Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davyhofman
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-12-2024
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand toevallig weer wat ik zou kunnen proberen, zelf ben ik ten einde raad..

Ik ben in bezit van een mooie HP Spectre x360 - 15 bl020nd met 1TB opslag, een Intel I7 & een NVIDIA GeForce 940MX. Voorheen kon ik zonder moeite games spelen met als voorbeeld Counter Strike of een simpel spel op Roblox.

Echter is het nu sinds een jaar dat de laptop enorm traag is geworden. In Counter-Strike heb ik bijvoorbeeld mijn specs enorm laag staan, waardoor de kwaliteit ook enorm achteruit gegaan is. Ook crasht deze vaak tijdens de game en moet ik de gehele laptop opnieuw opstarten.

De drivers van de Intel I7 & NVIDIA GeForce 940MX zijn beide up to date, net als Windows 10. Recent een hele nieuwe Windows installatie gedaan met een nieuwe productcode, maar dit mocht helaas ook niet baten.

Iemand advies wat ik nog zou kunnen doen? 🙏🏼

Davy Hofman

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davyhofman
Wat ik vergeten ben in de tekst te vermelden: Ik weet dat het niet de sterkste laptop is, maar ben hier zeer tevreden mee en heb er altijd positieve verhalen over gehoord in mijn omgeving. Voorheen deed die dit dus wel altijd goed en met de hoogste specs zoals bijvoorbeeld het beeld en zonder te crashen. Zodra ik mijn beeldinstellingen nu bijvoorbeeld hoger zet, loopt de game ENORM traag.

Davy Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:33

HugoBoss1985

Xenotech

Temperaturen goed? Meer herrie dan voorheen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davyhofman
@HugoBoss1985 Wel als ik bijvoorbeeld al internet open, dan gaat de laptop heel erg blazen en wordt deze flink warm. Zodra ik iets anders dan een browser opstart, is deze echt bloedheet.

Ook als ik bijvoorbeeld Taakbeheer als enigste open, blaast de laptop enorm hard en wordt er 100% van mijn CPU (Als ik dat goed zeg 😅) verbruikt door Taakbeheer. Laptop is onlangs volledig schoongemaakt en gereinigd, ook binnenin.

Davy Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davyhofman
[

[ Voor 99% gewijzigd door davyhofman op 23-07-2024 23:14 ]

Davy Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 23:37
Hoe staan je energieprofielen ingesteld? Daarnaast zou ik voorstellen om Throttlestop te installeren en te gaan undervolten. Ik heb zowel mijn cpu als gpu undervolt (msi afterburner). Mijn systeem is daardoor veel stabieler geworden en draait minstens net zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davyhofman
[bisselke Hier ga ik morgen eens even naar kijken! Hopen dat het lukt, heb het even opgezocht en programma ziet er ingewikkeld uit.

Davy Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 23:37
Mocht je uiteindelijk niet genoeg stabiliteit en performance winst hebben. Maar geen zin en/of geld voor een gehele nieuwe pc of laptop, dan kan je ook nog kijken naar een eGPU. Je zult dan wel een eGPU case op basis van Thunderbolt (via usb c) moeten kopen en een snellere videokaart.
Ik heb beide overigens 2e hands aangeschaft en ben er bij met de performance winst. Laptop was in mijn geval qua rekenkracht en memory nog ruim voldoende.
Pagina: 1