Ik heb een samsung A35 en met mijn camera fotografeer ik schilderijen. Ik ben erachter gekomen dat de camera meer scherpte toevoegd dan dat er in het origineel zit. Is er een mogelijkheid om deze extra toegevoegde scherpte uit te zetten? Mijn oude telefoon (samsung A41) had dit niet. Ik heb ergens anders geleden dat je met de app 'camera assistent' in de galaxy store deze zaken kan aanpassen. Alleen is deze niet beschikbaar op de A35. Ook als ik andere camera apps gebruik wordt er extra scherpte toegevoegd. Iemand hetzelfde probleem/een oplossing?
Vraag
Alle reacties
Scherper dan de realiteit? Hoe dan?
Steam ID = Ackerfiets
De meeste toestellen hebben hier een optie voor om raw foto's te nemen. De A35 zover ik weet niet. Je beste optie is dan om foto's te nemen in de volle 50MP. De 50MP foto's zijn een stuk groter (qua formaat en bestandsgrootte), maar de overprocessing blijft meestal achterwege.
Mijn dochter heeft de a35 en op verschillende foto zaten vlekken in de gezichten. Tenminste daar viel het op.
Auto hdr uitgezet bij de camera instellingen heeft het probleem verholpen. Nu zijn de foto goed.
Dit zou het probleem misschien kunnen zijn.
Auto hdr uitgezet bij de camera instellingen heeft het probleem verholpen. Nu zijn de foto goed.
Dit zou het probleem misschien kunnen zijn.
...door het softwarematig extra te verscherpenFamily Guy schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:22:
Scherper dan de realiteit? Hoe dan?
Voorbeeldje van sharpening effect:
:strip_exif()/f/image/y50OlT9X8vREXnobIIjR8R38.png?f=user_large)
The devil is in the details.