Reëele prijs voor werklaptop (EliteBook, ProBook, etc.)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btp808
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-08 21:32
Hey Tweakers,

Ik ben een beetje aan het rondkijken geweest op V&A maar ik heb moeite met bepalen wat een eerlijke prijs is voor bepaalde HP Pro-/Elitebooks.

Tweakers is gelukkig geen Marktplaats maar dat houdt naar mijn ervaring dat je beter gewoon zo goed als de laagste prijs als vraagprijs op je advertentie zet ipv dingen zoals prijs-ankeren. Ik ben hier alleen niet actief genoeg om te weten hoe de community hier voornamelijk zaken doet.

Is er iemand die daar wat licht op kan schijnen?

EDIT: Daarnaast ook lastig dat vooral de werklaptops van Dell en HP een hoge prijs hebben terwijl als je het spec-voor-spec vergelijkt met bijv. ASUS gaming laptops dan is het nogal aan de dure kant. Dus relateren de mensen hier meer de prijs naar specs of naar de originele prijs/marktwaarde van het product zelf?

[ Voor 23% gewijzigd door btp808 op 24-07-2024 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:28
btp808 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:14:
EDIT: Daarnaast ook lastig dat vooral de werklaptops van Dell en HP een hoge prijs hebben terwijl als je het spec-voor-spec vergelijkt met bijv. ASUS gaming laptops dan is het nogal aan de dure kant. Dus relateren de mensen hier meer de prijs naar specs of naar de originele prijs/marktwaarde van het product zelf?
Beiden. Het hangt in mijn optiek af van;
1. Leeftijd en staat van het apparaat.
2. Originele prijs.
3. Specs.
4. Vraag/aanbod. Wat wil de verkoper er minimaal voor hebben.

Dit samen vormt de prijs en dat is hier op Tweakers niet anders dan op marktplaats lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ja, werklaptops zijn duur. De specificaties zijn maar een deel van het plaatje. Levensduur is een ander aspect en daarin zijn de werklaptops beter. Ook zijn er specificaties die niet direct opvallen, zoals een waterdicht toetsenbord, mat scherm of betere valbestendigheid. Vandaar de hogere prijs tweedehands.

Naar de oorspronkelijke adviesprijs hoef je niet te kijken, ik denk niet dat die vaak wordt betaald voor een werklaptop. Kijk eens naar een laptopproject bij een technische universiteit, dan krijg je een idee.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 24-07-2024 18:37 ]