Ik wil een 2de tp link SG2218 aanschaffen. Nu wil ik deze aan de bestaande koppelen dmv de SFP poort. Welke SFP module moet ik aanschaffen om dit voor elkaar te krijgen?
Vraag
Alle reacties
Welke je wil.. Je kan dit doen met een DAC (koperen kabel met SFP connectoren), met een (optic) transceiver hierbij kan je kiezen uit multimode of single mode. Of je kan kiezen voor een RJ45 transceiver waar je gewoon een UTP kabel in kan pluggen.
Hangt af van de afstand welke je wil overbruggen 0-3 meter > DAC, RJ45 0-100 meter, 0-300 meter (ongeveer) multimode fiber > 0-10KM single mode.
Hangt af van de afstand welke je wil overbruggen 0-3 meter > DAC, RJ45 0-100 meter, 0-300 meter (ongeveer) multimode fiber > 0-10KM single mode.
Waarom wil je via SFP, alle normale RJ45 poorten vol (ook van de 2e switch)?Chuck-N0rr1s schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:16:
Ik wil een 2de tp link SG2218 aanschaffen. Nu wil ik deze aan de bestaande koppelen dmv de SFP poort.
Gaat om een 30cm. Met glas heeft voorkeur simpel weg om de ervaring
. Zat te denken aan deze; TL-SM311LS. Gewoon plug n play?
Daar zijn ze toch voor? En ja alle 16 zitten al vol en die andere gaan ook makkelijk volNielson schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:39:
[...]
Waarom wil je via SFP, alle normale RJ45 poorten vol (ook van de 2e switch)?
Zeker, maar indien je nog poorten vrij had dan kan weinig op tegen de kosten van een patchkabeltje.Chuck-N0rr1s schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:06:
[...]
Daar zijn ze toch voor? En ja alle 16 zitten al vol en die andere gaan ook makkelijk vol
ik zou zoiets doen:Chuck-N0rr1s schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:41:
Gaat om een 30cm. Met glas heeft voorkeur simpel weg om de ervaring. Zat te denken aan deze; TL-SM311LS. Gewoon plug n play?
uitvoering: Ubiquiti Networks SFP+ DAC Patch Cable (0,5 meter) Zwart
Als hij geen Ubiquiti netwerk apparatuur heeft dan - hoewel deze wel zal werken - heeft deze weinig toegevoegde waarde voor de prijs.
Als je niet heel veel haast hebt kun je een DAC kabel via aliexpress bestellen anders is elke andere DAC kabel ook prima.
Had in de pricewatch gezocht, dit was de 1-na goedkoopste die ik kon vindenFlans schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:49:
[...]
Als hij geen Ubiquiti netwerk apparatuur heeft dan - hoewel deze wel zal werken - heeft deze weinig toegevoegde waarde voor de prijs.
Als je niet heel veel haast hebt kun je een DAC kabel via aliexpress bestellen anders is elke andere DAC kabel ook prima.
Goedkope en goede DAC kabels kan je ook bij fs.com vinden: https://www.fs.com/de-en/products/156921.html?now_cid=1172
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Alleen zonde om een SFP+ DAC kabel te nemen voor een switch die geen SFP+ doet maar alleen SFP (1Gbit). Dat kan dus nog goedkoperDr Pro schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:42:
[...]
Had in de pricewatch gezocht, dit was de 1-na goedkoopste die ik kon vinden
FS.com is dan echt wel een aanrader. TP-Link heeft ze niet eens in het assortiment.
I reject your reality and substitute my own
Pagina: 1