Toon posts:

Overklokken is gevaarlijk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vorige week m'n mobo'tje wat harder laten lopen, dus de busfreq. wat omhooggegooid. Jammergenoeg wilde W98 en W2K niet echt meer opstarten, dus alles weer naar de begintoestand terug gebracht. Vervolgens maar weer eens de helft van mijn OS'jes B-) proberen op te starten om scandisk en zo te laten draaien... W98 doet het, Hmmm, geen vuiltje aan de lucht...mooi. W2K dan maar... FUCK! file ntfs.sys corrupted! |:(|:(|:(|:(
W2K staat bij mij natuurlijk op zo'n mooie NTFS 5.0 partitie en dus met geen mogelijk meer te benaderen, niet met opstartdiskettes (geen emergency rescue diskette aangemaakt natuurlijk |:() en niet mer de repair-functies op de CD... Ten einde raad W2K maar opnieuw geïnstalleerd, alleen heeft 'ie nu mijn driveletters door elkaar gegooid waardoor sommige progs wat "moeilijker" opstarten. :(:(:( Oh well, ik wilde toch alles opnieuw installeren, heeft nu alleen nog maar meer prio gekregen, nu de tijd nog...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 13:21
Tja, er blijven natuurlijk enige risico's aan overklokken verbonden.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Driveletters kan je natuurlijk makkelijk wijzigen in win2k, met de administrative tools.
Wat mij al verschillende keren heeft gered is een tweede win2k installatie op een "normale" HD en niet op de raid array. Van daaruit kan je vrolijk sleutelen aan de beschadigde installatie :).

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 10:24 schreef mrknowitall het volgende:
Driveletters kan je natuurlijk makkelijk wijzigen in win2k, met de administrative tools.
Wat mij al verschillende keren heeft gered is een tweede win2k installatie op een "normale" HD en niet op de raid array. Van daaruit kan je vrolijk sleutelen aan de beschadigde installatie :).
Weet ik, alleen geldt dat niet voor de partitie waar de systeemdir (:\WINNT dus) op staat.

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02 15:36

MetalStef

gietijzer

'k Heb twee keer hetzelfde gehad met WinME. Na het opschroeven van de bus (met slechts 1 MHz) was de HDD niet meer te lezen, zelfs niet op de laagst mogelijke snelheid.

Gelukkig ben ik zo verstandig om bij elke poging om het ding harder te laten lopen, eerst een ghost-image te fikken. Dus format C en dan het spook-plaatje terugzetten. Kwartiertje werk en geen schade 8-)

Hoewel, in die tijd had mijn }:O wel tien blokjes kunnen grazen...

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op dinsdag 11 september 2001 10:30 schreef MetalStef het volgende:

Gelukkig ben ik zo verstandig om bij elke poging om het ding harder te laten lopen, eerst een ghost-image te fikken. Dus format C en dan het spook-plaatje terugzetten. Kwartiertje werk en geen schade 8-)
Ja ja, en dan ook nog met stapjes van 1Mhz tegelijk naar boven gaan zeker. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 10:30 schreef MetalStef het volgende:
'k Heb twee keer hetzelfde gehad met WinME. Na het opschroeven van de bus (met slechts 1 MHz) was de HDD niet meer te lezen, zelfs niet op de laagst mogelijke snelheid.

Hoewel, in die tijd had mijn }:O wel tien blokjes kunnen grazen...
Hmm, klink eigenlijk wel interessant, misschien iets om me in te gaan verdiepen... Alleen benieuwd hoe je dat dan moet oplossen met 4 OS-en op je PC die allemaal wat met elkaar te maken hebben. Gaat allemaal weer veel tijd kosten denk ik... :D

edit:
spatie toegevoegd
Pagina: 1