Omdat ik een paar computers heb waar ik weleens op locatie toegang nodig heb, heb ik de Windows Remote Desktop ingesteld. De poort wordt geforward en alles is ingesteld. En alles werkt (in principe).
Om het mezelf makkelijker te maken heb ik daarom 3 .RDP bestanden voor elke computer waar ik regelmatig op moet zijn.
Maar.....
Als ik aan het begin van de dag computer1.rdp open, dan wordt er gewoon verbinding gemaakt. Geen probleem.
Daarna sluit ik deze verbinding af en open ik computer2.rdp, maar kan krijg ik de melding dat hij niet in kan loggen. Ik moet dan eerst op [START] klikken, daar "Verbinding met extern bureaublad" openen en in dat venstertje navigeren naar computer2.rdp en deze via deze weg openen.
En dan werkt alles prima.
Vervolgens sluit ik ook deze verbinding weer af en open ik wederom computer1.rdp. Deze geeft nu ineens een foutmelding. Net zoals hierboven moet ik eerst "Verbinding met extern bureaublad" openen, het RDP bestand handmatig openen en dan werkt alles prima.
Als ik daarna computer3.rdp wil openen krijg ik ook weer die foutmelding. En moet ik handmatig het RDP bestand openen om vervolgens probleemloos in te kunnen loggen.
Vreemde conclusie:
- Het eerste RDP bestand na het opstarten van de computer werkt prima
- Wisselen door het RDP bestand te openen om naar een ander extern bureaublad te gaan geeft een foutmelding
- Wisselen door het RDP bestand handmatig te openen in de Remote Desktop werkt probleemloos
- Nadat ik succesvol ingelogd ben op een andere computer, vervolgens de verbinding verbreek en weer opnieuw open (door het RDP bestand te openen) werkt wel
Hieronder een voorbeeld van mijn RDP bestand:
Doe ik iets verkeerd, zie ik een instelling over het hoofd?
Het globale doel is dat ik simpelweg het RDP bestand hoef te openen om in te loggen. Ook wanneer ik zojuist de verbinding met een andere computer heb afgesloten.
Om het mezelf makkelijker te maken heb ik daarom 3 .RDP bestanden voor elke computer waar ik regelmatig op moet zijn.
Maar.....
Als ik aan het begin van de dag computer1.rdp open, dan wordt er gewoon verbinding gemaakt. Geen probleem.
Daarna sluit ik deze verbinding af en open ik computer2.rdp, maar kan krijg ik de melding dat hij niet in kan loggen. Ik moet dan eerst op [START] klikken, daar "Verbinding met extern bureaublad" openen en in dat venstertje navigeren naar computer2.rdp en deze via deze weg openen.
En dan werkt alles prima.
Vervolgens sluit ik ook deze verbinding weer af en open ik wederom computer1.rdp. Deze geeft nu ineens een foutmelding. Net zoals hierboven moet ik eerst "Verbinding met extern bureaublad" openen, het RDP bestand handmatig openen en dan werkt alles prima.
Als ik daarna computer3.rdp wil openen krijg ik ook weer die foutmelding. En moet ik handmatig het RDP bestand openen om vervolgens probleemloos in te kunnen loggen.
Vreemde conclusie:
- Het eerste RDP bestand na het opstarten van de computer werkt prima
- Wisselen door het RDP bestand te openen om naar een ander extern bureaublad te gaan geeft een foutmelding
- Wisselen door het RDP bestand handmatig te openen in de Remote Desktop werkt probleemloos
- Nadat ik succesvol ingelogd ben op een andere computer, vervolgens de verbinding verbreek en weer opnieuw open (door het RDP bestand te openen) werkt wel
Hieronder een voorbeeld van mijn RDP bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| screen mode id:i:2 use multimon:i:0 desktopwidth:i:1920 desktopheight:i:1080 session bpp:i:32 winposstr:s:0,3,0,0,800,600 compression:i:1 keyboardhook:i:2 audiocapturemode:i:0 videoplaybackmode:i:1 connection type:i:7 networkautodetect:i:1 bandwidthautodetect:i:1 displayconnectionbar:i:1 enableworkspacereconnect:i:0 disable wallpaper:i:0 allow font smoothing:i:0 allow desktop composition:i:0 disable full window drag:i:1 disable menu anims:i:1 disable themes:i:0 disable cursor setting:i:0 bitmapcachepersistenable:i:1 full address:s:computer.domeinnaam.nl:1234 audiomode:i:0 redirectprinters:i:0 redirectlocation:i:0 redirectcomports:i:0 redirectsmartcards:i:1 redirectwebauthn:i:1 redirectclipboard:i:1 redirectposdevices:i:0 autoreconnection enabled:i:1 authentication level:i:0 prompt for credentials:i:0 negotiate security layer:i:1 remoteapplicationmode:i:0 alternate shell:s: shell working directory:s: gatewayhostname:s:computer.domeinnaam.nl:1234 gatewayusagemethod:i:4 gatewaycredentialssource:i:4 gatewayprofileusagemethod:i:0 promptcredentialonce:i:0 gatewaybrokeringtype:i:0 use redirection server name:i:0 rdgiskdcproxy:i:0 kdcproxyname:s: enablerdsaadauth:i:0 drivestoredirect:s: domain:s:BLABLABLA username:s:Blablabla |
Doe ik iets verkeerd, zie ik een instelling over het hoofd?
Het globale doel is dat ik simpelweg het RDP bestand hoef te openen om in te loggen. Ook wanneer ik zojuist de verbinding met een andere computer heb afgesloten.