Tabel inregelen MV (comfofan silent) begrijpen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneermeneer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 29-09 12:57
Ik wil onze verouderde MV vervangen voor een Zehnder comfofan silent. Met het meeste van het instructieboekje kom ik goed uit de voeten. Alleen de tabel die de dipswitchstanden voor het debiet beschrijft verwart me. Weet iemand hoe ik dit goed kan lezen? Het gaat met name om de kolommen die debiet en druk beschrijven van de verschillende standen.

Ik snap dat er een verbandcurve is tussen debiet [m3/h] en druk [Pa] in een ventilatiesysteem. Echter waarom veranderen de druk- en debietkolommen allebei gelijktijdig bij de verschillende standen? Bijvoorbeeld bij rij/setting 1,2,3 verandert de waarde van druk voor stand 1 steeds, terwijl het debiet hetzelfde blijft.

Bij stand 3 van dezelfde rijen speelt het omgekeerde. Het debiet verandert terwijl de druk hetzelfde blijft.

Welk van deze standen voert meer lucht af in stand 1 bij gelijke omstandigheden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-B30kjWhnVbUJIZ56F1dP71GHaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yjXtXlGcv6e5ZGUqNHFIGHRU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door meneermeneer op 25-07-2024 18:02 ]