esxi vs vmware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenbru
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-08 19:12
Hey iedereen ,
Ik heb op mijn oude pc esxi en windows server 2022 geïnstalleerd , So far, so good ....
Ik heb op mijn andere desktop vmware workstation pro staan met daarop een windows 10 client , graag zou ik mijn client willen verbinden met mijn server maar nu is mijn vraag , lukt dit ? Kan ik esxi en vmware workstation met elkaar connecteren? Iemand een idee hoe ik mijn netwerk moet instellen ? Wat moet ik bv gebruiken van gateway bij mijn client ? het IP van mijn router of het IP van esxi ?
thx

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je vraag is wat onduidelijk, wil je de W10 VM migreren naar de ESXi host?

Je kunt je overigens beter richten op een opensource hypervisor zoals Het grote Proxmox VE topic
Broadcom heeft nadat ze VMware hebben overgenomen namelijk aangegeven te gaan stoppen met de gratis ESXi versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat zou je willen verbinden dat is niet erg duidelijk, ESXi en VMware of wil je de windows client aan de windows server?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

ThinkPad schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:24:
Je vraag is wat onduidelijk, wil je de W10 VM migreren naar de ESXi host?

Je kunt je overigens beter richten op een opensource hypervisor zoals Het grote Proxmox VE topic
Broadcom heeft nadat ze VMware hebben overgenomen namelijk aangegeven te gaan stoppen met de gratis ESXi versie.
Sterker nog, daar zijn ze al mee gestopt, je krijgt geen nieuw serienummer meer. En Broadcom is het slechtste dat de IT-wereld ooit heeft meegemaakt.

Maar ik begrijp ook dat je een W10 VM wil migreren, klopt dat? Dan zou ik even heel eenvoudig Google-en naar "migrate vm from vmware workstation to esxi" en de tutorials vliegen je om de oren.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-09 08:18
stevenbru schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:21:
Hey iedereen ,
Ik heb op mijn oude pc esxi en windows server 2022 geïnstalleerd , So far, so good ....
Ik heb op mijn andere desktop vmware workstation pro staan met daarop een windows 10 client , graag zou ik mijn client willen verbinden met mijn server maar nu is mijn vraag , lukt dit ? Kan ik esxi en vmware workstation met elkaar connecteren? Iemand een idee hoe ik mijn netwerk moet instellen ? Wat moet ik bv gebruiken van gateway bij mijn client ? het IP van mijn router of het IP van esxi ?
thx
Je moet er voor zorgen dat zowel je Win2022 en je Win10 device in hetzelfde netwerk zit. Makkelijkste is om te zorgen dat ze allebei een IP adres krijgen van je DHCP van het modem. Er van uitgaande dat je dit in een thuisnetwerk opgesteld heb staan.

Bijv: 192.168.178.0/24 is je netwerk, dan moet je zorgen dat beide devices een IP-adres hebben in dit netwerk. Wanneer je dit voor gedaan heb, kunnen ze met elkaar praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

In vmware workstation moet je de Windows 10 client aan het bridge netwerk koppelen, dan komt hij in je fysieke netwerk terecht. Als daar ook je ESXi machine zit kun je darmee connecteren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenbru
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-08 19:12
Bedankt voor alle goede tips, opgelost met bridge ...en thx voor proxmox
Pagina: 1