Hulp bij vinden versterker en CD speler slaapkamer HiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-10 09:36

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Topicstarter
Om te beginnen:
Ja, ik weet dat 350 euro weinig is voor een HiFi setup, maar dit is wat ik ervoor kan (en mag) uitgeven.

Ik zoek ter vervanging van een nogal budget "Home Theater System" uit 2009 met enige kuren die ik momenteel gebruik als stereo (don't ask).

De speakers staan vast: Argon Audio ALTO5 MK2 in de outlet van hifiklubben.nl of Dali Spektor 1 speakers bij hifiklubben.nl.
De Argon Audio speakers vooral wegens de prijs moet ik zeggen (scheelt 50 euro), waar ik het idee heb dat de Spektors beter zijn, compacter én mooier (mening).
Dus de Alto's voorals voor als het qua budget nodig is.

Ik wil de versterker en speler het liefste kopen bij Vintro-Media, maar Marktplaats is mogelijk, afhankelijk van verkoper en staat van het product.

Ik zoek een?
Ik zoek een combinatie versterker en CD speler geschikt voor deze twee speakers.
CD wisselaar hoef ik niet, leuk meegenomen, maar ik vind het niet nodig.

De enige eisen die ik aan de versterker stel zijn dat die een gelijke breedte heeft als de CD speler (+/- een paar centimeter kan natuurlijk) en dat het volume niet helemaal open hoeft voor een redelijk (comfortabel) volume.

Wat is je budget?
Hiervoor gelden maximale budgetten van 150 euro (i.c.m. de Spektors) en 200 euro (i.c.m. de ALTO's).

Het liefste zit ik eronder, maar ik zie in dat dat lastig wordt.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de set om muziek te luisteren vanaf de Chromebook of smartphone en vanaf CD. FM is leuk meegenomen, maar ik kan prima zonder.

Ik kan zelf geen soldeerbout hanteren (en ik heb er geen een), dus het is van groot belang dat solderen niet nodig is!

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk dat deze onderdelen wel iets zijn:
Versterkers:
JVC AX-440 (100 euro) (Vintro-Media)
Philips FA650 (85 euro) (Vintro-Media)
Kenwood KR-A4080 (100 euro) (Vintro-Media)
Sony TA-F170 (60 euro) (Marktplaats)
Denon DRA 735-R (65 euro) (Marktplaats
CD spelers
Philips CD711 (50 euro) (Vintro-Media)
JVC XL-V250 (60 euro) (Vintro-Media)
Sony CDP-XE220 (60 euro) (Vintro-Media)
Dit zijn wat opties die wat voor mij lijken - heus, er zal vast wel meer zijn, maar ik heb maar beperkte tijd.

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar moet ik in dit geval vooral op letten bij het kiezen van de onderdelen?
Hebben jullie zelf nog verdere tips / aanbevelingen?

Beste antwoord (via Hermes-3040 op 01-08-2024 18:19)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken vintro, leuk zaakje. Maar hij heeft veel meer dan op zijn site staat.
Doe jezelf een lol, bel hem en vraag of ie een Philips 600, 700, 800 of 900 combi van versterker en cd speler heeft staan. Heeft ie vast wel :)
FA660 heeft remote en komt bij Marantz uit de fabriek, 700 en 800 lijn in zijn geheel ook iirc. 900 heeft ie zat van staan, weet ik zeker.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:50
Ik zou eerder kijken naar een alles-in-één oplossing zoals deze versterker en CD-speler in één.

Bijkomend voordeel is dat je er ook naar toe kunt streamen en garantie hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ken vintro, leuk zaakje. Maar hij heeft veel meer dan op zijn site staat.
Doe jezelf een lol, bel hem en vraag of ie een Philips 600, 700, 800 of 900 combi van versterker en cd speler heeft staan. Heeft ie vast wel :)
FA660 heeft remote en komt bij Marantz uit de fabriek, 700 en 800 lijn in zijn geheel ook iirc. 900 heeft ie zat van staan, weet ik zeker.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Philips mcm906 zien te scoren.
Heb er twee van staan één in de schuur en één in de keuken.
Wel met de bijbehorende speakers.

Ik vind het echt een lekker stukje geluid wat er uit komt.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Denon F10.

En ga je de luidsprekers tegen de muur zetten? Zo ja: kies dan voor gesloten luidsprekers of een basreflexpoort aan de voorkant.

Philips mcd909.

[ Voor 40% gewijzigd door Videopac op 25-07-2024 09:27 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermes-3040

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Topicstarter
Hoi allen,
Bedankt voor jullie reacties!
De eerste optie (die nieuwe Denon)wordt mij te duur, maar alsnog bedankt.

Omwille van de tip van The Eagle ga ik zeker binnenkort die kant op bellen. Ik ga kijken of het misschien ooit kan lukken om de zaak te bezoeken, maar gezien dat dik drie uur is met de trein gaat mij dat teang duren.

De Lhilips MCM906 houdt ik wel in mijn achterhoofd, maar ik ben niet al te groit fam van Microsets.

Vanmiddag kijk ik verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Topicstarter
Zojuist mail gestuurd richting Vintro-Media (bellen komt nu niet uit helaas), ik ga voorlopig nog door met kijken gebaseerd op die Philips opties die The Eagle noemde en wat er nu op de site staat.
Wanneer ik nog iets nuttigs heb laat ik het vezelluf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-10 12:03
Ik heb geen verstand van de CD speler markt. Ik zou ze persoonlijk allemaal rippen en in een lokale streaming setup plaatsen dmv een nas ofzo. Of gewoon stoppen met de CD's en terugvallen op spotify, gezien je het verschil toch niet hoort met een systeem van dit budget. Het is sowieso discutabel of je het hoort.

Ik heb ook Spektor 1's. Zeer tevreden over. Ik zou proberen aan 2's te komen. Dat paste bij mij niet, maar 4 inch speakers zijn altijd een compromis.
Ik gebruik zelf een SMSL SA300 versterker. Dat werkt goed. Tegenwoordig heb je ook de goedkopere https://www.soundimports.eu/nl/smsl-a100.html die voor zover ik weet niet onder doet.

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 29-07-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Topicstarter
Dat eerste deel ben ik het heeel niet mee eens.
Maar goed.

Die versterker ziet er erg goed uit (voor het geld), daar ga ik vanmiddsg nog eens goed naar kijken.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000

Videopac

Rommelt wat aan.

youridv1 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:14:
Ik heb geen verstand van de CD speler markt. Ik zou ze persoonlijk allemaal rippen en in een lokale streaming setup plaatsen dmv een nas ofzo. Of gewoon stoppen met de CD's en terugvallen op spotify, gezien je het verschil toch niet hoort met een systeem van dit budget. Het is sowieso discutabel of je het hoort.

Ik heb ook Spektor 1's. Zeer tevreden over. Ik zou proberen aan 2's te komen. Dat paste bij mij niet, maar 4 inch speakers zijn altijd een compromis.
Ik gebruik zelf een SMSL SA300 versterker. Dat werkt goed. Tegenwoordig heb je ook de goedkopere https://www.soundimports.eu/nl/smsl-a100.html die voor zover ik weet niet onder doet.
Er staat een A100 voor 60 euro en een A300 voor 140 euro op Marktplaats.
Toevoeging: A100 geluidskwaliteit is redelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Videopac op 29-07-2024 11:09 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-10 12:03
@Videopac Bedankt voor de toevoeging. Ik vind persoonlijk dat de kritiekpunten op gebied van geluidskwaliteit van ASR niet relevant/significant genoeg zijn icm een Alto of Spektor, maar dat is voor iedereen verschillend.
De Spektors leggen niet zo veel nadruk op het hoge gebied. Ze zijn niet warm ofzo, maar wel redelijk "saai" in dat opzicht. Dat maakt ze redelijk vriendelijk voor vervorming in het hoge gebied en slechtere opnames.

Maar het klopt wel dat je bij SMSL vaak waar voor je geld krijgt. Zowel in de positieve als negatieve zin.

[ Voor 55% gewijzigd door youridv1 op 29-07-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Topicstarter
Er is reactie gekomen van Vintro-Media, hij zei dat het zou moeten lukken om wat uit de 600 of 900 serie te leveren.
Hierover horen jullie later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
Bij die oudere Philips CD spelers is er een tandwiel wat vaak kapot gaat.
Is vervanging voor te krijgen, maar wel prettig als ze dat al gedaan hebben, en het snaartje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_o4aeA18g8DCxnPmQ8uONol7Pc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FVUH9J87rZ2rt2xboKwukK00.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou zeker ook de lokale 2e hands markt in de gaten houden. Wordt veel mooi spul gedumpt en anders Catawiki (wel goed opletten met alle kosten erbij).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermes-3040

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Topicstarter
Ik heb een setje uit de 900 serie geregeld, speakers heb ik ook; hiermee sluit ik dit topic [figuurlijk dan].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Welke heb je dan exact, en wat heb je er voor betaald als ik vragen mag @Hermes-3040 ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Topicstarter
Een setje CD950 en DSC950 voor 180 euro i.c.m. Argon Audio ALTO5 Mk2'tjes (150 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet je dat zeker van die dsc950?
Das namelijk een digitale voorversterker, die heeft actieve speakers met digitale inputs nodig. Dat zijn die Alto5's niet, die zijn passief.

Combinatie an sich is een mooie deal, maar je moet er wel de speakers voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Topicstarter
Oeps, in de war.
Het was een FA920, ik was aan het kijken naar de DSC950 eerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je weet ook zeker dat je de cd950 krijgt? ;)

Pagina: 1