Webshop promoten, maar hoe dan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:03
Beste tweakers,

ik heb een vraag. Ben pas begonnen met het openen van een kleine IT shop.
Momenteel enkele switches, windows server en windows licenties. En dropshipping voor mobiele telefoons.

Nu wil ik meer klandizie hebben, hoe moet je de webshop promoten.
We zijn momenteel gevestigd in Duitsland, omdat we daar nu ook wonen sinds enkele jaar.

Heb daarom ook alleen een Duitse BTW nummer.

Op google krijg je by default.
- SEO
- Social media ADS
- Google PPC ads
- etc

We hosten de webshop via VIMEXX Nederland uiteraard, meest stabiele en geen downtime tot nu toe.
En gebruiken OPENCART met Journal thema als ecommerce systeem. Betalen dus alleen VIMEXX, niet maandelijks aan Shopify of dergelijke. We modificeren alles zelf.

Alle producte altijd op voorraad, en dus geen lange levertijden of wat dan ook. Behalve op dropshipping, daar heb ik geen invloed op, maar de partij is vrij goed en bekend bij vele.
Ook hanteren wij de DHL prijzenlijst, dus EURO1 zone met alle landen en dus ook de gemoemde prijzen.

Ik probeer via marktplaats, ebay.de, maar beide bijvoorbeeld gunnen me het niet. Ondanks dat ik alles netjes betaald heb.

Mijn budget voor dit jaar nog tot 31-12-2024 is rond de 500é

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 25-07-2024 17:28 ]

Beste antwoord (via Yorinn op 26-07-2024 15:59)

• theduke1989
Ik zal dus echt verder moeten kijken naar hoe en wat. En waar ik me op moet richten.

Qua klantenkring of groep die ik aanspreek, zijn dit natuurlijk de particulieren of kleine bedrijven die een start willen maken met bijvoorbeeld on-prem of wat dan ook.

Qua overige hardware en smartphones, die haal ik gewoon bij de groothandel en de smartphones worden afgehandeld door de dropshipper, die doet alles. Ik heb dit ook expliciet aangegeven op mijn webshop. Ik wil niet bij de kassa belanden waar niemand weet wat er gebeurt.

In het geval van garantie heb ik dat nog niet behandeld omdat er geen klantenkring is.
Standaard 14 dagen bedenktijd, en je kunt hem ongeopend via PayPal terugsturen.

Als hij kapot is, zal dat aangegeven moeten worden en moet je een formulier invullen.
Als het onze fout is, krijg je natuurlijk een nieuwe terug en anders moeten we er dieper op ingaan.

Voorlopig doen we, zoals al meerdere keren gezegd, alles on-prem of in ieder geval niet in de cloud zoals Shopify. Dus echt hosting en dan Opencart totaal kosten tot nu toe met wat extra werk 500é, ik hoef niet zoveel dingen meer aan te passen. Hier en daar wat devs voor dingen die ik niet zelf kan doen, maar goed is niet zo duur.

Bankieren wordt gewoon door mij berekend. Ik heb hier in Duitsland een belastingvrije regeling van maximaal 22.500é *getrouwd* dus ze kijken hoeveel ik aan alles moet betalen. Ze kijken dan naar mijn inkomen, dat van mijn vrouw etc etc.
Maar aangezien ik dit voorlopig niet ga halen, kan ik rustig slapen.
Ik maak ook gebruik van bedrijven als FINOM, een fintechbedrijf dat ik heb gekozen voor een bank *die gewoon is aangesloten op Solaris Deutschland*.

Ik heb hier nog geen accountant nodig, ik heb een accountant voor mijn normale baan. Ik moet sowieso mijn externe inkomsten opgeven, dus ik geef gewoon de inkomsten op papier van mijn bedrijf op en mijn belasting wordt berekend en mijn salaris. Dat is allemaal prima.

Mijn punt is en blijft, hoe krijg ik publiciteit. Op eBay had ik problemen, omdat mijn oude BTW-nummer niet werd verwijderd, en ik had in de tussentijd een nieuw moeten krijgen, maar ze hebben mijn account niet gesloten. En nu heb ik dus een probleem.

Ik WIL mijn producten aanbieden op tweakers, maar dat is alleen voor België en Nederland.

Ook de ruimte waar ik het nu doe is natuurlijk gewoon onder eigen rekening. Wat i kkan doen is natuurlijk.
Kosten berekenen voor Internet wat ik gebruik, de verwarming, de meubels.
Maar omdat ik nog geen sales heb brengt me dat heleaal niets.

[ Voor 26% gewijzigd door theduke1989 op 26-07-2024 14:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:10

De Nelis

en anders maar niet...

Geen idee wat het gaat kosten maare de Pricewatch?

Verder zal het wel wat tijd kosten voordat je goed naar voren komt en goeie SEO helpt ook wel natuurlijk.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:11
500 euro voor advertenties is echt niks. Maar goed als je wil kan je het natuurlijk gebruiken om bijvoorbeeld op Facebook of via Google Ads te adverteren. Alles goed instellen zodat je conversies kan bijhouden en dan kan je uiteindelijk zien of het geld dat je daaraan spendeert genoeg opleverd.

Verder kan je natuurlijk allemaal andere manieren verzinnen om gratis te adverteren, maar onthoud, gratis is nooit echt gratis. Je zal er tijd en energie in moeten stoppen, en die uren moeten natuurlijk wel weer wat opleveren.

Ik snap overigens je opmerking over eBay en marktplaats niet. Wat gunnen die jou niet dan? Je mag als bedrijf je daar gewoon aanmelden en je artikelen te koop aanbieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Licenties zijn tientallen zo niet honderden websites van in NL alleen al. Ik weet niet of het grijs of wit is, maar de concurrentie is groot. Ik geloof niet dat switches een heel grote markt is (correct me if i'm wrong). Mobiele telefoons wel weer, maar waarom zouden mensen bij jou kopen en niet bij Coolblue, MediaMarkt of andere grote winkel?

Vervolgens heb je nog een Duitse webshop. Ik denk dat mensen daar ook al snel op afhaken. Stel retourneren, garantie, klachten of vragen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31
Je moet je afvragen wat je toevoegt, dropshipping en licentie webshops zijn er veel. Tevens is een Duits bedrijf wat adverteert op de Nederlandse markt niet echt aantrekkelijk en kan misschien zelfs verdacht overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:37
Webwinkel in IT spullen zit veel te weinig marge in. De markt is verdeeld over enkele grote partijen die met korting in kunnen kopen en veel beter marketing kunnen voeren. Je moet niet denken dat je met een Iphone 15 op Google op pagina 1 komt en het kan winnen van de grote ketens.

Volgens mij is dit geen lucratieve business en kan je het beste iets anders ondernemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 217290

500 euro budget voor tot 31-12-2024? Oei!

Ik ben ooit ook klein vanuit huis begonnen maar ik zit wel in de niche markt dus veel makkelijker adverteren. Jouw producten zijn nogal algemeen en wat maakt jouw anders dan die andere webshops? Waarom zou je klant bij jou moeten kopen?

Opencart en journal, we draaien het hier helaas ook nog ik zou als ik jou was kijken naar shopaware. Maar heel eerlijk in jouw markt met jouw budgetten... zou me eerst afvragen of daar wel geld te verdienen is.

Mijn marketing budget is alleen al zo'n 7500 euro per maand! Dus niet 500 euro voor een half jaar. En zelfs dan zit ik in een niche markt nog niet altijd bovenaan de pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Folders bij de mensen in het dorp in de bus deponeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:10:

Ik ben ooit ook klein vanuit huis begonnen maar ik zit wel in de niche markt dus veel makkelijker adverteren. Jouw producten zijn nogal algemeen en wat maakt jouw anders dan die andere webshops? Waarom zou je klant bij jou moeten kopen?

Opencart en journal, we draaien het hier helaas ook nog ik zou als ik jou was kijken naar shopaware. Maar heel eerlijk in jouw markt met jouw budgetten... zou me eerst afvragen of daar wel geld te verdienen is.

Mijn marketing budget is alleen al zo'n 7500 euro per maand! Dus niet 500 euro voor een half jaar. En zelfs dan zit ik in een niche markt nog niet altijd bovenaan de pagina's.
Wow 7500€ per maand dat is erg veel. Ik heb nog geen klandizie. Dus ik kan dat niet me veroorloven op dit moment, omdat ik nog geen sales heb.

Mochten de sales op gang komen kan ik altijd nog iets anders verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar komen je klanten nu vandaan? Ik neem aan dat je de shop begonnen bent omdat je ergens een gat (gaatje) in de markt zag. Gezien je zegt switches en licenties denk ik snel aan B2B. Zeker als beginner moet je het dan vooral hebben van lokalere bedrijven, die zelf ook nog niet zo groot zijn. Grote multinationals en enterprises kopen hun spullen doorgaans niet in bij een kleine webshop, maar bij 1 van de grote leveranciers. Dus die markt kun je (voor nu) vergeten.

Maar wellicht dat er vakbladen/sites zijn die jouw markt bedienen waar je kunt adverteren. Ik denk dat je daar, zeker met een klein budget, meer mee gaat bereiken dan 500 euro richting Google ads gooien en hopen dat het ooit wat oplevert. Maar verwacht ook daar met 500 euro niet veel. Wil je gedegen adverteren zul je echt een flinker budget moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Een bedrijf starten kost geld. Je bent zomaar 50 tot 100k kwijt en hebt dan eigenlijk pas net een begin. Ik vermoed dat je hier te licht tegen aan kijkt en met een klein budget probeert te starten in een markt die zeer competitief is.

In zo'n markt heb je diepe zakken nodig om je op de kaart te zetten. Maar zoals ik al eerder zei waarom zouden klanten voor jou moeten kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:56
Ik lees hier vooral iemand die geen onderzoek heeft gedaan en een bedrijfje is gestart vanuit een hobbymatige insteek, in plaats van ambitie en gedegen onderbouwde feiten. Als je in deze fase dergelijke vragen stelt, vraag ik me af wat je aan het doen bent. Dit zijn de eerste zaken die je uitzoekt en beschrijft in je business plan en de kans op succes bepalen. Nu op zoek zijn naar klanten, oei…

Ik wens je veel succes! En ik snap heel goed dat je dergelijke activiteiten onderneemt, maar er zijn honderden kleine bedrijfjes die binnen de eerste maanden weer stoppen met exact juist dezelfde vraag, omdat ze zich simpelweg niet voorbereid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wie is je klant?, heb je dat duidelijk?

Voor deze klant, welke behoefte vervul jij die anderen niet vervullen?

Wat is jouw key selling point?

Beetje de allereerste basisvragen, zolang dit niet in is gevuld heeft reclame geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Orangelights23 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:19:
Ik lees hier vooral iemand die geen onderzoek heeft gedaan en een bedrijfje is gestart vanuit een hobbymatige insteek, in plaats van ambitie en gedegen onderbouwde feiten. Als je in deze fase dergelijke vragen stelt, vraag ik me af wat je aan het doen bent. Dit zijn de eerste zaken die je uitzoekt en beschrijft in je business plan en de kans op succes bepalen. Nu op zoek zijn naar klanten, oei…

Ik wens je veel succes! En ik snap heel goed dat je dergelijke activiteiten onderneemt, maar er zijn honderden kleine bedrijfjes die binnen de eerste maanden weer stoppen met exact juist dezelfde vraag, omdat ze zich simpelweg niet voorbereid hebben.
Ik doe dit er als extraatje bij. Het is niet me dagelijks activiteit als je dat denkt.

Momenteel heb ik bij ons in de kelder dus gewoon een kleine ruimte waar alle producten tentoonstelling staan. En je dus ook langs kan komen. Onze dorp met misschien 600 inwoners waarvan de meeste oudere mensen zijn zullen sowieso niet de doelgroep zijn. Die hebben ook geen behoefte aan glasvezel kost te veel geld voor ze. Want berekend was 25.000 om de straten alleen te openen.

Dus ik moet wel vanuit een online oogpunt kijken.
Zoals hierboven genoemd zullen de big guys natuurlijk bij een grote groothandel inkopen. Ik koop het ook bij een groothandel omdat ik weet iemand die daar werkt en de prijzen goed zijn. Het is lucratief.

Probleem is dus tot de klant komen. In het algemeen verlies ik er niks op. Natuurlijk ik betaal elk jaar mijn 35€ aan hosting kosten oke, en paar eurotjes aan mijn domeinnaam. Anders dan dat is het niet.

Ik heb APs op voorraad, Cisco switches, licenties en wat gadgets. Dus ik kan altijd snel opsturen.

Alles wordt via DHL opgestuurd dus altijd snel in huis.

Mijn dagelijkse job is dus ook in IT. Maar we bieden dus ook support voor installatie aan op plek of via remote support.

Het is echt de klandizie die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik had me ook bij bol.com als partner aangemeld. Maar die hebben niet gereageerd.

Er staat als ze interesse hebben reageren ze. Zo niet dan reageren ze niet.

Dus ik moet wel via SEO waarschijnlijk of wat Ads etc vermoed ik zo.

Maar heb het budget van @Anoniem: 217290 niet dat sowieso niet per maand.

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 26-07-2024 08:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Je hebt dus voorraad zonder klanten. Dat kost an sich al een heleboel geld. Het veroudert snel en daarmee zal de prijs ook gaan dalen terwijl jij de huidige prijs al betaald hebt. Iedere dag dat die voorraad daar staat wordt hij minder waard.
Je hebt een showroom maar geen lokale klanten. Die showroom kost dus ook geld (je hebt spullen uit de doos gehaald die niet meer als nieuw te verkopen zijn)
Je hebt licenties maar kunt die niet verkopen tegen de prijzen die de grote licentieboeren hanteren.

Ik denk dat je nog eens serieus naar je bedrijfsmodel moet gaan kijken. Met wat je nu schrijft is dit een bodemloze put waar je zoveel geld in kunt dumpen als je wilt maar het er nooit uit gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

theduke1989 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:58:
Momenteel heb ik bij ons in de kelder dus gewoon een kleine ruimte waar alle producten tentoonstelling staan. En je dus ook langs kan komen.
Nu speel ik even advocaat van de duivel, maar een kleine ruimte in een kelder in een klein dorp klinkt niet echt als de plek waar veel klanten op af zullen komen en aantrekkelijk is voor ze. Waarom zouden je klanten daar spullen halen?
Dus ik moet wel vanuit een online oogpunt kijken.
Zoals hierboven genoemd zullen de big guys natuurlijk bij een grote groothandel inkopen. Ik koop het ook bij een groothandel omdat ik weet iemand die daar werkt en de prijzen goed zijn. Het is lucratief.
Wat is er lucratief aan dan? Zijn je prijzen zo scherp dat je daarmee kan concurreren met de grote ketens?
Het is echt de klandizie die ik zoek.
Maar weet je wie je klant is?
theduke1989 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:00:
Dus ik moet wel via SEO waarschijnlijk of wat Ads etc vermoed ik zo.

Maar heb het budget van @Anoniem: 217290 niet dat sowieso niet per maand.
Nu ben ik geen SEO-expert, maar werk lang genoeg bij een SEObedrijf om er wat van mee te hebben gekregen.
SEO werkt alleen als je iets te bieden hebt dat daadwerkelijk beter is dan alle andere resultaten. Als ik ga shoppen voor welk product dan ook, dan rammel ik de naam in van dat ding en kijk ik wat er omhoog komt in de zoekresultaten. Als je dat doet voor een switch of een Windows licentie, dan heb je honderden resultaten.

Waar zoekt jouw klant op? Waarom zou jij een beter resultaat zijn dan een toko als Amazon (om maar even een grote te noemen).

Ik klink hier misschien wat negatief, maar zo is het zeker niet bedoeld. Maar de markt is moeilijk, en je zult echt iets moeten kunnen bieden wil je klanten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:06
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:10:

Prima budget om mee te beginnen als webshop. Vooral om je advertenties te optimaliseren. Als er op een gegeven moment een prima ROI uitkomt kun je weer meer investeren. Klein beginnen levert voordelen op (ben je een stuk bewuster van je uitgaves) en hoeft geen probleem te zijn.

Shopaware zou ik afraden, net zoals een Magento. Lekker starten met Shopify, lage kosten en genoeg mogelijkheden. Je kunt daar ook je eigen PSP aansluiten met de door jou afgesproken tarieven.

7500 euro per maand is natuurlijk leuk, maar zegt vrij weinig zonder andere cijfers. Ik ken ook webshops die 10 tot 100k per maand alleen al aan Google Ads uitgeven, wel met een ROI van 10-12 dus dat levert ook wat op!

Onder de streep zou ik proberen te adverteren op relevante platformen (ik vraag me af hoe Tweakers hier iets aan toe gaat voegen, de CPC hier is 50 cent). En Google Ads. Facebook Ads lijkt leuk maar in de branche waar jij in zit niet je doelgroep. Je hebt ook sites als Bol.com waar je je producten tegen een percentage (15-20%) op kunt tonen en van iedere sale gaat dat percentage dan naar Bol.com.
Er zijn genoeg affiliate marketing platformen, alleen zijn daar vaak maandelijkse kosten en opstartkosten aan verbonden.
Anoniem: 217290 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:38:
Een bedrijf starten kost geld. Je bent zomaar 50 tot 100k kwijt en hebt dan eigenlijk pas net een begin. Ik vermoed dat je hier te licht tegen aan kijkt en met een klein budget probeert te starten in een markt die zeer competitief is.

In zo'n markt heb je diepe zakken nodig om je op de kaart te zetten. Maar zoals ik al eerder zei waarom zouden klanten voor jou moeten kiezen?
Hoe kom je daar bij? Een bedrijf starten kan echt met vrijwel geen kosten. Je hoeft zelfs geen producten te hebben als je goede afspraken kunt maken bij een leverancier (wat tegenwoordig vrij makkelijker is aangezien 9/10 leveranciers ook dropshipping aanbieden in Nederland). En dan kun jij je in het begin focussen op het maken van je bedrijf en je onderscheiden door bijvoorbeeld de service of voorwaardes met in het begin een wat lagere marge op je producten.

Als je wellicht als wat groter bedrijf een webshop gaat starten en daarbij allemaal custom werk moet hebben met koppelingen met andere software pakketten, oke dan heb je zeker een punt. Maar als eenmanszaakje / beginner hoef je al die kosten helemaal niet te hebben, enkel heb je wat lage maandelijkse kosten van wat services en je eigen tijd.

Je moet alleen zorgen dat je je doelgroep duidelijk hebt, dat je weet hoe je zit kwa pricing in de markt en dat je die doelgroep kunt bereiken. Met een flinke dosis SEO ondersteund door SEA kun je aardig ver komen.

[ Voor 27% gewijzigd door SgtElPotato op 26-07-2024 08:30 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Croga schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:15:
Je hebt dus voorraad zonder klanten. Dat kost an sich al een heleboel geld. Het veroudert snel en daarmee zal de prijs ook gaan dalen terwijl jij de huidige prijs al betaald hebt. Iedere dag dat die voorraad daar staat wordt hij minder waard.
Je hebt een showroom maar geen lokale klanten. Die showroom kost dus ook geld (je hebt spullen uit de doos gehaald die niet meer als nieuw te verkopen zijn)
Je hebt licenties maar kunt die niet verkopen tegen de prijzen die de grote licentieboeren hanteren.

Ik denk dat je nog eens serieus naar je bedrijfsmodel moet gaan kijken. Met wat je nu schrijft is dit een bodemloze put waar je zoveel geld in kunt dumpen als je wilt maar het er nooit uit gaat krijgen.
Zoals gezegd qua opslag plaats en alles speelt het geen grote rol voor mij. Ik kan gewoon dit zo laten mijn costs voor het inkopen zijn prima voor de prijs dat ik het kan aanbieden.

Alles is nieuw. Niks wordt geopend.
Eenige kosten waren inderdaad inkoop / en onderhoud aan website. Ook doe ik veel met finom dus gratis bedrijfs bankrekening voor 1 persoon.
Ik kan en weet dus waar ik hier en daar op kan sparen.

Als het echt zo moeilijk is als jullie beweren is het echt jammer als ik zou moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:03
Hoe kan ik je webshop vinden?
Persoonlijk denk ik dat je niet goed kan concurreren met bol/amazon, zij hebben gratis verzenden en vaak volgende dag in huis.
Probeer ons eens te overtuigen waarom wij bij jou moeten kopen!

[ Voor 76% gewijzigd door gielie op 26-07-2024 08:49 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43

Crazy-

Best life ever

Zelf bezit ik een kleine webshop, met breed assortiment aan producten. Daarnaast ook een webshop in onderhoud & gebouwd voor een kennis.

Mijn eigen shop heb ik nu ongeveer een jaar. Een aantal tips:

- de zelf gebouwde shop draait nu op Magento: gaat over naar Shopify.
Waarom? Deze software is zo uitgekristalliseerd daar kan je (zeker als starter of kleine shop) niet tegen werken door zelf een shop te bouwen etc. Shopify heeft alles perfect voor elkaar qua SEO etc.

Dan mijn eigen webwinkel:

- Shopify met o.a. automatische koppeling naar Marktplaats & Google Shopping (Merchant)

- je budget van 500.- voor rest van het jaar is weggegooid geld; ter vergelijking budget voor Google & Marktplaats is 750-1000 per maand voor mijn eigen shop.

Qua budget ben ik vanaf dag 1 al aan het tweaken. CPC aanpassen, budgetten per product, per kanaal (verhouding marktplaats VS Google ads) en heb daar nu een redelijk goede balans in. Maar nog zijn er enkele producten die deels budgetten leektrekken (veel traffic, nihil sale)

Ja advertenties kosten geld. Veel geld en vreet echt een substantieel bedrag op van je winst.

Verder zit je eerlijkheidshalve in een product markt van 100 in een dozijn; de Cpc kosten liggen vele malen hoger en moet dus concurreren met de laagste prijsvechters en met lage marges

Waarin blink jij uit?
Waarom zal men bij jou kopen?
Lage marges werkt alleen met hele hoge volumes. Laag volume? Bedenk dan goed wat je gaat verdienen in de tijd die je er in moet steken.

Vergeet ook niet rekening te houden met overhead kosten als services, garantie afwikkelingen, retouren etc. Dat zijn allemaal keiharde kosten. In tijd maar zeker ook geld.

Succes in ieder geval! Het ondernemerschap is te loven

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als ondernemer zie ik wat rode vlaggen die je niet gaan helpen.

Je handeld in zakelijke apparatuur dus je doelgroep is zakelijke. Je bent in duitsland gevestigd maar verkoopt voornamelijk gericht op de Nederlandse markt. Als ondernemer zaken doen in buitenland is altijd al de eerste drempel. Heb je btw verlegd goed geregeld in je webshop?

Een goedkoop bankpakket klinkt leuk. Maar zakelijk werkt over het algemeen op basis vsn factuur. Als je dan ook nog eens een online bank gebruikt daalt het vertrouwen behoorlijk rap.

Je geeft aan focus op snelle leveringen te hebben maar hoe snel is snel? Dit soort apparatuur moet je als bedrijf vaak binnen 24 uur hebben.

Maar zoals al vaker gevraagd wie is jouw klanten doelgroep en waarom zou die bij jou moeten kopen?

Alles valt en staat met een markt onderzoek.

Over je google budget een goed lopende campagne doet een roas van ongeveer 10 (1000%) wat inhoudt dat elke besteede euro 10 euro omzet oplevert. Met jouw budget van laten w3 afgerond zeggen 100 euro per maand haal je dus hooguit 1.000 euro omzet. En vermoedelijk zelfs minder op dit moment want je begint net dus je zal je in de markt moeten vechten.

Wil je markt aandeel winnen is er zeker in het begin maar een echt antwoord. Biedt het goedkoper aan dan iedereen. Of je marges dat toelaten geen idee maar de goedkoopste pakt altijd het meeste

Pas als.je de luxe hebt van groter te zijn kun je ervoor kiezen om meer marge te gaan nemen ten kostte van een lagere omzet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:56
Er zijn aantal manieren om je webshop te promoten, groot budget, klein budget. Echter krijg je meer publiek met grotere budgetten en zal een klein budget weinig to niets direct opleveren.

Echter is naamsbekendheid ook iets (herkennen van je logo bijvoorbeeld).

Bij een start-up/klein budget is het wellicht interessanter om een (kleinere) tech YouTuber op te zoeken. Omdat je opereert in/vanuit Duitsland wellicht een duits-talige. Dit doen sommige al voor bijvoorbeeld een iets prijzigere switch of op referral basis.

Waar ook sommige shops mee begonnen is het (handmatig) aanmaken van marktplaats advertenties voor specifieke producten voor naamsbekendheid.

Ik denk dat het het beste is om je eerst af te vragen wie je klanten zijn, welk doelgroep dit is en waar deze doelgroep zich (gezamelijk) bevind en je daarop focussen.

Je moet ergens beginnen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:46
Een Duitse bedrijf, dat zich richt op de Nederlandse markt en ook nog artikelen (telefoons) levert middels dropshipping. Je moet wel heel goedkoop kunnen aanbieden als mensen daar vrijwillig voor moeten kiezen. Inkopen bij een normale groothandel zou (in ieder geval vwb telefoons) niet goedkoop genoeg zijn.

De prijzen van je overige artikelen ken ik uiteraard niet maar je redt het niet met enkel wat advertenties vrees ik.

Daarnaat ook rekening mee houden dat men kosteloos mag terugsturen zonder opgave van reden als ze zich bedenken (WKOA) dat gaat je ook geld kosten. Verder rekening houden met garantie regels enzo.

Ik heb, net als een aantal anderen die al hebben gereageerd, het gevoel dat je niet goed bent voorbereid. Het wordt pas lucratief wanneer het loopt en niet enkel wanneer je denkt goedkoop in te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Gadgeteer schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:34:
Daarnaat ook rekening mee houden dat men kosteloos mag terugsturen zonder opgave van reden als ze zich bedenken (WKOA) dat gaat je ook geld kosten. Verder rekening houden met garantie regels enzo.
Retourkosten zijn gewoon voor rekening van de klant hoor. Die hoef je niet te vergoeden, en dat doen heel veel webshops dan ook niet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De heen verzendkosten echter wel. Daarbij moet die ook heel duidelijk communiceren een Duits bedrijf te zijn anders kan die ook nog aangemerkt worden voor de retourkosten omdat deze onduidelijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 21:47
De belangrijkste vraag die ik je wil stellen is: welke meerwaarde lever je aan het product, zodat men het bij jou wil kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
SgtElPotato schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Retourkosten zijn gewoon voor rekening van de klant hoor. Die hoef je niet te vergoeden, en dat doen heel veel webshops dan ook niet.
Heb ik het over retourkosten gehad?

Retourkosten bij garantie zijn voor de verkoper. Kosten bij WKOA heb je omdat artikelen met geopende verpakking vaak lastig te verkopen zijn als nieuw (waarom denk je dat er tegenwoordig zoveel 2ekans wordt aangeboden?). Daarnaast zit TS in Duitsland. Als e.e.a. niet goed is beschreven, zullen de retourkosten ook voor hem zijn.
Volgens mij klopt het dus precies wat ik schreef.

[ Voor 8% gewijzigd door Gadgeteer op 26-07-2024 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:26
Gadgeteer schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:48:
[...]

Heb ik het over retourkosten gehad?

Retourkosten bij garantie zijn voor de verkoper. Kosten bij WKOA heb je omdat artikelen met geopende verpakking vaak lastig te verkopen zijn als nieuw (waarom denk je dat er tegenwoordig zoveel 2ekans wordt aangeboden?). Daarnaast zit TS in Duitsland. Als e.e.a. niet goed is beschreven, zullen de retourkosten ook voor hem zijn.
Volgens mij klopt het dus precies wat ik schreef.
Kosteloos retour sturen is het dus niet.
Daarnaat ook rekening mee houden dat men kosteloos mag terugsturen
Retour kosten zijn voor de klant, en de originele verzendkost (Bij gehele retour) moet je wel terugstorten.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Christoxz schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 09:57:
[...]

Kosteloos retour sturen is het dus niet.

[...]

Retour kosten zijn voor de klant, en de originele verzendkost (Bij gehele retour) moet je wel terugstorten.
Ik denk dat ik wat onduidelijk was. Ik bedoel dat men een artikel mag terugsturen en zijn aankoopbedrag terug mag vragen binnen WKOA (op eigen kosten versturen). Hieruit ontstaan kosten voor de verkoper (handling kosten en de kosten wanneer het artikel niet meer als nieuw verkocht kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

theduke1989 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:27:
Als het echt zo moeilijk is als jullie beweren is het echt jammer als ik zou moeten stoppen.
Ik denk niet dat het makkelijk gaat zijn, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan werken.
Ik denk alleen dat het handig is om even kritisch te kijken naar de vragen die hier door iedereen gesteld zijn en te kijken wat daar je antwoord op is.
Als je voor zelf helder hebt wie je klanten zijn, waarom ze voor jou moeten kiezen etc, dan kun je gericht gaan adverteren.

Als je nu €500 hebt, dan zou het natuurlijk zonde zijn als je die in 3 dagen op Google Ads er doorheen brandt zonder dat het iets oplevert. Daar wordt alleen Google rijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Als hij de zakelijke markt gaat bedienen geldt de WKOA niet - dus terugbetaling van verzendkosten etc spelen dan ook niet. (Los van het feit dat veel shops het wel hanteren voor bedrijven, de 14 dagen termijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik zie vele die over gaan op online platformen als shopify etc.
Ik zou dan per jaar 288é moeten betalen alleen aan shopify. Dat is natuurlijk inbegrepen met de hosting, maar domein nog niet als ik het goed heb.

Ik zou graag als het kan naar een online platform overstappen, als dat mijn leven wat makkelijker maakt, en betere vindbaarheid krijg.

Alleen moet ik wel sales hebben om die kosten te kunnen betalen.

@Crazy- Voor retourneren, hanteren wij PayPal. Die bieden tot 20é retourkosten aan voor verzekerde betalingen. Dus via PayPal kan dit gedaan worden, en aangezien de meeste verzendkosten tot 15é zijn valt dat prima daar onder.

[ Voor 20% gewijzigd door theduke1989 op 26-07-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

theduke1989 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:13:
Ik zou dan per jaar 288é moeten betalen alleen aan shopify. Dat is natuurlijk inbegrepen met de hosting, maar domein nog niet als ik het goed heb.

Ik zou graag als het kan naar een online platform overstappen, als dat mijn leven wat makkelijker maakt, en betere vindbaarheid krijg.

@Crazy- Voor retourneren, hanteren wij PayPal. Die bieden tot 20é retourkosten aan voor verzekerde betalingen. Dus via PayPal kan dit gedaan worden, en aangezien de meeste verzendkosten tot 15é zijn valt dat prima daar onder.
Dat is extreem duur :) maar dat is verder aan jou. let ook op dat paypal elke betaling 2% aan kosten in rekening brengt - die krijg jij niet terug als het retour komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Crazy- schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Dat is extreem duur :) maar dat is verder aan jou. let ook op dat paypal elke betaling 2% aan kosten in rekening brengt - die krijg jij niet terug als het retour komt.
voorheen gebruikte wij https://www.myparcel.nl/tarieven/ dit kan ik dus niet hier in Duitsland gebruiken, die versturen dan voor jou. Of teminste je maakt een label aan daar en doe dit dan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

288 euro voor een webshop platform is super goedkoop bedoel je....
Beetje webshop kost incl onderhoud en afschrijving zo maar 5000 - 10.000 per jaar.

En ook je paypal tarief reken maar op 3,9% en effectief zelfs op 5% (claim kosten zijn absurd hoog en worden bij de ondernemer in rekening gebracht terecht of niet terecht.)

Als ondernemer moet je echt eerst een goed plan neerzetten, daar ontbreekt het nu aan. Ook zie ik nog teveel open vragen die voor veel problemen kunnen zorgen. Ben je wel thuis in de materie want verkoop vanuit Duitsland naar nederland zitten ook nog allerlei extra administratieve handelingen aan.

Gezien je al aangeeft dat enkele honderden euro's teveel zijn zou ik eerst echt zorgen dat je een start kapitaal bij elkaar haalt. Een onderneming starten kost nou eenmaal gewoon geld. Ik ben ook klein begonnen en heb ook elke euro moeten omdraaien in het verleden. Maar heb ook fouten gemaakt die veel heel veel geld hebben gekost. Als je daar geen buffer voor hebt ben je snel klaar en ook nog eens prive aansprakelijk.

Ga eerst een goed business plan maken, ga kijke nwat je moet investeren en welke hulp je nodig hebt.
Zo te horen een goede adviseur./boekhouder en je zal geld moeten vrijmaken / ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

We hebben niet voor niets het spreekwoord: de kosten gaan voor de baten uit ;-)

Ik heb wat meegelezen, maar sluit me eigenlijk aan bij wat hier al gezegd is. Kijk eens goed naar wat je klanten zijn, welke markt wil je bedienen. Ik geloof inderdaad dat je 'te laat' ben om nu (nog) een webshopje te beginnen, zeker in deze vorm. Ik lees ook niet dat dit iets is wat soort van organisch gegroeid is... (dus vanuit een hobby, steeds meer vraag naar 'je diensten' zeg maar, waarbij je eigenlijk al een basis hebt om op door te groeien)

Je woon in D'land in een klein dorpje, ik zou veel meer lokaal gaan kijken; hoe is de markt daar zijn er misschien in de omgeving kansen; zakelijk of particulier. Als je dit er bij doet is zakelijk natuurlijk wel een dingetje, want jij werkt misschien tussen 09-17u en wanneer ga je, je zakelijke klanten opvolgen?

Wat ik volgens mij nog niet gezien heb; service, en dan met name garantie. Je hebt misschien niet te maken met WKOP omdat je je nu (nog) richt op de zakelijke markt.

Maar even als voorbeeld; als ik een AP of switch bestel en die gaat stuk, verwacht ik wel een beetje service. Als ik dat ding dan bij jouw zou halen, ik moet hem terug sturen, jij moet hem doorsturen naar je disti en die moet er weer wat mee... dankjewel.. dat duurt veel te lang.
Je gaat me ook geen nieuwe sturen want als je die andere niet als nieuw terugkrijgt zit je met een ' 2de kansje'
en dus 'verlies' want die verkoop je weer niet zo snel natuurlijk.

De (of een van de) reden voor mij om bij de grotere toko's te bestellen.

Niet om heel negatief te zijn of te doen hoor, maar ik denk dat je dit niet helemaal goed doordacht hebt. Doe even een stap terug en ga eens even wat dingen op papier zetten en kijk dan nog eens realistisch of het daadwerkelijk haalbaar is wat je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door dizzytal op 26-07-2024 11:32 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Even mijn eigen jaarcijfers van 1ste boekjaar terug gezocht:

Omzet: 53.000 euro
Inkoop: 35.000 euro
Porto Kosten: 2700 euro
Marketing: 800 euro
Diverse kosten: 5.000 euro

Bruto winst: 10.500 euro

Nu was dit naast mijn toenmalige baan dus als extratje maar de uren die erin gingen waren wel al snel 20-30 uur per week. Nu achteraf verklaar je jezelf voor gek. 1500 uur voor 10.500 bruto.

Uiteindelijk is mijn bedrijf nu top3 van nederland met een omzet van bijna 2.000.000

Maar zoals eerder gezegd ik opereer in een niche markt, waar ik kennis bezit die vrijwel niemand anders heeft en kan daarmee ook mijn klanten benaderen en binden. In de begin jaren heb ik heel veel geadverteerd en gesponserd bij verenigingen die actief zijn in mijn markt daar mijn klanten daar ook zitten.

Nu er meer budget is zijn we ook veel breder gaan adverteren en een veel groter publiek gaan benaderen. Maar ondernemen is het zien van mogelijkheden en daarbij de risicos afwegen. In jouw geval lijkt het dat je geen beeld hebt van je doelgroep. Geen zicht hebt op je kosten en blind bent gestart omdat je vanuit je eigen omgeving makkelijk kan inkopen. Zoals al eerder gezegd inkopen kan iedereen maar dat betekend nog niet dat je ook kunt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:26:
Als ondernemer moet je echt eerst een goed plan neerzetten, daar ontbreekt het nu aan. Ook zie ik nog teveel open vragen die voor veel problemen kunnen zorgen. Ben je wel thuis in de materie want verkoop vanuit Duitsland naar nederland zitten ook nog allerlei extra administratieve handelingen aan.

Ga eerst een goed business plan maken, ga kijke nwat je moet investeren en welke hulp je nodig hebt.
Zo te horen een goede adviseur./boekhouder en je zal geld moeten vrijmaken / ophalen.
Tuurlijk niet. Hoe heerlijk is het om als ondernemer niks te weten, beetje zonder kennis beginnen en kijken waar je beland? Dan leer je het meeste. Je kunt als beginnend ondernemer wel gelijk boekhouders en specialisten in huis halen, maar dan is je geld zo op.

Allemaal goed bedoelde adviezen, maar ik vraag me daadwerkelijk af hoeveel ervaring hier in het topic zit met al die goed bedoelde adviezen. Een beginnend ondernemer die voor zichzelf gaat beginnen, een kans ziet, geen kennis heeft en van niks door gaat groeien zijn de betere ondernemers. Als je een echte winkel zou willen beginnen, startkapitaal nodig hebt etc dan zou dit een beter advies zijn, maar voor een online winkeltje en een afhaallocatie thuis (gratis) heb je vrijwel niks nodig.

Maar goed, in belang van het topic denk ik dat het belangrijk is om antwoord te geven op de vraag van de TS en niet onze meningen te spuien met goed bedoelde tips en trics die voor iedereen anders zijn.

Anders zou je misschien eens naar een kleine partij moeten gaan die of net begint met SEA of kleinere partijen als klant heeft wil meedenken met je en mee wil groeien met je. Goed voor beide partijen en als jij tevreden bent heeft hij een vaste klant + inkomsten erbij en jij groeit ondertussen met je verkopen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeet niet dat je persoonlijk verantwoordelijk bent als kleine ondernemer... even een foutje in je administratie kost je zomaar 20.000 euro en gezien het feit dat er nu al geen budget blijkt te zijn kan dat TS zomaar de kop kosten.

Ik heb het niet over een accountant kantoor, juridisch specialist, vakadvocaat etc. Ik heb het over een kleinschalige boekhouder die je kan helpen de basis op te zetten. btw regels zijn complex daar een fout kost je zo veel geld.

Zoals ik al zei als ondernemer heb ik ook fouten gemaakt die heel veel geld hebben gekost en voorkomen had kunnen worden. Dat is waar we TS voor willen waarschuwen. Die beren op de weg komt die toch echt ooit nog wel tegen. Maar zorg voor een goede fundering dan kun je gaan bouwen. Blind in het diepe springen zonder je zwemdiplomas te hebben is vragen om problemen. Tuurlijk het kan goed gaan maar het kan ook finaal mis gaan.

Ik had ook geen kristal helder business plan, laat staan op papier. Maar wist wel waar ik de eerste inkomsten moest halen. Daarna was het vooral uitbreiden van het netwerk. TS lijkt nog niet eens te weten waar die zijn eerste omzet moet halen. De installateur van mijn alarmsysteem dacht ook een webshop te starten en gouden bergen te verdienen. Zo werkt het helaas niet. Ook in zijn markt was de concurrentie moordend en bestellen was een drama bij hem.

Klanten willen een paar dingen
-Zo goedkoop mogelijk
-Zo snel mogelijk
-De beste service bij problemen

Moeilijker als dat is het niet, echter het moeilijke hieraan is dat als dit makkelijk was iedereen het wel zou doen. Dus hoe ga je dit realiseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
SgtElPotato schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:40:
[...]
Allemaal goed bedoelde adviezen, maar ik vraag me daadwerkelijk af hoeveel ervaring hier in het topic zit met al die goed bedoelde adviezen. Een beginnend ondernemer die voor zichzelf gaat beginnen, een kans ziet, geen kennis heeft en van niks door gaat groeien zijn de betere ondernemers. Als je een echte winkel zou willen beginnen, startkapitaal nodig hebt etc dan zou dit een beter advies zijn, maar voor een online winkeltje en een afhaallocatie thuis (gratis) heb je vrijwel niks nodig.
Ik denk dat je deels gelijk hebt, maar wat ik mis in het verhaal van TS is welke kans hij ziet...
Want, heel eerlijk, om tegenwoordig te zeggen ik ga on-line h/w verkopen zie ik niet echt als een kans.

Eind '90 (ja, andere tijd) toen ik vanuit de hobby dit ging doen als eigen onderneming was het een kans, maar op dit moment zie ik dat niet (sorry).

[ Voor 15% gewijzigd door dizzytal op 26-07-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:17:
Vergeet niet dat je persoonlijk verantwoordelijk bent als kleine ondernemer... even een foutje in je administratie kost je zomaar 20.000 euro en gezien het feit dat er nu al geen budget blijkt te zijn kan dat TS zomaar de kop kosten.
Lichtelijk overdreven, maar fine.
Klanten willen een paar dingen
-Zo goedkoop mogelijk
-Zo snel mogelijk
-De beste service bij problemen

Moeilijker als dat is het niet, echter het moeilijke hieraan is dat als dit makkelijk was iedereen het wel zou doen. Dus hoe ga je dit realiseren?
Dat is een vraag die alleen TS kan beantwoorden. Wij kunnen op een forum niet zien hoe hij zich kan onderscheiden van de rest en wie weet heeft ie goede punten waardoor hij zich inderdaad goed kan onderhscheiden van de rest.

Ik ben zelf ook in een markt gesprongen die aardig verzadigd was en heb daar tijdens de corona tijd gebruik van gemaakt. En dat terwijl ik niet sneller was dan de rest, en niet altijd goedkoper. Maar puur en alleen service en bereikbaarheid, ik kon daarbij custom wensen van de klant vervullen die andere partijen vaak niet konden beantwoorden.. Het is / was een niche markt maar hij was al aardig gevuld maar ik dacht alleen dat ik het beter kon dan de rest en daar focuste ik mij op.

Ik heb zelf een beetje moeite met de aannames in dit topic die gedaan worden. Vanuit een stukje tekst kunnen wij niet de rest van het verhaal zien en dat maakt het lastig.
dizzytal schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat je deels gelijk hebt, maar wat ik mis in het verhaal van TS is welke kans hij ziet...
Zoals hierboven, dat is ook lastig te zien / lezen vanuit een stukje tekst met een paar regels.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
SgtElPotato schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:29:

Dat is een vraag die alleen TS kan beantwoorden. Wij kunnen op een forum niet zien hoe hij zich kan onderscheiden van de rest en wie weet heeft ie goede punten waardoor hij zich inderdaad goed kan onderhscheiden van de rest.

Ik ben zelf ook in een markt gesprongen die aardig verzadigd was en heb daar tijdens de corona tijd gebruik van gemaakt. En dat terwijl ik niet sneller was dan de rest, en niet altijd goedkoper. Maar puur en alleen service en bereikbaarheid, ik kon daarbij custom wensen van de klant vervullen die andere partijen vaak niet konden beantwoorden.. Het is / was een niche markt maar hij was al aardig gevuld maar ik dacht alleen dat ik het beter kon dan de rest en daar focuste ik mij op.

Ik heb zelf een beetje moeite met de aannames in dit topic die gedaan worden. Vanuit een stukje tekst kunnen wij niet de rest van het verhaal zien en dat maakt het lastig.

Zoals hierboven, dat is ook lastig te zien / lezen vanuit een stukje tekst met een paar regels.
Nou sorry, maar in dat stukje text van jouw lees ik al meer kansen dan dat wat in de topic start staat. Op zich geen probleem natuurlijk, maar ik (en meerdere) vragen alleen aan TS wat hij voor kansen ziet, waarom 'hij'..
Jij geeft dat redelijk duidelijk aan; behoefte aan maatwerk die bestaande partijen niet konden vervullen. Dat is een kans (en Corona wat natuurlijk sowieso heel veel nieuwe kansen heeft geboden), zoiets haal ik niet uit het verhaal of de reactie van TS.

Neemt inderdaad niet weg dat hij die ziet of denkt te zien, maar dat is niet echt duidelijk en zou wel veel kunnen helpen in de kwaliteit van de reacties.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik zal dus echt verder moeten kijken naar hoe en wat. En waar ik me op moet richten.

Qua klantenkring of groep die ik aanspreek, zijn dit natuurlijk de particulieren of kleine bedrijven die een start willen maken met bijvoorbeeld on-prem of wat dan ook.

Qua overige hardware en smartphones, die haal ik gewoon bij de groothandel en de smartphones worden afgehandeld door de dropshipper, die doet alles. Ik heb dit ook expliciet aangegeven op mijn webshop. Ik wil niet bij de kassa belanden waar niemand weet wat er gebeurt.

In het geval van garantie heb ik dat nog niet behandeld omdat er geen klantenkring is.
Standaard 14 dagen bedenktijd, en je kunt hem ongeopend via PayPal terugsturen.

Als hij kapot is, zal dat aangegeven moeten worden en moet je een formulier invullen.
Als het onze fout is, krijg je natuurlijk een nieuwe terug en anders moeten we er dieper op ingaan.

Voorlopig doen we, zoals al meerdere keren gezegd, alles on-prem of in ieder geval niet in de cloud zoals Shopify. Dus echt hosting en dan Opencart totaal kosten tot nu toe met wat extra werk 500é, ik hoef niet zoveel dingen meer aan te passen. Hier en daar wat devs voor dingen die ik niet zelf kan doen, maar goed is niet zo duur.

Bankieren wordt gewoon door mij berekend. Ik heb hier in Duitsland een belastingvrije regeling van maximaal 22.500é *getrouwd* dus ze kijken hoeveel ik aan alles moet betalen. Ze kijken dan naar mijn inkomen, dat van mijn vrouw etc etc.
Maar aangezien ik dit voorlopig niet ga halen, kan ik rustig slapen.
Ik maak ook gebruik van bedrijven als FINOM, een fintechbedrijf dat ik heb gekozen voor een bank *die gewoon is aangesloten op Solaris Deutschland*.

Ik heb hier nog geen accountant nodig, ik heb een accountant voor mijn normale baan. Ik moet sowieso mijn externe inkomsten opgeven, dus ik geef gewoon de inkomsten op papier van mijn bedrijf op en mijn belasting wordt berekend en mijn salaris. Dat is allemaal prima.

Mijn punt is en blijft, hoe krijg ik publiciteit. Op eBay had ik problemen, omdat mijn oude BTW-nummer niet werd verwijderd, en ik had in de tussentijd een nieuw moeten krijgen, maar ze hebben mijn account niet gesloten. En nu heb ik dus een probleem.

Ik WIL mijn producten aanbieden op tweakers, maar dat is alleen voor België en Nederland.

Ook de ruimte waar ik het nu doe is natuurlijk gewoon onder eigen rekening. Wat i kkan doen is natuurlijk.
Kosten berekenen voor Internet wat ik gebruik, de verwarming, de meubels.
Maar omdat ik nog geen sales heb brengt me dat heleaal niets.

[ Voor 26% gewijzigd door theduke1989 op 26-07-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
dizzytal schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Nou sorry, maar in dat stukje text van jouw lees ik al meer kansen dan dat wat in de topic start staat. Op zich geen probleem natuurlijk, maar ik (en meerdere) vragen alleen aan TS wat hij voor kansen ziet, waarom 'hij'..
Jij geeft dat redelijk duidelijk aan; behoefte aan maatwerk die bestaande partijen niet konden vervullen. Dat is een kans (en Corona wat natuurlijk sowieso heel veel nieuwe kansen heeft geboden), zoiets haal ik niet uit het verhaal of de reactie van TS.

Neemt inderdaad niet weg dat hij die ziet of denkt te zien, maar dat is niet echt duidelijk en zou wel veel kunnen helpen in de kwaliteit van de reacties.
Fair enough. Al kwamen mijn eerste sales niet vanwege het maatwerk. Dat heb ik pas later toegevoegd.

Ja klopt wel hoor, maar het is de vraag of hij dan wel betere reacties zou krijgen.

@theduke1989

Wat je ook kunt doen is koude acquisitie. Dat betekend het bellen van nieuwe bedrijven of bedrijventerreinen afgaan en binnenlopen en op de man af vragen wat ze nodig hebben en of je ze kunt helpen of iets kunt verkopen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 13:44
Wat je ook kunt doen is koude acquisitie. Dat betekend het bellen van nieuwe bedrijven of bedrijventerreinen afgaan en binnenlopen en op de man af vragen wat ze nodig hebben en of je ze kunt helpen of iets kunt verkopen.
Neen in 99 van de 100 gevallen word dat niet geapprecieerd.
De persoon die ze vaak als eerste te pakken krijgen is iemand achter een balie of telefoon, die heeft er geen verstand van, die stuurt het door naar iemand die er wel verstand van heeft, maar die heeft alles al en dus niks nodig.

En als ze het wel nodig hadden, was het al besteld. <- inherent aan iemand die zijn verstand gebruikt

Dus gewoon niet binnen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

nog los ervan dat je niet zomaar voor verkoop iedereen en alles mag bellen.

Begin eens met het maken van een gedegen business plan en zet voor jezelf op papier wie je klanten zijn. En vervolgens waar die klanten veel te vinden zijn en welke problemen zij ondervinden die jij kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
T-Forever schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Neen in 99 van de 100 gevallen word dat niet geapprecieerd.
De persoon die ze vaak als eerste te pakken krijgen is iemand achter een balie of telefoon, die heeft er geen verstand van, die stuurt het door naar iemand die er wel verstand van heeft, maar die heeft alles al en dus niks nodig.

En als ze het wel nodig hadden, was het al besteld. <- inherent aan iemand die zijn verstand gebruikt

Dus gewoon niet binnen lopen.
Goed advies ook. TS wil ook B2B verkopen. Koude acquisitie is gewoon een goede verkooptechniek, het kost veel tijd en inzet, maar het is nog steeds effectief.

Dat jij er een hekel aan hebt of denkt dat het niet werkt wil niet zeggen dat het geen verkooptechniek is. Het kost wat tijd en inzet en je zult je verkooppraatje klaar moeten hebben.
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:12:
nog los ervan dat je niet zomaar voor verkoop iedereen en alles mag bellen.
En waarom zou dat niet mogen? Je mag alles en iedereen gewoon benaderen en bellen / mailen etc om je product proberen te verkopen. In de B2B is dit gewoon normaal en zo komen veel (beginnende) bedrijven aan hun klanten. Zeker gezien TS ook aan bedrijven wil gaan verkopen.

8)7

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

Met alle respect, maar als je nog geen paar honderd euro per jaar kunt missen voor de belangrijkste basis van een webshop - de webshop, zou ik eerst wat geld sparen voordat je aan de slag gaat en ook daadwerkelijk kunt inzetten een goede basis en marketing. Je zit nu een beetje met het kip en ei verhaal. Nog los van dat je doelgroep vooral zakelijk is en je die op een andere manier moet bereiken. In jouw geval zul je idealiter eerst met een eigen netwerk aan zakelijke klanten beginnen, die je al kent vanuit (eerder) werk of als zakelijke relatie. Je moet alleen niet gaan concurreren met je werkgever natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

EiT

Als je producten hebt die goedkoper zijn dan elders online gooi je het gewoon op Pepper, Mydealz of neem een koppeling in de pricewatch.

Dat is enige wat je kan doen met zo’n laag budget.

Nu mijn mening:

Je zegt goede prijzen te krijgen en heb het over AP’s en Cisco. Ik kan je nu al vast vertellen dat je niet moet verkijken op de online prijzen. Je kan waarschijnlijk alleen concurreren met enkele stuks.

Mijn ervaring is dat je behoorlijk wat korting krijgt als je die producten via juiste kanaal of in grote aantallen koopt. Cisco kan soms wel oplopen tot 90% korting bij grote projecten.

Voor netwerk apparatuur: grijze import en het opkopen (=risico) van partijen zit de winst, niet via een distributeur waar iedereen inkoopt met betere voorwaarden.

Realistisch gezien: een business plan is er niet voor niets. Als je een beetje onderzoek had gedaan was je er achter gekomen dat:
* licenties: onverzadigde markt. Enige licenties die interessant zijn, zijn de licenties waar je een bepaald gebied mag bedienen. Maar kost je klauwen aan geld aan support ;-).
* mobiele telefoons: zit geen marge op. Wie zijn risico is het als dropshipping of retour zending fout gaat?
* netwerk apparatuur: MKB koopt dit direct bij hun IT dienstverlener, grote bedrijven hebben hun eigen inkoopbeleid met meer korting. Tevens is dit op moment een hele slechte markt (in verleden werd er goed door distributeurs verdiend).
* Je focus nu is MKB en particulieren. Dit zijn direct de meest veeleisende klanten en de kleine marges gaan verloren door retouren en facturen die niet (op tijd) betaald worden.

Als je so graag webshop wilt spelen: zoek een product in een niche markt waar genoeg marge en potentie zit.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
En waarom zou dat niet mogen?
Het mag, maar daar komen verantwoordelijkheden bij kijken, juridisch moeten ze kunnen aantonen dat iemand akkoord heeft gegeven, die akkoord moet op tape staan en anders kan je zakelijk onder zo'n factuur uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
T-Forever schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Het mag, maar daar komen verantwoordelijkheden bij kijken, juridisch moeten ze kunnen aantonen dat iemand akkoord heeft gegeven, die akkoord moet op tape staan en anders kan je zakelijk onder zo'n factuur uit ;)
Huh? Ik denk dat we het over iets anders hebben. Je mag gewoon koude aquisitie doen bij alle bedrijven die je maar kunt bedenken. 100 telefoontjes per dag en met een beetje geluk vind je zo nieuwe klanten.

Maar ik denk dat je in de war bent met het meteen sluiten van een verkoop. Je gaat natuurlijk eerst een offerte sturen en pas als ze akkoord geven een product leveren...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
Ja ik reageer natuurlijk op jouw zin, waarin je aangeeft te willen bellen voor verkoop........

[ Voor 3% gewijzigd door T-Forever op 27-07-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

SgtElPotato schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:24:
En waarom zou dat niet mogen? Je mag alles en iedereen gewoon benaderen en bellen / mailen etc om je product proberen te verkopen.
Je mag consumenten echt niet out-of-the-blue gaan mailen, en zelfs zomaar bellen is best een dingetje.
In de B2B is dit gewoon normaal
Voor bedrijven gelden andere regels dan voor particulieren. Dat is een heel belangrijk onderscheid waar ook de TS zich heel goed van bewust moet zijn.

Niet alleen op het gebied van acquisitie, maar bijvoorbeeld ook een AVG.
Daarnaast hebben consumenten het recht om binnen 14 dagen van hun aankoop af te zien, maar verwachten bedrijven een SLA-stile garantieafhandeling. Die gaan geen twee weken wachten tot de leverencier van de TS een vervangend apparaat opstuurt.[/quote]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook zakelijk mag je niet zomaar bellen. Ja je mag het algemene nummer bellen en die zullen je afpoeieren. Ga je online medewerkers zoeken om die te bellen ben je fout bezig. Helaas heel veel bedrijven die het zo wel proberen maar naam en directe contact gegevens zijn persoons gegevens. Die mag je dus niet gebruiken en dat maakt koude acquisitie ineens best lastig.

99.9999% gaat je niet te woord staan als je niet weet wie je moet hebben.

Je geeft aan goed in it te zijn. Ik zou kijken of je een totaal ontzegging kan aanbieden voor netwerk. Genoeg kleine ondernemers die al dat gezeur niet willen. Probleem is wel dat je dan ook snel en goed bereikbaar zal moeten zijn als iets niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Ik geef toch echt duidelijk aan dat het om B2B gaat. En die bedrijven mag je gewoon bellen gezien TS ook aan bedrijven wil gaan verkopen. Daarnaast gaat het wel erg ver om online medewerkers te zoeken en die te gaan bellen? Ik heb het gewoon over koude aquisitie niks meer niks minder. Geen stalk gedrag of iets.

En over die SLA dat ligt aan de afspraken. Als jij gewoon een simpele leverancier bent die snel en goedkoop zijn spulletjes kan leveren zonder SLA of andere afspraken ben je gewoon een verkoper. Simpel.

9 van de 10 zullen je weg sturen, maar 1 van de 10 heb je maar nodig. Heb met genoeg contacten / bedrijven samen gewerkt omdat ze mij eerst belde. Als je maar interessant genoeg bent maken ze tijd voor je.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

9 van de 10? In 2010 misschien... zelfs bij kleine bedrijven is het steevast telefonisch alles afkappen. Stuur maar een email in het beste geval. Die vervolgens in het spam filter beland want je domein heeft nog geen enkele autoriteit en je wilt wat verkopen.

Dus je mag blij zijn als 1 op de 10.000 reageert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 10:15
SgtElPotato schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:51:
Ik geef toch echt duidelijk aan dat het om B2B gaat. En die bedrijven mag je gewoon bellen gezien TS ook aan bedrijven wil gaan verkopen.
Wel even opletten bij eenmanszaken. Die vallen onder dezelfde regels als particulieren.
https://www.rijksoverheid...voor-telefonische-verkoop
Pagina: 1