Hallo Tweakers,
Sinds enkele weken heb ik problemen bij bepaalde games, het scherm valt plotseling uit (geen signaal) en de fans op de gfx card gaan volle snelheid draaien tot de pc wordt gereset.
Ik heb hier een post gelezen van iemand met ongeveer hetzelfde probleem, maar bij mij is het probleem niet constant.
Het gaat om de volgende games:
Avatar Frontiers of Pandora: crasht binnen de 10 seconden bij opstarten dus nog voor het menu scherm.
The Crew Motorfest: crasht meestal na 5 a 10 minuten in de game.
Call of Duty MWIII: speel ik regelmatig maar heeft nog maar enkele keren gecrasht.
Alan Wake 2: nog geen crashes voorgehad.
Ook kan het voorvallen dat Avatar 3 keer achter elkaar crasht en dan de 4de keer dat ik het spel opstart gaat het wel en dan kan ik zonder problemen een uur gamen (ook al wordt de gfx card zeer warm? 82°)
Al deze games heb ik daarvoor zonder problemen kunnen spelen.
Kan dit nog altijd een hardware probleem zijn?
Ik heb Bios al geüpdate, nvidia drivers terug geïnstalleerd met DDU, grafische kaart er eens uitgehaald en terug ingestoken.
Ook met Furmark crashed het soms direct en soms ook niet.
Ik heb hier een logfile van het moment dat er een crash zich voordoet.
De Specs van mijn pc:
I7 9700K
Gigabyte RTX 2080 Super 8GB OC
32GB DDR4
Asus Prime Z-390P
650W voeding
Windows 10 Home
Monitor 24" 1080p aangesloten via DP.
:strip_exif()/f/image/QeZQJ9zC4qVM7nR606qd9lqh.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds enkele weken heb ik problemen bij bepaalde games, het scherm valt plotseling uit (geen signaal) en de fans op de gfx card gaan volle snelheid draaien tot de pc wordt gereset.
Ik heb hier een post gelezen van iemand met ongeveer hetzelfde probleem, maar bij mij is het probleem niet constant.
Het gaat om de volgende games:
Avatar Frontiers of Pandora: crasht binnen de 10 seconden bij opstarten dus nog voor het menu scherm.
The Crew Motorfest: crasht meestal na 5 a 10 minuten in de game.
Call of Duty MWIII: speel ik regelmatig maar heeft nog maar enkele keren gecrasht.
Alan Wake 2: nog geen crashes voorgehad.
Ook kan het voorvallen dat Avatar 3 keer achter elkaar crasht en dan de 4de keer dat ik het spel opstart gaat het wel en dan kan ik zonder problemen een uur gamen (ook al wordt de gfx card zeer warm? 82°)
Al deze games heb ik daarvoor zonder problemen kunnen spelen.
Kan dit nog altijd een hardware probleem zijn?
Ik heb Bios al geüpdate, nvidia drivers terug geïnstalleerd met DDU, grafische kaart er eens uitgehaald en terug ingestoken.
Ook met Furmark crashed het soms direct en soms ook niet.
Ik heb hier een logfile van het moment dat er een crash zich voordoet.
De Specs van mijn pc:
I7 9700K
Gigabyte RTX 2080 Super 8GB OC
32GB DDR4
Asus Prime Z-390P
650W voeding
Windows 10 Home
Monitor 24" 1080p aangesloten via DP.
:strip_exif()/f/image/QeZQJ9zC4qVM7nR606qd9lqh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D06XYkIosOrcsigiJtwXIo3Q.jpg?f=fotoalbum_large)