Ervaringen refurbished witgoed producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een wasmachine waar ik flink wat jaartjes mee vooruit kan. Ik ben hier en daar wat rond aan het neuzen en ik zie best wel wat keuze voor ongeveer €600. Is dit een realistisch budget of is dit goedkoop = duurkoop? Ik zie verrassend veel mogelijkheden voor merken waarvan ik denk dat ze kwalitatief goed zijn. Denk aan AEG, Bosch, Miele, Samsung en Whirlpool. Is dat niet een miskoop voor dit budget? Want als deze zo goed zijn, waarom ben je dan zo "gek" om een wasmachine van €1000+ aan te schaffen? Ik wil absoluut geen Beko, OK of ander B merk.

Daarnaast stuitte ik ook op refurbished wasmachines, ook van soortgelijke merken zoals Siemens en Bosch vooral. Hier zou ik rond €350 een wasmachine kunnen kopen met 1 jaar garantie. Is dit het risico waard of zijn jullie ervaringen vooral negatief met refurbished (witgoed) producten?

Alvast bedankt! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 18:58
Refurbished of outlet?

Er zijn namelijk witgoed handelaren die retour partijen opkopen (B-Keuze), daar heb ik prima ervaring mee. Ik zie dat als outlet en niet als refurbished.

Is altijd een risico, want je weet nooit wat er exact met de machine is gebeurd, maar daar is 1 jaar garantie meer dan voldoende voor om achter te komen.

En buiten dat, outlet of niet, heb je altijd recht op een conform product. Geen idee hoe dat exact zit bij een outlet, maar normaliter koop je gewoon een nieuw product die retour is gegaan, of transport schade heeft opgelopen. Dat zijn geen zaken waarbij de werking minder zou zijn dan verwacht.

Kortom, persoonlijk en om mij heen, prima ervaring met B-keuze A-merken.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 20:54
Zoals @Christoxz al aangeeft. Er zijn winkels die withgoed producten verkopen met cosmetische schade. Deze hebben een kras in de zijkant of een deuk in de bovenkant. Werking is 100% en garantie ook.

Als je daar naar gaat kijken kun je leuke deals doen. onze Liebherr vrieskist was nieuw €900 maar omdat deze een loeier van een kras aan de zijkant heeft heb ik deze gekocht voor €450. De zijkant met de kras staat tegen de muur, daar zie ik niks van. Op de sportclub draait een wasmachine met een deuk in het bovenblad, daar staat de droger op. €300 korting op een machine van €700.

Dit was een tweedekans van bol.com maar er zullen hier wel Tweakers zijn die zo de websites/ winkels kunnen noemen.

Als je er niet mee zit dat het product beschdigt is dan kun je leuke deals maken.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik snap niet zo goed waarom je sommige merken als kwalitatief goed bestempelt en andere niet. Ik zou eerder voor een Beko kiezen dan voor een Whirlpool of Samsung.

Verder alle waar naar z’n geld. Refurbished is gewoon tweedehands en dat is wat anders dan tweedekans.

Als je er jaren mee vooruit wil zou ik een middensegment van een redelijk merk kiezen. Niet de budget modellen waarop alles is wegbezuinigd en ook niet het hogere segment met allerhande snufjes.

Denk dan aan een Siemens IQ500 of soortgelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 25-07-2024 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb in 2017 een Miele wasmachine gekocht voor 350 euro, op een nieuwe waterstop na (in 2022 ofzo) doet ie het nog steeds perfect :-) Mijn ervaring is dus prima.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 18:58
nodri2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:23:
Zoals @Christoxz al aangeeft. Er zijn winkels die withgoed producten verkopen met cosmetische schade. Deze hebben een kras in de zijkant of een deuk in de bovenkant. Werking is 100% en garantie ook.

Als je daar naar gaat kijken kun je leuke deals doen. onze Liebherr vrieskist was nieuw €900 maar omdat deze een loeier van een kras aan de zijkant heeft heb ik deze gekocht voor €450. De zijkant met de kras staat tegen de muur, daar zie ik niks van. Op de sportclub draait een wasmachine met een deuk in het bovenblad, daar staat de droger op. €300 korting op een machine van €700.

Dit was een tweedekans van bol.com maar er zullen hier wel Tweakers zijn die zo de websites/ winkels kunnen noemen.

Als je er niet mee zit dat het product beschdigt is dan kun je leuke deals maken.
Buiten bijvoorbeeld Bol of Coolbue met tweedekands producten zijn er vaak ook lokale handeleren met een magazijn vol met B-keuze producten, dan kan je het ook allemaal zien, en beoordelen of de eventuele schade acceptabel is. Tevens de handelaar bij mij in de buurt heeft zelfs regelmatig producten zonder schade. Zijn gewoon retours die niet als nieuw verkocht kunnen worden.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
IKEA heeft nu ook wasmachines en die komen goed uit de testen. Zoiets zou ik eerder kiezen dan een refurbished of tweedehandse.

Zoals de IKEA UDDARP 7 kg voor 299 euro met 5 jaar (!) garantie.

https://www.ikea.com/nl/nl/cat/wasmachines-drogers-20826/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
@Christoxz Thanks! Bij een outlet product zou ik me net wat comfortabeler voelen denk ik want bij een refurbished product weet je al helemaal niet wat er allemaal mee is gebeurd. Ik ga eens naar de lokale witgoed boeren toe!

@nodri2000 Waar heb je de vrieskist aangeschaft?

@Sethro Persoonlijke ervaring en de ervaringen van mensen om me heen. Ik hoor veel negatieve dingen over een Beko bijvoorbeeld. Wat ik in 90% van de gevallen hoor is dat het heel goed werkt tot 2 jaar en dan niets dan ellende is. Online lees ik dit ook heel regelmatig. Voor mij reden om dua geen Beko aan te schaffen. Maar ervaringen zijn voor iedereen anders. De Siemens IQ 500 lijkt mij inderdaad een mooie middenweg! Ik vraag me inderdaad al af hoe betrouwbaar de goedkoopste meuk van de "A merken" is als deze voor (bijna) dezelfde prijzen worden aangeboden als instapmodellen.

@CR2032 Ikea heb ik een dubbel gevoel bij persoonlijk maar dit is puur een gevoel en nergens op gebaseerd omdat ik nooit apparatuur van Ikea gehad heb. Het kan best wel goed uit de testen komen maar is ook getest op levensduur? 299 is natuurlijk niet veel geld, 5 jaar garantie is ook heel netjes! Weet jij toevallig hoe het zit met de levensduur in tests? Ik ga me hier toch ook in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 20:54
itaalol schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:42:

@nodri2000 Waar heb je de vrieskist aangeschaft?
Pfoew, das een hele tijd geleden bij ons in de buurt bij een witgoed boer. Deze stond achter in het magazijn, was teruggebracht ivm die schade.

witgoedoutlet is oa een winkel die dat soort witgoed verkoopt. Als je googled op beschadigt witgoed kopen dan vind je wel de nodige dingen.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:57

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gisteren is mijn "dure" Siemens ExtraKlasse wasmachine kapot gegaan. -O-

Uit de bon bleek dat deze 14 jaar en 1 maand is geworden. Met 850 euro is dat 60 euro per jaar. *O*

Ik ga deze dus niet meer laten repareren met de kans dat binnernkort er alsnog iets anders sneuvelt gezien de leeftijd van dat ding en het verwachtte defect.

Internet zegt: Miele wordt gemiddeld 16 jaar oud......andere (top)merken 10-13 jaar.
voorbeeld voo rwa het waard is: https://www.mediamarkt.nl...nes/levensduur-wasmachine en zo zijn er meer te vinden met deze strekking

Met mijn ervaring ga ik straks dan ook weer gewoon een vrij prijzige SIemens uitkiezen. Ik heb geen behoefte aan snufjes die stofsoorten kunnen herkenen of waterdosering door het wegen van was.

Ik pak dus de iQ300 serie.......brushless motor met 10 jaar garantie.....ExtraKLasse dus 5 jaar garantie op de rest. Hij is iets duurder dan de goedkoopste in deze serie omdat ik Speedpack L wil met o.a. een 15min wasje. Je kunt dus nog wat goedkoper uit zijn in deze serie zonder die ExtraKlasse en andere concessies.

https://www.expert.nl/sie...9nl-extraklasse-372628370

De vorige was Made in Germany...ik ga zo even langs de Expert om even wat info te halen zoals of er nog meer (bouw)kwaliteit-verschil zit tussen de 500 en 300 serie maar met wat uitzoekwerk inmiddels denk ik dat het deze gaat worden.

Mijn ervaring is natuurlijk N=1...maar goed...ik dacht ik deel het even :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
Fraggert schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:00:
Gisteren is mijn "dure" Siemens ExtraKlasse wasmachine kapot gegaan. -O-

Uit de bon bleek dat deze 14 jaar en 1 maand is geworden. Met 850 euro is dat 60 euro per jaar. *O*

Ik ga deze dus niet meer laten repareren met de kans dat binnernkort er alsnog iets anders sneuvelt gezien de leeftijd van dat ding en het verwachtte defect.

Internet zegt: Miele wordt gemiddeld 16 jaar oud......andere (top)merken 10-13 jaar.
voorbeeld voo rwa het waard is: https://www.mediamarkt.nl...nes/levensduur-wasmachine en zo zijn er meer te vinden met deze strekking

Met mijn ervaring ga ik straks dan ook weer gewoon een vrij prijzige SIemens uitkiezen. Ik heb geen behoefte aan snufjes die stofsoorten kunnen herkenen of waterdosering door het wegen van was.

Ik pak dus de iQ300 serie.......brushless motor met 10 jaar garantie.....ExtraKLasse dus 5 jaar garantie op de rest. Hij is iets duurder dan de goedkoopste in deze serie omdat ik Speedpack L wil met o.a. een 15min wasje. Je kunt dus nog wat goedkoper uit zijn in deze serie zonder die ExtraKlasse en andere concessies.

https://www.expert.nl/sie...9nl-extraklasse-372628370

De vorige was Made in Germany...ik ga zo even langs de Expert om even wat info te halen zoals of er nog meer (bouw)kwaliteit-verschil zit tussen de 500 en 300 serie maar met wat uitzoekwerk inmiddels denk ik dat het deze gaat worden.

Mijn ervaring is natuurlijk N=1...maar goed...ik dacht ik deel het even :)
toon volledige bericht
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik was op de Siemens site wasmachines vergelijken en heb zelf deze IQ500's gevonden mét korting:

https://www.siemens-home....glebox=accessoriesOthers/

Deze hebben in ieder geval wel de 15 en 30 minuten wasjes en ik heb deze even vergeleken met de wasmachine die jij hebt gelinkt en zijn voor 90% hetzelfde? Of mis ik hier iets? Edit: ze hebben beide Speedpack L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Refurbished ben ik niet zo'n fan van omdat je niet weet hoe oud het product is en vaak ook niet wat er is vervangen. Interessanter vind ik retour deals met eventueel wat lichte optische schade, bijvoorbeeld een deukje of krasje. Die zijn dan hooguit een paar keer gebruikt en verder nog als nieuw. Dat kan wel interessant zijn mits de korting mooi is.

Ik wil absoluut geen toeters en bellen op een wasmachine + droger. Daarom koop ik altijd de simpelste machines, kan in mijn optiek minder aan kapot gaan. Mijn Bosch wasmachine was €325 en gaat alweer 8 jaar mee en Beko droger van €350 tikt nu de 4 jaar aan. Nog nooit een error, lekkage of andere ongein gehad.

Machines van 800 tot 1000 euro vind ik onzinnig, voegt echt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:57

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

itaalol schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:43:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik was op de Siemens site wasmachines vergelijken en heb zelf deze IQ500's gevonden mét korting:

Deze hebben in ieder geval wel de 15 en 30 minuten wasjes en ik heb deze even vergeleken met de wasmachine die jij hebt gelinkt en zijn voor 90% hetzelfde? Of mis ik hier iets? Edit: ze hebben beide Speedpack L.
Poe, ik zie dat 1 al niet voorzien is van de aquastop en geen van beide zijn “ExtraKlasse”.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
@stin00 Een super deluxe ding van 1000 euro vind ik ook echt onzin voor mij alleen. Misschien heeft dat meerwaarde als je een gezin met 2-3 kinderen hebt maar ik zou niet zo 123 weten wat.

@Fraggert Wat is dat ExtraKlasse concreet? Ik lees alleen wat vage begrippen hierover op de Siemens website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
itaalol schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:42:

@CR2032 Ikea heb ik een dubbel gevoel bij persoonlijk maar dit is puur een gevoel en nergens op gebaseerd omdat ik nooit apparatuur van Ikea gehad heb. Het kan best wel goed uit de testen komen maar is ook getest op levensduur? 299 is natuurlijk niet veel geld, 5 jaar garantie is ook heel netjes! Weet jij toevallig hoe het zit met de levensduur in tests? Ik ga me hier toch ook in verdiepen.
We hebben zelf goede ervaringen met Ikea apparatuur, laatst een keramische kookplaat daar gehaald. Het is vaak Whirlpool of andere bekend merk onder eigen label. Met de 5 jaar garantie geeft Ikea extra vertrouwen in de levensduur, net zoals 25 jaar garantie op veel van hun keukens. Want ze willen natuurlijk graag dat je dan gelijk een hele nieuwe keuken koopt. :P

https://www.marketingscoo...ho-makes-ikea-appliances/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
CR2032 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:46:
[...]

We hebben zelf goede ervaringen met Ikea apparatuur, laatst een keramische kookplaat daar gehaald. Het is vaak Whirlpool of andere bekend merk onder eigen label. Met de 5 jaar garantie geeft Ikea extra vertrouwen in de levensduur, net zoals 25 jaar garantie op veel van hun keukens. Want ze willen natuurlijk graag dat je dan gelijk een hele nieuwe keuken koopt. :P

https://www.marketingscoo...ho-makes-ikea-appliances/
Heel interessant stuk! Ik heb een boel oude meuk over genomen van de vorige bewoner. De kookplaat, afzuiging en inbouw koelkast zijn nu zo'n 15 jaar oud. Het werkt nog, maar voor hoelang? Mocht daar iets van dood gaan wil ik eens aan tafel met de woningbouwvereniging om te bespreken of het mogelijk is zelf een ikea keuken te plaatsen. Een collega heeft ook inmiddels een jaar of 2,5-3 een Ikea keuken en is zeer tevreden. Een wasmachine zou natuurlijk al een goede "test" kunnen zijn :).

Ik heb nog een week om te beslissen, ik wil het volgende weekend iets aanschaffen. Waarschijnlijk wordt het ook een Ikea bank overigens. Vond hem fijn zitten, opbergruimte onder de zitting (wel zo fijn als je van 185m2 woonoppervlakte naar 54m2 gaat en alles kwijt wilt) en niet te duur.
Pagina: 1