mijnbedrijfsportaal.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:30
Vandaag mijn zoon factuur gekregen van deze mensen per post van 296.45 euro(hij geeft sinds kort kvk)
code:
1
https://mijnbedrijfsportaal.nl/mbp

Mij lijkt het een nieuwe scam.

Hebben andere hier een idee wie en wat hier achter zitten en bij wie we klacht zouden moeten indienen?

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 26-07-2024 11:19 . Reden: Directe link weggehaald ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Scam

https://nl.trustpilot.com/review/mijnbedrijfsportaal.nl

Weg gooien en door. Het is de tijd niet waard

[ Voor 24% gewijzigd door jack zomer op 25-07-2024 23:37 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:30
Hoe halen we deze dan snel offline. Niet iedereen zo scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
saharoen schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:37:
Hoe halen we deze dan snel offline. Niet iedereen zo scherp.
Niet, nooit. En als ze al gesloten worden komt er wel een ander

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:26
Dit soort oplichting was er al voor de tijd van internet.
Toen ging het over advertenties die jouw bedrijf zogenaamd had laten plaatsen in een krant.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 23:59
Je kan het melden op https://www.fraudehelpdesk.nl/

en verder geen tijd aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mooie voorwaarden ook. Verwijzen naar “wet 78-16”, dat is niet iets dat bestaat in deze notatie (of iets dat erop lijkt).

Niet betalen, hier hoor je nooit meer wat van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

saharoen schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:32:
Vandaag mijn zoon factuur gekregen van deze mensen per post van 296.45 euro(hij geeft sinds kort kvk)
code:
1

Hebben andere hier een idee wie en wat hier achter zitten en bij wie we klacht zouden moeten indienen?
+1 voor "scaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam".......legio van dit soort trieste figuren scrapen nieuwe KVK-inschrijvingen om spookfacturen te verzenden.

info op de KVK-site:

https://www.kvk.nl/hulp-e...bericht-wel-echt-van-kvk/

Dat "MijnBedrijfsportaal" wordt zelfs met naam genoemd daar.

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 26-07-2024 11:20 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:15

Saven

Administrator

Als je tijd over hebt kun je mogelijk een melding maken bij de ABN AMRO, eventueel met een linkje naar de kvk website als extra bewijs, waar ze expliciet genoemd worden. Er vanuit gaande dat dit hun rekeningnummer nog is.

[ Voor 26% gewijzigd door Saven op 26-07-2024 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

"MijnBedrijfsportaal" heeft overigens zelf geen KVK-inschrijving :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@saharoen Nog een tip want je word best vaak gebeld, ga er niet op in zeg duidelijk NEE geen interesse en hang op. Zeg nooit ja, voordat je het weet knutselen ze iets in elkaar en met een duidelijk stopt het ook vrij snel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Best bizar dat zo’n toko ongestraft en ongehinderd door kan gaan met dit soort praktijken? Kan de domeinnaam niet offline gehaald en hun bankrekening geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-09 19:28
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:37:
Best bizar dat zo’n toko ongestraft en ongehinderd door kan gaan met dit soort praktijken? Kan de domeinnaam niet offline gehaald en hun bankrekening geblokkeerd?
Dan zullen gedupeerden aangifte moeten doen, en dan moet het net genoeg prioriteit krijgen dat ze politie er wat mee doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hier hard tegen willen optreden is vechten tegen de bierkaai. Gewoon negeren, net als de "pap ik heb even 500 euro nodig" en de Nigeriaanse prins.

Het enige wat hier interessant aan is is dat mensen dit schijnbaar ontvangen direct na een KVK-inschrijving, wat een teken is dat de KVK geen fuck geeft om degenen die zich bij hun inschrijven. Maar ook dat is niet nieuw.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
@bwerg Denk dat het iets genuanceerder ligt, je moet ook niet vergeten dat je als bedrijf een publieke functie gaat vervullen met alle voors en tegens. Blijft dat er best harder opgetreden mag worden tegen dit soort misbruik.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

En dan gaan ze verder als mijn-bedrijvenportaal.nl met een cyprisch bankrekening.

Het zijn net kakkerlakken, niet uit te roeien.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bezulba schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:23:
[...]

En dan gaan ze verder als mijn-bedrijvenportaal.nl met een cyprisch bankrekening.

Het zijn net kakkerlakken, niet uit te roeien.
Elke keer weer een bankrekening moeten openen gaat toch een keer opvallen lijkt me.
Jammer dat er vanuit de overheid niet een instantie bovenop zit om dit wel uit te roeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

bwerg schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:48:
Hier hard tegen willen optreden is vechten tegen de bierkaai. Gewoon negeren, net als de "pap ik heb even 500 euro nodig" en de Nigeriaanse prins.

Het enige wat hier interessant aan is is dat mensen dit schijnbaar ontvangen direct na een KVK-inschrijving, wat een teken is dat de KVK geen fuck geeft om degenen die zich bij hun inschrijven. Maar ook dat is niet nieuw.
Vanuit de KVK begrijp ik het wel. Die registratie moet openbaar zijn. Dat "risico" neem je als je een bedrijf start. Als je niet gevonden wil worden moet je geen bedrijf starten. Sim-pel.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Frogmen schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:34:
@saharoen Nog een tip want je word best vaak gebeld, ga er niet op in zeg duidelijk NEE geen interesse en hang op. Zeg nooit ja, voordat je het weet knutselen ze iets in elkaar en met een duidelijk stopt het ook vrij snel.
Beetje offtopic, maar daarom ook altijd een ander nummer gebruiken bij de KvK dan je eigen telefoonnummer. Gewoon een prepaidsimmetje ofzo. Dan wordt je ten eerste minder vaak gebeld door dit soort figuren, en het belbestand van dit soort bedrijven raakt meer en meer vervuild.
En als het nodig is, druk je die sim in een toestel en kun je 't gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
TERW_DAN schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:30:
[...]

Beetje offtopic, maar daarom ook altijd een ander nummer gebruiken bij de KvK dan je eigen telefoonnummer. Gewoon een prepaidsimmetje ofzo. Dan wordt je ten eerste minder vaak gebeld door dit soort figuren, en het belbestand van dit soort bedrijven raakt meer en meer vervuild.
En als het nodig is, druk je die sim in een toestel en kun je 't gebruiken.
Ja kan gewoon bij de KVK inschrijving aangeven dat je telefoonnummer niet gedeeld mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bezulba schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Vanuit de KVK begrijp ik het wel. Die registratie moet openbaar zijn. Dat "risico" neem je als je een bedrijf start. Als je niet gevonden wil worden moet je geen bedrijf starten. Sim-pel.
Dat kan ook in een vorm waarop die registraties niet massaal gescraped kunnen worden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahn
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Enige wat je kan doen is aangifte doen van poging oplichting. Doet de politie er iets mee? Nee, waarschijnlijk niet, mits er meer aangiften volgen.

Melding bij Belastingdienst zou ook nog kunnen, als je probeert op te lichten zal je dat vaak op meerdere vlakken doen.

Bedrijf zelf zit in Breda in een bedrijfsverzamelgebouw, ideale plek voor schimmige activiteiten.

Zie https://www.kvk.nl/bestellen/#/92228275000057862230

Toevoeging, bij kvk gekomen via hun "Juridische kennisgeving", zie https://mijnbedrijfsportaal.nl/juridische-kennisgeving/

[ Voor 8% gewijzigd door Dahn op 26-07-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wil je de factuur hier eens anoniem delen? Ben wel benieuwd naar de kleine lettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
wat voorn rekening nummer hangt aan dit bedrijf?
is het een nld bank? is het een online zoals bunq?

mijn idee, gewoon om ze te fucken, elke dag 1 cent overmaken met een tekst OPLICHTERS.
Mooi om dat elke dag op de rekening te krijgen als je je bank afschriften ook ergens anders voor nodig gaat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:49
sypie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:58:
Wil je de factuur hier eens anoniem delen? Ben wel benieuwd naar de kleine lettertjes.
https://www.reddit.com/r/...comments/1dfp91b/reclame/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:25
sypie schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:58:
Ik heb dit soort brieven ook wel eens gehad. Paar zaken om op te letten;
- het is wettelijk alleen een factuur, als ook het woord 'Factuur' er daadwerkelijk op staat. Anders mag je het beschouwen als informatief, maar is er geen enkele wettelijke grond om te betalen.
- vaak staat in de kleine lettertjes dat het gaat om een offerte en dat het geen rekening of factuur is. Dus altijd goed de kleine lettertjes lezen.
- gooi de bedrijfsnaam bij twijfel even in een zoekmachine. Meestal is al snel duidelijk dat het een nep-factuur is.

Maar het eerste punt is vaak al het beste teken, dat het om geld af troggelen gaat...

Kijk ook even op de site van de Belastingdienst, dan zie je dat er in dit geval nog wat zaken ontbreken, waaronder een datum, btw-bedrag, een factuurnummer, etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Makaja op 26-07-2024 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Dit heet volgens mij acquisitiefraude: https://www.fraudehelpdes...-fraude/acquisitiefraude/

Volgens de IBAN naam check is het een zakelijke rekening rekening op naam van: "
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als iedereen een cent overnaakt, kost het ze meer aan bankkosten dan het oplevert >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:46

Qwerty-273

Meukposter

Dahn schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:49:
Enige wat je kan doen is aangifte doen van poging oplichting. Doet de politie er iets mee? Nee, waarschijnlijk niet, mits er meer aangiften volgen.
Er zal ongetwijfeld ergens in kleine letters staan dat dit slechts een aanbod is voor de diensten. Het is dus een aanbod vermomd als factuur, deze mensen spelen dit spelletje al een stuk langer. Pas op het moment dat je er (op welke manier dan ook) actie opneemt, dan kom je terecht in het eerder gedeelde linkje over acquisitiefraude wanneer men de volgende betaling komt opeisen.

De politie geeft ook wat tips gerelateerd aan acquisitiefraude.
https://www.politie.nl/in...e-advertentiebureaus.html

Wat je er tegen kan doen? Weinig, het zal je veel tijd en geld gaan kosten om hier tegen te gaan strijden. Het makkelijkste is om deze factuur weg te gooien en niets toezeggen in welke vorm dan ook.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Makaja schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Ik heb dit soort brieven ook wel eens gehad. Paar zaken om op te letten;
- het is wettelijk alleen een factuur, als ook het woord 'Factuur' er daadwerkelijk op staat. Anders mag je het beschouwen als informatief, maar is er geen enkele wettelijke grond om te betalen.
- vaak staat in de kleine lettertjes dat het gaat om een offerte en dat het geen rekening of factuur is. Dus altijd goed de kleine lettertjes lezen.
- gooi de bedrijfsnaam bij twijfel even in een zoekmachine. Meestal is al snel duidelijk dat het een nep-factuur is.
Je vergeet IMHO de belangrijkste: vraag jezelf af: "ken ik die toko überhaupt, heb ik ergens opdracht voor gegeven, waarom krijg ik een factuur die ik niet verwachtte?". Als het antwoord overal 🤷‍♂️ op is: prullenbak (of dieper onderzoek / beter lezen enz.). Maar dáár begint het.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Jimster schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:22:
Dit heet volgens mij acquisitiefraude: https://www.fraudehelpdes...-fraude/acquisitiefraude/

Volgens de IBAN naam check is het een zakelijke rekening rekening op naam van: "

***members only***

Als iedereen een cent overnaakt, kost het ze meer aan bankkosten dan het oplevert >:)
Als iedereen deze toko als malafide aanmeldt bij de ABNAMRO zullen ze opzoek moeten naar een andere bank. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-09 07:45
saharoen schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:32:
code:
1

Het is altijd handig om de 'whois' info op te halen van een domein:
https://www.whois.com/whois/mijnbedrijfsportaal.nl

Je kan daar zien dat de domein eigenaar niet in Nederland woont maar dat dit wel vereist is voor een .nl domein. Vreemd dan dat dit domein nog actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 07:28
Misschien tijd om de Braatolizer weer eens van stal te halen om ze te laten weten dat we hun brief verloren zijn? Wat een onzin in die Juridische kennisgeving / Privacy Policy : Op deze juridische vermeldingen is het Nederlandse recht van toepassing. In geval van geschillen zijn de Franse rechtbanken bevoegd. Dat de site nu op een frans ip-adres in een achterkamertje van een beautysalon draait wil niet zeggen dat het Franse recht van toepassing is...
fastedje schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:34:
[...]
Het is altijd handig om de 'whois' info op te halen van een domein:
https://www.whois.com/whois/mijnbedrijfsportaal.nl

Je kan daar zien dat de domein eigenaar niet in Nederland woont maar dat dit wel vereist is voor een .nl domein. Vreemd dan dat dit domein nog actief is.
Hoe kan jij dat zien? Hij heeft een Duitse registrar gebruikt maar dat wil niets zeggen. Als je bij Strato een domein aanschaft dan wordt deze ook via een Duitse registrar vastgelegd.
Jimster schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:22:
Ik betaal 12 ct per overboeking (oid) bij de Rabo of is dat alleen voor zakelijk?

Aangezien de houdernaam van de bankrekening, de adresgegevens bij de kvk en de adresvermelding op de site naar hetzelfde bedrijf wijzen lijkt me dit wel te kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt dit melden bij de registar van de dns:

https://www.key-systems.n...d-abuse-report-procedure/

Whois: https://who.is/whois/mijnbedrijfsportaal.nl

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon op 26-07-2024 20:25 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"