[Koelkast] LG met ijsblokjes automaat, prima of problemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 09:30
Ik ben van plan om een LG GMG960EVEE Amerikaanse koelkast te kopen.
De ijsblokjes automaat is een belangrijk pluspunt voor ons. Maar nu lees ik in een paar reviews van andere LG modellen dat mensen klagen over een rioollucht uit de ijsblokjes automaat en dus ook uit de ijsblokjes.

Nu kun je altijd slechte ervaringen over ieder apparaat vinden. Die worden eerder gedeeld dan goede ervaringen. Dus ben ik benieuwd of er medetweakers zijn met een LG koelkast met een ijsblokjes automaat en of de ijsblokjesautomaat bevalt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:46

Sebazzz

3dp

Wat volgens mij universeel geld, is dat een koelkast met ijsblokjesautomaat minder efficient is, omdat je een gat in je deur hebt waar anders isolatie had gezeten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb ooit een Amerikaanse koelkast gehad, geen LG.
Waterfilter elke zes maanden vervangen of verwijderen, dat laatste heb ik gedaan, het meeste drinkwater in Nederland heeft dat niet nodig en er kunnen dingen in groeien.
IJs moet echt flink doorlopen, dus als je weinig ijs verwacht te gebruiken uitzetten en weggooien. De smaak loopt hard achteruit na bijvoorbeeld een week.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 21:48
Wij hebben twee ijsblokjesvormen los gekocht en in de vriezer. Na enkele uren halen we de bevroren ijsblokjes er uit en doen ze in een afsluitbare plastic bak in de vriezer. Die vullen we telkens, als ruim de helft eruit is weer met nieuwe blokjes. Veel goedkoper dan de meerprijs en bespaart tevens ruimte.
Twee ijsblokjesvormen is voor ons genoeg, een kleine 40 ijsblokjes totaal. Voor ons een voorraad voor 3 á 4 dagen.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Meubelmaker schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:49:
Wij hebben twee ijsblokjesvormen los gekocht en in de vriezer. Na enkele uren halen we de bevroren ijsblokjes er uit en doen ze in een afsluitbare plastic bak in de vriezer. Die vullen we telkens, als ruim de helft eruit is weer met nieuwe blokjes. Veel goedkoper dan de meerprijs en bespaart tevens ruimte.
Twee ijsblokjesvormen is voor ons genoeg, een kleine 40 ijsblokjes totaal. Voor ons een voorraad voor 3 á 4 dagen.
Dat is hoe ik het nu ook doe. Je moet er even aan denken maar dan gaat het best snel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
@franssie & @Meubelmaker

Maar vriezen de ijsblokjes dan niet aan elkaar? Of gebeurt dat niet met een no-frost vriezer? Onze huidige vriezer is geen no-frost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:46
Loewe schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:29:
@franssie & @Meubelmaker
Maar vriezen de ijsblokjes dan niet aan elkaar?
Een keer met de afgesloten bak schudden?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 21:48
Vast vriezen - > Los schudden. Zo klaar, drinken maar d:)b

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
Koelkasten met ijsblokjesmachines zijn gevoeliger voor storingen. Veel van de koelkasten met ijsblokjesmachine zijn na een aantal jaar alleen nog maar koelkasten.

Net zoals hierboven aangegeven wordt, de doorloop moet er wel zijn. Vwb de rioollucht zul je aan de slag moeten met een goede afvoer met zwanehals en deze voor het plaatsen vullen. Verder het goed schoonhouden van het ijsblokjesreservoir heeft wat werk, hierbij moet gezegd worden dat het steeds uit elkaar en in elkaar zetten van het ijsblokjes gedeelte ruimte geeft voor storingen mettertijd.

Als je doorloop groot genoeg is kan het goed werken. Wat je in Amerika ziet is dat deze koelkasten voornamelijk verkocht worden in de zuidelijke staten, waar het bijna het hele jaar warm is. In de andere staten kom je ze nauwelijks tegen, vaak worden de ijsblokjes per zak gekocht in de supermarkt.

Bij ons in de kennisenkring zijn er 3 van dit soort koelkasten waarbij de ijsblojjesmakers of uitgeschakeld zijn of niet meer werkt. Uiteraard is dit allemaal na de garantie gebeurt.

Als het voor jullie een groot pluspunt is dan zou ik zeggen, go for it. Bedenk wel dat het hebben van de zaak is het einde van het vermaak. Ga na bij jezelf hoeveel ijsblokjes je gemiddeld per dag nodig hebt, en wat je dat waard is. De grote koelkasten met dit soort appratuur blinken niet uit in energiezuinigheid en geluid. Maar er is voor ieder wat wils, bijons is de eravring negatief en onze nieuwe koelkast gaat er ook 1 zijn zonder ijsblokjesmaker. Er ligt nog een zak in de vriezer :)

PS. een amerikaanse koelkast zonder ijsblokjesmaker is moeilijk aan te komen volgens mij?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:08

dragonhaertt

@_'.'

Wij hebben een "ijsblokjes automaat" in de vriezer zitten.
Geen gat in de deur, geen ingewikkelde mechanismes, makkelijk schoon te maken en altijd ijsblokjes op voorraad.
Ideaal!

Afbeeldingslocatie: https://www.lhis.nl/producten/highres/FNc5076-20_easytwist.png

Ik weet niet welke modellen deze allemaal hebben, maar onze vriezer was niet goedkoop.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:09
nodri2000 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:33:
Koelkasten met ijsblokjesmachines zijn gevoeliger voor storingen. Veel van de koelkasten met ijsblokjesmachine zijn na een aantal jaar alleen nog maar koelkasten.

Net zoals hierboven aangegeven wordt, de doorloop moet er wel zijn. Vwb de rioollucht zul je aan de slag moeten met een goede afvoer met zwanehals en deze voor het plaatsen vullen. Verder het goed schoonhouden van het ijsblokjesreservoir heeft wat werk, hierbij moet gezegd worden dat het steeds uit elkaar en in elkaar zetten van het ijsblokjes gedeelte ruimte geeft voor storingen mettertijd.
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Mijn vorige LG met ijsblokjes machine heeft het 10 jaar vol gehouden en toen begon de compressor wat lawaaiig te worden. De huidige Samsung werkt ook alweer 4 jaar zonder problemen.
Wat bedoel je met afvoer met zwanenhals? Ik heb nog nooit een koelkast gezien die een afvoer op het riool nodig had.

Schoonmaken is een kwestie van even het ijsklontjes gedeelte uit de deur halen en leegkieperen in de gootsteen. Dat doe ik 1 of 2 keer per jaar als ik van vakantie terug kom en de klontjes dus wat langer in de bak hebben gezeten.

[ Voor 10% gewijzigd door remmuz op 25-07-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dragonhaertt schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:55:
Wij hebben een "ijsblokjes automaat" in de vriezer zitten.
Geen gat in de deur, geen ingewikkelde mechanismes, makkelijk schoon te maken en altijd ijsblokjes op voorraad.
Ideaal!

[Afbeelding]

Ik weet niet welke modellen deze allemaal hebben, maar onze vriezer was niet goedkoop.
Geinig, kende ik nog niet. Blijkbaar ook los te koop https://www.liebherrwinkel.nl/product/9796372/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja zijn die ijsblokjes uit zo'n amerikaanse ijskast echt echt echt lekker?
Ik zou of de methode van @Meubelmaker en @franssie doen, of een dedicated ijsblokjesmaker nemen.

Ik heb een hoshizaki ingebouwd in de keuken en altijd mooi gevormd kraakhelder ijs dat kauwbaar is (en ik vergeet altijd om nieuwe blokjes te maken)
Oude blokjes smelten vanzelf weg en worden aangevuld. Ga je een keer dingen agressief terugkoelen, dan heb je altijd genoeg ijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 25-07-2024 09:06 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Ik kende het ook nog niet, maar hij is wel heel fijn. (als je de ruimte kan missen)
Geen gedoe meer met een ijsblokjes vorm die je vol met water voorzichtig naar de vriezer moet dragen en heel voorzichtig neerzetten.

Er zit een waterreservoir bij die je makkelijk kan vullen en makkelijk in de vriezer kan leggen. De ijsblokjes haal je uit de houder door aan de knop te draaien.
Het werkt beter dan ik had verwacht, maar je moet wel oppassen dat je hem niet te vol doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:12
dragonhaertt schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:21:
[...]

Ik kende het ook nog niet, maar hij is wel heel fijn. (als je de ruimte kan missen)
Geen gedoe meer met een ijsblokjes vorm die je vol met water voorzichtig naar de vriezer moet dragen en heel voorzichtig neerzetten.

Er zit een waterreservoir bij die je makkelijk kan vullen en makkelijk in de vriezer kan leggen. De ijsblokjes haal je uit de houder door aan de knop te draaien.
Het werkt beter dan ik had verwacht, maar je moet wel oppassen dat je hem niet te vol doet.
Hmm dat zit bij ons ook in de vriezer die we al 5 jaar hebben, maar ik heb verder nooit verdiept wat het is en hoe het werkt. Komend weekend eens even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
remmuz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:58:
[...]

Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Mijn vorige LG met ijsblokjes machine heeft het 10 jaar vol gehouden en toen begon de compressor wat lawaaiig te worden. De huidige Samsung werkt ook alweer 4 jaar zonder problemen.
Wat bedoel je met afvoer met zwanenhals? Ik heb nog nooit een koelkast gezien die een afvoer op het riool nodig had.

Schoonmaken is een kwestie van even het ijsklontjes gedeelte uit de deur halen en leegkieperen in de gootsteen. Dat doe ik 1 of 2 keer per jaar als ik van vakantie terug kom en de klontjes dus wat langer in de bak hebben gezeten.
Dit is op basis van mijn ervaringen met witgoed en horeca grootkeuken materiaal/ gereedschappen. Zoals ik al zei, in onze directe kennissenkring 4 van dit soort modellen koelkast waarvan er 3 het al niet meer doen. (ijsblokjes gedeelte) Sommige van deze grote jongens kunnen aangesloten worden op een afvoer. Het smeltwater wordt dan zo afgevoerd. Niet allemaal hebben ze dit.

De "ijskip" zoals wij ze noemden was wel 1 van de dingen waar de meeste storingen van kwamen. Ook op vakantie in AIRBNB's komen we geregeld een koelkast tegen waarvan de ijsblokjes maker het niet doen. Niet overal maar geeft wel aan dat gevoeliger zijn voor storingen en schoonmaakwerk.

Het is inherent aan het apparaat. Een koelkast koelt/ vriest en een ijsblokjesmaker heeft nou eenmaal meer elementen. ALs je dan ook nog de versies hebt met koudwater, ijsblokjes of crushed ijs dan heb je wel een stuk meer bewegende delen dan een normale koelkast.

Goed schoonhouden en onderhouden en het gaat lang mee.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:07
Wij hebben al jaren koelkasten met ijsblokjes, crunched ice of koud water.

Ik zou niet anders willen.
Eerst hadden we een LG met reservoir. Nu een Samsung aangesloten op de waterleiding.

Nooit problemen mee gehad, ook geen luchtjes. Daarnaast is de Samsung ook nog eens de zuinigste in zijn klasse, ook vergeleken met koelkasten zonder ijsblokjes maker.

Ik zou niet meer terug willen na het handmatige. Zou zijn alsof je van electrisch bedienbare ramen in de auto weer teruggaat naar handmatig draaien.

Daarnaast gebruiken we vooral het crunched ice voor bij het koude water of koude ranja...of de cocktails af en toe.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rweust
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 14:14
Ook hier geen slechte ervaringen met de ijsblokjesautomaat. 14 Jaar een Whirlpool Amerikaanse side-by-side gehad, die wegens een koelmiddel lek weg moest, maar nooit problemen met de ijsblokjesautomaat. Daarna een LG gekocht die het nu ook al weer dik 8 jaar doet, zonder problemen met de ijsblokjesautomaat.

Amerikaanse side-by-side koel/vriescombinaties zijn minder energiebesparend, vanwege de grote deuren, maar de ijsblokjesautomaten zijn echt wel slim uitontwikkeld zo onderhand, die werken gewoon goed en langdurig naar onze ervaring. Wij gebruiken ze dagelijks, al meer dan 22 jaar en ik ben niet eens zo'n fanatieke waterfilter verwisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Goed om te horen dat er ook positieve ervaringen zijn. Ook met LG. Systeem van Liebherr ziet er ook goed uit.
@dragonhaertt blokjes vriezen niet vast aan elkaar?

We zijn er nog niet uit wat we doen, gaan binnen 2 weken beslissen. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Loewe schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:49:
Goed om te horen dat er ook positieve ervaringen zijn. Ook met LG. Systeem van Liebherr ziet er ook goed uit.
@dragonhaertt blokjes vriezen niet vast aan elkaar?

We zijn er nog niet uit wat we doen, gaan binnen 2 weken beslissen. Bedankt voor de reacties.
Nee, zo lang je hem niet te vol gooit (er zit een lijntje op) vriezen ze niet aan elkaar.
Ook als ze in het bakje liggen blijven ze gewoon los.

Pagina: 1