Wat is normaal bedrag voor scoutingkindjes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:42
Allereerst - ik vind dat iedereen zelf mag kiezen of hij iets geeft. Toch stel ik mijn vraag hier graag, gezien ik het niet goed weet. Ik woon sinds een jaartje in Belgie, net over de grens met Nederland.

Afgelopen week zijn nu al 8x scouting kindjes langs geweest, telkens met de vraag of ze een klusje mogen doen voor een centje, zodat ze een activiteit kunnen doen. Hartstikke leuk natuurlijk, eerste keer liet ik ze met bal met de hond spelen, andere keren gaf ik aan dat als ze voor mij de container naar voor / achter rolden dat ze centje kregen. Laatste groepjes was ik inspiratieloos dus heb ik 2 euro gegeven met de boodschap "veel plezier en geniet van de activiteit".

Eerste keer gaf ik 5 euro, de andere keren 2 euro. Natuurlijk zijn de kinderen blij en zullen ze nooit laten weten wat ze hadden verwacht. Dus daar geen enkele twijfel.

Mijn vraag is; wat is nu eigenlijk de gewoonte om te geven in dit soort gevallen? Ik vind het namelijk helemaal niet erg om mee te helpen voor een leuke activiteit, maar wil wel beetje in lijn blijven met "de norm".

Mochten jullie zeggen "goh , dat is onmogelijk om te beantwoorden" dan snap ik het ook.

mochten er tips zijn over activiteiten die ik kan laten uitvoeren (kinderen zijn 8-14 jaar oud) hoor ik het ook graag, want mijn inspiratie is beetje dood na de eerste paar groepjes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Inkopper: goh , dat is onmogelijk om te beantwoorden

Dat mag je zelf bepalen, er is geen verkeerd in mijn ogen.

Klusjes:
onkruid verwijderen
Tuinset schoonmaken
Boodschappen halen
Grras maaien
Huisdier knuffelen
Hok schoonmaken

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:07
Hier komen ze (helaas) nooit langs maar mochten ze langs komen zal ik ze met veel plezier mijn emballage mee geven en mogen ze de opbrengst houden. Mocht ik weten dat er meer langs zou ik het nog kunnen verdelen.

Omgerekend gaat het dan ook maar om een paar euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:23
99ruud99 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:18:
Allereerst - ik vind dat iedereen zelf mag kiezen of hij iets geeft. Toch stel ik mijn vraag hier graag, gezien ik het niet goed weet. Ik woon sinds een jaartje in Belgie, net over de grens met Nederland.

Afgelopen week zijn nu al 8x scouting kindjes langs geweest, telkens met de vraag of ze een klusje mogen doen voor een centje, zodat ze een activiteit kunnen doen. Hartstikke leuk natuurlijk, eerste keer liet ik ze met bal met de hond spelen, andere keren gaf ik aan dat als ze voor mij de container naar voor / achter rolden dat ze centje kregen. Laatste groepjes was ik inspiratieloos dus heb ik 2 euro gegeven met de boodschap "veel plezier en geniet van de activiteit".

Eerste keer gaf ik 5 euro, de andere keren 2 euro. Natuurlijk zijn de kinderen blij en zullen ze nooit laten weten wat ze hadden verwacht. Dus daar geen enkele twijfel.

Mijn vraag is; wat is nu eigenlijk de gewoonte om te geven in dit soort gevallen? Ik vind het namelijk helemaal niet erg om mee te helpen voor een leuke activiteit, maar wil wel beetje in lijn blijven met "de norm".

Mochten jullie zeggen "goh , dat is onmogelijk om te beantwoorden" dan snap ik het ook.

mochten er tips zijn over activiteiten die ik kan laten uitvoeren (kinderen zijn 8-14 jaar oud) hoor ik het ook graag, want mijn inspiratie is beetje dood na de eerste paar groepjes.
Op zich erg nobel dat je blijft doorgaan, maar als ze nog vaker langs komen zou ik contact zoeken met de organisatie. Heb zelf heel wat keren het heitje voor karweitje gedaan toen ik in de jaren '80 bij scouting zat, maar toen al werkten we met straten en wijken die verdeeld werden zodat bewoners niet meerdere keren werden lastig gevallen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:01
99ruud99 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:18:

Ik vind vijf euro eigenlijk al veel. Mijn nichtje en haar vriendinnetje komen ook wel eens voor een heitje voor een karweitje. Vaak laten we ze dan de statiegeld flessen en blikjes wegbrengen (hou het statiegeld) of een kleine boodschap doen (hou het wisselgeld). Bij echte klusjes (bijvoorbeeld onkruid wieden) vind ik het vaak al onredelijk om het door kinderen te laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40

D4NG3R

kiwi

:)

Lege flessen/blikjes inderdaad. Een scoutingvereniging heeft het dorp niet, maar af en toe komt de jeugd zelf op het idee om wat random klusjes voor kleingeld te gaan doen. Die lopen aan het einde van de dag meestal met een bolderkar vol lege flessen triomfantelijk richting de winkel. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02

Yucon

*broem*

Voor flutklusjes 1 a 2 euro. 5 euro kan ook maar dan wordt het toch echt ff onkruid krabben (en dan ook goed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafje68
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-08 12:33
Ik zou ze laten :

Onkruid wieden voor en achter
Auto wassen met 2 emmer systeem
Ramen wassen beneden.
Kozijnen onder opschuren.
Gras laten verticuteren.

Dan zou ik ze 20 euro geven. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:24
De term is in Nederland "heitje voor een karweitje" een heitje was een kwartje, 25 gulden cent.

Maar in de jaren '90 hoorde ik van vrienden die bij de scouting zaten als dat het inmiddels een "knaak voor een taak" was :+ (voor de jonkies onder ons, een knaak, ook wel rijksdaalder, was 2,5 gulden...)

Maar ik denk dat het vooral afhangt van wat het karweitje inhoudt. Ik vind 2 euro voor een klusje van 5 minuten al rijkelijk beloond. Maar als ze een paar uur bezig zijn om je hele tuin onkruidvrij te maken, is het schraal...

Ik denk dat het vooral zaak is om vantevoren overeenstemming te hebben met de kids over wat de taak inhoudt en wat het ze oplevert. Ze kunnen dan zelf aangeven of het bedrag de inspanning waard is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:04

Theo

moederbord

Het minimumloon voor een 15 jarige is 4 euro per uur. Houd je dus 6 euro per uur aan voor de wat langere karweitjes dan zit je goed en eerlijk. 3 uurtjes de tuin schoffelen voor 20 euro is dan eerlijk, voldoende en niet te veel.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:42
Hey Dankjewel allemaal!

Ik ga onthouden dat ik reken op +-15 min werk voor 2 euro, ja dat dit net te hoog maar de aandachtsspanne is niet veel langer.

En dan natuurlijk wel de iets leukere klusjes.

Helaas is er geen statiegeld systeem in België :( (oke, wel met bakken bier, maar dat vind ik beetje raar om mee te geven aan een kind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben :) Je kan ze voor een boodschap sturen, ik heb wat onkruid in mijn grind, glas naar de glasbak brengen (het hoeft geen statiegeld te zijn als je ze zelf wat geeft),

Ramen en auto wassen doe ik liever zelf maar misschien dat ik het ze toch wel laat doen. Het meeste werk is het klaar zetten en dat moet dan nog steeds.

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 26-07-2024 07:27 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:57

Dennis1812

Amateur prutser

Hier komen ze echt zelden nog helaas. Maar iets van 2 euro als ze de stoep snel aanvegen.
En meer als ze onkruid gaat doen uiteraard.
Beetje afhankelijk van de zwaarte en hoelang ermee bezig.

Maar meer dan 10 euro heb ik nooit gegeven eigenlijk.
Toen waren ze met 2 kinderen en hebben ze de tuinset gepoetst meen ik.

Altijd ook even nadenken wat voor klusjes je geeft. Klussen met risico op schades, al dan niet perongeluk, zou ik mee uitkijken.

En 8 keer in korte tijd zou ik gewoon stoppen. Dat betekent dat je een makkelijke geld machine bent en weten ze je te goed te vinden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1