Mobiele hotspot werkt wel op telefoon, niet op Win10 Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:19
Ondanks dat het een houten vloer met gipsmuurtjes is, heb ik boven geen fatsoenlijk wifi. Ik heb geen zin om extra kabels te trekken voor accespoints/repeaters, maar ik had een idee. Mijn dekstop PC (die boven staat) is wel bedraad aangesloten en heeft een wifi antenne. Dus ik had de Mobiele hotspot aangezet. Werkt perfect op de telefoon, 5/5 streepjes zelfs door de muur.

Echter de HTPC die op de slaapkamer staat wil niet meewerken. Netwerkgegevens netjes ingevuld, hij maakt verbinding maar geeft de status: "Geen internet, Beveiligd". In de adapterinstellingen is het een "onbekend netwerk" en de probleemoplosser zegt "Wifi heeft geen geldige IP Configuratie".

Ik vermoed geen hardware probleem op de bedrade desktop, sinds de telefoon wel werkt erop. Iemand een idee? Ben al wat topics af gegaan en de nodige CMD commands ingevuld (flush dns, netsh reset, etc) no dice.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1tHCaSWEqRp4oa1NyreICXv_1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FmGk5Wx0tYmIesuIoOToD6pf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Majestici op 25-07-2024 21:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Waarom niet gewoon een accesspoint aan de kabel die nu in de computer steekt? Neem er één met meerdere ethernetpoorten, dan kan je die pc er ook weer met een kort kabeltje op aansluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
Wild Chocolate schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:34:
Waarom niet gewoon een accesspoint aan de kabel die nu in de computer steekt? Neem er één met meerdere ethernetpoorten, dan kan je die pc er ook weer met een kort kabeltje op aansluiten.
Maar het werkt wel voor de telefoon, als dit ook werkend te krijgen is voor de HTPC hoef ik geen geld uit te geven.. Ik ben niet krenterig maar je kunt een euro maar één keer uitgeven, ik wil eerst andere opties bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
Ik zie overigens wel dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkldAPTFdhRDDbQ00V4fG5nNQ1g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HABzRtMNuhI3EeSNQDR1G87v.png?f=user_large
EDIT: Dat is blijkbaar niet nodig. Want mijn telefoon krijgt gewoon een adres.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTj6riOrPnldDo9sdV7IBnBSmWs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6FY6cZ4FzdiQjnPE0h8uh1j2.png?f=user_large

Maar de Win10 desktop PC gewoon niet. Begrijp er niets van...

EDIT2:
USB wifi module erin gestoken en nu werkt het ineens. Lag dus aan de Realtek WIFI module van de ASUS B450i Gaming Strix. Als ik nog uitvind waarom, laat ik dat hier achter.

[ Voor 57% gewijzigd door Majestici op 25-07-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Snap het niet helemaal, leuk dat het werkt maar 24/7 een gaming PC aan laten staan is snel terug verdient met een repeater van € 25,-. Beetje penny wise, pound folish.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
Topic mag gesloten worden, het is al opgelost en ik had niet gevraagd om mensen hun mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

U vraagt, wij draaien. Probeer het volgende keer wat gezelliger te houden dan "ik had niet gevraagd om mensen hun mening".

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.