Shelly Pro 3 Professional installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soddens
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 25-07-2024
Goedendag,

Voor mijn vakantiehuis in Frankrijk zou ik graag mijn boiler op afstand kunnen aan- en uitzetten. Deze is aangesloten op 3 fasen, via deze schakelaar in de meterkast.

https://www.se.com/fr/fr/...-25a-3no-220-240vca-50hz/

Deze schakelaar wil ik vervangen voor deze schakelaar:

https://www.shelly.com/en/products/shop/shelly-pro-3

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ingewikkeld dit is en waar ik rekening mee moet houden?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:57

dragonhaertt

@_'.'

Het is niet heel ingewikkeld en je moet rekening houden met het correct aansluiten.

Even serieus, dat is natuurlijk nogal een open vraag. Maak je je ergens zorgen over?
Heb je ervaring met elektra?
Heb je specifieke vragen?

Het lijkt me dat dit product ontworpen is voor zo'n toepassing als die jij beschrijft. Als je twijfels hebt kan je een elektricien inschakelen, als je zelf aan de elektra wil knutselen kan je misschien aangeven waar je over twijfelt?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 23:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mijn Frans is niet goed genoeg om de eigenschappen van die schakelaar te lezen, maar weet iig dat de Shelly gèèn automaat is. Hij schakelt dus niet uit bij kortsluiting. Als de bestaande schakelaar dat wel doet, zou je de Shelly daar gewoon achter kunnen hangen om de functionaliteit te behouden.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soddens
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 25-07-2024
Ok dank. Goed te horen dat het hiervoor is bedoeld en dat dus moet werken. Ik zit met het aansluiten, Zie schema:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_d_qliDR-rUpSIPcpuVKt_xoXY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IoI44n6O9V5o7x5V4jv046TS.png?f=fotoalbum_large

Zoals ik het nu begrijp zal ik op de Shelly de fasedraden l1 l2 l3 op de bovenste poorten aansluiten. De schakeldraden N in de naastgelegen 01 02 03 poorten.

Aan de onderkant N en L afgetapt van de bovenste draden voor respectievelijk de N, de L S1 S2 S3 om de Shelly aan te sturen.

Weet een van jullie of dit klopt en zo ja, hoe maak ik de aftapping van de L en N.

Groet en dank!

[ Voor 26% gewijzigd door Soddens op 25-07-2024 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:09

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zelf zou ik die contactor (groot relais) gewoon lekker laten zitten. Die gaat echt veeeeele malen robuster zijn dan een Shelly. En je kan de contactor gewoon aansturen!

Sterker nog, dat kan zelfs met een Shelly 1 ofzo. Maar ipv een lamp hang je nu A1 en A2 van de contactor eraan. Zolang deze dan in 'Auto' staat zal de Shelly hem netjes sturen.

Dan heb je en een robustere setup en goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 12:04
Thijsmans schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:40:
Mijn Frans is niet goed genoeg om de eigenschappen van die schakelaar te lezen, maar weet iig dat de Shelly gèèn automaat is. Hij schakelt dus niet uit bij kortsluiting. Als de bestaande schakelaar dat wel doet, zou je de Shelly daar gewoon achter kunnen hangen om de functionaliteit te behouden.
https://www.se.com/nl/nl/...-no-in25a-uc230v-ac-50hz/ ;)

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:40
Septillion schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:35:
Zelf zou ik die contactor (groot relais) gewoon lekker laten zitten. Die gaat echt veeeeele malen robuster zijn dan een Shelly. En je kan de contactor gewoon aansturen!

Sterker nog, dat kan zelfs met een Shelly 1 ofzo. Maar ipv een lamp hang je nu A1 en A2 van de contactor eraan. Zolang deze dan in 'Auto' staat zal de Shelly hem netjes sturen.

Dan heb je en een robustere setup en goedkoper.
Dit wilde ik ook al voorstellen. Enige nadeel is dat je geen consumption metering hebt op deze aansluitwijze.
Maar zover ik de TS lees, is dat geen vereiste.

Wat je het beste kunt doen, is een hulpcontact koppelen aan de contactor en je shelly aansluiten op het hulpcontact. Dat lijkt mij de meest "nette" oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Helixon op 25-07-2024 09:49 ]

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:09

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
De Shelly Pro 3 meet ook niet :) En meten bij grote vermogens zou ik altijd met stroomspoelen (ct of current transformer) doen. Bijvoorbeeld dan de Shelly 3EM waarbij externe contactor zelfs de enige optie is om te schakelen. Of een Shelly Pro 3EM maar die schakelt niet.

@Helixon Dat is niet een hulpcontact, dat je het stuurcontact. Een hulpcontact is gewoon een extra contact dat meeschakelt met de rest maar minder stroom aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:40
Septillion schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:58:
De Shelly Pro 3 meet ook niet :) En meten bij grote vermogens zou ik altijd met stroomspoelen (ct of current transformer) doen. Bijvoorbeeld dan de Shelly 3EM waarbij externe contactor zelfs de enige optie is. Of een Shelly Pro 3EM maar die schakelt niet.

@Helixon Dat is niet een hulpcontact, dat je het stuurcontact. Een hulpcontact is gewoon een extra contact dat meeschakelt met de rest maar minder stroom aan kan.
Je hebt gelijk ook |:( ! Ik moet nog wat koffie nemen haha :O

Omdat het kan.....

Pagina: 1