Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High on Life
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn vraag:
Ik probeer dus een assistent routine te maken via de Google klok wekker, waardoor na het afgaan van de wekker er een routine word gestart waarbij de Android TV aan gaat en Spotify begint af te spelen via de receiver die dan ook automatisch aan gaat, maar de assistent wil het maar niet begrijpen.

Wanneer ik exact dezelfde routine opdrachten opgeef voor een normale routine, die te starten is met stem commandos of een snelkoppeling op het start scherm, werkt het wel gewoon.

Hier zijn wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/938RBT380KpkjJ817J14EgAqieY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j3pms5HIZtj8YISdth0oDTzU.png?f=fotoalbum_large

Als de routine van de wekker start zegt Google "Sorry ik begrijp het niet"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkEq5RcllbT61tfzVcz2GF63uj8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cfVucoxmsjQXAB1DkZCvsUn6.png?f=fotoalbum_large

Wanneer ik dezelfde routine start via de snelkoppeling of door het commando te geven, werkt deze wel en begint Spotify gewoon op de TV muziek af te spelen.
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de playlist meteen op shuffle af te spelen, dus daar geef ik een paar seconden later nog een losse opdracht voor, die hij wel gewoon begrijpt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d75S_hHlEEMFHnNZxfxtVVigDnM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U7zthDPVYux3UGAgut10LwFY.png?f=fotoalbum_large
Het was trouwens best lastig om te zorgen dat Google ook echt mijn playlist afspeelt, want zodra ik de opdracht ietsjes verander snapt de assistent het al niet meer en speelt dan willekeurige zooi af waar ik niet op zit te wachten.

Maar ik zou graag wakker worden terwijl mijn geluidssysteem goeie muziek afspeelt.
Ik hoopte dat dit kon, maar zonder smart speaker lijkt het toch vrij onmogelijk, hij ziet de Sony Android TV niet als apparaat waar je muziek op af kunt spelen, terwijl dat dus wel kan met de juiste commandos in een gewone routine.

Ik zou kunnen proberen het HEOS van mijn receiver te gebruiken hiervoor maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt, of hoe ik die aanspreek via de assistent, ook ziet hij HEOS niet als speakers of een apparaat dat Spotify kan afspelen.
Ik heb wel de Google gekoppeld met HEOS (met Google Home volgens mij) maar kan er volgens mij zo goed als niets mee via de assistent.

Ook raar eigenlijk dat je voor die wekker een routine kunt instellen maar je kunt niet een bestaande routine kiezen, je moet voor iedere wekker een aparte routine instellen, die dus vervolgens niet hetzelfde werkt als de andere routines ☹️

[ Voor 4% gewijzigd door High on Life op 26-07-2024 10:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High on Life
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-08-2024
Als iemand een andere route weet om zo'n wekker voor elkaar te krijgen, dus dat de wekker Spotify op de TV laat afspelen.
Ik heb weleens gehoord van IFTTT, maar toen ik dat destijds ging proberen zag ik door de bomen het bos niet meer, ook meen ik mij te herinneren dat je er root toegang voor nodig had, dat ga ik sowieso niet doen op deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:45

slaay

Natuurbeleven.com

En als je alleen de optie 'tv aanzetten' laat uitvoeren werkt dat dan wel?

En dan zo telkens een extra stap erbij.

En zou je anders ook nog een routine aan kunnen maken die een minuut later een stap uit voert?
Dus eerste routine is wekker --> tv aan
Tweede routine is wekker + 1 minuut --> volgende stap
Etc.

Dich bis echt unne foëzen haas