dus bijv de binnenzak van een jas. Of een binnenvakje van een rugtas. Belangrijk is dat er twee handelingen nodig zijn om erbij te komen (1, open jas, 2, open binnenzak, of 1, open rugtas, 2, open binnenvak). En bij gebruik van een rugtas zoek dan naar een rugtas die moeilijk te openen is wanneer je 'm op hebt. Bijvoorbeeld omdat de ritsen op je rug zitten.

Maar nog beter; wat je niet bij je heb kun je ook niet kwijtraken. Neem dus zo min mogelijk mee wanneer je naar een festival gaat. heb je echt die Iphone van 1000+ euro nodig met alle features? of is een simpele featurefoon van 4 tientjes ook voldoende zodat je kunt bellen en Whatsappen? (meer kan er ook vaak niet mee) Het gevolg van zo'n ding kwijtraken is vrij minimaal.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

@Theo dat in onderdelen verkopen lijkt me bij de nieuwste iPhones dan weer lastig...

Ik zou denk ik idd gewoon een basis A13 oid meenemen en locken plus tracking aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:02

_Apache_

For life.

Ik heb hier een oude telefoon, die nog wel werkt.
Heb ik gewiped en gekoppeld aan een nieuw Google account, en gebruik nextcloud voor eigen data hosting met auto upload.

Dus dna neme ik de oude telefoon mee.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

--> P&B

Bij 'hoog' risico neem ik een 'burner phone mee', m'n oude iPhone, niet gekoppeld aan mn iCloud.

Verder is het voor mij 'simpelweg' opletten. Gaat tot nu toe (afkloppen) al 25 jaar goed, ook in slechte buurten en trekpleisters als de Ramblas.

Data: heb een goed password op je phone, geen pincode. Desgewenst dwing je inloggen af voor je een mensenmassa in gaat, dus dat biometrie niet werkt.

Heb backups, ook van de MFA op je foon (bv. door ook MFA apps op je tablet te hebben), en heb natuurlijk altijd en overal MFA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:58
President schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:24:
Tegen zakkenrollers: gewoon zorgen dat je een niet al te dure/hippe telefoon hebt?

Daarnaast:
- online backup van je telefoon/wachtwoorden/foto's
- gps traceer app aanzetten
- goed wachtwoord op je telefoon
- telefoon dicht bij houden, er zijn bijvoorbeeld ook rugtassen met een extra beveiliging. Zelf zit die bij mij gewoon in mijn broekzak

En dat is alles wat je kan doen
Je eerste opmerking is net zo schreef als niet aangerand worden? Trek geen kort rokje aan. Elke telefoon is duur, en sterker nog, elke zakkenroller wil elke telefoon stelen.

Je andere tips zijn wel prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
Top bedankt Allen.

Maar zon koord is een slecht idee?

Want las die zijn sterk en je kan in theorie ook een phone verliexen uit je zak aan een koord blijft het om je heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Orangelights23 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:11:
[...]

Je eerste opmerking is net zo schreef als niet aangerand worden? Trek geen kort rokje aan. Elke telefoon is duur, en sterker nog, elke zakkenroller wil elke telefoon stelen.

Je andere tips zijn wel prima :P
Als ik op een festival ben en ik loop daar met de nieuwste iPhone rond dan trek ik de aandacht van dieven. Die hebben liever mijn iPhone van 1000 euro dan die Android van 150 euro. Zo simpel is het. De vergelijking die je maakt kunnen we dan wel overal op toepassen. Als ik op vakantie ga en in laat mij ramen allemaal open staan dan is het ook scheef als iemand zegt dat het mijn eigen schuld is als er wordt ingebroken/gestolen? 8)7

Uiteindelijk is het simpel: ene telefoon levert meer winst op dan de andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Nooit je telefoon in je achterzak stoppen of in een rugzak op je rug, en als je je binnenzak van een jas gebruikt haal die telefoon eruit als je je jas over een stoel hangt (rug op rug truck). Zakkenrollers willen geld en zijn niet uit op je data dus ze rollen gewoon alles wat een makkelijk doelwit is. iPhones zijn in tegenstelling wat sommige mensen denken juist een gewild doelwit, in Europa zijn ze niet bruikbaar door de account lock maar in Azië en Afrika wel dus die worden massaal gestolen en daarheen verzonden (genoeg youtube videos over).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

R.G schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:13:
Top bedankt Allen.

Maar zon koord is een slecht idee?

Want las die zijn sterk en je kan in theorie ook een phone verliexen uit je zak aan een koord blijft het om je heen?
Het is beter dan geen koord maar het nadeel is dat je telefoon makkelijk zichtbaar is en gelegenheid maakt de dief dus uit zicht is altijd nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Anoniem: 361276 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:11:
Nooit je telefoon in je achterzak stoppen of in een rugzak op je rug, en als je je binnenzak van een jas gebruikt haal die telefoon eruit als je je jas over een stoel hangt (rug op rug truck). Zakkenrollers willen geld en zijn niet uit op je data dus ze rollen gewoon alles wat een makkelijk doelwit is. iPhones zijn in tegenstelling wat sommige mensen denken juist een gewild doelwit, in Europa zijn ze niet bruikbaar door de account lock maar in Azië en Afrika wel dus die worden massaal gestolen en daarheen verzonden (genoeg youtube videos over).
Bedoel je dat als je mijn (versleutelde) iPhone zou stelen en deze naar Afrika of Azië zou sturen, hij daar gewoon gebruikt kan worden? Hoe werkt dat dan, wordt hij geunlocked op basis van locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
Kurkentrekker schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:26:
[...]

Bedoel je dat als je mijn (versleutelde) iPhone zou stelen en deze naar Afrika of Azië zou sturen, hij daar gewoon gebruikt kan worden? Hoe werkt dat dan, wordt hij geunlocked op basis van locatie?
ja meer duidelijkheid hierover svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
R.G schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:30:
[...]

ja meer duidelijkheid hierover svp.
Ik denk niet dat het kan, zie bijvoorbeeld https://blog.f-secure.com...terrent%20against%20theft.

Daarom vind ik het ook een raar idee dat een iPhone naar een ander continent wordt verstuurd en daar wel geld opbrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kurkentrekker schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:33:
[...]

Ik denk niet dat het kan, zie bijvoorbeeld https://blog.f-secure.com...terrent%20against%20theft.

Daarom vind ik het ook een raar idee dat een iPhone naar een ander continent wordt verstuurd en daar wel geld opbrengt.
Er zijn genoeg video's op youtube over dit onderwerp en het is al jaren bekend zie deze bijvoorbeeld (YouTube: Why do mobile phones stolen in London end up in the same Chinese city?)

Je telefoon kunnen ze niet "unlocken" op de manier dat ze bij je data kunnen komen ze zetten gewoon geheel een nieuwe IOS erop (ze wissen dus alles wat erop staat) ze laten ook die iPhone op een valse manier activeren en tadaa je kan hem weer prima gebruiken in China, Afrika, half azie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-07 11:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Niet naar plekken gaan waar zakkenrollers zijn.

Als je naar zo'n plek gaat, een goedkope burner telefoon meenemen.

En zorgen dat je van alles netjes een backup hebt, de telefoon kan immers ook kapot vallen of kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Anoniem: 361276 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:34:
[...]

Er zijn genoeg video's op youtube over dit onderwerp en het is al jaren bekend zie deze bijvoorbeeld (YouTube: Why do mobile phones stolen in London end up in the same Chinese city?)

Je telefoon kunnen ze niet "unlocken" op de manier dat ze bij je data kunnen komen ze zetten gewoon geheel een nieuwe IOS erop (ze wissen dus alles wat erop staat) ze laten ook die iPhone op een valse manier activeren en tadaa je kan hem weer prima gebruiken in China, Afrika, half azie.
Ik heb de video gekeken en het enige dat men zegt is ‘phones are more easily unlocked in china’. Ja, ok, hoedan? Nergens een bronvermelding of enige indicatie hoe dit werkt.

Wat ik wel interessant vind is dat ze zeggen dat de eigenaren (doods)bedreigingen ontvangen om ze zover te krijgen de telefoon uit hun iCloud account te laten halen. Dat is op zich nog wel plausibel, maar de video laat ook hier niet echt een bron zien, dus ik ben nog sceptisch. En daarmee zeg ik niet dat er geen iPhones gestolen worden hoor, maar ik vraag me gewoon oprecht af wat je ermee kunt zonder hem in onderdelen te verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28

Rmg

Accretion schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 22:47:
Niet naar plekken gaan waar zakkenrollers zijn.
_O- niet naar buiten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kurkentrekker schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:34:
[...]

Ik heb de video gekeken en het enige dat men zegt is ‘phones are more easily unlocked in china’. Ja, ok, hoedan? Nergens een bronvermelding of enige indicatie hoe dit werkt.

Wat ik wel interessant vind is dat ze zeggen dat de eigenaren (doods)bedreigingen ontvangen om ze zover te krijgen de telefoon uit hun iCloud account te laten halen. Dat is op zich nog wel plausibel, maar de video laat ook hier niet echt een bron zien, dus ik ben nog sceptisch. En daarmee zeg ik niet dat er geen iPhones gestolen worden hoor, maar ik vraag me gewoon oprecht af wat je ermee kunt zonder hem in onderdelen te verkopen.
In je de link die je zelf deelde kon je onderaan ook lezen dat Apple pas zeer recent de “Activation Lock” heeft aangepast zodat je niet de telefoon kan factory resetten en een nieuw ID kan gebruiken (nu moet je alsnog het oude ID eerst opgeven), dit geeft al aan dat het dus wel kon voor die update.Vergis je ook niet dat de meeste dieven kunnen/doen die niet die verkopen de telefoon goedkoop door voor snel geld, de mensen die weten hoe dit precies moet (in China ect) gaan die natuurlijk niet ronduit vertellen dat is hun business model! Er zijn wel wat forums diep in het internets met meer informatie en met allemaal interessante software maar hier een paar voorbeelden geven is al niet toegestaan,want illegaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 361276 op 28-07-2024 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:20

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb een tracker aan mijn sleutelbos hangen. Als sleutelbos en telefoon meer dan 10 meter uit elkaar zijn gaat er aan beide kanten een alarm af. Dat kan ik ook met de hand activeren om te helpen met zoeken. Ik hoop dat een zakkenroller zou schrikken van het alarm en mijn telefoon dan zo snel mogelijk dumpt.

Bij festivals en dergelijke doe ik mijn telefoon in een extra grote, lelijke en vieze bumpcase. Zo kun je niet goed zien wat voor type het is en lijkt het een oud barrel te zijn.

Indien mogelijk doe ik de rits/knipper van mijn broekzak dicht.

Iemand die per se mijn telefoon wil stelen hou ik toch niet tegen, maar ik probeer geen makkelijk doelwit te zijn.

Data versleutelen doe ik voor mezelf, dieven houdt dat niet tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 29-07-2024 14:05 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19

kodak

FP ProMod
Theo schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:39:
[...] De hele dag dat handschermpje in je hand hebben maakt je een slachtoffer (het kan binnen een seconde uit je hand worden gegrist in de menigte)
Als je een voorwerp in je handen hebt dan gaat dat gewoonlijk om controle hebben. Het in een afgesloten tas wegstoppen gaat net zo goed om controle hebben. Maar je hebt in beide gevallen niet zomaar meer of minder controle omdat er mogelijk iets kan gebeuren of omdat je de hele dag controle probeert te houden. Het hangt er vooral vanaf of er criminelen zijn, wat hun werkwijze is, hoe effectief je controle tegen die werkwijze zal zijn en dat de criminelen jou als mogelijk slachtoffer kiezen. Een of twee gebreken daarin en je telefoon de hele dag in je hand hebben kan een stuk veiliger zijn dan even in een afgesloten tasje bewaren. Wat je slachtoffer maakt is niet het vasthouden of het wegstoppen maar de gelegenheid van het moment. En dat doet zich niet spontaan te veel voor door je telefoon meer vast te houden of meer weg te stoppen. Een telefoon is om te gebruiken. Wil je het gebruiken of vasthouden, doe dat dan gewoon. De kans op een diefstal door ongewapende overval lijkt daarbij in drukte nog altijd vele malen kleiner dan zakkenrollerij van opgeborgen voorwerpen door genoeg gelegenheid in tijd en drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
update:

Heeft iemand al een goede manier gevonden?

Ik ben er nog niet uit en tijd begint te drinngen.

Wat is een goede aanpak en stappen plan voor:

Iphone en Android phone?

1. Wat voor software installeren
2. Wat moeten de instellingen zijn
3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer ik mijn phone kwijt ben dat ik het vanaf thuis de laptop of op een werkpc kan inloggen op een portaal of site en dan een command sturen naar de phone van wis alles om de data onbruikbaar te krijgen voor de dieven?

In praktijk is een burner phone enorm onhandig denk aan:
Accounts winkels die ik dan nodig heb op locatie zoals een AH scan pas etc..

Ik zou natuurljk een screenshot of photo op de burner phone kunnen zetten maar is wel omslachtig.
Of even de bank app om te kunnen betalen die je dan ook neit op je burner phone wilt maar ook wel weer wilt gebruiken om op een festival een drankje te kopen..

Een andere belangrijke vraag:
Als je een telefoon koopt in de winkel ,sim kaart erin en een pin of vingerafdruk code.
Als nu iemand je telefoon jat of je verliest het, is dan alles al encrypted?

Ik merkte op een android toestel dat zodra ik een pincode instel, de instellengen vertelt: encrypted phone.
Maar als je inlogt met je pin dan kan je toestel toch nooit zo snel alles decrypted hebben?

Stel een telefoon van 512gb met 300gb gevult en de phone is dan encrypted ik unlock de phone met mijn pin of vingerafdruk en dan boem 300gb decrypted.. ik geloof het niet..

Dus is dat een schijn encrypted beveiligign of wat is het? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45
Bij mijn Apple iPhone heb ik aangezet dat het snelle instellingen scherm niet te openen is in de stand-by mode, dus de Apple iPhone is niet uit te zetten, of op vliegtuigmode te zetten etc. zonder gezichtsscan of wachtwoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 05-07-2025 23:21 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
Jumpman schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:19:
Bij mijn Apple iPhone heb ik aangezet dat het snelle instellingen scherm niet te openen is in de stand-by mode, dus de Apple iPhone is niet uit te zetten, of op vliegtuigmode te zetten etc. zonder gezichtsscan of wachtwoord.
De powerknop inhouden werkt Dan ook niet?
Kan je vliegtuig modus niet op meerdere manieren active maken?
En hoe doe je fit op android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:45
Op een iPhone hoef je niets te installeren.
Deze is standaard versleuteld, op een wijze zoals bitlocker. Als in, de disk is vrij licht versleuteld (maar dat is heel veel data om te brute forcen), dit regelt de chip zonder verlies van snelheid. De sleutel is echter wel sterk versleuteld in de enclave, via de pincode. En de enclave heeft een “soft lock” via Face ID.
De usb poort werkt niet als deze is vergrendeld.
Hij komt standaard met FindMy, waarmee je ook een uitgeschakelde iPhone kan lokaliseren.

Je kunt nog extra beschermingen aanzetten, zoals geen control center wanneer vergrendeld.
Of de isolatiemodus modus als je bang bent voor hackers.
In ieder geval kun je een toestel als verloren markeren en wissen op afstand.
En als je direct extra beveiliging wil activeren, 5x op de powerknop zet faceid uit.

Bij diefstal van een iPhone ben je dus (veel) alleen geld kwijt. Geen data. Want ook backups gaan online.
Of nouja, de foto’s van vandaag zijn wellicht weg.

Google Android heeft ook zoiets, maar hoe goed dit werkt verschilt per merk en of het standaard aan is.
Toen mijn buurvrouw het nodig had werkte het niet want, data was op en er was geen dekkend Bluetooth findmy netwerk van Samsung. Ook was de backup natuurlijk niet standaard aan.
Of Android ook aan versleuteling doet weet ik niet. Zal toch wel in 2025?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
jeroen3 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 01:48:
Op een iPhone hoef je niets te installeren.
Deze is standaard versleuteld, op een wijze zoals bitlocker. Als in, de disk is vrij licht versleuteld (maar dat is heel veel data om te brute forcen), dit regelt de chip zonder verlies van snelheid. De sleutel is echter wel sterk versleuteld in de enclave, via de pincode. En de enclave heeft een “soft lock” via Face ID.
De usb poort werkt niet als deze is vergrendeld.
Hij komt standaard met FindMy, waarmee je ook een uitgeschakelde iPhone kan lokaliseren.

Je kunt nog extra beschermingen aanzetten, zoals geen control center wanneer vergrendeld.
Of de isolatiemodus modus als je bang bent voor hackers.
In ieder geval kun je een toestel als verloren markeren en wissen op afstand.
En als je direct extra beveiliging wil activeren, 5x op de powerknop zet faceid uit.

Bij diefstal van een iPhone ben je dus (veel) alleen geld kwijt. Geen data. Want ook backups gaan online.
Of nouja, de foto’s van vandaag zijn wellicht weg.

Google Android heeft ook zoiets, maar hoe goed dit werkt verschilt per merk en of het standaard aan is.
Toen mijn buurvrouw het nodig had werkte het niet want, data was op en er was geen dekkend Bluetooth findmy netwerk van Samsung. Ook was de backup natuurlijk niet standaard aan.
Of Android ook aan versleuteling doet weet ik niet. Zal toch wel in 2025?
Goede info thx

Wat Al's je geen faceid gebruikt maar alleen een pincode en dus geen vinger afdruk?

Want face en vinger afdruk is makkelijker je te dwingen Dan een code.

Criminal Kan je vinger pakken of afhakken en of Telefoon voor je houden en je laten kijken? Etc

Hoe goed werkt Dan re 5x power knop

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
In het hypothetische geval dat jouw telefoon in handen is van een crimineel die bereid is jouw vinger af te hakken om in je telefoon te geraken, helpt ook een sterk wachtwoord niet meer.

Ik weet niet in wat voor filmscripts jij gelooft, maar 99% van de mensen geeft direct z’n wachtwoord af als er iemand met een wapen voor je staat en een lichaamsdeel dreigt af te hakken.

Maar gelukkig, het type crimineel wat dit soort dingen doet is over het algemeen niet geïnteresseerd in jouw privéfoto en appjes. Of in het doorverkopen van een toestelletje van 1000 euro.

Verplichte XKCD:

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/security.png

[ Voor 6% gewijzigd door Kurkentrekker op 06-07-2025 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 14:45
R.G schreef op zondag 6 juli 2025 @ 01:06:
[...]

De powerknop inhouden werkt Dan ook niet?
Kan je vliegtuig modus niet op meerdere manieren active maken?
En hoe doe je fit op android?
Klopt, zelfs de USB-C poort wordt uitgeschakeld voor alle data of signalen, opladen is het enige dat kan.

Niet uit te zetten of op vliegtuigmode te zetten.

Ik weet niet of je dit op Android ook zo kan instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 06-07-2025 08:45 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als ze hem in een Faraday kooi stoppen hebben ze dat ook opgelost. En volgens mij is dat nog niet zo vergezocht, om op die manier voor hun makkelijke elke vorm van tracking uit te schakelen.

Maar onder de streep als je gewoon normale beveiliging aan hebt (dus niet 1-2-3-4 als wachtwoord gekozen hebt), heb je echt wel genoeg dat de gemiddelde zakkenroller niet de moeite gaat nemen bij jouw data te komen. Stel je eens voor dat bij jouw Android de data niet versleuteld is, alleen het unlockscherm is versleuteld. Dan zouden ze de opslag chip kunnen loshalen van zijn PCB, op een ander PCB solderen, en zo al jouw data kunnen inzien! Welke zakkenroller zou dit ooit willen doen?

Stap 1 is gewoon dat de telefoon niet voor 2/3de boven je kontzak uitsteekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:20
Je kunt niet alles tegenhouden, wel dingen moeilijker maken. Geen face-id of vingerafdruk gebruiken en dus pincode. Maar dan wel een pincode van meer dan 4 posities (minimaal 6). Daarnaast heb ik in Android PIN pad scramble aan staan. Die husselt de cijfers van je pin toetsenbord door elkaar, iemand die van een afstandje meekijkt ziet dan misschien wel waar je toetsen indrukt maar niet persee welke cijfers op die plek staan. Is voor jezelf overigens ook wel even wennen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:40
Welke gadgets, tricks of tools zijn er om het moeilijker te maken voor een zakkenroller om je telefoon te stelen en je gegevens te beschermen?

Bijvoorbeeld als je op vakantie gaat of naar een druk festival of stad. Ik hoor te vaak dat mensen hun telefoon verliezen.
Wat ik soms doe om mijn smartphone en overige producten te beschermen: Ik heb een jas, ten minste als ik dat bij mij heb op vakantie. Bijvoorbeeld in Londen afgelopen december met vakantie in Londen. Tijdens die vakantie heb ik mijn smartphone in de binnenzijde van mijn jasje gedaan met mijn portemonnee en mijn Buds 3 Pro op drukke plekken. Niemand merkt dat op. Het ontgrendelen van mijn smartphone is via pincode/gezicht en vingerafdruk. Ik zou het inderdaad vervelend vinden als het mij zou overkomen.

Afgelopen juni waren wij in Malaga met vakantie en daar had ik geen jas bij me, maar ik liep met mijn notebooktas 13.3-inch met alles erin om mijn schouders (nek) heen en de tas voor mij, ook niet echt ideaal maar beter dan niks. Ik had daar in alles van smartphone tot portemonnee en zelfs mijn powerbank.

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 06-07-2025 12:56 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@R.G Wat voor avontuur in de sloppenwijken van Rio de Janeiro oid heb je gepland dat je hier zo bezorgd om bent?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

R.G schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:16:
update:

Heeft iemand al een goede manier gevonden?

Ik ben er nog niet uit en tijd begint te drinngen.

Wat is een goede aanpak en stappen plan voor:

Iphone en Android phone?

1. Wat voor software installeren
2. Wat moeten de instellingen zijn
3. Hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer ik mijn phone kwijt ben dat ik het vanaf thuis de laptop of op een werkpc kan inloggen op een portaal of site en dan een command sturen naar de phone van wis alles om de data onbruikbaar te krijgen voor de dieven?

In praktijk is een burner phone enorm onhandig denk aan:
Accounts winkels die ik dan nodig heb op locatie zoals een AH scan pas etc..

Ik zou natuurljk een screenshot of photo op de burner phone kunnen zetten maar is wel omslachtig.
Of even de bank app om te kunnen betalen die je dan ook neit op je burner phone wilt maar ook wel weer wilt gebruiken om op een festival een drankje te kopen..

Een andere belangrijke vraag:
Als je een telefoon koopt in de winkel ,sim kaart erin en een pin of vingerafdruk code.
Als nu iemand je telefoon jat of je verliest het, is dan alles al encrypted?

Ik merkte op een android toestel dat zodra ik een pincode instel, de instellengen vertelt: encrypted phone.
Maar als je inlogt met je pin dan kan je toestel toch nooit zo snel alles decrypted hebben?

Stel een telefoon van 512gb met 300gb gevult en de phone is dan encrypted ik unlock de phone met mijn pin of vingerafdruk en dan boem 300gb decrypted.. ik geloof het niet..

Dus is dat een schijn encrypted beveiligign of wat is het? :o
Grofweg een jaar na het aanmaken van dit topic kom je met een kick en "de tijd begint te dringen".
Ik vraag me dan een beetje af wat je (business-)case precies is.
Teruglezend zie ik eigenlijk vooral een topic dat grotendeels gestuurd lijkt door paranoia.

Volgens mij zijn zakkenrollers vooral oppertunisten die uit zijn op een snelle, makkelijke buit. Dus je voorbeeld van een telefoon die via een kabel aan je riem (of zo) verbonden is, is vele malen onpraktischer dan die drie ernaast, die half uit een kontzak steken... en de allermakkelijkste optie TEGEN zakkenrollers is 6 uur na de topicstart al gegeven: geen (dure) telefoon meenemen... Klaar.

Gaan we naar de vragen in je kick:
(Waarbij ik me dan eerst even afvraag, wat heb je het afgelopen jaar gedaan? Er zijn meer dan zat topics op Tweakers of het internet te vinden, en als je die vragen die je nu aan ons stelt aan willekeurig welke AI-bot stelt krijg je waarschijnlijk sneller antwoord, en wordt dat (meestal) gelijk afgesloten met "wil je dat ik je daarbij help?".

Kort en goed: de gemiddelde, oppertunistische zakkenroller zal de gejatte telefoons (als ie slim is) zo snel mogeljk uitzetten, of in een afgesloten transportcontainer stoppen. Zowel Android als Apple vragen overigens bij het voor het eerst opstarten van een telefoon al gelijk of je een 'Find my device'-optie wilt installeren. En als je dat nog niet hebt gedaan... het staat gewoon in de opties van je mobile OS.

Voor wat betreft je vragen over beveiliging en encryptie... Als je op dit moment een Windows11 op je PC hebt staan, of een moderne versie van MacOS... heb je daar ooit last gehad van snelheidsverlies vanwege decryptie? Ja, vroegâh, toen dat allemaal door je Pentium II-chip gedaan moest worden, toen was encryptie een (zwaar) vertragende factor. Maar tegenwoordig is ALLES versleuteld... Je internetverkeer via HTTPS, iedere chat heeft P2P-encryptie. En ook je devices.
(Nogmaals, vraag AI een keer om uitleg...)

Vingerafdruk, FaceID en PINcode/wachtwoord...
Wat wil je gebruiken? Het licht eraan hoe paranoïde je bent. Wil je dat als iemand je telefoon in handen krijgt het voldoende is dat jouw vinger of gezicht de boel ontgrendeld?
Persoonlijk denk ik dat het al genoeg zegt dat je eigenlijk nooit, na een reboot, op biometrische gegevens mag vertrouwen VOORDAT de pincode of het wachtwoord is ingevoerd...

Laat ik afsluiten met wat ik jaren geleden ergens geleerd heb:
Veilig werken is het bewust nemen van aanvaardbare risico's
Volgens mij is het (ook en vooral voor jezelf) praktisch om eerst eens te bepalen wat je vraag precies is (met andere woorden: de risico's te analyseren) en op basis daarvan te bepalen wat je wel en niet aanvaardbaar vindt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DjoeC schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:50:
Je kunt niet alles tegenhouden, wel dingen moeilijker maken. Geen face-id of vingerafdruk gebruiken en dus pincode. Maar dan wel een pincode van meer dan 4 posities (minimaal 6). Daarnaast heb ik in Android PIN pad scramble aan staan. Die husselt de cijfers van je pin toetsenbord door elkaar, iemand die van een afstandje meekijkt ziet dan misschien wel waar je toetsen indrukt maar niet persee welke cijfers op die plek staan. Is voor jezelf overigens ook wel even wennen....
Maar is een vingerafdruk, en al helemaal faceID, dan niet betrouwbaar? Dat is namelijk eerste keer dat ik het hoor. En ja ik weet dat vingerafdruk een kans heeft op een false positive van 1 op 10000 ofzo. FaceID zal ook wel wat hebben. Maar dan gaan ze duizenden mensen laten proberen jouw telefoon te unlocken? Of ze gaan eerst meekijken welke pincode jij hebt voor ze je telefoon jatten? Ik vind het beetje vergezocht eerlijkgezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Sissors schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:39:
[...]

Maar is een vingerafdruk, en al helemaal faceID, dan niet betrouwbaar? Dat is namelijk eerste keer dat ik het hoor. En ja ik weet dat vingerafdruk een kans heeft op een false positive van 1 op 10000 ofzo. FaceID zal ook wel wat hebben. Maar dan gaan ze duizenden mensen laten proberen jouw telefoon te unlocken? Of ze gaan eerst meekijken welke pincode jij hebt voor ze je telefoon jatten? Ik vind het beetje vergezocht eerlijkgezegd.
Het gaat niet over betrouwbaar maar over veilig. En in dit geval: vingerafdruk en faceid HEB je, PIN code WEET je. Wat je HEBT kan gestolen worden, met wat je WEET is dat al aanzienlijk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:39:
[...]

Als je verdachte bent in een strafzaak en je telefoon wordt in beslag genomen, mag de politie hem wel voor je gezicht houden (of tegen je vinger aan als je nog een oudje hebt), maar ze mogen je niet dwingen om je pincode af te geven. Heeft het daar allicht ook mee te maken?

Niet dat ik nu aanmoedig om strafbare feiten te begaan, maar privacybescherming is een groot goed. Een dief zou hetzelfde kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 15:15
DjoeC schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:25:
[...]

Het gaat niet over betrouwbaar maar over veilig. En in dit geval: vingerafdruk en faceid HEB je, PIN code WEET je. Wat je HEBT kan gestolen worden, met wat je WEET is dat al aanzienlijk moeilijker.
Klinkt leuk, maar om een vingerafdruk of faceid te stelen moet je behoorlijk specialistisch te werk gaan óf geweld en/of dwang toepassen. Dat is voor de gemiddelde zakkenroller al veel meer werk en risico dan ze willen nemen. Pincode daarentegen kun je afkijken terwijl iemand hem intoetst.

Denk ook aan wat vroeger veel gebeurde in supermarkten: iemand keek mee over je schouder bij intoetsen pincode en daarna werd je gerold, en je rekening leeggetrokken. Dat gebeurde 1000x meer dan dat iemand je beroofde, en onder dwang of geweld je liet vertellen wat je code was.

Zelf gelukkig met al deze opties geen ervaring ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:30

jurroen

Security en privacy geek

Jeetje, wat een verhaal. Het lijkt wel alsof je bang bent gegijzeld te worden door een stel boeven terwijl je staatsgeheimen op je telefoon hebt. Een zakkenroller is een gelegenheidscrimineel. Die heeft geen Cellebrite, noch gaat die je met een vijf dollar moersleutel slaan tot je het wachtwoord geeft.

Het is ook om daarop te 'threat modellen'. Wat is, voor jou persoonlijk, de meest erge impact als je gerold zou worden? Juist, je telefoon is dan weg. Die kun je verzekeren tegen diefstal. Of überhaupt niet meenemen naar de locatie waar waarschijnlijkheid op zo'n scenario zo groot is. Koop een burner, zorg dat er het nodige op staat om door te kunnen.

Zo'n secure enclave zit zo'n beetje in elke moderne telefoon; niet enkel een iPhone, maar bijvoorbeeld ook een Pixel. Sterker nog, bij de Pixel is die secure enclave niet alleen beschermd tegen fysieke modificaties, maar ook freezing attacks en laser glitching. Als je helemaal ver wilt gaan: schaf een Pixel (8 of hoger) aan, flash daarGrapheneOS op, stel een distress pin/pass in, zet de auto reboot timer drastisch laag, USB-C pogo pins helemaal uitzetten of alleen opladen, two factor op biometrische unlock etc.

Maar dit is bizar veel moeite voor zo'n gelegenheidsdief; die krijgt met een 6+ pincode of zelfs wachtwoord geen toegang tot je data.

Ik heb zelf toegang tot hele gevoelige data (werk), maar no way dat ik vanaf mijn telefoon daar toegang tot kan geven; ook niet als ze mij verrot slaan met die moersleutel van vijf dollar. Ze kunnen tot een hele beperkte subset van mijn persoonlijke data - en in het meest erge geval ook maar tot de laatste maand ofzo.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 17:11
Tegen diefstal als je écht je telefoon wilt gebruiken op die plekken:
- degelijk polsbandje, heb ik altijd aan m'n camera tegen vallen maar helpt ook tegen diefstal. Vroegah had ik een sony waar dat door de hele behuizing van de telefoon ging. Zul je nu met een goed hoesje kunnen doen. Nadeel is dat je continue dat ding vast hebt.
- zo'n heuptasje, en dat onder je kleding dragen. Eventueel met je telefoon daar aan vast met een lanyard oid. Werd vroeger vaak geadviseerd om je cashgeld en paspoort te beschermen, en dat werkt natuurlijk nog steeds.
- goedkope telefoon meenemen voor alleen het nodige, en de dure thuis laten. En dan hopen dat er niemand inbreekt.

Digitale gegevens bescherming is al genoeg over gezegd. Als de standaard opties van Apple of Android niet voldoende zijn, zou ik met zo'n bluetooth tracker werken. En dan je telefoon zo instellen dat ie gelocked is met een wachtwoord als die tracker niet in de buurt is. Daar kun je vrij ver in gaan, zoals iets opzetten dat ie gewist wordt na een paar foute inlogpogingen of na een bepaalde tijd als die teacker er niet is. Bijvoorbeeld in combinatie met locatie/gebied waar je zelf nooit zou komen. Nadeel daarvan is dat je zelf ook risico loopt dat je er een keer niet in kunt als je ww vergeet, of die tracker werkt niet meer lekker, of je land toch in een andere plek door omstandigheden e.d.

Je kunt Apple en Android ook een remote wipe laten doen vanuit je account. Wel zorgen dat je nog in je account kunt zonder je telefoon, en je die gegevens mee hebt binnen bereik. Je zou zoiets ook met een speciale sms kunnen doen, er zijn wel apps om zoiets te automatiseren. Dat je bepaalde nummers/contacten vooraf vertrouwd, en als die een bepaalde sms/code sturen, je telefoon gewiped wordt. Of je neemt een extra simpel alleen sms'en nokia mee, dan kun je je dure gejatte telefoon direct op afstand wissen.

Andere kleine tip: gebruik de esim van je telefoon. Dan kan een dief de simkaart er niet uit trekken. Al zal een simkaart verwijderen meestal al leiden tot locken van je telefoon, met een esim houd je telefoon wel gewoon data. En dan zorgen dat je vanaf lockscreen geen instellingen kunt doen zoals airplane mode aanzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door barbarbar op 06-07-2025 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Valorian schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:18:
[...]

Pincode daarentegen kun je afkijken terwijl iemand hem intoetst.

Denk ook aan wat vroeger veel gebeurde in supermarkten: iemand keek mee over je schouder bij intoetsen pincode en daarna werd je gerold, en je rekening leeggetrokken. Dat gebeurde 1000x meer dan dat iemand je beroofde, en onder dwang of geweld je liet vertellen wat je code was.

Zelf gelukkig met al deze opties geen ervaring ;)
Daarom dus de cijfers in random volgorde op het scherm, elke keer een andere volgorde. Zeker bij een langere pincode wordt meekijken dan best "complex".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DjoeC schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:58:
[...]

Daarom dus de cijfers in random volgorde op het scherm, elke keer een andere volgorde. Zeker bij een langere pincode wordt meekijken dan best "complex".
Maar wat is nu het risico waartegen je jezelf wil beschermen? Want als de vingerafdruk iets is wat je hebt, en ze dus kunnen verkrijgen met een scherp mes, dan kunnen ze ook een jou je pincode vragen. En de achtergrond was hier zakkenrollers. Die gaan niet je vinger(afdruk) stelen of een volledige gezichtscan maken om faceid om de tuin te kunnen leiden.

Als je voor jezelf een reden ervoor hebt om dit allemaal te doen, be my guest. Maar laten we niet iemand die bang is voor zakkenrollers paranoïde maken. Hoeveel digitale beveiliging je er ook op zet, je telefoon hebben ze alsnog. En tenzij je geen beveiliging hebt, of 1234 als pincode, is het heel onwaarschijnlijk dat ze bij jouw data komen, of daar überhaupt interesse in hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:30

jurroen

Security en privacy geek

Sissors schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:24:
[...]

Maar wat is nu het risico waartegen je jezelf wil beschermen? Want als de vingerafdruk iets is wat je hebt, en ze dus kunnen verkrijgen met een scherp mes, dan kunnen ze ook een jou je pincode vragen.
"Vragen"? :+

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

FreakNL

Well do ya punk?

DjoeC schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:50:
Off-Topic maar ik kwam in het buitenland tijdens een kroegentocht een pin-apparaat tegen die pad scramble deed… En ik had er al flink wat op. Dat was nog een flink uitdaging, mijn muscle memory was feitelijk waardeloos geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:43

FreakNL

Well do ya punk?

Van der Berg schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:50:
[...]

Wat ik soms doe om mijn smartphone en overige producten te beschermen: Ik heb een jas, ten minste als ik dat bij mij heb op vakantie. Bijvoorbeeld in Londen afgelopen december met vakantie in Londen. Tijdens die vakantie heb ik mijn smartphone in de binnenzijde van mijn jasje gedaan met mijn portemonnee en mijn Buds 3 Pro op drukke plekken. Niemand merkt dat op. Het ontgrendelen van mijn smartphone is via pincode/gezicht en vingerafdruk. Ik zou het inderdaad vervelend vinden als het mij zou overkomen.

Afgelopen juni waren wij in Malaga met vakantie en daar had ik geen jas bij me, maar ik liep met mijn notebooktas 13.3-inch met alles erin om mijn schouders (nek) heen en de tas voor mij, ook niet echt ideaal maar beter dan niks. Ik had daar in alles van smartphone tot portemonnee en zelfs mijn powerbank.
Wat een gedoe…

Ik loop overal ter wereld gewoon met mijn telefoon te flaneren. Maar dan natuurlijk wel op plekken waar het kan. Maar zelfs op de Ramblas is het over het algemeen geen issue. Je moet vooral op gaan passen als het donker is en je ergens alleen loopt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FirePuma142 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:03:
@R.G Wat voor avontuur in de sloppenwijken van Rio de Janeiro oid heb je gepland dat je hier zo bezorgd om bent?
En zelfs dan, op zulke plaatsen moet je gewoon niet te opzichtig rondlopen met je telefoon en geld. En je kan 10 dollar/euro of wat ze gebruiken daar in je zak stoppen en de rest op een moeilijkere plek. Dan pakken ze dat als je overvallen wordt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
Oke denk even mee een summary:

Wat zijn de beste preventie stappen en Setup voor:

Iphone SE 2020 en Android 13 phone ?
Duidelijk stappen graag en een test case?
Wat ik ook wil weten is als ik de wipe doe Dan wil ik eerst nu mijn huidge telefoon compleet backuppen dar her bij een restore exact weer de staat is van voor de wipe?

Dus alle chats, adbeeldingen, notities en ingelogde accounts terug.
Is dat een disk to image copy? Bestaat dit voor android en Apple?

Dus rekening houden met veroudere software.

Daarnaast wat voor burner phone regelen?
Voor een zuid amerikaans land en festivallen in zuid afrika en Europa

Waarbij je sins misschien data of app access nodig hebt van je main phone..

Risico:
Je main telefoon achter laten is dat veilig?

Is er iets waarmee je met 2fa vanaf je burner phone op je main phone kan Komen zoals remote control in emergency situations?
Pagina: 1