Toon posts:

Allersnelste 60mm fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is voor op me Coolermaster koelblok, wil het standaard fannetje vervangen. Het moet natuurlijk niet te duur worden...
Delta gaat wat de kleine fans betreft niet veel harder overiges.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:43
Delta heeft een 8k rpm fannetje, sneller nog dan de 60HP dus.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
ik had een(waarschijnlijk defect) ystech met bijna 10K rpm, maar na een half jaar , fan uit balans...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

En een tering herrie dat die dingen maken :)

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Je kan er beter een 80 mm fan op knutselen. Stiller, en net zo veel lucht!

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

SSSSSSSSSSSSJJJJJJJJJJJJJJJJJffffffffffffff

Hoor ik daar een f16 ? NEE ! Tis de fan van spaceknarf !!!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

:) ja.

pffffh hfff hfff hfff (kan me lachen niet houden)

Maar hoeveel wil je dan uitgeven ? Dat is denk ik het startpunt om naar iets te gaan kijken.
Deze fan adapter om er een 80 mm fan op te zetten, kost al 30 piek bij www.breetcomputers.nl .
Afbeeldingslocatie: http://www.breetcomputers.nl/Pics/swiftkill.jpg

En dan moet er nog een 80 mm fan op.
Beste 60 mm fans zijn denk ik van Papst en Delta. Maar die Papst 60 mm's zijn wat moeilijk te vinden in Nederland...

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Verkopen ze die krengen ook nog een beetje in de buurt van Leidschendam die dingen zijn echt nergens te krijgen.

Maar een 80X80 fan past toch zowieso op die coolermaser

Althans die 61ll ofzo ;)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Op dinsdag 11 september 2001 11:34 schreef 001Michael het volgende:
Verkopen ze die krengen ook nog een beetje in de buurt van Leidschendam die dingen zijn echt nergens te krijgen.

Maar een 80X80 fan past toch zowieso op die coolermaser

Althans die 61ll ofzo ;)
die sink is toch echt 60*60mm

• Milo
[..]

die sink is toch echt 60*60mm
Da's gewoon een kwestie van creatief knutselen. Je hoeft um niet perse vast te schroeven aan die heatsink

Verwijderd

Als het een 60x60 heatsink is, heb je echt wat nodig om de lucht van die 80 mm fan op de heatsink te leiden.

Bij een EP6I11 is het koelblok zelf 80x60 mm. Daarmee moet je het inderdaad gewoon proberen.

8-) "Keep Cool, Master .. "

• Milo
Als het een 60x60 heatsink is, heb je echt wat nodig om de lucht van die 80 mm fan op de heatsink te leiden.
uhm... als je nou gewoon die 80mm fan erop plakt, gaat toch zo'n beetje alle lucht langs de heetzink? waarom heb je dan nog zo'n gevalles nodig?

Verwijderd

Welke 80mm fan is nou aan te raden ?
Heb voor me outake een elcheapo fan 80mm zou zoiets goed genoeg zijn om op de cpu te drukken ?.
Wil ook graag een 80mm op mijn coolermaster prutsen.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Gewoon een sunon.. Verkrijgbaar bij de meeste elec boeren, goedkoop, veel CFM en redelijk stil, althans dat vind ik..

Verwijderd

Het punt is dat de fan IN de heatsink moet blazen, niet er langs. En een aardige fan is inderdaad een Sunon, maar let op dat je een kogellager versie moet hebben voor op de CPU.

De 'sleeve' versie zal snel vastlopen door de hitte van de CPU. Sleeve kost wel maar 15 piek, de kogellager meer richting 25/35 piek.

En anders is een Delta 80 mm MP goed.
Of d'een of andere Papst .. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een DP5-6H11 (60x60mm), maar dat had je ook in me specs kunne zien :)
Ik zal es gaan kijken naar die YS-Tech, 10K lijkt me wel interessant :)
Overigens, ik gebruik SpeedFan om de snelheid wat omlaag te halen als ik een filmpje wil kijken ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff op de site van YS-Tech gekeken, en ik zag nergens een fan die op 10K draaide? Maximaal 5K, net als bij Delta. Er is blijkbaar een Delta die 8K haalt, op de site staat alleen 5K...

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
http://www.ipkonfig.com/Reviews/Heatsinks/YS-Tech-NFD_Fan/index.shtml

misschien dat ie deze bedoeld staat idd nie opde site

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 09:59

Digistorm

ex-demo scener

Het gaat niet alleen om het toerental, maar ook om de dikte van de fan. Een Delta (en waarschijnlijk ook andere merken) is dikker dan een standaard fannetje. Dus kan ie met hetzelfde toerental meer lucht verplaatsen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
Delta fans hoeven niet dikker te zijn, zij hebben ook modellen van 10mm tot 25mm dikte... (Vwb 60mm fans)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
Op dinsdag 11 september 2001 23:14 schreef Dizzytal het volgende:
http://www.ipkonfig.com/Reviews/Heatsinks/YS-Tech-NFD_Fan/index.shtml

misschien dat ie deze bedoeld staat idd nie opde site
Het was een fan die normaal dik iets va 7k moest lopen, maar op mijn alpha pla6035mfc draaide dat ding dus dik 9k rpm, vandaar dat die naar een half jaar ook gigantisch begon te trillen.. Niet normaal. ff een picje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/ipanel/Image5.jpg

Btw: i-penal en bios alsmede andere proggies meten dezelfde hoge rpm, en eenmaal in de handjes kan ik je wel vertellen dat dat ding als een razende tekeer ging en dat de metingen op mijns inziens correct waren..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1