Om te beginnen:
Ja, ik weet dat 350 euro weinig is voor een HiFi setup, maar dit is wat ik ervoor kan (en mag) uitgeven.
Ik zoek ter vervanging van een nogal budget "Home Theater System" uit 2009 met enige kuren die ik momenteel gebruik als stereo (don't ask).
De speakers staan vast: Argon Audio ALTO5 MK2 in de outlet van hifiklubben.nl of Dali Spektor 1 speakers bij hifiklubben.nl.
De Argon Audio speakers vooral wegens de prijs moet ik zeggen (scheelt 50 euro), waar ik het idee heb dat de Spektors beter zijn, compacter én mooier (mening).
Dus de Alto's voorals voor als het qua budget nodig is.
Ik wil de versterker en speler het liefste kopen bij Vintro-Media, maar Marktplaats is mogelijk, afhankelijk van verkoper en staat van het product.
Ik zoek een?
Ik zoek een combinatie versterker en CD speler geschikt voor deze twee speakers.
CD wisselaar hoef ik niet, leuk meegenomen, maar ik vind het niet nodig.
De enige eisen die ik aan de versterker stel zijn dat die een gelijke breedte heeft als de CD speler (+/- een paar centimeter kan natuurlijk) en dat het volume niet helemaal open hoeft voor een redelijk (comfortabel) volume.
Wat is je budget?
Hiervoor gelden maximale budgetten van 150 euro (i.c.m. de Spektors) en 200 euro (i.c.m. de ALTO's).
Het liefste zit ik eronder, maar ik zie in dat dat lastig wordt.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de set om muziek te luisteren vanaf de Chromebook of smartphone en vanaf CD. FM is leuk meegenomen, maar ik kan prima zonder.
Ik kan zelf geen soldeerbout hanteren (en ik heb er geen een), dus het is van groot belang dat solderen niet nodig is!
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk dat deze onderdelen wel iets zijn:
Versterkers:
JVC AX-440 (100 euro) (Vintro-Media)
Philips FA650 (85 euro) (Vintro-Media)
Kenwood KR-A4080 (100 euro) (Vintro-Media)
Sony TA-F170 (60 euro) (Marktplaats)
Denon DRA 735-R (65 euro) (Marktplaats
CD spelers
Philips CD711 (50 euro) (Vintro-Media)
JVC XL-V250 (60 euro) (Vintro-Media)
Sony CDP-XE220 (60 euro) (Vintro-Media)
Dit zijn wat opties die wat voor mij lijken - heus, er zal vast wel meer zijn, maar ik heb maar beperkte tijd.
Welke vragen heb je hier nog over?
Waar moet ik in dit geval vooral op letten bij het kiezen van de onderdelen?
Hebben jullie zelf nog verdere tips / aanbevelingen?
Ja, ik weet dat 350 euro weinig is voor een HiFi setup, maar dit is wat ik ervoor kan (en mag) uitgeven.
Ik zoek ter vervanging van een nogal budget "Home Theater System" uit 2009 met enige kuren die ik momenteel gebruik als stereo (don't ask).
De speakers staan vast: Argon Audio ALTO5 MK2 in de outlet van hifiklubben.nl of Dali Spektor 1 speakers bij hifiklubben.nl.
De Argon Audio speakers vooral wegens de prijs moet ik zeggen (scheelt 50 euro), waar ik het idee heb dat de Spektors beter zijn, compacter én mooier (mening).
Dus de Alto's voorals voor als het qua budget nodig is.
Ik wil de versterker en speler het liefste kopen bij Vintro-Media, maar Marktplaats is mogelijk, afhankelijk van verkoper en staat van het product.
Ik zoek een?
Ik zoek een combinatie versterker en CD speler geschikt voor deze twee speakers.
CD wisselaar hoef ik niet, leuk meegenomen, maar ik vind het niet nodig.
De enige eisen die ik aan de versterker stel zijn dat die een gelijke breedte heeft als de CD speler (+/- een paar centimeter kan natuurlijk) en dat het volume niet helemaal open hoeft voor een redelijk (comfortabel) volume.
Wat is je budget?
Hiervoor gelden maximale budgetten van 150 euro (i.c.m. de Spektors) en 200 euro (i.c.m. de ALTO's).
Het liefste zit ik eronder, maar ik zie in dat dat lastig wordt.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de set om muziek te luisteren vanaf de Chromebook of smartphone en vanaf CD. FM is leuk meegenomen, maar ik kan prima zonder.
Ik kan zelf geen soldeerbout hanteren (en ik heb er geen een), dus het is van groot belang dat solderen niet nodig is!
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk dat deze onderdelen wel iets zijn:
Versterkers:
JVC AX-440 (100 euro) (Vintro-Media)
Philips FA650 (85 euro) (Vintro-Media)
Kenwood KR-A4080 (100 euro) (Vintro-Media)
Sony TA-F170 (60 euro) (Marktplaats)
Denon DRA 735-R (65 euro) (Marktplaats
CD spelers
Philips CD711 (50 euro) (Vintro-Media)
JVC XL-V250 (60 euro) (Vintro-Media)
Sony CDP-XE220 (60 euro) (Vintro-Media)
Dit zijn wat opties die wat voor mij lijken - heus, er zal vast wel meer zijn, maar ik heb maar beperkte tijd.
Welke vragen heb je hier nog over?
Waar moet ik in dit geval vooral op letten bij het kiezen van de onderdelen?
Hebben jullie zelf nog verdere tips / aanbevelingen?