[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Dit heb ik ook ooit gehad, maar sinds ik Win2k draai niet meer.
Verwijderd
Asus a7V staat in zijn sigOp dinsdag 11 september 2001 11:25 schreef tarzan24 het volgende:
Wat voor mobo heb je?
(Kan nu alleen niet meer horen als m'n bak vastloopt....
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Nee, dat heb ik wel ooit gehad!Op dinsdag 11 september 2001 11:04 schreef maikel het volgende:
Hoor je ook storing in je geluid als je in (Internet)Explorer scrollt ?
Dit heb ik ook ooit gehad, maar sinds ik Win2k draai niet meer.
Hoe moet ik die irq instellingen veranderen. Windows laat het niet toe om die te veranderen, maar dat wil ik juist wel. Ík ben toch de baas, niet Gates.
Verwijderd
dat probleem heb ik namelijk ook ooit gehad.
ooit in 1998 toen ik m'n eerste Windows computer kreeg!
wat bleek: De geluidsboxenstekkertje zat in het verkeerde gat achter de computer!
een jaar ernaa kwam ik het bij familie van mij ook tegen, hoorde je de hdd via boxen en verder niks.... Hoe dat is opgelost weet ik niet, ,maar ik denk gewoon pc kapot daar...
maarja, jij zult je geluids ding vast wel in het goede gaatje zitten, dus dan tja... weet ik het ook niet.
sjorrie.
Verwijderd
Ik hoorde ook alles door me koptelefoon.....
niet door me boxjes...
daar staan hoop oplossingen voor KT7 planken
Zal denk ik iets met DMA te maken hebben.
In win 98:
netwkaartje: IRQ 5
geluidskaart: IRQ 9
promisecontroller: IRQ 10
Dit zijn precies de instellingen van het bios.
In Windows 2000 is het allemaal IrQ 9.
Verwijderd
Heb precies hetzelfde, ook in win98 geen probs, in Win2K wel. Dat van die IRQ's in Win2K is normaal, dat heeft iedereen. Dat je daaraan denkt is natuurlijk wel logisch.Op woensdag 12 september 2001 08:31 schreef irondog het volgende:
Het is vaag, want in windhoos 98 heb ik er geen last van. De Irq's zijn ook compleet anders in win98. In windhoos 2000 hebben de geluidskaar, de netwerkkaarrt en de promisecontroller allemaal hetzelfde IRQ.
In win 98:
netwkaartje: IRQ 5
geluidskaart: IRQ 9
promisecontroller: IRQ 10
Dit zijn precies de instellingen van het bios.
In Windows 2000 is het allemaal IrQ 9.
Als ik installeer vanaf me dvd speler gaat me mp3 kraken. Ik gebruik windows XP trouwens.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
um...misschien heb je een audiokabeltje van je dvd naar je geluidskaart?Op woensdag 12 september 2001 09:46 schreef MagicTempest het volgende:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen dan met me liveplayer en me dvd.
Als ik installeer vanaf me dvd speler gaat me mp3 kraken. Ik gebruik windows XP trouwens.
en zou dat geen conflicten kunnen geven als je een harde schijf en een cdromspeler met audiokabeltje naar je geluidskaart hebt, die op hetzelfde ide kanaal zitten?
Echter bij een familielid van mij met een avance logic (ouddd) kaart hoor ik ook de hdd over de speakers in win2000. Alle ingangen en uitgangen zijn gedemt behalve wave en master
Het kan ook wel weer met aarde te maken hebben. Dat wil ook nog al eens regelmatig problemen veroorzaken.
Ja, idd. Nog niet aan gedacht dat de pc statischer wordt in win2000 dan in win98.Op woensdag 12 september 2001 13:06 schreef kennym het volgende:
Het kan ook wel weer met aarde te maken hebben. Dat wil ook nog al eens regelmatig problemen veroorzaken.
Ik heb dit probleem alleen in win 2k!
Op woensdag 12 september 2001 13:10 schreef irondog het volgende:
[..]
Ja, idd. Nog niet aan gedacht dat de pc statischer wordt in win2000 dan in win98.
Ik heb dit probleem alleen in win 2k!
Nou, dit was eigenlijk meer bedoelt op de situatie bij mijn familielid en bij mij....Ik heb het idd verkeerd erneer gezet. sorry!!!
Verwijderd
Er is maar 1 oplossing.
maak je kast open, haal je geluidskaart eruit, en zet hem ZOVER MOGELIJK van je videokaart/voeding af.
Mochten het bijde pci kaarten zijn (de geluidskaart en de videokaart) zorg er dan voor dat er zoveel mogelijk pci sloten zitten tussen de video en geluidskaart.
Problem opgelost!
Verwijderd
Not.. heb ik allang geprobeerd natuurlijk.Op woensdag 12 september 2001 14:11 schreef Techwarrior het volgende:
Heeft er allemaal niks mee te maken.
Er is maar 1 oplossing.
maak je kast open, haal je geluidskaart eruit, en zet hem ZOVER MOGELIJK van je videokaart/voeding af.
Mochten het bijde pci kaarten zijn (de geluidskaart en de videokaart) zorg er dan voor dat er zoveel mogelijk pci sloten zitten tussen de video en geluidskaart.
Problem opgelost!
Ik heb al me spullen op een apparte ide kabel zitten. IDE 3 voor me hdd, 2 voor me dvd en 1 voor me fikker. Ik heb wel een digitale kabel van me dvd naar be soundblaster zitten, is dat het?Op woensdag 12 september 2001 10:03 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
um...misschien heb je een audiokabeltje van je dvd naar je geluidskaart?
en zou dat geen conflicten kunnen geven als je een harde schijf en een cdromspeler met audiokabeltje naar je geluidskaart hebt, die op hetzelfde ide kanaal zitten?
Verwijderd
helpt vast wel suc6
Me pc is altijd al geaard geweest, maar sinds dat ik winXP heb heeft hij last van dat kraken.
De oplossing die ik gebruik is gewoon effe me mp3 op pauze zetten
En hoe we dit doen. sim-pel. ff naar hardware eigenschappen. Daar staat meen ik ergens computer tussen.. ff drivers 'update', volledige lijst laten weergeven, en standaardpc kiezen.
Verwijderd
Volgens mij kan je dat niet zomaar aanpassen en moet je Win2k daarvoor opnieuwe installenOp donderdag 13 september 2001 11:10 schreef viper het volgende:
dit is geen mooie oplossing, maar denk wel dat het je problemen oplost. Pas je Computertype onder win2k van een 'ACPI blabla" naar "Standaard-PC". Win2k pakt dan je irq's van de bios, en als het goed hebben ze dan allemaal aparte ip's.
En hoe we dit doen. sim-pel. ff naar hardware eigenschappen. Daar staat meen ik ergens computer tussen.. ff drivers 'update', volledige lijst laten weergeven, en standaardpc kiezen.
Ik zal het proberen.