Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconerHG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
Heeft iemand een suggestie voor een eenvoudige ITAM cloud dienst voor een kleine organisatie?

Ik zie vooral veel grote applicaties die er ook service tickets etc in doen. Het gaat ons vooral om hardware beheer te verbeteren en eventueel ook software licenties.

Iets als Jira Service Management of Service Now is echt veel te groot voor ons.

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via FalconerHG op 13-08-2024 14:28)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Wij maken gebruik van IT Glue, is een documentmanagement systeem maar ook uitgebreide mogelijkheden met 3e partijen dmv API. (N-Able RMM/NinjaOne)

Maar qua soft- en hardwarebeheer en de registratie hiervan staat IT Glue bij ons centraal.

Idealiter zoek je dus ook een RMM tool, dan ben je ca 3 euro per device kwijt schat ik in. Heb je rapportage en management.

Wil je gratis in een selfhosted omgeving draaien, kan je eens kijken naar Snipe-IT.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 13-08-2024 14:23 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bedoel je zoiets als ze bieden op it-inzicht.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconerHG
Yes, dat ziet er prima uit voor ons doel. Lijkt alleen beschikbaar voor scholen. Ik ga er wat dieper in, dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

FalconerHG schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:56:
Heeft iemand een suggestie voor een eenvoudige ITAM cloud dienst voor een kleine organisatie?
Op welke termen heb je allemaal al gezocht? Wat je eigenlijk zoekt is een CMDB beheer tool. Ik denk dat je op die term best wel wat kunt vinden...

Maar... dan nog valt of staat het met je eisen en wensen. Wat zijn deze? Waarom zou een Excel bestand bijvoorbeeld niet voldoen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FalconerHG
Dank voor je reply. Ook inderdaad gezocht op CMDB maar nog niet extensief. Kwam een ander projectje tussen.

Het kan in Excel maar daar mis je goede tracking. Degene die er verantwoordelijk voor is is redelijk precies maar we merken dat het toch af en toe niet helemaal klopt. Het is net wat teveel informatie.

We zoeken echt iets eenvoudigs. Registratie van wie welke hardware en software heeft. Dus dan hebben we het over "wie, wat, in welke categorie, vanaf wanneer, tot wanneer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:02

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Wij maken gebruik van IT Glue, is een documentmanagement systeem maar ook uitgebreide mogelijkheden met 3e partijen dmv API. (N-Able RMM/NinjaOne)

Maar qua soft- en hardwarebeheer en de registratie hiervan staat IT Glue bij ons centraal.

Idealiter zoek je dus ook een RMM tool, dan ben je ca 3 euro per device kwijt schat ik in. Heb je rapportage en management.

Wil je gratis in een selfhosted omgeving draaien, kan je eens kijken naar Snipe-IT.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 13-08-2024 14:23 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FalconerHG
Quad schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:20:

IT Glue lijkt goed te passen, ga ik even induiken, thanks!

Ik vond ondertussen ook deze:
https://demo.bluetallyapp.com/

Ziet er ook veelbelovend uit.
Pagina: 1