Mijn vraag
afgelopen week heb ik mijn eerste pc gebouwd. Alles ging goed tot dat ik een paar uur aan het gamen was en mijn scherm ineens begon te bevriezen, geen hapering of niks van te voren. Ik kon nergens meer op drukken, maar de pc bleef wel lopen. nadat ik de PC via de knop op de behuizing uit en weer aan deed, kreeg ik de melding ''geen signaal''. Pas nadat ik het knopje van de PSU uit en weer aan had gedaan, ging mijn PC weer op een gewone manier aan.
Nu doet mijn PC dit gemiddeld één keer per dag. Eerst zat ik te denken aan oververhitting, maar de temperaturen zijn tijdens het gamen prima.
Het gebeurd ook random. Soms aan het begin van een gameavond of soms pas na zes uur goed gamen.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 7800XD
ASUS 4080 super
MSI B650 GAMING PLUS WIFI
Corsair Vengeance - Geheugen DDR5 - 32 GB: 2 x 16 GB - 288-PIN - 6000 MHz / PC5
Lexar NM790 4 TB - SSD M.2 - 4 TB - 3d v- nand (TLC) - PCI Express 4.0 x
Montech King 95 Pro Zwart
Corsair RM850e v2 - Voeding ATX12V 3.0, EPS12V 2.92 - 80 Plus Gold - 850 Watt
Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Black -Vloeis afmeting radiator: 360 mm - Intel LGA:1851, 1700
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Driver update
- Windows update
- HDMI aansluitng ipv Displayport
- Benchark
- kabels en hardware goed aandrukken.
afgelopen week heb ik mijn eerste pc gebouwd. Alles ging goed tot dat ik een paar uur aan het gamen was en mijn scherm ineens begon te bevriezen, geen hapering of niks van te voren. Ik kon nergens meer op drukken, maar de pc bleef wel lopen. nadat ik de PC via de knop op de behuizing uit en weer aan deed, kreeg ik de melding ''geen signaal''. Pas nadat ik het knopje van de PSU uit en weer aan had gedaan, ging mijn PC weer op een gewone manier aan.
Nu doet mijn PC dit gemiddeld één keer per dag. Eerst zat ik te denken aan oververhitting, maar de temperaturen zijn tijdens het gamen prima.
Het gebeurd ook random. Soms aan het begin van een gameavond of soms pas na zes uur goed gamen.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 7800XD
ASUS 4080 super
MSI B650 GAMING PLUS WIFI
Corsair Vengeance - Geheugen DDR5 - 32 GB: 2 x 16 GB - 288-PIN - 6000 MHz / PC5
Lexar NM790 4 TB - SSD M.2 - 4 TB - 3d v- nand (TLC) - PCI Express 4.0 x
Montech King 95 Pro Zwart
Corsair RM850e v2 - Voeding ATX12V 3.0, EPS12V 2.92 - 80 Plus Gold - 850 Watt
Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Black -Vloeis afmeting radiator: 360 mm - Intel LGA:1851, 1700
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Driver update
- Windows update
- HDMI aansluitng ipv Displayport
- Benchark
- kabels en hardware goed aandrukken.