Zanker wasmachine reset (LF6650)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens Wichers
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn vraag
Hoe recet ik een Zanker LF6650 wasmachine

Gisteren water onder de wasmachine. Deze Zanker LF6650 is al wel ruim 20 jaar oud, maar zie er nog prima uit en doet het nog goed. De machine tijdens het programma uitgezet. Het bleek dat het rubber doorvoerdeel tussen het wasmiddelbakje en de trommel los was geschoten, dus dat was zo verholpen. Nu is de machine echter van slag (waarschijnlijk door het onverwachts uit zetten). We hebben eerder een "klokprobleem" gehad en die toen weten te recetten. Hoe is alleen niet meer bekend

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zanker LF6650 wasmachine (1600 toeren)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel rondgezocht op het internet en ook youtube filmpjes bekeken. Van sommige merken kom je wel recet-procedures tegen, maar niet van de bovengenoemde wasmachine.
Recetprocedures worden veelal niet met consumenten gedeeld. Nu heb ik er geen probleem mee om een monteur te laten komen die dan met een paar drukken op de knop het voor elkaar heeft, maar gezien de leeftijd van de machine wil ik het risico niet lopen dat dit het begin van het einde is en derhalve de ingekochte hulp voor niets.
Ik heb als een combinatie van START/STOP + Extra spoelen geprobeerd en dan naar het eerste programma. Vervolgens in een keer naar positie 10 van de programma-keuze-knop, maar dat helpt niet.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Meestal is afpompen programma voldoende...

Wat bedoel je met van slag?
Is hij depressief?

[ Voor 37% gewijzigd door 99ruud99 op 26-07-2024 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens Wichers
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-12-2024
Nee, als je een van de programmastanden kiest komt er een onheilspellend (zacht)gedreun uit de machine, blijft het display donker en kun je niets doen.
Het wasprogramma is niet afgerond en onorthodox afgesloten door de stekker eruit te trekken. Bij opnieuw aansluiten niet verder gegaan en in een stand vanwaaruit we niets meer op kunnen starten 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanoir
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14-05 17:05
Dit is een late reactie, maar in geval iemand anders dit probleem ervaart en hierop uitkomt:

Dat gedreun is de afzuigpomp die droog staat te pompen. Het wasprogramma is onderbroken zoals gezegd en het apparaat probeert het oude water af te voeren wat er ondertussen niet meer is.

Die pompen werken het beste als ze daadwerkelijk wat af te pompen hebben dus gooi er 2-3 liter water in de trommmel alvorens aan te zetten.

De machine kan in 2 staten staan, midden in het wasprogramma en midden pomp programma. Begin met de draaiknop op Uit en ga direct door naar het pomp programma. Als het apparaat niks doet kan je dit programma starten en een paar minuten wachten tot klaar, anderzijds gaat hij verder met waar hij was (vandaar maar een paar liter en niet helemaal vol gieten).

Als het apparaat naar behoren werkt merkt het wanneer het water is afgepompt en zal het aanstonds afronden.

*Let op! De pomp kan al beschadigd zijn door het droogpompen en wellicht een lek hebben op het rubber/siliconen gedeelte van de pomp. Sta klaar om het op te dweilen in het ergste geval!

**Disclaimer: Ik ben een handig iemand met redelijke basiskennis, geen expert of professional. Op eigen risico.

SUCCES! 8)