1440p gaming desktop ~€750

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEI096
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-09 15:31
Ik mag eindelijk een pc gaan bouwen voor m’n broertje, hij krijgt van mij een case en m’n huidige GPU.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p resolutie met minimaal een stabiele 60 fps, bij voorkeur richting de 100 fps voor oudere games.
- PUBG
- Wat simulatie games zoals truck simulator etc
- GTA 5 + de toekomstige GTA

Wat mag het systeem gaan kosten?
€750, exclusief monitor, GPU en randapparaten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb ooit de corsair vengeance c70 military green in veelvoud ingeslagen omdat ik graag drie dezelfde ogende desktops wilde bouwen voor mij en m’n broers. Verder krijgt hij mijn 1080ti tot er een keer budget is voor een nieuwe kaart en wat case fans.
De monitor waar hij zelf mee kwam staat ook in de lijst, mocht er voor dat bedrag een beter alternatief zijn hoor ik het graag, dit leek me een prima 1440p scherm, los van of curved je ding is. :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenAsus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair Vengeance C70 (Military Green)€ 0,-€ 0,-
1MonitorsMSI G27CQ4 E2 Zwart€ 179,-€ 179,-
Totaal€ 179,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bovenstaande gecombineerd met de onderdelen uit de BBG en wat randapparatuur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, als het maar werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Misschien dat er nog wat RGB fans aan te pas komen uiteindelijk. Wat upgradeability zou leuk zijn voor de toekomst. Stabiliteit en betrouwbaarheid is het belangrijkste.

Ga je overklokken?
Negatief

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik doe graag een beroep op jullie expertise om te kijken of de combinatie van de BBG met de monitor en GPU gaat worden, of er ruimte voor verbetering is en een mogelijkheid blijft om in de toekomst een nieuwe GPU erin te drukken.

Ik ben gegaan voor het iets betere moederbord en een ATX moederbord past in de case weet ik van mijn huidige setup.

Het is echt een laatste check en vraag om advies omdat het toch zijn eerste pc (en portemonnee) betreft en ik er maar één keer eerder één heb gebouwd. Ik lees veel maar ben niet immuun voor (domme) fouten.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 193,-€ 193,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 179,-€ 179,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 115,90€ 115,90
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition€ 95,38€ 95,38
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 1TB€ 78,90€ 78,90
Totaal€ 692,08

D. J. H.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouwer21000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09 22:46

Bouwer21000

Bigger number better

De uitvoering: AMD Ryzen 5 7500F Tray is een 7600 zonder geintegreerde graphics en qua prijs erg interessant.

Ik zou aanraden om ook de uitvoering: ASRock B650M Pro RS WIFI of uitvoering: Gigabyte B650 EAGLE AX te overwegen als moederbord. Qua specificaties zijn die ook best prima. het enige wat je mist is een paar extra fan headers en bij de Eagle LAN op 1GB ipv 2.5GB, ik weet niet of dat een punt voor je is.

De ram kan nog iets goedkoper: uitvoering: Lexar Thor LD5U16G60C32LG-RGD

Ik zou deze voeding aanraden als alternatief, dit is deze maand een hele goede deal bij megekko: uitvoering: DeepCool PX850G

De NM790 is goed maar wel iets prijzig, ik zou voor een 2TB-SSD gaan zodat je niet al snel hoeft uit te breiden: uitvoering: WD Blue SN580 2TB

Qua koeler is deze vrijwel net zo goed maar een tientje goedkoper: uitvoering: Arctic Freezer 36

Bij elkaar komt het dan zo'n 70 euro goedkoper uit voor vrijwel dezelfde specificaties :)

https://www.youtube.com/watch?v=WRI94x5MEMM