Domeinnaam en email voor meerdere jaren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
Email is heel belangirjk en ik wil dat goed gaan reglen. Daarom wil ik email met een eigen domeinnaam om zelf in control van mijn mails te zjin. Een eigen mailserver op een VPS draaien zie ik niet zitten vanwege anti-spam maatregeles en black-lists.

Ik heb wel een domeinnaam met hostingpakket maar dat bevalt mij niet goed, omdat:
  • Het domein is moeilijk te spellen als ik een email adres (mondeling) moet doorgeven
  • De email van de huidige webhost is onbetrouwbaar: verstuurde mails komen soms niet
  • De email van de huidige webhost is onbetrouwbaar: aan mij gestuurde mails worden soms niet ontvangen
  • Verlengen is elke keer stressvol omdat de domiennaam pas na de deadline wordt verlengt door de webhost
  • Het is niet mogelijk om de domeinnaam voor meer dan 1 jaar te registreren
  • Ik ben door overnames in hostingland al 2x meeverhuist
  • Er is een maximaal aantal aliassen dat ik mag gebruiken
Wat ik heel belangrijk vind is dit:
  • Minimaal 10 unieke mailboxes mogelijk zijn
  • Bij voorkuer onbeperkt aliassen die ik voor spam-gevoelige zaken kan gebruiken (en weer weggooien)
  • Email moet betrouwbaar zijn in uptime en geen mails meer kwjit raken
  • Domeinnaam (en mail-dienst) voor meer dan 1 jaar vastleggen, voorkeur 5 of 10 jaar
  • IMAP ondersteuning voor offline emails beheren op de computer
Ik heb deze varianten in overweging:
  • Domeinnaam registreren bij een registar maar ergens anders hosten
  • Domeinnaam registreren bij een registar en koppelen aan een online maildienst
  • Domeinnaam registreren en hosten bijeen betrouwbare webhost
  • Domeinnaam registreren en aliassen in externe dienst managen zoals addy.io
Mijn vragen die ik heb:
  1. Zijn er nog andere varianten die ik kan overwegen?
  2. Waar kan ik een domeeinnaam voor meerdere jaren registeren?

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 17:03
Geen andere optie, maar ik heb zelf mijn domein bij transip staan. Het domein staat daar gewoon goed. Als mail provider gebruik ik Office 365. Dat is exchange, dus geen IMAP maar voldoet wel aan de onderliggende eis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 08:25
Ik heb alles bij Proton draaien, erg tevreden mee. Overgestapt van Microsoft Office 365.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:36
Hier ook mijn domein geregistreerd bij transip. Vernieuwen van het domein gebeurt automatisch en zonder zorgen.

Zelf host ik een VPS bij Hetzner met daarop mailcow.

Nooit problemen gehad met mijn mailadressen/emails die als spam worden gemeld of blacklists

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Erwin537 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:23:
Geen andere optie, maar ik heb zelf mijn domein bij transip staan. Het domein staat daar gewoon goed. Als mail provider gebruik ik Office 365. Dat is exchange, dus geen IMAP maar voldoet wel aan de onderliggende eis.
Bij TransIP kan je een domein maar voor 1 jaar registreren. Ik zou voor langer willen registreren.
Microsoft exchange wil ik niet gebruiken want ik heb geen Microsoft in huis. Ik gebruik Thunderbird met IMAP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Apollyon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:34:
[...]

Bij TransIP kan je een domein maar voor 1 jaar registreren. Ik zou voor langer willen registreren.
Het is gewoon doorlopend. Je betaalt per jaar, that's it.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 06:33

De Nelis

en anders maar niet...

Domein zal nagenoeg altijd per jaar gaan, maar met automatische incasso merk je er natuurlijk niets van. Ik heb mn domein bij cloud86 en de mail via proton, werkt prima.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Protax schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:31:
Ik heb alles bij Proton draaien, erg tevreden mee. Overgestapt van Microsoft Office 365.
Proton is leuk als alternatief voor Goole. IMAP support is wel iets moeilijker met een mail-bridge die je moet draaien.

Heb je bij Proton een familie account nodig als ik en mijn vriendin elk email adres met een eigen mailbox willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 19:20

jurroen

Security en privacy geek

Apollyon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:34:
[...]

Of dat daadwerkelijk nut heeft is ook afhankelijk van de TLD. Bijvoorbeeld voor de .NL zone kan dat niet. Sommige registrars bieden die optie wel (bij de .NL zone) maar dan dien je het te zien als een afspraak / overeenkomst tussen jou en de registrar. En dus niet daadwerkelijk een registratie van X jaren bij de registry.

Daarnaast, ook afhankelijk van de TLD en registrar, een domein kan lang niet altijd verhuist worden met behoud van de registratieperiode.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
jurroen schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:49:
Of dat daadwerkelijk nut heeft is ook afhankelijk van de TLD. Bijvoorbeeld voor de .NL zone kan dat niet.
In een howto in een computer magazine zag ik zelfs een registratie termijn van 10 jaren!
Voor .NL kan dat niet maar bij een .COM of .IO zou het wel kunnen?

[ Voor 175% gewijzigd door Apollyon op 25-07-2024 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 06:33

De Nelis

en anders maar niet...

Apollyon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:48:
[...].

Heb je bij Proton een familie account nodig als ik en mijn vriendin elk email adres met een eigen mailbox willen?
Ja dat heb je dan wel nodig als je meerdere boxen wilt. Anders is het alleen aliassen voor 1 box.

En ze hebben tegenwoordig hun eigen client zodat de bridge overbodig is.

[ Voor 20% gewijzigd door De Nelis op 25-07-2024 17:55 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
Volgens mij doet TransIP alleen jaarlijks vernieuwen. Dit gebeurt automatisch en zonder zorgen.

Zolang je de rekening betaald en niet zelf hebt opgezegd zal TransIP je domein vernieuwen.

(in mijn geval al +/- 10 jaar een tevreden gebruiker)

Edit: Ik ken geen partij die meerdere jaren aanbiedt.

[ Voor 10% gewijzigd door a.boogerd op 25-07-2024 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 19:20

jurroen

Security en privacy geek

Apollyon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:52:
[...]

In een howto in een computer magazine zag ik zelfs een registratie termijn van 10 jaren!
Voor .NL kan dat niet maar bij een .COM of .IO zou het wel kunnen?
De .com TLD heeft die optie wel. Voor .io is het een hele andere registry, zo te zien is het daar ook een optie.

Ik kan wel aanraden om vooraf goed na te zoeken hoe de beoogde registrar meerdere jaren afhandelt. Want, dat het bij de TLD kan en de registrar de optie aanbiedt wil ook nog niet zeggen dat het dusdanig wordt geregistreerd.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
Voor de mailserver hosting zou je kunnen kijken naar Mailcow Hosting

1 domein 20GB => 20 mailboxen => unlimited aliases voor €8.90 pm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Overweeg voor je mail eens Soverin.net: https://soverin.net/

Zij doen echt enkel mail en hebben privacy hoog in het vaandel staan en is een NL partij. Ik heb daar prive ook al mijn mail neer gezet. Ik wilde het ook niet meer zelf hosten.

Waarom zou je voor enkele jaren vooruit willen betalen overigens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

In het verleden bij Antagonist gezeten. Daar kon je voor 3 jaar betalen dan kreeg je korting. Let op dan moet je zelf wel je verlenging in de gaten houden. Met jaarlijks incasso heb je daar geen last van.

Aangezien die een beetje aan de prijs werd. Ben ik zelf naar intention gegaan (overal voor mij het geschikte, kan bij jou net iets anders zijn.)

mijn.host, weboke, intention, cloud86 prima alternatieven (die 4 zijn ook nog zelfstandig). Ieder heeft zijn eigen voor en nadelen.

Mijn.host is extreem goedkoop met .NL.

Hoe het verder allemaal zit welk pakket wat per bedrijf even in Excel bij elkaar hangen.

Weboke word redelijk aan de prijs als je veel opslag wilt en meerdere domeinen.

Email pakket gaat hem denk ik niet worden. Pak er een betreffende hosting pakket bij (dan krijg je iets meer opslag en mailboxen dan email only).

Daarna jaarlijks incasso. Net zoals hier TransIP ook al is genoemd.

@Snow_King Dat meerdere jaren ben ik ook benieuwd naar :).

Stel nu goed. Betaal je voor 10 jaar, na 5 jaar word de partij slecht en wil je weg. 5 jaar voor niets betaald. Jaarlijks incasso lijkt mij fijner.

Verder
Het domein is moeilijk te spellen als ik een email adres (mondeling) moet doorgeven
Die naam heb je toch zelf gekozen?

[ Voor 18% gewijzigd door RobbyTown op 25-07-2024 19:27 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 06:20
Hou bij het meerdere jaren vooruit betalen wel rekening met dat de registry dit ondersteund én je hostingprovider ook daadwerkelijk voor die extra jaren registreert. Anders ben je die kosten kwijt als je gaat verhuizen.

Om het even concreet te maken: een .nl kan je niet langer dan een jaar vastleggen. Als een hoster jou voor 5 jaar laat betalen en je laat het domein na 3 jaar verhuizen naar een andere provider ben je die extra 2 jaar kwijt en ben je overall alsnog flink duurder uit.

Vrijwel alle hostingproviders laten je rustig voor meer jaren betalen maar leggen het domein maar voor 1 jaar vast en verlengen dat vervolgens jaarlijks.

En dan heb je ook nog de praktijk dat je straks 10 jaar je domein vooruitbetaald, de eerstvolgende verlengdatum in 2034 ligt, je je domein verhuisd en je nieuwe provider weer netjes elk jaar (dubbel) gaat factureren. Ook dit is een vrij normale gang van zaken.

Kortom: registreer je domein gewoon voor 1 jaar en laat die jaarlijks verlengen. Linksom of rechtsom de goedkoopste optie op de langere termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Kijk voor goede en goedkope mail eens naar https://mxroute.com/

Hebben een lifetime abonnement voor $129. Het is echter maar 10gb in totaal.
Zelf heb k dat een 3-jarig pakket afgenomen, 100gb voor $150

Tijdens Black Friday hebben ze ook altijd super deals.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 18:51
Is niet moeilijk en heel betaalbaar.

Heb al jaren mijn eigen domein bij verschillende providers gehad (op dit moment Vimexx, maar ga over een paar maanden weer eens rondkijken naar iets moderners).

Verschillende mailboxen voor diverse personen (ongeveer 2GB per box)
Onbeperkt email aliases aanmaken voor diverse accounts. Uptime 99,9%

Kost me gemiddeld een paar tientjes per jaar inclusief domein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 18:40
als eens gekeken naar https://migadu.com/ ?
mail provider in zwitseland. unlimited mailboxen / aliases

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Apollyon schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:12:
Email is heel belangirjk en ik wil dat goed gaan reglen. Daarom wil ik email met een eigen domeinnaam om zelf in control van mijn mails te zjin. Een eigen mailserver op een VPS draaien zie ik niet zitten vanwege anti-spam maatregeles en black-lists.

Ik heb wel een domeinnaam met hostingpakket maar dat bevalt mij niet goed, omdat:
  • Het domein is moeilijk te spellen als ik een email adres (mondeling) moet doorgeven
  • De email van de huidige webhost is onbetrouwbaar: verstuurde mails komen soms niet
  • De email van de huidige webhost is onbetrouwbaar: aan mij gestuurde mails worden soms niet ontvangen
  • Verlengen is elke keer stressvol omdat de domiennaam pas na de deadline wordt verlengt door de webhost
  • Het is niet mogelijk om de domeinnaam voor meer dan 1 jaar te registreren
  • Ik ben door overnames in hostingland al 2x meeverhuist
  • Er is een maximaal aantal aliassen dat ik mag gebruiken
Wat ik heel belangrijk vind is dit:
  • Minimaal 10 unieke mailboxes mogelijk zijn
  • Bij voorkuer onbeperkt aliassen die ik voor spam-gevoelige zaken kan gebruiken (en weer weggooien)
  • Email moet betrouwbaar zijn in uptime en geen mails meer kwjit raken
  • Domeinnaam (en mail-dienst) voor meer dan 1 jaar vastleggen, voorkeur 5 of 10 jaar
  • IMAP ondersteuning voor offline emails beheren op de computer
Ik heb deze varianten in overweging:
  • Domeinnaam registreren bij een registar maar ergens anders hosten
  • Domeinnaam registreren bij een registar en koppelen aan een online maildienst
  • Domeinnaam registreren en hosten bijeen betrouwbare webhost
  • Domeinnaam registreren en aliassen in externe dienst managen zoals addy.io
Mijn vragen die ik heb:
  1. Zijn er nog andere varianten die ik kan overwegen?
  2. Waar kan ik een domeeinnaam voor meerdere jaren registeren?
Kijk eens bij cloud86. Ik heb nagenoeg dezelfde eisen en ben er erg tevreden mee.

Always bet on Huub

Pagina: 1