Ik ben recentelijk de toekomstig eigenaar geworden van een nieuwbouwappartement op de 8e verdieping, inclusief een berging in de kelder. In de technische documentatie van het project staat het volgende: "De bergingen worden voorzien van een lichtpunt met schakelaar en een dubbele wandcontactdoos. Deze elektra-onderdelen zijn aangesloten op de installatie van het betreffende appartement."
Nu wil ik in de toekomst graag een netwerkverbinding naar mijn berging realiseren, omdat ik van plan ben om daar een NAS en mogelijk een camera te plaatsen. Aangezien de bouw nog moet beginnen, heb ik de mogelijkheid om meerwerk aan te geven.
Ik heb echter een aantal vragen en hoop dat iemand hier ervaring of advies kan bieden:
Nu wil ik in de toekomst graag een netwerkverbinding naar mijn berging realiseren, omdat ik van plan ben om daar een NAS en mogelijk een camera te plaatsen. Aangezien de bouw nog moet beginnen, heb ik de mogelijkheid om meerwerk aan te geven.
Ik heb echter een aantal vragen en hoop dat iemand hier ervaring of advies kan bieden:
- Heeft iemand ervaring met het verzoek om een netwerkkabel of glasvezelkabel van de meterkast naar de berging aan te laten leggen?
- De afstand tussen de meterkast en de berging is meer dan 100 meter. Ik begrijp dat een Cat6-netwerkkabel dan waarschijnlijk geen goede oplossing meer is vanwege de lengtebeperkingen. Heeft iemand hier ervaring mee?
- Zou een powerline-adapter een haalbare oplossing zijn als ik in mijn meterkast een stopcontact laat realiseren dat op dezelfde kabel zit die naar de berging loopt? Wat zijn realistische snelheden die ik over zo'n grote afstand kan verwachten?