Gat inbouw brievenbus groter maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 07-08 13:29
Hoi allen,

Momenteel hebben wij een inbouwbrievenbus in onze stenen muur zitten. Brievenbuspakketjes passen hier helaas niet altijd in omdat de opening te nauw is. Hoe kan ik deze opening het beste groter maken zonder de gevel te veel te beschadigen?

Ik ben zelf niet erg handig, dus ik heb geen idee wat ik het beste kan doen/gebruiken.

Beste antwoord (via Giovanni10 op 26-07-2024 11:47)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou aftekenen, en gewoon slijpen met diamantschijf. Het hoeft niet enorm netjes te zijn omdat er toch al een plaat voor zit. Wellicht kijken of je een latje als geleider kunt klemmen.
De binnenkant krijg je volgens mij met een tandenstoker nog wel in model.

Dit kun je best goed zelf doen; mijn doe-het-niet-zelf-advies was gebaseerd op een zichtbare snede, dat is hier niet het geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 26-07-2024 11:08 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Heb je een foto van binnenuit?

Ik denk dat je met gaatjes boren met een lange steenboor een heel eind komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:36
Afbeeldingslocatie: https://tridentmovement.com/wp-content/uploads/2015/08/Sharks-1.png
... of uitvrezen.

Maar als je niet wil dat je brievenbus beschadigd, dan is het misschien handiger om een extra brievenbus voor pakketjes in de tuin plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://www.tuinextra.nl/wp-content/uploads/2016/04/Pakketbrievenbus-Allux-500-Zwart-30-e1459517600768.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door sahinasappelsap op 26-07-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:40
Ik zou even nagaan wat de maximale afmeting van een brievenbus pakket mag zijn, dan kun je aan de hand daarvan het gat groter maken. Dan maak je hem niet net te klein of te groot.

Bron: consuwijzer -Het maximale formaat van een brievenbuspakje in Nederland is 38 x 26,5 x 3,2 cm.

Een foto van hoe het nu is is wel handig voor de verdere adviezen.

Edit: ik bedoel het formaat van een brievenbus doos, niet van het gat in de gevel :+

[ Voor 11% gewijzigd door LuisjeNL op 26-07-2024 10:18 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je niet handig bent, dusnook geen gereedschap wil, maar wel iets moois wil maken ( het is de voorkant van je huis!)... Zou ik lekker iemand inhuren ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

LuisjeNL schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:17:
Ik zou even nagaan wat de maximale afmeting van een brievenbus pakket mag zijn, dan kun je aan de hand daarvan het gat groter maken. Dan maak je hem niet net te klein of te groot.

Bron: consuwijzer -Het maximale formaat van een brievenbuspakje in Nederland is 38 x 26,5 x 3,2 cm.

Een foto van hoe het nu is is wel handig voor de verdere adviezen.
Reultaat: TS heeft een gat van 38x26,5 cm in de gevel.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

CodeCaster schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Dan passen de pakjes op hun kant 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
Bedankt voor alle reacties! Hierbij nog de foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsAm7o0uarBs4hwbFbTuCt6dvTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLLaXvJqFw8VvP6SgkP6OQH8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUdAJflhNOcZ46m_aV5tV9A0y24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02fktbhtDvZwy9wXtJu2u6nU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Als het scharnier niet voor de muur zit heb je daar ook ook nog speling, dan is het een kwestie van 2 nieuwe gaatjes een cm ernaast.

Aan de binnenkant ziet het er 'gelukkig' hoe dan ook niet al te geweldig uit dus kan je ook niet veel verpesten als je aan de slag gaat met iets simpels als een vijl of klein steen beiteltje. Grootste 'gevaar' is de buitenkant, die zou je netjes en voorzichtig moeten inslijpen met een haakse slijper.

[ Voor 53% gewijzigd door DukeBox op 26-07-2024 10:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Diamant slijpschijf even netjes recht aftekenen eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:40
CodeCaster schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Brievenbus pakketje (brieven doos) gebruikt zulke afmetingen omdat de diepte ook uitmaakt voor de brievenbus. Dus niet zoals je normaal rekent :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTmPoLOe3k4Pe3447ggXULrxgQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsEQbzC2vTiXN59Avgo0JI0o.jpg?f=fotoalbum_large

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Kun je de klep niet omdraaien zodat het luikje rechts komt voor het steen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:56

Reinier

\o/

:')

Ik vrees dat frezen lastiger is dan slijpen met een diamanschijfje (of de klep iets verschuiven afhankelijk van de afmetingen van de sleuf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Waar is dit nou van gemaakt? Is dit een cementgebonden plaat die bezet is met een soort terazzo? Beton?

Wat is hier het bouwjaar van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
Vitruvius schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:18:
Kun je de klep niet omdraaien zodat het luikje rechts komt voor het steen?
Ik denk dat ik daar qua openingsruimte niet veel mee opschiet. Ik denk niet dat ik er onderuit kom om het iets uit te gaan slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
AtomicShockwave schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:37:
Waar is dit nou van gemaakt? Is dit een cementgebonden plaat die bezet is met een soort terazzo? Beton?

Wat is hier het bouwjaar van?
Het huis is van 1967, maar ik heb geen idee of dit origineel is. Het lijkt op een soort beton met inderdaad een soort terazzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:36
Reinier schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:34:
[...]

:')

Ik vrees dat frezen lastiger is dan slijpen met een diamanschijfje (of de klep iets verschuiven afhankelijk van de afmetingen van de sleuf).
Ik bedoelde natuurlijk slijpen (haakse slijper/slijptol). Even aftekenen en gaan met die banaan 😊

Edit: gekke gedachte, zou je niet met een sleuvenfrees (om elektra leidingen in beton te frezen) niet kunnen gebruiken? Die zijn vaak ook in breedte verstelbaar dacht ik.

[ Voor 18% gewijzigd door sahinasappelsap op 26-07-2024 11:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou aftekenen, en gewoon slijpen met diamantschijf. Het hoeft niet enorm netjes te zijn omdat er toch al een plaat voor zit. Wellicht kijken of je een latje als geleider kunt klemmen.
De binnenkant krijg je volgens mij met een tandenstoker nog wel in model.

Dit kun je best goed zelf doen; mijn doe-het-niet-zelf-advies was gebaseerd op een zichtbare snede, dat is hier niet het geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 26-07-2024 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:03
Waarom moeilijk doen? Schroef een brievenbus aan de muur en maak deze gleuf in de muur netjes dicht. Echt netjes vergroten lukt waarschijnlijk toch niet en er kan gelijk geen warmte meer via die sleuf ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-10 20:26
Ik zou het gat opmeten, wellicht is dat wel groot genoeg en dan het klepje of verplaatsen, of een groter klepje, of iets anders (of niks) ervoor.
Giovanni10 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:01:
Ik ben zelf niet erg handig, dus ik heb geen idee wat ik het beste kan doen/gebruiken.
Dan echt iemand die wel handig en het benodigde gereedschap heeft om hulp vragen. Of iemand inhuren.

Of inderdaad, een aparte brievenbus of pakketkluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-10 15:55
Ik zou de klep aan de buitenkant weghalen (dat is mooier), en een klep aan de binnenkant plaatsen (daar was het toch al niet mooi). Het ziet er uit alsof de klep een deel van het gat afdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:51
Hagdos schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:29:
Ik zou de klep aan de buitenkant weghalen (dat is mooier), en een klep aan de binnenkant plaatsen (daar was het toch al niet mooi). Het ziet er uit alsof de klep een deel van het gat afdekt.
Fijn met (smeltende) sneeuw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

jjust

Het leven is een strijd

Wij hadden ook een degelijke brievenbus waar brievenbuspakketjes niet doorheen pasten. Wij hebben hem dichtgemaakt en buiten een brievenbus gehangen. Beste beslissing ooit. Scheelt heel veel kou. En de post ligt niet meer verspreid over de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-10 15:55
President schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:13:
[...]

Fijn met (smeltende) sneeuw
Hij staat verticaal en loopt naar buiten toe af. Die 3 dagen sneeuw in Nederland overleef je daar wel mee denk ik.
Pagina: 1