Outlook haalt geen mail meer binnen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Kraan
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-06 18:16
Geacht Forum lezers.
Voor mijn e-mail gebruik altijd https://outlook.live.com/
Zowel op mijn pc (Windows 10)als op mijn mobile telefoon.(Android 14)
Ik heb hier een hoofd e-mail adres op ...........@live.nl
En 2 e-mail adressen van Ziggo.
Normaal werkte dit altijd goed en kreeg ik van alle 3 de e-mail adressen gewoon maar binnen.
Sinds 10 Juli 2024 krijg ik niets meer binnen van beide ziggo adressen.
Niet op mijn pc en niet op mijn telefoon.
Al ik inlog bij ziggo webmail dan staat daar wel gewoon nieuwe mail.
Is er sinds 10 Juli iets veranderd bij Outlook of ziggo.
In Outlook kan ik ook nergens meer vinden waar ik eventueel de instelling van mijn zigg0 accounts kan zien.
Veel gezocht op internet en daar staat dat dat via "bestand"moet,Ik kan nergens bestand vinden.
Allen bij algemene instellingen bij Categorieën staan beide ziggo adressen nog wel maar daar kan ik alleen de kleur van de labels aanpassen.

Ook kan ik nergens vinden welke versie het is.

.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIzaC_YhYyt1N4r_RXv6FJSweLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JAzOJadRaCSww39n77fCHW3G.png?f=fotoalbum_large

kortom Iemand enig idee waarom ik opeens geen mails van ziggo meer binnen krijg in mijn Outlook?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats de vraag even van Windows clients naar de software-buren, het gaat immers niet over Windows.

Verder: we kunnen niet meedenken zonder de instellingen op beide systemen te kennen. Geef die ajb.

Eerste gedachten: serverinstellingen kloppen niet, of MFA c.a. appspecifieke wachtwoorden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat heb ik in het verleden ook gebruikt (lang, lang geleden) maar het lijkt erop dat de feature is uitgefaseerd:

zie ook

https://answers.microsoft...c8-4599-8009-154c2b09ebe0

Bottomline: in het verleden kon je in Hotmail/Outlook.com POP3/IMAP instellen voor externe accounts om op die manier je mail overal centraal te kunnen lezen en eenvoudig syncen met je smartphone. De ondersteuning voor deze externe providers is dus gestopt/gesloopt. Echter voor gebruikers die het in het verleden hadden ingesteld en er nooit meer aankwamen, bleef het werken tot voor kort dus..

Een workaround is om dit in te stellen volgens methoden als hieronder beschreven, hetzij instellen in één van de Outlook (mobile) clients of gewoon een forward vanuit de provider (hoewel je met forwards niet eenvoudig kunt reageren met het externe adres als afzender)

Other email accounts like Gmail and Yahoo not working in Outlook.com - Micros...

[ Voor 61% gewijzigd door akimosan op 26-07-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Laat je je mail bij Ziggo staan? En heb je daar nog opslag ruimte?

Ah zie nu dat je via de Ziggo pagina wel nieuwe mail ziet. Dus dan zal dat het niet zijn

[ Voor 41% gewijzigd door Barrycade op 26-07-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Kraan
akimosan schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:47:
Dat heb ik in het verleden ook gebruikt (lang, lang geleden) maar het lijkt erop dat de feature is uitgefaseerd:

zie ook

https://answers.microsoft...c8-4599-8009-154c2b09ebe0

Bottomline: in het verleden kon je in Hotmail/Outlook.com POP3/IMAP instellen voor externe accounts om op die manier je mail overal centraal te kunnen lezen en eenvoudig syncen met je smartphone. De ondersteuning voor deze externe providers is dus gestopt/gesloopt. Echter voor gebruikers die het in het verleden hadden ingesteld en er nooit meer aankwamen, bleef het werken tot voor kort dus..

Een workaround is om dit in te stellen volgens methoden als hieronder beschreven, hetzij instellen in één van de Outlook (mobile) clients of gewoon een forward vanuit de provider (hoewel je met forwards niet eenvoudig kunt reageren met het externe adres als afzender)

Other email accounts like Gmail and Yahoo not working in Outlook.com - Micros...
Weet je toevallig ook sinds waneer deze functie gestopt is?
Zijn er nog alternatieven dat ik deze mail van de verschillende mail servers in 1 programma of app kan zien zowel op mijn pc als smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Kraan
Ik heb new outlook op mijn pc geinstaleerd.
Daar kon ik mijn ziggo accounts weer installeren.
Ze staan nu wel ergens anders helaas.
Maar ze halen wel weer (Ziggo) mail binnen.
Maar helaas wordt dit nog niet gesynchroniseerd met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D.Kraan schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:30:
Ik heb new outlook op mijn pc geinstaleerd.
Daar kon ik mijn ziggo accounts weer installeren.
Ze staan nu wel ergens anders helaas.
Maar ze halen wel weer (Ziggo) mail binnen.
Maar helaas wordt dit nog niet gesynchroniseerd met mijn telefoon.
Volgens mij biedt Ziggo "gewoon" IMAP aan, dus elke e-mail client op de telefoon dat IMAP heeft moet dit gewoon kunnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er is dan wel altijd een scheiding tussen de accounts, de berichten, de adresboeken, etc.
Een alles in 1 oplossing is er met het wegvallen van de sync optie in outlook.com dus niet meer.

Dat is dan ook de reden dat ik al jaren wegblijf van provider mailboxen. Het wordt een blok aan je been omdat je ook niet makkelijk van Internet provider kunt wisselen. Mensen die koste wat het kost maar bij KPN blijven om hun @hetnet.nl adres maar te behouden
Pagina: 1